Załoga 1.0

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

38 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vroo

I znowu bardzo fajna autorska analiza. Dzięki!

Co do historii załogi, przegapiłeś zmianę działania BiA jakoś przed 2019, że można było miksować załogi z tym atutem i bez (wcześniej wszyscy musieli mieć żeby działał, co było mocnym utrudnieniem).

MBarrrr

nie moge znaleźć inf. na temat czy opłaca sie wybierac na np. Ładowniczym zdublowanych perków ? Mam sytuacje w Tortoisie ze nie mam co wybrac bo juz wszystko mam i brak mi perka wiec musze zdublowac ,ale ktory wybrac ? Czy jesli oboje beda wyszkoleni w 100 % to srednia z nich to tylko 100 % wiec co robic ?

konserwatysta

chciałbym zwrócić uwagę na brak perka poprawiającego hp silnik preventative maintanance czy jak to sie nazywa po polsku, w nowozaproponowanej załodze. Obliguje to 90% czołgów do posiadania eksperymentalnego hp, a lajty z małą ilością załogantów będą miały przesr… i będą palić się X razy częściej zwłaszcza jesli enemy ma uruchomione Y modyfikatorów wplywających na perk Snajper. Dziwne że żaden CeCek na to nie zwrócił uwagi.
Poza tym, według mnie wszystkie perki poprawiając % załogi będą wpływały na bitwy jak efekt kuli śnieżnej…

Maćko

Pozostaje pytanie co w przypadku, gdy ktoś ma wyszkolone na tą chwilę praktycznie wszystkie perki…
No ja na OI mam u każdego załoganta po 8 perkow, jak już autor przedstawił potrzeba bylo na to sporo gier, złota itp…
Czy będzie za to jakaś rekompensata ?

Redi

No książeczki szkoleniowe dostaniesz xd Wg umie w takie rzeczy 🙈

Rybapl

Co to jest 8000 bitwe aby zdobyć 7 perk? Prawdziwa legenda WOTA ma 83k bitew na isu-152. Jego nick to zbigniew11, klękajcie przed nim

ollo

Moim zdaniem przeciętnemu graczowi (powiedzmy, że to taki z wn8 na poziomie 1300-1500) wystarczą max 4 perki. Dwuosobowe lolki pomijam, wyjątkiem są pojazdy z rodzaju manticory. Kolejne perki przydają się sporadycznie, czasem nawet ani razu w bitwie.
Jeśli gracz nie uczy się, nie analizuje przed bitwą składów, nie zna parametrów przeciwników i wybiera losowo rejon działania, to nawet mając 9-perkową załogę dalej będzie robił 3-4 celne strzały na bitwę. Tu żadne majstrowanie w systemie perków nie pomoże.

eRat(W_N_)

Zupełnie inaczej rozdaję perki grając 7vs7 oraz 15vs15 / zupełnie inne perki grają aktualnie albo są potrzebne jako pierwsze bądź do lepszych wymian albo solówek.

Dużo osób niestety zabetonowało się za mocno w to co no właśnie kiedyś było…

Aktualnie medy i ciężkie buduję perkowo tak samo…

tomasz

Jeśli masz 6-7 perków – to tak tam samo. Ale jeśli 4 to różnice są, zwłaszcza np. miekkie medy (do snajpienia) a twarde do walki na blisko.

eRat(W_N_)

Ja uważam że czołg taki jak med / ciężki (X-VIII) – zaczyna grać przy 7 perkach – wtedy naprawdę odczuwamy to dodatki do załogi i czołgu – jeśli wiemy o nich oraz wiemy jak z nich korzystać.

Yellow

babciu to jes *********! !!!

graczwot

Wszystkie perki sytuacyjne zależne od dystansu do przeciwnika albo działające kilka sekund po zaświeceniu powinny wylądować w koszu, gdyż będą miały za duży wpływ na to w jaki sposób trzeba grać.
Druga sprawa to chcą wprowadzić większą różnorodność, tak jak to miało miejsce przy wyposażeniu… Teraz zamiast wenty/staby/rammera na każdym HTku wozi się turbo/hp/rammer. Też mi urozmaicenie…

zderzak

BO to jest kretynizmu czesc dalsza, nigdy nie powinno byc w grze turbo i hp(chyba ze przerobione pod to wszystkie czolgi rowniez, ich predkosc, hp i dmg) bo to ma bezposredni wplyw na i tak juz rozjebany balans czolgow i rozwala go jeszcze bardziej a jak juz tak bardzo ida w kretynizm kazdemu po rowno to niech juz skasuja wszystkie czolgi i zostwia jeden bo do tego ta gra zaczyna sie sprowadzac. SAmi pod wplywem przyglupow i ich postulatow zabijaja gre. System spotowania/kamuflazu trzeba znerfic a najlepiej na nowo porzebudowac. Wczesniej np. maticore byla malo grana, wporwadzili nowe wyposazenie i zabili gre innymi lekkimi, teraz meta to pojechanie w krzak i stannie i nic nie rrobienie, malo bylo porblemow to wrzucili jeszcze raka elc do sklepu by jeszczze bardziej zabic gre na niskich tierach. EBR i ELC to najwiekszy blad tej gry, nigdy nie powinny sie pojawic w grze i wg powinno dazyc do wyeliminowania ich z gry lub ograniczenia ich udzialu np. przez wprowadzenie nowych map na ktorych one nie graja a nie nastepne bzdury typu ze po obu stronach sa te same czolgi a w rezultacie nie dokladnie i w rezultacie to nie ma sensu i zabija tylko gre i jej roznorodnosc, jak wspomnialem takim krokiem to niech lepije juz wszystko uproszcza i wykasuja i niestety powoli to robia, wprowadzaja zmiany ktore w rezultacie nic na lepsze nie zmieniaja albo nie zmieniaja zupelnie nic poza obudowa ”graficzna”. NIech wszyskto jezdzi 100 i strzela za 1000 i kazdy wszystko przebija i bitwy po 3-5min co juz ma miejsce, najlepiej nich wszyscy graja ebrami, sra goldem a kto nie gra tak to glupek. Racje powinny zostac znerfione, nie powinny miec wplywu na zasieg widzenia i kamuflaz. 

sante_Paulus

Autor chyba zapomina, że nowe perki są balansowane pod opcję w której właśnie nie można wybrać wszystkich naraz. Wszystkie są mniej lub bardziej przydatne, w przeciwieństwie do wielu obecnych perków. Pozostawienie w takiej sytuacji możliwości zdobycia wszystkich z nich i jeszcze dodatkowo po zmniejszonej wymaganej ilości xpa na kolejne perki (mnożnik x1.75 na kolejny perk) po prostu negatywnie odbije się na balansie. Obecny system jakoś stoi bo najmocniejsze perki są osiągalne dla każdego gracza w rozsądnym czasie i za darmo. Nowy system może być ok jeśli będą ograniczenia w ilości perków. Pierwotna załoga 2.0 była krytykowana i nie mogła być ok, dlatego że postprogresja dawała dużą przewagę a nie już jakieś marginalne perki jak obecnie.

sante_Paulus

Opinie mogą być błędne. Zrobienie obecnie 6 perków nie jest takie trudne, szczególnie z masą załogantów z 0 perkiem. Przez zdecydowaną większość swojej kariery wotowej moją najlepszą załogą była 6perkowa (5+zerowy) na ruskich medach, a potem na przestrzeni ostatnich 3 lat ilość takich załóg się zwielokrotniła, co wybitnie świadczy o tempie szkolenia. To tak samo jak z grindem pojazdów – wraz z wprowadzaniem kolejnych gałęzi i nacji dostosowywano szybkość grindu, może nawet nieco za szybko się grinduje. Tak więc owszem – różnica między nowym a starym graczem jest duża, ale nowy gracz może dzisiaj o wiele szybciej tę różnicę zniwelować.
Jeżeli celem jest załoga w której wybór perków nie będzie tak oczywisty jak dotąd, oparta na podobnej użyteczności wszystkich perków, to nie ma siły, ale muszą być ograniczenia. Każdy stary, zwłaszcza płacący od lat gracz, posiadający OP premki, z których niektóre nie są w ogóle dostępne do kupna, czasem latami, będzie w stanie bez problemu wystawić na nich załogę ze wszystkimi perkami. I wtedy będzie to koszmarnie gorsza sytuacja niż obecnie, kiedy po 5-6 perku praktycznie nie ma już nic przydatnego, a często wystarczy mieć i 4 żeby dobrze grać.
Problem z premkami jest od zawsze i setupami, aczkolwiek przy lepszych perkach i bardziej zróżnicowanych setupach będzie bardziej oczywiste.

sante_Paulus

Cieżko mi w to uwierzyć, że masz tylko 9 załogantów z 6 perkami, chyba że nie wliczasz tych którzy mają 5 pełnych plus 1 zerowy.
1 mln xpa to w obecnych realiach bardzo mało do wbicia na załodze.

Skoro wybór będzie różny dla różnych klas czy nawet w obrębie tej samej klasy, to będzie mniej oczywisty niż obecnie, gdzie właściwie tylko kolejność ich robienia się różni oraz kamuflaż się zwykle odpuszcza na ciężkich.

Wybrałeś specyficzną klasę, ale LT w dzisiejszych realiach nie tylko spotują, wiele map się do tego nie nadaje. Więc nie do końca jest tak że jeśli mało jest perków ściśle pod spotowanie to są one nieprzydatne. Na pewno jest różnica w przydatności, ale wydaje mi się że mniej będzie zupełnie nieprzydatnych perków jakie są obecnie (i które obecnie są zupełnie nieprzydatne nie tylko dla jakiejś klasy w szczególnej roli, jak spotujące LT, ale na każdej klasie).

a jeśli już miałbym się zastanawiać nad perkami które w sumie ostatecznie jeszcze mogą być zupełnie pozmieniane, to na razie pewnie brałbym tak

Dowódca: bia, kamo, zwiad, naprawa a dalej zależnie od LT, praktyczność na każdym byłaby w miarę przydatna, co do Koordynacji nie jestem pewien czy działa tylko po pierwszym wykryciu przeciwnika czy przy każdym, wiele LT ma dość słaby gunhandling i taki bonus do celowania byłby naprawdę fajny, zwłaszcza że zmniejsza czas ekspozycji przez skrócenie celowania.

Celowniczy: bia, kamo, naprawa + wyznaczony cel, i ponownie słaby gunhandling wielu LT więc wiele z pozostałych perków jest godna uwagi, a u LT z dużym rofem także i Snajper jest przydatną opcją. Nawet Koncentracja – nieraz na LT widać że przeciwny LT ucieka na ogryzku i raczej go nikt nie dobije, my sobie stoimy bez spota w krzaku i warto zaryzykować nawet dostanie samemu spota byle dobić LT póki jest widoczny, gdyż LT nawet na ogryzku może dalej wygrać bitwę dla swojego teamu, w takich wypadkach zmniejszony rozrzut o 3,5% to bardzo fajna rzecz, upewniająca nas że pozbędziemy się skauta i oślepimy drużynę przeciwnika.

Kierowca: bia, kamo, naprawa + znowu wiele perków godnych uwagi – dla kołowca pewne rozmieszczenie z uwagi na zmniejszenie dmg od upadku, gładka jazda – klasyk, jazda terenowa również bardzo przydatna. Inżynier nie jest w tym przypadku must have imo, ale to solidny wybór. Odpuściłbym raczej poza kilkoma wyjątkowymi LT pozostałe 2 perki.

Ładowniczy: bia, kamo, naprawa + intuicja (chyba że wozimy full gold), bezpieczne magazynowanie to klasyk, idealny ładunek to dobry wybór, w przypadku rezygnacji z intuicji warta uwagi jest walka w zwarciu – LT czeka wiele pojedynków z innymi LT a i szybsze uporanie się w walce kołowej z TD czy wolnym HT się przyda.

Radiooperator: bia, kamo, naprawa + oczywiście rozeznanie, gaszenie i do wyboru którykolwiek z perków poza „ramię w ramię”. Choć i zakłócanie sygnału w mojej ocenie jest nieco słabym perkiem. Osobiście pewnie bym wybrał eksperta radiowego.

Hardi_SE

Hej, do kiedy można było odbierać zdobyte przedmioty z FL bo z tego co pamiętam to chyba do 19 do godziny 10:00 .
Jak by kur…..a nie mogli też z automatu przyznać zdobytych nagród .

Mamusia89

mi brakuje możliwości grania jedną załogą na przynajmniej 3 czołgach z linii tego samego typu

Edek

pewnie w końcu to dodadzą, ale jeśli wejdą zmiany, które aktualnie są testowane (czyli ograniczenie do 6 perków + 3 z drugiej kwalifikacji) to i tak nie bedzie mialo to sensu w wiekszości przypadków… bo bedziesz chciał mieć inne perki na IS-7, inne na ST-II, inne na jakimś tierze niższego poziomu…

olo

Dobry artykuł (wszystko zebrane w jednym miejscu). Duży plus. Teraz odniosę się tylko do jednego – zmniejszenia ilości xp potrzebnego na kolejne perki. Ten postulat stoi w sprzeczności do zamierzeń WG – oni chcą żeby gracze używali różnych zestawów atutów a nie żeby używali ich więcej.

Prometeusz

Skorzystaja na tym glownie Ci, ktorzy maja zalogi 5 perkow plus. Swiezakom nic to nie zmieni. Nadal trzeba bedzie ekspic.
Dla mnie ta zmiana bedzie na duzy plus. Zyskam duzo ksiazeczek na inne zalogi.

pendzel

Sam uważam, że niektóre perki sytuacyjne w proponowanej „Załodze 2.0” są lekko przesadzone, zwłaszcza ten dla lightów.
Według mnie nie powinno być perków, które poprawiają w zależności od sytuacji charakterystykę załogi. Zwiększanie DPM = przyśpieszanie bitew. Przykład: Błyskawica – w tej chwili odpowiednio dopakowana Błyskawica ma 4963 DPMu. Gdy wejdzie załoga 2.0 w obecnym stanie w jakim jest to taka Błyskawica (w plutonie) będzie mieć 5220 (5325 z atutem Tuning amunicji). To tylko przykład, a zyskają najbardziej na tym pojazdy z dość wysokim DPM potrafiące walczyć w zwarciu.

pendzel

W skrócie:
1) perk Niebezpieczeństwo: niepotrzebny, zwiększający DPM
2) perk Walka w zwarciu: niepotrzebny, zwiększający DPM
3) perk Ramię w ramię: premiujący plutony, niepotrzebny, zwiększający DPM
4) perk Ekspert radiowy: premiujący w szczególności lighty, decydujący o losie bitwy w zależności kto pierwszy go aktywuje, niepotrzebny

Wszystkie te perki będą również kluczowe w grze klanowej czy rankedach, więc czy gracze będą tworzyć różne setupy perków? Nie sądze.

Tutaj macie link do oficjalnej ankiety społeczności (zabrakło go w tym artykule), gdzie możecie wypowiedzieć się na temat „Załogi 2.0”.

Czarnobylski

Oglądam te perki i cholewa mam obawy. Niektóre perki są tak dopakowane, że rozjazd między graczami z dobrymi załogami, a tymi ze słabszymi zrobi się jeszcze większy.

Prometeusz

WOT tak chciał.

Maciejo

Tak po za tematem, wy już zrobiliście sobie paszport ? ludzie szaleją i są kolejki żeby wyrobić paszport bo podobno wojna ma być i każdy już się szykuje na ucieczkę z kraju.Osobiście nie mam aktualnego, co o tym sądzicie i czy już macie wyrobiony.Pytam na poważnie jak coś proszę o nie usuwanie komentarza.

Doubt_

Won ruski trollu.

Edek

ja sobie wyrobiłem nawet trzy, tak na wszelki wypadek

JANEK_1955

Nuuudyyy nie chce mi się czytać ale zmiany mi się nie podobają lepiej jakby zostało tak jak jest

zasrany pomidor

artykuł wy*rany przez redaktorki w celu zwiekszenia klikniec na stronie. rykoszet od odejscia Bin4ra Wspaniałego już nigdy nie odzyska swojej dawnej chwały

Null Reference

Kolejny pajac wysrany przez panzershit. Idź tam sobie komentuj a nie tu syf robisz swoją osobą

argument

problem z myśleniem

Kwiat lotosu

argumnet jestes przygłupem