Wielkie polowanie: klucz do zwycięstwa!
Aktualizacja 0.9.10 wprowadza nowy, tymczasowy typ bitwy — bitwy kluczowe. Pokaż swoje umiejętności w futurystycznej konkurencji, dowodząc okrętem reprezentującym jedną z trzech korporacji!
Atmosferę wydarzenia poczuć można jeszcze przed wejściem do bitwy, w nowym, tematycznym Porcie.
Rzeczy, które trzeba wiedzieć
- Nowy typ bitwy gromadzi 16 graczy, którzy walczą między sobą i ze sterowanymi przez komputer potworami na gigantycznej mapie Wielobok.
- Zaczynacie sami, ale w trakcie bitwy możecie tworzyć drużyny złożone maksymalnie z trzech okrętów.
- Za niszczenie potworów i innych graczy otrzymujecie tymczasowy zasób — punkty bitewne. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów bitewnych w jednej bitwie odblokujecie możliwość natychmiastowego wzmocnienia swojego okrętu. Punkty te nie są jednak zużywane przy wprowadzaniu ulepszeń — wszystkie zdobyte w bitwie punkty pojawią się później w Porcie, bez względu na to, ilu ulepszeń dokonaliście.
- Zebrane punkty bitewne można wymienić na rozmaite nagrody w Zbrojowni.
- Gdy zbliżycie się do środka mapy, znajdziecie specjalnie oznaczonego potwora, który posiadać będzie klucz. Po zniszczeniu potwora klucz ten będzie Wasz. Umożliwi to wyjście z mapy przez portal.
- Gdy wszystkie klucze zostaną już wykorzystane, a portal zamknięty, pozostałe okręty przeniesione zostaną do specjalnej strefy — Oktagonu. Ostateczna walka toczy się na stopniowo kurczącym się obszarze. Ostatni ocalały okręt również opuści Wielobok bezpiecznie.
- Udana ucieczka z Wieloboku również zostanie nagrodzona punktami bitewnymi.
- Każdy z trzech okrętów zapewnia szeroki wachlarz modułów, które mogą znacząco odmienić rozgrywkę.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Podpowiedzi
- Próbujcie różnych kombinacji modułów i uzbrojenia — możecie poskładać okręty, które będą dopasowane do Waszych upodobań. Nie bójcie się eksperymentować — w Wieloboku trzeba działać nieszablonowo.
- Zniszczcie pierwsze potwory, jakie napotkacie i ulepszcie swoje okręty. Zapewni to Wam przewagę w starciach z innymi graczami.
- Nie ma konieczności natychmiastowego atakowania innych graczy — korzyści płynące z atakowania ich na samym początku są niewielkie.
- Gdy zbliżacie się do środka mapy, potwory stają się coraz groźniejsze, ale za ich niszczenie otrzymujecie więcej punktów bitewnych.
- Jeśli nie posiadacie wystarczającej ilości kluczy dla całego dywizjonu, przygotujcie się na to, że nowi towarzysze staną się wrogami, gdy zbliżycie się do portalu.
- Dywizjony aktywne są także w trakcie bitwy w Oktagonie, ale zwycięzcą będzie ostatni okręt, który utrzyma się na powierzchni.
Nagrody
Punkty bitewne, które zdobywacie w bitwach, można wymienić na rozmaite nagrody w Zbrojowni.
Ponadto w Zbrojowni można kupić za dublony nowych dowódców z 10 punktami umiejętności oraz zestawy z dowódcami z poprzednich wydarzeń Halloween.
Uwaga: punkty bitewne można wymieniać na nagrody w Zbrojowni tylko do zakończenia wydarzenia Bitwy kluczowe. Później zostaną one wymienione na kredyty po kursie 1 punkt bitewny : 75 kredytów.
Reguły bitew kluczowych
Żeby uzyskać dostęp do bitew kluczowych, gracz musi mieć na koncie przynajmniej 21 bitew innych typów.
Zamiast zwyczajnej, prostokątnej minimapy, nowy rodzaj bitew posiada okrągłą, w której środku znajduje się gracz. Widać na niej wszystko, co znajduje się w jego zasięgu wykrywania.
Za niszczenie potworów i okrętów innych graczy zdobywacie tymczasowy zasób — punkty bitewne. Po zgromadzeniu określonej liczby punktów bitewnych możecie wzmocnić swój okręt bezpośrednio w bitwie. Żeby wybrać jedno z dwóch ulepszeń, wciśnijcie Ctrl+1 lub Ctrl+2. Nie musicie przy tym wydawać żadnych punktów bitewnych — ulepszenia okrętu nie powoduje utraty zebranych punktów, więc nie opóźniajcie instalacji ulepszeń — korzystajcie z nich, gdy tylko staną się dostępne. Po zakończeniu bitwy zgromadzone punkty można wydać na nagrody w Zbrojowni.
Możecie zdobywać dodatkowe punkty bitewne, wychodząc przez portal w środku mapy. Żeby to zrobić, należy zniszczyć jednego ze specjalnych potworów i zdobyć klucz. Liczba dostępnych kluczy jest ograniczona. Portal otwiera się jakiś czas po rozpoczęciu bitwy i pozostaje otwarty przez kilka minut, by następnie się zamknąć.
Po wykorzystaniu ostatniego klucza lub po zamknięciu portalu pozostałe okręty zostaną przeniesione na specjalną arenę — Oktagon. Ostateczna bitwa toczy się na kurczącym się polu walki. Okręty otrzymują uszkodzenia, jeśli znajdują się poza tą granicą. Ostatni ocalały okręt opuści bezpiecznie Wielobok i otrzyma dodatkowe punkty.
Gracze nie mogą wchodzić do bitew kluczowych w dywizjonach, ale już w trakcie bitwy mogą zbierać się w drużyny złożone z maksymalnie 3 graczy. Żeby zaprosić gracza do drużyny, należy wycelować w niego i wcisnąć F. Gdy otrzymacie zaproszenie, na górze ekranu wyświetlona zostanie nazwa gracza, który je wysłał i możliwość przyjęcia lub odrzucenia go. Dopóki należycie do jednej drużyny, nie możecie się wzajemnie uszkodzić, a wszystkie punkty dzielone są po równo.
Klucza może jednak użyć tylko jeden gracz, dlatego staniecie przed wyborem — iść ramię w ramię z sojusznikami do samego końca, czy obrócić swoje działa przeciwko nim i uciec samotnie przez portal. Jeśli zdecydujecie się opuścić drużynę, wciśnijcie Tab i otwórzcie zakładkę Członkowie drużyny. W niej możecie zobaczyć uzbrojenie i sprzęt eksploatacyjny swoich tymczasowych sojuszników i tam też będziecie mieć możliwość opuszczenia dywizjonu.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Jeśli Wasz okręt zostanie zniszczony lub uciekniecie przez portal, nie musicie czekać na koniec bitwy, żeby wziąć udział w kolejnej — Wasz okręt natychmiast będzie gotowy do nowej bitwy.
Okręty i uzbrojenie
W bitwach kluczowych w wersji 0.9.10 dostępne są trzy okręty. Każdy z nich oferuje szeroki wybór modułów, które mogą znacząco wpłynąć na jakość rozgrywki i wygląd okrętu.
Pierwszy okręt, Valkyrie, dostępny jest natychmiast po rozpoczęciu bitew kluczowych.
Poza nowymi okrętami wypełnianie misji bojowych odblokuje także nowe moduły kadłubów, uzbrojenia głównego i dodatkowego, a także moduły specjalne, które zmieniają sprzęt eksploatacyjny okrętów. Więcej informacji znajdziecie w kliencie gry.
Uwaga: umiejętności dowódców, kamuflaże i sygnały są wyłączone w bitwach kluczowych.
Valkyrie
Pierwszy dostępny okręt jest doskonały do wypróbowania bitew nowego rodzaju. Jego uzbrojenie główne nie różni się zbytnio od tradycyjnych dział, a podstawowy kadłub zwiększa skuteczność taranowania przeciwników. Dowódcom zaprawionym w bitwach kluczowych okręt ten oferuje moździerze, które strzelają pociskami OB i zadają uszkodzenia nawet jeśli trafią w powierzchnię wody obok celu, a także specjalny sprzęt eksploatacyjny, który zapewnia tymczasową niewrażliwość na uszkodzenia.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Gale
Żeby zdobyć Gale, należy wypełnić specjalną misję bojową, grając okrętem Valkyrie. Misja dostępna będzie od początku wydarzenia.
Zamiast sprzętu eksploatacyjnego Gale wykorzystuje mechanikę dystrybucji energii do poprawy parametrów okrętu. Wybierzcie pożądane premie i przekierujcie do nich energię odpowiednimi klawiszami. Po aktywacji dwóch lub trzech premii jednocześnie do każdej z nich trafiać będzie taka sama ilość energii.
Głównym uzbrojeniem okrętu są torpedy. Podstawowe torpedy nie wyróżniają się niczym szczególnym. Jednak jeśli chodzi o uzbrojenie odblokowywane dzięki misjom bojowym, to znajdą się wśród nich specjalne torpedy, które mogą tymczasowo unieszkodliwić uzbrojenie przeciwnika, a także torpedy plazmowe. Amunicja plazmowa rozgrzewa pancerz celu i tymczasowo zwiększa uszkodzenia zadawane przez kolejne trafienia pociskami i torpedami plazmowymi w dane miejsce.
Dodatkowe uzbrojenie Gale stanowi skuteczna bateria dodatkowa z małym sektorem ostrzału.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Heracles
Żeby zdobyć okręt Heracles, należy wypełnić specjalną misję bojową, grając okrętami Valkyrie lub Gale. Misja dostępna będzie od 13 listopada.
Główną broń okrętu stanowią miotacze fal i lasery. Im większa powierzchnia okrętu trafiona zostanie falą, tym większe uszkodzenia on odniesie. Fale mogą także niszczyć torpedy i neutralizować inne fale. Lasery są emitowane z pewnym opóźnieniem po wystrzale — obieranie poprawki na cel może wymagać pewnego przyzwyczajenia przez graczy, którzy dopiero uczą się bitew kluczowych. Jednak po emisji trafiają one w cel niemal natychmiastowo i z doskonałą precyzją, zadając przy tym rozległe uszkodzenia.
Sprzęt eksploatacyjny okrętu Heracles jest kwestią wyboru: dostępne są aury z premiami dla sojuszników, natychmiastowy zwrot o 180 stopni, a także emisja kolistej fali, podobnej do tych, jakie wzbudzają miotacze fal.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Ź: WoWS EU