Wersja 1.12.1: System doboru dla bitew niskopoziomowych
przez Bin4r ·
Witajcie, Dowódcy!
Nowym graczom nie zawsze jest łatwo opanować grę, nauczyć się mechanik bitew i skutecznie poprowadzić rozgrywkę, szczególnie, jeśli zostaną oni dobrani z doświadczonymi dowódcami. System doboru graczy i wprowadzenie graczy AI na niższych poziomach pomoże nowicjuszom rozgrywać bardziej komfortowe gry i szybciej doskonalić swoje umiejętności.
Przeczytajcie poniższy artykuł, by dowiedzieć się więcej i nie zapomnijcie o sekcji FAQ!
Pomagamy nowym graczom doskonalić ich umiejętności
Nowicjusze w niskopoziomowych bitwach losowych (poziomy I-V) zostaną dobrani z innymi nowymi graczami, aby podnieść komfort rozgrywki.
Jeśli gracz ten kupił pojazd premium z poziomów VII-VIII, ale nadal walczy na niższych poziomach (I-V), nadal utrzyma status nowicjusza.
Jeśli nowicjusz wjeżdża do gry niskopoziomowymi pojazdami (I-V), system doboru postara się stworzyć osobną kolejkę do bitwy wyłącznie z nowymi graczami w każdej drużynie. Jeśli jednak nie ma wystarczającej liczby nowicjuszy, aby zapełnić obie drużyny, system doboru postara się dodać regularnych graczy do tych bitew przeznaczonych głównie dla nowych twarzy. Jeśli gracz wejdzie do bitwy w pojeździe VI poziomu jako nowicjusz, zostanie natychmiast przypisany do kolejki losowych bitew dla regularnych graczy.
Istnieje pięć map na poziomach I-III: Kopalnie, Himmelsdorf, Klasztor, Ensk i Step i będą one przypisywane losowo, niezależnie od typu gracza uczestniczącego w bitwie (nowicjusza, regularnego, czy AI). Wszystkie pozostałe mapy są dostępne dla bitew pojazdami IV poziomu i wyżej.
Gracze AI na niskich poziomach
Naszym priorytetem jest zapewnienie, że nowicjusze będą grali z innymi nowicjuszami w celu łatwiejszego zaadaptowania do środowiska gry.
Jednak, w zależności od serwera, pory dnia i bieżącego stanu kolejki, system doboru może nie dysponować wystarczającą liczbą graczy, aby zapełnić obie drużyny w starciach na poziomach I-V. Dodanie czołgistów sterowanych AI pozwoli graczom szybciej dostać się do bitwy, a systemowi doboru – prędzej skompletować drużyny. Na serwerach o dużym ruchu, gracze będą mieli mniejsze szanse na spotkanie pojazdów AI, ale to nadal będzie możliwe.
Chcemy, by obecność pojazdów sterowanych przez AI była całkowicie jawna. Dlatego na liście graczy, czołgiści AI będą oznaczeni wielokropkiem (…). Oto pozostałe atrybuty bitew z udziałem graczy AI:
- Zadawanie uszkodzeń i niszczenie przeciwników AI będzie wynagradzane taką samą liczbą PD, jaką otrzymaliby za uszkodzenie lub zniszczenie konwencjonalnych przeciwników.
- Podobnie jak w standardowych bitwach, gracze mogą zdobywać osiągnięcia i nagrody oraz robić postępy w misjach osobistych.
FAQ
Ogólne
Czym jest system doboru dla nowicjuszy?
Ten system doboru to funkcjonalność, której zadaniem jest ulepszenie wrażeń z gry dla nowych graczy w niskopoziomowych bitwach losowych (poziomy I-V) i nie zestawianie ich z bardziej doświadczonymi dowódcami.
Czy doświadczeni gracze będą włączeni w działanie tego systemu doboru?
System doboru dla nowicjuszy będzie się starał stworzyć bitwy jedynie z nowymi graczami. Można założyć, że jedynie w sytuacjach, kiedy nie będzie wystarczająco dużo nowicjuszy, system ten dobierze kilku bardziej doświadczonych graczy.
Gdzie będą dostępni gracze AI?
Gracze AI zostaną dodani w osobnej kolejce stworzonej przez system doboru dla nowicjuszy. Graczy AI nie będzie poza tą kolejką.
Jak definiujemy nowicjusza?
Gracz zostanie zakwalifikowany jako nowicjusz, jeśli nie rozegrał ani jednej bitwy w możliwym do zbadania pojeździe VII lub wyższego poziomu, w żadnym trybie gry. Jeśli wykaże się skutecznością w bitwach z innymi nowicjuszami, otrzyma status regularnego gracza.
Co, jeśli gracz zakupi pojazd premium VIII poziomu, ale jest nowicjuszem?
Jeśli gracz ten kupił pojazd premium z poziomów VII-VIII lub wyższych, ale nadal walczy na niższych poziomach (I-V), nadal utrzyma status nowicjusza. Jednak jeśli wejdzie do bitwy VIII poziomu w pojeździe premium, dołączy do kolejki z regularnymi graczami.
Czy można zostać zakwalifikowanym jako nowicjusz ze względu na słabą grę?
Gracze, którzy zostali zakwalifikowani jak o bardziej doświadczeni i opuścili kolejkę dla nowicjuszy nie będą mogli już do niej powrócić, niezależnie od jakości ich gry. Wyjątkiem są sytuacje, gdy doświadczeni gracze zostaną okazyjnie włączeni do kolejki nowicjuszy ze względu na zapotrzebowanie systemu doboru.
Gracze AI
Dlaczego World of Tanks dodaje graczy AI do gry?
Zależnie od pory dnia i stanu kolejki, system doboru może nie dysponować wystarczającą liczbą nowicjuszy, aby skompletować dwie równe drużyny. W takim przypadku system ten doda pojazdy sterowane przez AI, aby szybciej skompletować drużyny i wpuścić graczy do bitwy.
Jak odróżnić graczy AI od innych użytkowników?
Nazwa graczy AI będzie opatrzona wielokropkiem (…).
Czy gracze AI będą dopuszczani o każdej porze dnia?
Gracze AI zostaną wykorzystani jedynie wtedy, kiedy frekwencja na serwerze będzie niska i w kolejce zabraknie nowicjuszy.
Czy gracze AI będą obecni na niższych poziomach także w regularnych kolejkach?
Nie, jedynie w kolejkach dla nowicjuszy.
Jakich poziomów będą używać gracze AI?
Gracze AI będą uczestniczyć w bitwach z pojazdami z poziomów I-V.
W jaki sposób gracze AI zostaną rozmieszczeni w drużynach?
Gracze AI nie mogą zajmować więcej niż 7 miejsc w drużynie lub 14 miejsc w bitwie.
Czy można sprawdzić profil gracza AI?
Po bitwie nie będzie można zobaczyć statystyk graczy AI.
Rozgrywka
Na jakim poziomie zaawansowania będą gracze AI w porównaniu z nowicjuszami?
Gracze AI będą posiadali podobny poziom umiejętności do tego u graczy, którzy doszli do określonego poziomu, który reprezentują w bitwie (poziomy I-V). Gracze AI będą reagować na bieżąco, ale czasem popełniać będą pomyłki, podobnie jak gracze na porównywalnym poziomie zaawansowania.
Jakimi pojazdami będą sterować gracze AI?
Gracze AI będą kierować jedynie czołgi lekkie, średnie i ciężkie w ramach poziomów, w których są dopuszczalni. AI nie mogą prowadzić niszczycieli czołgów ani dział samobieżnych.
Gracze AI mają dostęp do tych samych informacji, co inni gracze, czy znają oni pozycje przeciwników?
Gracze AI nie posiadają więcej informacji niż inni gracze na tych samych pozycjach.
Czy gracze AI będą reagować na czacie?
Nie.
Inne
Jak uszkodzenie lub zniszczenie pojazdu AI wpływa na statystyki rzeczywistego gracza?
Wszelkie statystyki, medale i wyniki bitew pozostaną bez zmian i będą obliczane standardowo. Zniszczenie graczy AI wynagrodzi Was taką samą liczbą PD, jaką zdobylibyście, niszcząc regularnych przeciwników. Podobnie jak w zwykłych bitwach, możecie zdobywać osiągnięcia i nagrody oraz robić postępy w misjach osobistych.
Czy ten system doboru działa tylko dla nowo utworzonych kont?
System doboru dla nowicjuszy działa zarówno dla nowych jak i istniejących już kont, na których nie rozegrano żadnych bitew możliwymi do zbadania pojazdami VII – lub wyższego – poziomu.
Lepsze doświadczenia z gry
Te zmiany w systemie dobierającym są korzystne zarówno dla nowicjuszy jak i regularnych graczy. Pomogą nam one utrzymać rywalizację w grze w duchu fair play oraz:
- zmniejszyć trudność opanowywania gry, aby nowi gracze mogli łatwiej nauczyć się podstaw World of Tanks i czuli motywację do grania i wygrywania.
- dobrać bardziej doświadczonych dowódców z przeciwnikami na podobnym poziomie zaawansowania, aby zapewnić im wyzwania i okazje do szlifowania swoich umiejętności.
- skrócić czas oczekiwania dla wszystkich graczy, szczególnie w przypadku małej frekwencji na serwerze.
Ź: Portal EU
Czyli takie w sumie okłamywanie a zarazem łechtanie i pieszczenie ego nowych graczy mówiąc im:
„Tak, jesteś już gotowy”
Nie, k***a nie jesteś.
🙂
jak dla mnie powinni usunąć artylerie bo dużo ludzi odchodzi przez tą klasę.
Czyżby dodali nowe mapy dla niskich tierów?!
całe 2, ensk i step, jak ensk rozumiem, to stepu nie za bardzo, wydaje mi się ze jest to dość spora mapa, gdzie każdy nowy gracz będzie kampił, pożyjemy, zobaczymy
Zawsze coś, lepiej niż to co mamy obecnie
Dzięki za odpowiedź 😛
Proponuję wprowadzić coś takiego na tierach 8-10. Gdy Twoje wn8 spada poniżej 1k, system rzuca Cię tylko z AI. Wykluczy to sporą część AMEB w Twoim teamie i nagle jednostronne bitwy znikną.
Nie znikną
Jak na tych tierach zacznie brakować graczy tak jak na niskich to też wprowadza
jesli to wprowadza, to po połnocy bys czekał 2-3 min na bitwe.
Ja bym wolał cos innego:
-różnica max 1 tieru w bitwie
-plutony do 5 osób
I tak wszyscy wiemy ze nie wprowadzaja tego bo nagle chca pomoc nowym graczom bo takie cos mozna było zrobić 10 lat temu;) wprowadzaja to bo na nizszych poziomach zwyczajnie brakuje graczy
nie powiedzieli nic o plutonach (zwlaszcza z rekrutami)
No tak, bo gracz mający pierwszy 7 tier (na upartego mniej niż 100 bitew, na spokojnie 500-1000 jest na podobnym poziomie do graczy zielonych i wyżej. Moim zdaniem ta granica powinna być znacznie wyżej. Np do momentu zbadania 3 dych jest się nowicjuszem.
Bądź do momentu wbicia jakiejś wartości wtr np stałe 4000 bądź tier*500
Zapobiegło by to zarówno spotykaniu całkowitych botów na 10 tierach jak i omijaniu systemu kręcąc wyniki na nowicjuszach, ale nie grając wyższych tierów.
Można by też zastosować system podobny do tego z WT. Np odkrycie 3 5. tierów pozwala na odkrycie pierwszej 6.
To co ma wejść w 1.12.1 jest w mojej opinii kpiną.
Jszcze latwiej zrobic program rekrutacyjny, hehehe
Sealclubbing będzie jeszcze łatwiejszy dla prawdziwych myśliwych randoma. Altkonto + lolek i łogiń, kurła!
współczuje ludziom co fapią sobie do wn na III tierach xD
Resetowanie konta zostało zablokowane , więc nici z twego planu
mam nowe konto bo stare straciłem (tak teraz wiem weryfikacja dwuetapowa jest przydatna) i super bo łatwiej będzie przejść początkowe tiery a nie mam zamiaru topić złota . zmiana jak najbardziej na +
Jesli cokolwiek kupiles za kase i masz rachunek (wyciag z banku), to mozesz odzyskac konto.
Istnieje szansa 50na50 że „stracił” swoje konto na własne życzenie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kiedyś w wot był taki oddzielny tryb bitew co nie pamiętam jak się nawet nazywał ale wyglądało to tak: ty i 14 botów vs 15 botów (czasem się zdarzał jakiś inny gracz ale rzadko). Niby głupota i nie dało się zarobić ani trochę ale ponieważ było to na tiry 2 to za nawet 14 czy 15 fragów mało się płaciło, tylko szkoda że nagrody z tego trybu były przypisywane do konta do czasu rozegrania 10 bitew.
Cały czas jest taki tryb – random…
Dobre, nawet śmiechłem 🙂
to była bitwa szkoleniowa czy coś takiego
Boty vs boty ciekawe to NAPEWNO 1 RAZ
ciekawe