Równoważenie pojazdów: Aktualizacja 1.27.1 robi kolejny krok
Dowódcy!
W dalszym ciągu wprowadzamy zmiany równoważące do pojazdów na podstawie ich statystyk skuteczności. Aktualizacja 1.27.1 wprowadza zmiany w gałęziach czołgów ciężkich kończących się na:
- XE 100
- XType 71
- XM-V-Y
- X60TP Lewandowskiego
- XMaus (tylko poziomy V–VII)
W skrócie
Wprowadzając poprawki w charakterystykach tych pojazdów, kierowaliśmy się tymi samymi zasadami, co poprzednio:
- Wzmocnienie mniej efektywnych pojazdów i osłabienie nadmiernie skutecznych bez wpływania na główne cechy tych ostatnich
- Usprawnienie badania modułów
- Uczynienie konfiguracji podstawowych wygodniejszymi do gry
Spójrzmy na czołgi wyższych poziomów w każdej gałęzi!
Gałąź E 100
Wieża E 100 ma teraz lepszy przedni pancerz i prędkość obrotu; jego działo kalibru 12,8 cm jest celniejsze i ma lepszą penetrację pociskami standardowymi. Jego poprzednicy, E 75 i Tiger II, również mają ulepszony rozrzut i czas celowania, przy czym ten drugi utracił swoje działo kalibru 10,5 cm.
Gałąź Type 71
Statystyki Type 71 zostały znacząco poprawione. Zmieniły się prędkości maksymalne jazdy w przód i wstecz, przedni pancerz kadłuba i rozrzut, który może teraz osiągnąć wartość 0,22 w trybie podwójnego celowania. U jego poprzedników, Type 68 i Type 57, poprawiliśmy więcej parametrów, w tym czas celowania i uszkodzenia na minutę.
Gałąź M-V-Y (Yoh)
Czołgi rodziny Yoh doczekały się zmian wielu parametrów. Przedstawiciele najwyższych poziomów, M-V-Y, M-VI-Y i M-III-Y, mają teraz (wśród innych poprawek) lepsze prowadzenie działa, uszkodzenia na minutę i penetrację pocisku; M-III-Y utracił swoje działo kalibru 90 mm. Działo czołgu najwyższego poziomu ma teraz możliwość opuszczenia lufy o 12° (zamiast 10°), co obiecuje więcej zabawy przy grze na wzniesieniach.
Gałąź 60TP
Działania w tej gałęzi nie były nastawione na ogólne jej osłabienie, bo 50TP Tyszkiewicza i 53TP Markowskiego mają teraz ulepszony rozrzut, uszkodzenia na minutę i czas celowania (ten drugi ma też lepsze wskaźniki penetracji dla działa kalibru 105 mm, ale utracił działo kalibru 122 mm). Jednak nadmiernie skuteczny twardziel ze szczytu gałęzi, 60TP Lewandowskiego, ma teraz nieco zmniejszone uszkodzenia na minutę, pulę PW i celność. Zachował przy tym dobrą penetrację i niszczycielskie 750 punktów uszkodzeń alfa – nadal będzie więc poważnym problemem dla przeciwników.
Tiger II bez 105… 53TP bez 122 WTF ?
Stracił działo 105 które biło po 320
To co bije po 360 nadal jest
53TP stracił działo z czołgów IS czyli te które bije po 390 a zostawili tylko to z Tieru niżej 320 alfy i topowe 420
Będą dalej miały tylko to są zmiany dla dział stokowych, żeby lepiej się grało czołgiem na stoku. Było to przedstawiane w artykule :Rebalans pojazdów w aktualizacji 1.27.1″
Wszyscy się skupiają na zmianach w tierach 8 – 10, a mnie bardziej zastanawiają tiery 5 – 7. Wygląda to trochę tak jakby WG miało totalnie w rzyci jak wygląda „plejer ekspirjens” właśnie na tych kluczowych mid-tierach, bo buffują tam czołgi tak jakby jutra nie było. Najpierw T1 i M6 (które obecnie rozjeżdżają tam wszytko niczym Mike Tyson Dalajlamę), a teraz jeszcze dojdzie parę innych czołgów. Wygląda to trochę tak jakby zamiast poprawić MM tak aby non stop nie wywalało na 8-ki, to buffują 6… bo i tak je wywali i tak… a jak wywali na topce albo na niższe tiery to jest masakra… Zupełnie jakby nie chcieli aby gracze w ogóle grali na mid tierach, tylko najlepiej od razu na 8 lub nawet nie, od razu do sklepu po jakąś premkę…
Niższe tiery mają gdzieś, bo na nich nie zarobią tyle co na VIII i wyżej. Zobacz, jak od dobrych paru lat wg wypycha graczy na wyższe tiery. Boosty do expienia, schematy, mnożniki x5. Wszystko po to, abyś jak najszybciej zawitał na wysokich tierach. A po co? A po to, że tam ekonomia gry już jest inna. A jak kredek braknie? To kup se pan konto premium. I tak jak napisałeś – najlepiej jakąś VIII premium. Szkoda, bo na tych niższych tierach można całkiem przyjemnie się pobawić. Jest według mnie dużo więcej ciekawszych pojazdów z drzewka niż na wyższych tierach, gdzie królują głównie premki, albo pojazdy specjalne. Wystarczy popatrzeć na losowania na 8. Na 30 maszyn co najmniej 20 to premki.
Typowi 63 przydałby się jakiś buff, bo aktualnie jest on pod każdym względem gorszy od drzewkowego odpowiednika xd
Jedna z nielicznych zbalansowanych premek, która nie wymaga absolutnie żadnych zmian. Przyjemna do gry, takie T-832 z gorszym pancerzem ale IMO fajniejszym działem i mocniejszą wieżą.
No ale wjechały nowe OP zabawki, które na goldzie leją cię po wieży, albo łapią overmatch na każdej powierzchni jeśli tylko nie jesteś idealnie ustawiony.
W tej grze naprawdę trzeba tylko znerfić z 20 czołgów i kolejne 20 zbuffować, żeby ogarnąć tylko VIII tier, żeby rozgrywka była jakkolwiek przyjemniejsza.
i dobrze ma za dużo pancerza na wieży i brak weakspotó, im mniej tego na randomie tym lepiej.
Kiedyś to było nie do pomyślenia, by 8 miała +300 eff na całej wieży
Tymczasem T34
Witam nie wiem czy w dobrym poście pisze a mam pytanie może jakąś radę bym prosił opłaca się kupić jakiś czołg za obligacje bardziej chodzi o sklep a to z tego natarcia czy lepiej zostawić sobie je.
121B jest przyjemny
Z premek VIII do zarabiania t103 albo gwardzista. Do zabawy jak poprzednik napisał – 121b.
T103 i gwardzista to syf, lepszy wybór to defender/ob252u
Defender to padło jakich mało. Chyba jedno z moich największych rozczarowań w wot. Mega przereklamowany. Słaba mobilność, kiepskie działo, które skupia wieki i nie trafia z 50m. Pancerz może i trollowy, ale przy wszechobecnym goldzie nic już nie znaczy. Zresztą widać jak jest „mocny” po tym, jak często można go spotkać w bitwie. W większej ilości spotykam patriota lub chryslera, które również można kupić za obli.
121B to med jak każdy inny. Taki Centek robi praktycznie wszystko lepiej. Dla mnie bez sensu.
Concept I Kpz z Podtarcia to jedyne sensowne wybory z wysokotierowych czołgów za obli.
Koncept i kapezet to juz trochę większy wydatek.
kpz nie polecam, miękki, wolny, kartoflomiotacz, z małym walnięciem, bardzo ciężko się gra
Zły wątek. W sklepie za natarcie fajne są tylko 9 tiery. W sklepie za obligacje (tym co jest zawsze) bardziej opłaca się celować w 8 tiery takie jak: patryjot, defender, liberte, t103. A dla takich bardziej outsakderów t34-3(making na max 9 tiery) gwardzista(świetnt sniper) kv5(for fun)
To już niesprawiedliwe że inne X dostają bufa a tylko lewy dostaje nerfa
bo 60tp jest super meta, a te 3 inne są słabe
E100 słaby. No chyba nie do końca.
słabszy od 60tp, bo tym to nawet debil wykręci jakiś wynik – a w e100 to trzeba chociaż trochę wiedzieć co się robi
Polaka nerficie smuteczek własnie go robilem :(((((
Spodziewałem się Większego nerfa do 60TP
Osobiście uważam ze ta celność 0.38 mogła zostać ale za to jeszcze uciąć mu 50hp i zmniejszyć speeda do 30km/h bo teraz on nadal z polowymi będzie mieć prawie 45km/h
a ten nerf do celności to praktycznie niezauważalny będzie
Buff dla E-100 to głupota, bez peny 340+ trzeba będzie strzelać po pikselkach, w tym tunelu mapkowym.
Do tego przez pół roku, albo rok (zanim znerfią) będą jeździły Chieftainy z dwoma działami, no super gameplay sie szykuje na X.
Najgorsze że WG chce sie zabrać za VI poziomy, czyli te na których został jeszcze jakikolwiek fun z tej gry, wyobraźni mi tu brakuje, nie mam pojęcia w jaki sposób WG planuje popsuć zabawę na VI w tym roku 🙂
Bo na VIII granie np. czołgiem ciężkim straciło jakikolwiek sens, kiedy ten czołg trafia na XMy, które mają w rzyci pancerz jakiegoś tam hateczka 🙂
Nie nazwałbym belki na wieży E100 piskelem bo jest do duże pole do trafienia
I o to chyba chodzi w czołgach supercięzkich jak E100 żeby ciężko je się przebijało
i wcale nie potrzeba 340 peny bo czołgi które mają 320+ nadal będą częsciej przebijać niż nie przebijać wieży e100
o to chodzi by gra miała sens, jaki ma sens jeśli granie każdym ciężkim oznacza uwalenie się na wieżę za jakimś nasypem i gotowe? wgl zauważyłem, że na mapach coraz więcej perfidnych nasypów i skał, tak jakby bez wskazówki pomidorki hulldowna nie potrafiły zagrać
Przypomnę ci tylko że prędzej teraz e 100 przebijesz z peną 340+. Czołgi jak to napisałeś z peną 320-330 będą miały problem z przebiciem tego. Więc nie pisz bzdety.
Kacapskiego isa7 jadącego 100km/h nie ruszają?
W rzeczywistości IS-7 wyciągał na próbach te 60 km/h bez problemu, a to że w wocie można mu jeszcze włożyć dodatkowe turbo, ostrogi i inne ulepszenia, to już inna historia 😛
Ale mogliby mu poprawić penetrację na tych apcr.
Ostrogi nie poprawiają mobilności jako takiej tylko pozwalają ci tą którą już masz szybciej osiągnąć
Nowe Perki boostuje speeda jeszcze o 1km/h
Ale tak szczerze tylko spocone typy grają na randomach z ostrogami
Ale ostrogi zwiększają efektywną prędkość i przy is-7 mają większą skuteczność niż turbo
piszesz nieprawdę, oczywiscie ze ostrogi poprawiają mobilność, zmniejszaja opory gruntu pozwalajac osiagnac predkosci nieosiagalne bez nich a nie na ich szybsze osiaganiecie jak piszesz a perk bostuje wiecej niz 1km/h bo dochodzi jeszcze poziom wyszkolenia zalogi czyli bia, typ wentylacji i racje, wszystko to bostuje. I nie, nie spocone typy graja tylko glownie plutony jadace z wcisnietym W przez cala bitwe. Praktycznie rozwalaja gre i latwe zwyciestwo maja jesli przez przypadek nie trafia na silnie broniona flanke i wlasna druzyna im nie pomoze. W, taran i strzelanie w ruchu.
Is7 nic nie trzeba poprawiac, powinni wywalic turbo i hpeki z gry i nie ruszac perkow zalogi wcale, niepotrzebnie je zmieniali tylko popsuli gre jeszcze bardziej.
Perki stracily na wartosci, wszystko czego sie tkna traci na wartosci i jakosci grania prowadzac do stalego upraszczania gry ktora od poczatku byla juz prosta a defakto prowadza do kastracji gry z zawartosci pod pozorem rozwoju i tak trwa to juz lata.
Jaki krok? Krok w kierunku drugiej toxic hulldownowej ery?
Co to zmienia? Granie X to tragedia, VIII zawalone OP premkami, kiedyś przyjemne IX są między młotem a kowadłem. VI masakrują wszystko na niższych tierach i są zdejmowane na strzał przez XMy i BZ. Nieparzyste tiery to kompletne dno.
A wszystko to w tempie 3 minuty na bitwę i w oparach obrzydliwego MM.
Gorszy od MM jest tylko RNG
Rykoszety od boków art czy tyłów TD’ków
No i nadal znikające pociski i niewypały (tylko reload się nagle zaczyna a po strzale ani wody ani słuchu)
I serie lecących w ziemię przed celem
Najgorsze jest to, że nie są to pojedyncze strzały tylko jak się zacznie to długimi seriami takie strzały.
Czy warto robić kopiuj wklej ze strony WOT? To trochę dziwne, bo oczekiwałbym od Was rozwinięcia, np chociażby o brakującym opisie co zmieni się w linii Mausa
Nerf dla Lewego? Toż już się tym nie da grać xd
Ja ostatnio nim gralem zeby zdążyć przed nerfem i robie tym swoje najwyższe średnie obrażenia w historii xd
1200 dmg na X tierze przypominam to dalej poziom bota
To i tak dużo bo ja robię o wiele mniej na X.
Straszyli, że będzie nie grywalny. Myślałem, że mu dowalą tak, że hej. Taki nerf mi pasuje
Niestety ale w tych czasach jak zabierzesz np 0,00001 % czegoś, to stado fanów multiego będzie krzyczeć ”ogromny NERF” ”niegrywalne gowno”.
Założyłem filoteowe wyposażenie, wsadziłem żarcie etc… 0.28 rozrzut, a pociski na 200 metrów i tak latają tam gdzie chce RNG więc ***** wot, wg i cała ta ******* mechanikę gdzie nie ty decydujesz o tym czy trafisz czy nie. Dla mnie ta gra mogłaby wreszcie przestać istnieć.
usuń ją z komputera i gwarantuje ci że nikt cię nie zmusi do ponownego jej pobrania
ps nie będziemy tęsknić