Prosto z Supertestu: Mapa Graf Zeppelin
Prezentacja wideo nowej lokacji.
1. Opis ogólny
- Rozmiar mapy: 1000×1000 metrów.
- Tryb: bitwa standardowa.
- Środowisko: Zima.
2. Rozgrywka
- Obszar dla manewrownych pojazdów wokół wraku zeppelina pośrodku zamarzniętego jeziora.
- Zamknięte hangary zeppelina dla czołgów ciężkich.
- Obszary dla niszczycieli czołgów.
- Otwarta przestrzeń dla czołgów średnich i zwrotnych pojazdów.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Kolejna mapa gdzie arta ma wrzutę na 90% terenu. Dlaczego jedną z ulubionych map wśród graczy jest Himmelsdorf? Arta ma mocno ograniczony udział, każda klasa ma „swoje” miejsce i taktyka na mapę jest prosta. Każdy mniej więcej wie gdzie ma jechać. Nie ma ostrzału z połowy mapy w bok, gdzie nic nie możesz z tym zrobić bo nie ma gdzie się skryć. Przez to, że taktyka na mapę jest prosta to gracz ma okazję wykazać się umiejętnościami. Na większości map możesz być super graczem, grać zgodnie z przeznaczeniem pojazdu, a i tak zostać „zjedzonym” przez nieodpowiedni rozjazd drużyny, szybką śmierć swojego spottera i ostrzał z połowy mapy… Bo dostajesz spota na dojeździe do wrogie kołowca. Potem płacz dlaczego są szybkie bitwy i notoryczne wyniki 15-1.
Największe „wylewy” zdarzają się na mapach gdzie gracze na siłę starają się grać inaczej niż podpowiada specyfikacja pojazdu. Dlatego nikt nie przepada za Overlordem, Granicą Imperium, Zatoką Rybacką, Prochorówką i Malinówką.
Nie mówię, że każda mapa ma być miejską mapą, ale na każdej mapie powinno być więcej dużych kamieni, budynków, zagłębień terenu tak żeby wspierać zdobywanie bezpiecznych pozycji jedna za drugą. Obecnie na randomie z uwagi na kołowce i 3 arty co bitwę najbardziej opłaca się grać defensywnie, campić i czekać aż przeciwnicy się wyleją sami… Karani są gracze, którzy chcą grać ofensywnie.
Te czolgi jada tutaj, te jada tutaj, te jada tutaj. Rozumiecie dzieci? Macie grac ladnie, schematycznie jak my z WG wam pokazujemy. Tam sobie ladnie stancie i sobie postrzelajcie. Tylko niech wam nie przychodzi do glowy jechac gdzie indziej bo wyjdzie ze mapa nie ma balansu. Jakis TDek stanie nie tam gdzie wam pokazujemy i bedzie mogl zatrzymac kazdego meda.
Wiec jak was prowadzimy za raczke to macie sie trzymac i nie wychodzic z wlasna taktyka.
Heviki tutaj, niszczyciele tutaj a medy i lighty tutaj.
przydaly by sie jakies na tw VI… nieraz jedna potrafi byc 4 razy raz za razem
ciekawe czy te 4 mapy wypuszczą jednocześnie czy oddzielnie
btw takie pytanie, czy warto nabyć teraz su-130pm, czy lepiej czekać na prog. 46 przed fl, lisa etc. albo jakieś inne, nowe premki np. z supertestu (jak 122tm)??? oprócz paczek świątecznych to nie chcę w tym roku za dużo wydać na wot’a (zresztą mam w garażu trochę ósmotierowych premek do ogrania), więc w 2021 jedna, maks. dwie premki viii tieru; brać to su, czy na razie odpuścić? co radzicie?
Zleży czym Ci się dobrze gra. Jak lubisz grac na średniakach, to poczekaj na progetto lub lisa. Jeżeli jednak wolisz TD, to możesz wziąć te su – 130, chociaż są tacy, co wolą skorpiona.
To zależy od ciebie oba są dobre . Chociaż su 130 wydaje się bardziej celny podczas jazdy i lepiej się maskuje . Z drugiej strony wszystko zależy od mapy oraz RNG. twoja decyzja.
Jak myślisz, że kupisz proga czy 130 i będziesz pro plaJer to się mylisz, te czołgi same nie grają, trzeba nimi umieć grać.Chcesz wydawać na grę kasę ? serio 2021 roku ?Radzę ci zostawić kasę i kupić coś sobie realnego i wierz mi nie będziesz żałował tego co ci radzę.A jeśli chcesz wydać już kasę na pixele to będą lepsze premki za niedługo poczekaj.
takie pojazdy drogi kolego przynajmniej w mojej opinii służą głównie do zarabiania i szkolenia . Niestety naprawa pojazdów i koszt amunicji po bitwie szczególnie wysokich tierów jest zbyt wysoka i dlatego warto jeszcze mieć premki w zanadrzu
wyślę że za około pół roku na pewno wróci ten radziecki niszczyciel więc ja bym poczekał
Przy tylu maratonach i Tank rewards nie oplaca sie kupowac czolgow premium, a jesli nie mozesz sie zdecydowwac i pytasz o takie proste rzeczy to nie powinienes grac w WoT w ogole.
Tu do końca się z Tobą nie zgodzę. Problemem jest brak możliwości testowania przez gracza jeszcze nie zbadanych pojazdów. Co innego parametry pojazdu pokazane przez WG a co innego jazda w praktyce po różnych mapach które również ograniczają staty danego pojazdu
Czy tylko mi się wydaje, że było mówione, że event świąteczny (w tym choinka) będzie przedłużony dokońca stycznia, a już go nie ma. :O
nieprawda, sam event skończył się dzisiaj, tylko pojazdy operacji świątecznych (z odpowiednimi bonusami) zostają do końca stycznia
Nowa mapa zawsze spoko 🙂
Dobrze ze jest woda będzie gdzie się topic
wszystkie te komentarze to groch o ścianę testów map było tyle o klusek w rosole a gówno z tego jest w praktyce realizowane , szkoda słów
Nareszcie w 2021 roku po wprowadzeniu ok. 1000 czołgów premium dotarło do nich że może czas wprowadzić też nowe mapy.
Swoją drogą mogliby usunąć na zawsze Overlord, Cichy Brzeg i Mińsk.
Overlord jest rakiem… przez to, że gimby nie ogarniają żeby nie jechać ht na plażę bo nawet jak przepchną to przy wyjeździe dostają buły z środka mapy. Kluczowy na tej mapie jest środek i bunkry obok klifu. Wystarczy, że top HT pojadą na plaże i już jest po grze… Cichy brzeg jakby dostał więcej „ochrony” przed artylerią to by był super. Zwłaszcza na wzgórzu, tam powinny być gęste drzewa i skały, żeby artyleria nie miała takiej patelni w tak kluczowym miejscu. Mińsk jest ok po zmianach, gorzej z Ensk. Ta mapa jest za mała… dostawania spota na torach z bazy przeciwnika to jest przesada… Na tej mapie zawsze gra się tak samo i rozgrywka wygląda tak samo. Nawet nie da rady inaczej pojechać… Najnudniejsza mapa. Jedyny jej plus, że jest gdzie się skryć przed ścierą w kwadracie.
Faktycznie nie ogarniasz map o których napisałeś (gimb?)
Rozumiem za masz na wszstkich czolgach 3 marki i wtedy powiem ze jestes bardzo dobrym graczem ktory wie co pisze….
Cichy Brzeg przypomina bardziej mapę do gry FPS, RPG albo do jakiegoś symulatora wspinaczki górskiej anie do gry w czołgi, mapa do porządnego przerobienia albo usunięcia.
Przypominało mi się że jeszcze Lotnisko jest beznadziejną mapą.
Na Overlordzie regularnie jeździłem na tę bunkry o których mówisz gdy grałem hevikiem i przestałem a wiesz dlaczego ? Bo w 80% przypadków byłem tam sam i nawet jeśli udało mi się utrzymać to rywale wyjeżdżali mi na tyłek po przepchnięciu góry
Włącz pierwszy lepszy poradnik na yt odnośnie tej mapy synek.
Chyba o innym Overlordzie piszesz, bo na tym w grze największym problemem jest brak mózgu właśnie tych graczy, którzy zupełnie olewają plażę, a później się dziwią jak ich dojeżdżają od tyłu, nieważne jak dobrze by sobie nie radzili na górze
Noobem się urodziłes i Noobem będziesz.
Dobrze koleś mówi, że tylko bezmózgowcy jadą na plażę. Włącz sobie pierwszy lepszy poradnik na yt odnośnie tej mapy. Środek na Overlordzie jest kluczowy! Jak upadnie środek to możesz zrobić wyjazd z plaży 5 HTkami, a zablokuje ich jedna arta i jeden TD z rogu mapy. Próba capowania skończy się tym, że dostaną ostrzał z środka mapy lub z północnej części bez spota. Jak upada środek to HT na plaży dostają ostrzał z klifów i jest po grze więc przestań pisać głupoty. HT powinny jechać na bunkry nad klifami, a te z mocną wieżą na północną część. Medy i lighty na środku. Wyjazd z plaży wrogich czołgów jest banalnie prosty do obronienia z środkowych pozycji.
…taaa, cytując klasyka: nie recytuj mi tu pradawnych zaklęć wiedźmo, byłem przy tym jak je spisywano 😉
Pradawne poradniki sobie a życie sobie. Wasze teorie o odparciu ataku od wjazdów z plaży, sparawdzają się na CW i SH, kiedy jest możliwość koordynacji działań całego teamu.
Na randomie (gdzie część graczy używa mini mapy, co najwyżej jako nawigacji w kierunku bazy przeciwnika), jeśli na paży nikogo nie postawisz, przynajmniej do „straszenia”/opóźnienia ataku – oznacza tyle, że po kilku chwilach Wasz środek i klify będą dymane, co najmniej z dwóch kierunków. Zwłaszcza, że coraz częściej zauważyć można, co najmniej jedną artę ustawianą na plaży, skąd ma znakomity ostrzał praktycznie na każdą pozycję przeciwnika.
Overlord jest fajny bo od razu widac kiedy walczyc o zwyciestwo a kiedy tylko o WN8.
Mapy w WoT są przede wszystkim za małe i mocno przekombinowane; nie ma w nich tej naturalności co w WT. A podane wyżej mapy rzeczywiście są rakowe poza w mojej opinii Cichym brzegiem, który jest w miarę spoko. No i niech oddadzą Malinówkę niskim tierom, bo niedobrze już się robi od tego Himmilsdorfu i Klasztoru.
I tu kolega trafił w sedno, za małe mapy!!! Kopalnie powinny być max na V tierze. Chore jest, że jedna arta może kontrować wrogą waląc w przeciwległy róg mapy, tak samo na lodowcu, gdzie medy i lighty spotują powolne ciężkie na dojeździe…
Wystarczy dodać po jednym sektorze (kwadracie) na stronę i będzie łatwiej.
Overlord, Cichy Brzeg i Mińsk, niech zostaną, tylko niech wypuszczą jakieś poradniki/filmiki jak grać na tych mapach i żeby odpaliły się te filmiki od razu po wejściu do garażu
Ja umiem na nich grac noobie i mowie ci ze sa nie grywalne.
Ja cale te 10 lat napierdalalem w wot. Po tego rocznym evencie świątecznym granie z patola mnie tak zmęczyło ze od paru dni przestałem grac w ta gre a wróciłem do innych i szczerze mówiąc myslalem ze będzie trudniej ale nie jest. Widać musi być z gra zle skoro tak łatwo mi obecnie to przyszło bo czuje się z tym dobrze. Pozdro
Widzę, że nie tylko ja mam podobne odczucia, przed świątecznym eventem miałem Wr z ostatnich 1000 bitew na poziomie 54%, ostatnio ciężko przekroczyć 50%, są takie teamy, że zacząłem wątpić czy nagle przestałem umieć grać.
Nie wspominając o tym, że zacząłem robić japońską linię – w ChiTo przed wejściem wierzchołka na stocku miałem średni dmg 800-1000, po wejściu wierzchołka na Japonce nagle zaczęły dziać się cuda, przegrałem 10 z 12 bitew, z czego więcej jak połowa skończyła się wynikiem 0,1,2 do 15. Do tego rng – w jednej bitwie zdarzyły mi się 3 przebicia na 25 strzałów, a generalnie nie strzelam jak nie ma szans na przebicie 🙂 ciekaw jestem jak wielu ma podobne odczucia 🙂
Miałem z poprzednich miesięcy wr w okolicach 65% i po 1200 bitwach z tego miesiąca jest podobnie.
Jeśli masz taki Wr to Ci wierzę, że nie odczuwasz tego tak bardzo. Im lepszy gracz tym mniej jest podatny na to, jaki team mu zostaje rzucony, a im słabszy tym nie oszukujmy się – jest bardziej uzależniony od teamu. A przy losowaniach jakie mają miejsce ostatnio gdzie bitwy kończą się 15-1,2,3 odczuwa się to dużo bardziej. Graczy takich jak Ty jest procentowo pewnie 10% w całej grze, a wszyscy średniacy potężnie odczuwają efekt gównianego MM i nierównych losowań i się frustrują, bo jaka jest przyjemność z 10 porażek z rzędu? Mi swojego czasu w Skorpionie G zmniejszyło Wr z 52% do 40%, bo miałem jak dobrze pamiętam na tym jednym czołgu 15 porażek z rzędu 😉
Ja mam zielony kolorek. Nie resetowałem konta bo niby po co… miałem kiedyś gorszy komputer wiele lat lamiłem przez to ale jakoś jak kupilem dobry sprzęt nie czułem potrzeby po prostu wyprowadziłem 40 k bitew na zielony kolor wg mnie takie konto jest bardziej wiarygodne ale teraz to juz bez znaczenia.
PS jak nawet bym był fioletem po resecie to i tak po przejeździe 2 min po całej drużynie chifem czy ebola bym polegl wiec komentarza kolegi wyżej miko nie da się traktować poważnie kiedy 25 bitew to porażki a 5 zwyciestw. Możesz zrobić 5-8 k dmg pomagac wszystkim ile sie da i tak przegrać co bitwe, żałosne troszke xD
Dlatego wolę grac w cos co mi daje radosc a nie wkurw, a ci co negują prawde to zwykle trolle lub graja max 2 bitwy w tyg i tego nie odczują wiec nie da się ich traktować poważnie IMO.
No sorry taka prawda. Peace ja odpadam zwyczajnie miałem tego dosc. Więcej nie planuje tu wchodzić. Zaluje tylko jednego mojego czasu wpakowanego w taki produkt ktory jest obecnie stworzony dla botów na wysokich tierach. Bez urazy.
Wysokie macie wr chłopaki, więc moje pytanie ile wydajecie na wota miesięcznie, że tak was dobrze losuje MM ? ja jak mnie „nie lubi” MM to mam wr od 20-40% i nawet jakbym nie wiem co robił w bitwie to i tak przegrana, swoje robie inni padają.1900 wn8 to mało wiem, ale nie umie wygrywać samotnie jak mi rzuca do teamu gości z wn8 300.Was widzę, lepiej traktuje mm to pewnie dlatego, że kupujecie coś bez przerwy co.
wystarczy na allegro spojrszec haa
Czy WG zamierza cos zrobić z padającymi serwerami podczas wieczornych natarć ? NIE! woli dodawać gównianie mapy, brak balansu obecnych map, nie wspomnę już o MM, dramat! Tak trzymać idziecie w dobra stronę!!!
Tymczasem kopalnie dalej rzuca na tier X z 3 artami XD
Rzuca przede wszystkim z kołowcami, które z drugiego końca mapy świecą wszystkich przeciwników. Arty na Kopalniach i tak mają „przesrane”.
Kołowce na Kopalniach nie są uciążliwe, natomiast arty wykluczają całkowicie bitwę HT na środku mapy i zaczyna się chowanie pod skałami… Medy i TDki na wodzie też sobie nie pograją jak mamy 3 ściery w kwadratach.
Kołowiec żeby zaświecił to musi blisko podjechać więc głupot nie gadaj. Po drugie żeby dobrze grać kołowcem trzeba mieć skilla, pełno jest bitew gdzie kołowiec pierwszy spływa robiąc 0 lub jeden strzał. Arta zagra mój pies… i na luzie wykręci 2-3k dmg. Taka to różnica.
Kopalnie powinny mieć ograniczenie do 4 tieru maksymalnie.
Albo do 6 na tej samej zasadzie co Przedmieście
Kopalnie to mapa do max 3 tierów ale WG woli jak grają tam X bo widać zależ im na szybkich bitwach
kopalnie to powinna byc mapa dla spodkow kosmicznych i statku chana solo a nie dla czolgow