To znowu nasz ulubiony czas w miesiącu! Zobaczmy, jakie nowe okręty zostały dodane do testów w grze World of Warships.
Niemiecki Supeniszczyciel Z-57
To znowu nasz ulubiony czas w miesiącu! Zobaczmy, jakie nowe okręty zostały dodane do testów w grze World of Warships.
Niemiecki Superniszczyciel Z-57
To duży niszczyciel z potężnym uzbrojeniem artyleryjskim, oparty na jednym z ostatnich niezrealizowanych projektów opracowanych przez Kriegsmarine – niszczycielu „Typ 1945”.
W naszej grze otrzymuje ona oznaczenie typowe dla niszczycieli Kriegsmarine: „Z” oznacza „Zerstörer” (niszczyciel po niemiecku), a „57” to jej numer kadłuba, nawiązujący do faktu, że ostatni niszczyciel zamówiony przez Kriegsmarine miał numer 56.
Po Z-52, Z-57 jest ostatecznym zakończeniem linii – większy, szybszy i silniejszy, wyposażony w dodatkową wieżę dla głównej baterii czterech podwójnych dział 128 mm oraz dodatkową rurę na wyrzutnię, co pozwala mu umieścić w wodzie aż dziesięć torped. Zachowuje wszystkie tradycyjne mocne strony swojej linii – dobra penetracja pocisków HE pozwala mu zadawać obrażenia ciężkim celom, podczas gdy wysokie obrażenia pocisków AP oznacza, że może zaboleć okręty płynące bokiem. Choć niemieckie torpedy nie mają najwyższych obrażeń, dobra kombinacja czasu przeładowania, zasięgu, prędkości i wykrywalności sprawia, że jego torpedy to bardzo przydatne uzbrojenie. Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne, Z-57 jest bardzo podobny do swojego poprzednika, z dostępem do Generatora Dymu i Doładowania Silnika; jednak jego Sonda Hydroakustyczna ma ulepszony zasięg wykrywania statków wynoszący 7 km, co pozwala Z-57 wykrywać wrogie niszczyciele bez obawy, że zostanie wykryty w zamian.
W walce, kapitanowie, którzy grali w drzewie technologicznym, uznają Z-57 za komfortową aktualizację. Połączenie Generatora Dymu i ulepszonej Sondy czyni ją groźnym rywalem w walce o capy; używaj jego dział, aby wypchnąć inne niszczyciele z baz i kamuflażu, aby unikać bezpośrednich starć z dedykowanymi okrętami artyleryjskimi, takimi jak Zorkij. Uważaj na wrogie krążowniki radarowe i własne wsparcie – brak Grupy Naprawczej oznacza, że zły ruch może szybko zakończyć Twoją bitwę.
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 22200. Pancerz – 19 mm.
Główna bateria – 4×2 128 mm.
- Zasięg ognia – 12,8 km.
- Maksymalne obrażenia pocisku HE – 1500.
- Penetracja pancerza pocisku HE – 32 mm.
- Szansa na podpalenie – 7,0%.
- Prędkość pocisku HE – 830 m/s.
- Maksymalne obrażenia pocisku AP – 3000.
- Prędkość pocisku AP – 830 m/s.
- Czas przeładowania – 4,1 s.
- Czas obrotu o 180 stopni – 10,0 s.
- Maksymalny rozrzut – 111 m.
- Sigma – 2,00.
Bomby głębinowe:
- Maksymalne obrażenia – 2400.
- Liczba ładunków – 2.
- Liczba bomb w ładunku – 18.
- Czas przeładowania – 40,0 s.
Wyrzutnie torped – 2×5 533 mm.
- Maksymalne obrażenia – 15600.
- Zasięg – 12,0 km.
- Prędkość – 69 węzłów.
- Czas przeładowania – 90 s.
- Czas obrotu wyrzutni o 180 stopni – 7,2 s.
- Wykrywalność torped – 1,4 km.
Obrona AA: 4×2 128 mm, 6×4 30 mm, 4×1 55 mm.
- Obrona AA krótkiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 186, prawdopodobieństwo trafienia – 95%, strefa działania – 3,0 km;
- Obrona AA średniego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 126, prawdopodobieństwo trafienia – 100%, strefa działania – 4,0 km;
- Obrona AA długiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 74, prawdopodobieństwo trafienia – 100%, strefa działania – 5,8 km;
- Liczba eksplozji w salwie – 4,
- obrażenia w obrębie eksplozji – 1680,
- strefa działania 3,5 – 5,8 km.
- Maksymalna prędkość – 39,0 węzłów.
- Promień skrętu- 740 m.
- Czas przestawiania steru – 4,8 s.
- Wykrywalność na powierzchni – 7,7 km.
- Wykrywalność w powietrzu – 3,8 km.
- Wykrywalność po wystrzale głównych dział w dymie – 3,0 km.
Materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa Ratunkowo-naprawcza (czas działania 5 s; czas przeładowania 40 s; ilość użyć nielimitowana)
2 slot – Wytwornica Dymu (czas działania 20 s; czas rozpraszania dymu 81 s; promień 450,0 m; czas przeładowania 160 s; ładunki 3)
3 slot – Doładowanie Silnika (czas działania 120 s; prędkość maksymalna +8%; czas przeładowania 120 s; ładunki 3)
4 slot – Sonda Hydroakustyczna (czas działania 120 s; zasięg wykrywania torped 4,0 km; zasięg wykrywania okrętów 7,0 km; czas przeładowania 120 s; ładunki 3)
Japoński Krążownik Suzuya, Tier IX
Suzuya była trzecim okrętem w serii krążowników klasy Mogami – unikalnych jednostek pierwotnie zbudowanych jako krążowniki lekkie, ale później przekształconych na ciężkie. W grze, Suzuya jest przedstawiona w swojej pierwotnej konfiguracji z piętnastoma działami 155 mm jako główną baterią. Suzuya brała udział w wielu ważnych kampaniach II wojny światowej, w tym w rajdzie na Ocean Indyjski oraz w Bitwie o Midway, a zatonęła w Bitwie o Samar 25 października 1944 roku.
Dobra wiadomość dla tych, którzy cieszyli się z podstawowej konfiguracji dział w Mogami – Suzuya wprowadza moc piętnastodziałowej głównej baterii na Tier IX! W ramach swojej modernizacji, jej główna bateria charakteryzuje się szybszym czasem przeładowania oraz poprawionym zasięgiem, co czyni ją groźnym przeciwnikiem w walce artyleryjskiej. Choć zachowuje uzbrojenie torpedowe typowe dla krążowników klasy Mogami, bardzo długi czas przeładowania sprawia, że torpedy te są raczej uzbrojeniem pomocniczym w porównaniu do głównej baterii. Dodatkowo, kapitanowie, którzy mieli doświadczenie z Mogami, dostrzegą typowe słabości – słaby kadłub, długi czas obrotu wież oraz przeciętne kąty ostrzału, co oznacza, że Suzuya wymaga doświadczonego dowódcy, aby przeżyć w bitwach na wyższych tierach. W kwestii materiałów eksploatacyjnych, Suzuya ma szybki czas przeładowania Grupy Naprawczej, możliwość wyboru między Obroną AA lub Sondą Hydroakustyczną, Myśliwcami oraz – na deser – Przyspieszacz Ładowania Głównej Baterii.
W grze, Suzuya doskonale sprawdza się w walkach na daleki dystans, gdzie manewrowość może zrekompensować jej słaby kadłub – jej wysoka liczba obrażeń na minutę oraz szansa na podpalenie sprawiają, że wrogowie zostaną pozostawieni w płomieniach pod ciężarem jej pocisków HE, o ile uda Ci się unikać ognia zwrotnego. Używaj Przyspieszacza Ładowania Głównej Baterii, aby ustawić stałe pożary na wrogach, którzy już wykorzystali swoją Grupę Naprawczą – lub karz wrogie niszczyciele, które zbliżą się za blisko. Sprytni kapitanowie mogą także wykorzystać dym lub osłonę wysp, aby z bezpiecznej odległości wystrzeliwać pociski 155 mm – szukaj dobrych pozycji i komunikuj się z przyjaznymi niszczycielami!
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 39000. Pancerz – 25 mm. Czas trwania pożarów: 30 s.
Ochrona przed torpedami – 16 %.
Główna bateria – 5×3 155 mm.
- Zasięg ognia – 16,5 km.
- Maksymalne obrażenia pocisku HE – 2600.
- Penetracja pancerza pocisku HE – 31 mm.
- Szansa na podpalenie – 10,0 %.
- Prędkość pocisku HE – 925 m/s.
- Maksymalne obrażenia pocisku AP – 3300.
- Prędkość pocisku AP – 925 m/s.
- Czas przeładowania – 9,2 s.
- Czas obrotu o 180 stopni – 36,0 s.
- Maksymalny rozrzut – 147 m.
- Sigma – 2,05.
Atak lotniczy bombami głębinowymi (DC):
- Czas przeładowania – 30,0 s.
- Dostępne klucze – 2.
- Liczba samolotów w kluczu atakującym – 1.
- Maksymalny zasięg – 7,0 km.
- Liczba bomb w ładunku – 2.
- Maksymalne obrażenia bombą – 4200.
Wyrzutnie torped – 4×3 610 mm.
- Maksymalne obrażenia – 20967.
- Zasięg – 10,0 km.
- Prędkość – 67 węzłów.
- Czas przeładowania – 180 s.
- Czas obrotu wyrzutni o 180 stopni – 7,2 s.
- Wykrywalność torped – 1,7 km.
Uzbrojenie dodatkowe: 4×2 127 mm,
- Zasięg – 7,0 km.
- Maksymalne obrażenia pocisku HE – 2100.
- Szansa na podpalenie – 8,0 %.
- Prędkość pocisku HE – 725 m/s.
Obrona AA: 4×2 25 mm, 4×2 127 mm, 2×2 13,2 mm.
- Obrona AA krótkiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 43, prawdopodobieństwo trafienia – 85 %, strefa działania – 2,5 km;
- Obrona AA długiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 67, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, strefa działania – 5,8 km;
- Liczba eksplozji w salwie – 3,
- obrażenia w obrębie eksplozji – 1540,
- strefa działania 3,5 – 5,8 km.
- Maksymalna prędkość – 35,0 węzłów.
- Promień skrętu- 760 m.
- Czas przestawiania steru – 7,1 s.
- Wykrywalność na powierzchni – 12,6 km.
- Wykrywalność w powietrzu – 7,2 km.
- Wykrywalność po wystrzale głównych dział w dymie – 6,5 km.
Materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa Ratunkowo-naprawcza (czas działania 5 s; czas przeładowania 60 s; sprzęt jest nielimitowany)
2 slot – Sonda Hydroakustyczna (czas działania 100 s; zasięg wykrywania torped 3,5 km; zasięg wykrywania statków 5,0 km; czas przeładowania 120 s; ładunki 3)
2 slot – Obrona AA (czas działania 40 s; średnia AA +50 %; obrażenia w obrębie wybuchu pocisków wystrzelonych z średnich i długich stref AA 300 %; czas przeładowania 80 s; ładunki 3)
3 slot – Grupa Naprawcza (czas działania 28 s; HP na sekundę 195,0; czas przeładowania 40 s; ładunki 4)
4 slot – Przyspieszacz Ładowania Głównej Baterii (czas działania 15 s; czas przeładowania głównej baterii -50 %; czas przeładowania 80 s; ładunki 4)
5 slot – Myśliwiec (czas działania 60 s; liczba myśliwców 3; promień działania 3,0 km; czas przeładowania 90 s; ładunki 3)
Niemiecki krążownik
Blücher był drugim okrętem w serii krążowników klasy Admiral Hipper. Krążownik brał udział w niemieckiej inwazji na Norwegię i Danię w 1940 roku. Jako okręt flagowy eskadry mającej na celu zdobycie Oslo, Blücher zatonął w walce z norweskimi fortecami nadbrzeżnymi 9 kwietnia 1940 roku.
Podobnie jak jego bliźniacze okręty, Blücher ma typowe uzbrojenie dla krążowników ciężkich: cztery podwójne działa 203 mm. Aby nadać mu dodatkową siłę ognia na IX tierze, jego główna bateria charakteryzuje się rozrzutem typowym dla niszczycieli oraz znacząco ulepszonymi pociskami AP; pociski AP Blüchera mają poprawione kąty odbicia, krótszy czas uzbrojenia, wyższą penetrację oraz bardziej płaską ballistykę, co czyni ją niebezpiecznym przeciwnikiem dla wrogich krążowników.
Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne, Blücher dysponuje standardowym wyposażeniem: Grupą Naprawczą, możliwością wyboru pomiędzy Obroną AA a ulepszoną Sondą Hydroakustyczną z zasięgiem 6 km, oraz możliwością wyboru Myśliwców lub Samolotu Zwiadowczego.
Styl gry Blüchera to polowanie na burtę wroga; jego ulepszone pociski AP szybko pozbawią wrogów krążowników, którzy popełnią nawet najmniejsze błędy w kątowaniu. Kiedy przeciwnicy odpowiednio się kątują, pociski HE będą stanowiły przyzwoitą alternatywę dzięki typowej dla niemieckich pocisków HE poprawionej penetracji, chociaż obrażenia będą nieco mniejsze. W starciach z pancernikami Blücher sprawdza się najlepiej na średnim i dalekim dystansie, gdzie może wykorzystać swoją ulepszoną balistykę oraz celność do trafiania w nadbudówkę wroga.
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 45300. Pancerz – 27 mm. Czas trwania pożarów: 30 s.
Ochrona przed torpedami – 10 %.
Główna bateria – 4×2 203 mm.
- Zasięg ognia – 18,5 km.
- Maksymalne obrażenia pocisku HE – 2500.
- Penetracja pancerza pocisku HE – 51 mm.
- Szansa na podpalenie – 13,0 %.
- Prędkość pocisku HE – 925 m/s.
- Maksymalne obrażenia pocisku AP – 5900.
- Prędkość pocisku AP – 925 m/s.
- Czas przeładowania – 10,0 s.
- Czas obrotu o 180 stopni – 18,0 s.
- Maksymalny rozrzut – 154 m.
- Sigma – 2,05.
Atak lotniczy bombami głębinowymi (DC):
- Czas przeładowania – 30,0 s.
- Dostępne klucze – 2.
- Liczba samolotów w kluczu atakującym – 1.
- Maksymalny zasięg – 7,0 km.
- Liczba bomb w ładunku – 2.
- Maksymalne obrażenia bombą – 4200.
Wyrzutnie torped – 4×3 533 mm.
- Maksymalne obrażenia – 13700.
- Zasięg – 8,0 km.
- Prędkość – 60 węzłów.
- Czas przeładowania – 80 s.
- Czas obrotu wyrzutni o 180 stopni – 7,2 s.
- Wykrywalność torped – 1,3 km.
Uzbrojenie dodatkowe:6×2 105 mm,
- Zasięg – 8,0 km.
- Maksymalne obrażenia pocisku HE – 1200.
- Szansa na podpalenie – 5,0 %.
- Prędkość pocisku HE – 900 m/s.
Obrona AA: 8×1 20 mm, 6×2 37 mm, 6×2 105 mm.
- Obrona AA krótkiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 60, prawdopodobieństwo trafienia – 85 %, strefa działania – 2,0 km;
- Obrona AA średniego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 32, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, strefa działania – 3,5 km;
- Obrona AA długiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 140, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, strefa działania – 5,2 km;
- Liczba eksplozji w salwie – 6,
- obrażenia w obrębie eksplozji – 1470,
- strefa działania 3,5 – 5,2 km.
- Maksymalna prędkość – 32,8 węzłów.
- Promień skrętu – 740 m.
- Czas przestawiania steru – 9,2 s.
- Wykrywalność na powierzchni – 13,8 km.
- Wykrywalność w powietrzu – 7,2 km.
- Wykrywalność po wystrzale głównych dział w dymie – 8,5 km.
Dostępne materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa Ratunkowo-naprawcza (czas działania 5 s; czas przeładowania 60 s; sprzęt jest nielimitowany)
2 slot – Grupa Naprawcza (czas działania 28 s; HP na sekundę 226,5; czas przeładowania 80 s; ładunki 4)
3 slot – Sonda Hydroakustyczna (czas działania 120 s; zasięg wykrywania torped 4,0 km; zasięg wykrywania statków 6,0 km; czas przeładowania 120 s; ładunki 3)
3 slot – Obrona AA (czas działania 40 s; średnia AA +50 %; obrażenia w obrębie wybuchu pocisków wystrzelonych z średnich i długich stref AA 300 %; czas przeładowania 80 s; ładunki 3)
4 slot – Myśliwiec (czas działania 60 s; liczba myśliwców 4; promień działania 3,0 km; czas przeładowania 90 s; ładunki 3)
4 slot – Samolot Rozpoznawczy (czas działania 100 s; zasięg ognia głównej baterii +20 %; czas przeładowania 240 s; ładunki 4)
Włoski niszczyciel Alberico da Barbiano, tier X
Alberico da Barbiano był jednym z niszczycieli klasy Alberto di Giussano, zaprojektowanym w ramach niezrealizowanego projektu modernizacji z 1938 roku. Główną cechą proponowanej modernizacji było zastąpienie głównej baterii 152 mm zestawem sześćdziesięciu 90 mm dział przeciwlotniczych. Projekt nigdy nie został zrealizowany, a Alberico da Barbiano został zatopiony w grudniu 1941 roku podczas bitwy o Przylądek Bon w swojej pierwotnej konfiguracji jako krążownik lekki.
W grze World of Warships Alberico jest klasyfikowany jako niszczyciel, będący największym jak dotąd w tej klasie. Jego unikalną cechą jest bateria główna składająca się z szesnastu dział 90 mm, bez torped. Wyposażony tylko w pociski SAP, ma ekstremalnie wysoką wydajność uszkodzeń na minutę, z rozsądnie wysoką penetracją pancerza wynoszącą 26 mm, co pozwala mu zadawać obrażenia wrogim niszczycielom, większości krążowników i nadbudówkom pancerników. Dodatkowy tryb ognia daje Alberico jeszcze większą elastyczność w walce z cięższymi celami, z ulepszoną penetracją pocisków wynoszącą 34 mm, jednak kosztem dłuższego czasu przeładowania.
W zakresie przeżywalności, duży zapas punktów wytrzymałości oraz wysoka prędkość pozwalają Alberico wytrzymać kilka ciosów, ale jego ogromny rozmiar, słaba manewrowość i bardzo słaba wykrywalność dla niszczyciela sprawiają, że dobrze celujący przeciwnicy mogą go ukarać. W arsenale Alberico znajduje się także tradycyjna włoska Wysokoprężna wytwornica dymu oraz unikalny materiał eksploatacyjny Doładowanie Silnika, oferujący krótki czas działania, ale zapewniający znaczny bonus do prędkości, podobny do francuskich niszczycieli.
W bitwie, Alberico jest niebezpiecznym okrętem artyleryjskim, potrafiącym szybko zajmować pozycję i zadawać ogromne obrażenia na minutę z średniego zasięgu. Beztroskie krążowniki i pancerniki, które nie będą dostatecznie uważać, szybko stracą punkty wytrzymałości, podczas gdy Wysokoprężna wytwornica dymu i Doładowanie Silnika dadzą Alberico narzędzia do wycofania się z niekorzystnej walki, gdy zostanie zaskoczony. Trzeba również uważać na torpedy z wrogich niszczycieli, ponieważ słaba manewrowość Alberico sprawia, że może on szybko trafić na dno. Bezpośrednia konfrontacja z innymi niszczycielami może być trudna ze względu na złą wykrywalność. Współpraca z sojuszniczym niszczycielem pomoże zniwelować te słabości.
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 32100. Pancerz – 19 mm.
Główna bateria – 16×1 90 mm.
- Zasięg ognia – 11,4 km.
- Maksymalne obrażenia pocisku SAP – 2000.
- Penetracja pancerza pocisku SAP – 26 mm.
- Prędkość pocisku SAP – 860 m/s.
- Czas przeładowania – 3,8 s.
- Czas obrotu o 180 stopni – 12,9 s.
- Maksymalny rozrzut – 100 m.
- Sigma – 2,00.
Ogień seryjny:
- Czas przeładowania – 4,7 s.
- Odstęp pomiędzy pojedynczymi strzałami – 1,0 s.
- Liczba wystrzałów w serii – 1.
- Maksymalne obrażenia pocisku SAP – 2000.
- Penetracja pancerza pocisku SAP – 34 mm.
- Prędkość pocisku SAP – 860 m/s.
Bomby głębinowe:
- Maksymalne obrażenia – 3200.
- Liczba ładunków – 2.
- Liczba bomb w ładunku – 10.
- Czas przeładowania – 40,0 s.
Obrona AA: 10×2 20 mm, 16×1 90 mm.
- Obrona AA krótkiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 81, prawdopodobieństwo trafienia – 95 %, strefa działania – 2,0 km;
- Obrona AA długiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 207, prawdopodobieństwo trafienia – 100 %, strefa działania – 4,6 km;
- Liczba eksplozji w salwie – 8,
- obrażenia w obrębie eksplozji – 1330,
- strefa działania 3,5 – 4,6 km.
- Maksymalna prędkość – 39,6 węzłów.
- Promień skrętu- 880 m.
- Czas przestawiania steru – 6,0 s.
- Wykrywalność na powierzchni – 9,8 km.
- Wykrywalność w powietrzu – 4,6 km.
- Wykrywalność po wystrzale głównych dział w dymie – 3,5 km.
Dostępne materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa Naprawczo-ratunkowa (czas działania 5 s; czas przeładowania 40 s; sprzęt jest nielimitowany)
2 slot – Wysokoprężna wytwornica dymu (czas działania 45 s; czas rozproszenia dymu 10 s; promień 450,0 m; czas przeładowania 90 s; ładunki 4)
3 slot – Doładowanie Silnika (czas działania 80 s; maksymalna prędkość +15 %; czas przeładowania 120 s; ładunki 5)
Krążownik Wspólnoty Gambia, Tier VII
Gambia, krążownik lekki klasy Fiji, został wcielony do służby w 1942 roku i brał udział w działaniach wojennych podczas II wojny światowej na Oceanie Indyjskim i Pacyfiku oraz w wodach europejskich. Od 1943 do 1946 roku służyła w Marynarce Wojennej Nowej Zelandii. 2 września 1945 roku HMNZS Gambia reprezentowała Nową Zelandię podczas ceremonii kapitulacji Japonii w Zatoce Tokijskiej.
Podobnie jak jego bliźniaczy okręt, Fiji, Gambia posiada główną baterię czterech potrójnych wież 152 mm oraz jedną, potrójną wyrzutnię torped po obu stronach. W odróżnieniu od bliźniaka, Gambia ma dostęp do pocisków HE i większy zasięg głównej baterii, co daje jej większą elastyczność w walce. W zamian, torpedy Gambii mają znacznie krótszy zasięg i długi czas przeładowania, ale wysokie obrażenia i duża prędkość sprawiają, że są dobrym rozwiązaniem ostatecznym w walce na krótkim dystansie. Okret ten posiada także ulepszony Atak lotniczy bombami głębinowymi, o parametrach obecnych na krążowniku Wspótnoty VII tieru, Ugandzie.
Dzięki przyzwoitej wykrywalności oraz zestawowi materiałów eksploatacyjnych, takich jak Krótkotrwała Wytwornica Dymu, Grupa Naprawcza i wybór pomiędzy Sondą Hydroakustyczną a Obroną AA, Gambia dysponuje dobrymi materiałami do przetrwania. Jednak jego niska prędkość i słaba pancerz ograniczają jego zdolności bojowe na otwartym morzu.
W bitwie Gambia może pełnić rolę doskonałego odstraszacza dla wrogów próbujących przejść do ataku. Angażując wrogie jednostki, które są rozproszone przez twoją drużynę, można wykorzystać Krótkotrwałą Wytwornicę Dymu, gdy zwrócą uwagę na ciebie. Z dużym zasięgiem głównej baterii Gambia może utrzymać wrogów w bezpiecznej odległości, pamiętając o czasie trwania dymu oraz czasie przeładowania. Gdy zostanie złapana na krótkim dystansie lub na otwartym morzu, może szybko stracić punkty wytrzymałości.
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 31400. Pancerz – 16 mm. Czas trwania pożaru: 30 s.
Główna bateria – 4×3 152 mm.
- Zasięg ognia – 15,3 km.
- Maksymalne obrażenia pocisku HE – 2300.
- Penetracja pancerza pocisku HE – 25 mm.
- Szansa na podpalenie – 12,0%.
- Prędkość pocisku HE – 841 m/s.
- Maksymalne obrażenia pocisku AP – 2850.
- Prędkość pocisku AP – 841 m/s.
- Czas przeładowania – 8,8 s.
- Czas obrotu o 180 stopni – 22,5 s.
- Maksymalny rozrzut- 139 m.
- Sigma – 2,00.
Atak lotniczy bombami głębinowymi (DC):
- Czas przeładowania – 25,0 s.
- Dostępne klucze- 3.
- Liczba samolotów w kluczu atakującym – 1.
- Maksymalny zasięg – 8,0 km.
- Liczba bomb w ładunku – 1.
- Maksymalne obrażenia bomby – 2700.
Wyrzutnie torpedowe – 2×3 533 mm.
- Maksymalne obrażenia – 17500.
- Zasięg – 7,0 km.
- Prędkość – 64 węzły.
- Czas przeładowania – 110 s.
- Czas obrotu wyrzutni o 180 stopni – 7,2 s.
- Wykrywalność torped – 1,3 km.
Zamiast wyboru między szeroką a wąską rozbieżnością, kapitanowie mogą wybierać między wystrzeleniem pojedynczych torped a całym zestawem.
Uzbrojenie dodatkowe:4×2 102 mm,
- Zasięg – 5,6 km.
- Maksymalne obrażenia pocisku HE – 1500.
- Szansa na podpalenie – 6,0%.
- Prędkość pocisku HE – 811 m/s.
Obrona AA: 2×4 40 mm., 10×2 20 mm., 3×1 20 mm., 4×2 102 mm., 2×2 40 mm.
- Obrona AA krótkiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 165, prawdopodobieństwo trafienia – 85 %, strefa działania – 2,0 km;
- Obrona AA średniego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 109, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, strefa działania – 3,5 km;
- Obrona AA długiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 81, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, strefa działania – 5,8 km;
- Liczba eksplozji w salwie – 3,
- obrażenia w obrębie eksplozji – 1260,
- strefa działania 3,5 – 5,8 km.
- Maksymalna prędkość – 31,5 węzła.
- Promień obrotu – 600 m.
- Czas zmiany kierunku – 8,6 s.
- Wykrywalność na powierzchni – 11,8 km.
- Wykrywalność w powietrzu – 6,4 km.
- Wykrywalność po wystrzale głównych dział w dymie – 5,8 km.
Dostępne materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa Naprawczo-ratunkowa(czas działania 5 s; czas przeładowania 40 s; sprzęt jest nielimitowany)
2 slot – Sonda Hydroakustyczna (czas działania 100 s; zasięg wykrywania torped 3,0 km; zasięg wykrywania okrętów 4,0 km; czas przeładowania 120 s; ładunki 3)
2 slot – Obrona AA (czas działania 40 s; średnia dodatkowa obrona AA +50%; obrażenia w strefie wybuchu pocisków z obrony AA średniego i dalekiego zasięgu 300%; czas przeładowania 80 s; ładunki 3)
3 slot – Grupa Naprawcza (czas działania 28 s; HP na sekundę 157,0; czas przeładowania 80 s; ładunki 2)
4 slot – Krótkotrwała Wytwornica Dymu (czas działania 10 s; czas rozproszenia dymu 40 s; promień 600,0 m; czas przeładowania 70 s; ładunki 6)
5 slot – Myśliwiec (czas działania 60 s; liczba myśliwców 3; zasięg działania 3,0 km; czas przeładowania 90 s; ładunki 3)
Model dla brytyjskiego okrętu podwodnego Seal, Tier X
Jak wcześniej zapowiedziano w innym devblogu, teraz jesteśmy gotowi, aby zaprezentować model okrętu Seal!
Wszystkie statystyki podane są bez modyfikatorów załogi i ulepszeń. Statystyki mogą ulec zmianie podczas testów.