🇵🇱 Polskie niszczyciele czołgów
Deweloperzy Wargaming ostatnio zaprezentowali plany na 2024r. Wśród tych planów jest trzecia 🇵🇱 Polska 🇵🇱 gałąź – Niszczycieli czołgów. Gałąź będzie miała nową mechanikę: Im mniejsza odległość od wroga, tym więcej zadanych uszkodzeń.
Jest to nowa mechanika, której nie widziano wcześniej w grze. Mamy już ±25% do zadawanych uszkodzeń. Wciąż nie wiadomo, jak nowa mechanika będzie działać w porównaniu z istniejącymi.
Ponadto czołgi pokazane na filmie będą miały ciekawą lufę. Niestety nie wiemy, czy takie działa istniały w rzeczywistości ale może to być oznaka, że do gry zostanie dodany nowy rodzaj pocisków.
Na filmie z planem działania pokazano jeden czołg. Czołg przedstawia radziecką szkołę budowy czołgów. Bliżej premiery dowiemy się czy zaprezentowany czołg jest czołgiem premium czy drzewkowym.
Ta mechanika pojawi się później oddzielnie w czołgach innych narodów.
Nowa gałąź rozpocznie się od 🇵🇱 14TP (4 tier), więc można sobie przygotować na nim około 13 500 doświadczenia.
W linii otrzymamy 8 pojazdów z czego 6 będzie w drzewku a 2 to pojazdy premium. Jedna premka będzie na 8 tierze a druga jest obecnie nieznana. Może to być zarówno 7 tier jak i 9 tier.
Spodziewana data premiery: Koniec Sierpnia 2024
Ź: wotclue
tym dalej tym mniej tak bysle ze drobna pomylka
Czyli co ? „Odelitaryzuje” mi się 14TP w sierpniu ? Nie ładnie ;-D
Jeżeli te gnioty nie bedom miały pancerza… no cóż to sobie nikt nie postrzela ani nie wyjedzie… juz czuje sciek wylany na pl tds „tedek w krzokach hahhaha”
To nie ma sensu jak mechanika do czołgu SNAJPERSKIGO ma działaćtak rze nie możesz snajpić tylko walić na blisko
Wot to gra dala debili tam nic nie ma sensu od ciebie nic nie zależy tylko tyle gdzie pojedziesz ale wygraną i czy cię pomidory będą walić po nie przebijalnych częściach czołgu to już inna sprawa
to co napisałeś zdaje sie potwierdzać twoją teze odnośnie dla kogo jest ta gra
Xd przecież to nie będą czołgi snajperskie tylko do przepychania. A no tak zapomniałem że wiele osób kampi pod czerwoną linią T95
a gdzie jest napisane że to snajper? typ TD a rola może być jak u jadzi szturmowy niszczyciel czołgów
Mój ulubiony snajperski td to dzik, zawsze staję obok strv 103b i gramy jak równy z równym.
To dopiero RNG tank XD
Od momentu chińskich ht wg odkleja jeszcze bardziej a ludzie i tak tymi liniami nie graja
Bez sensu tworzyć coś czego nigdy nie było. Polska nie miała takich czołgów. Wiem że to tylko gra.
Lepiej dla nich by wyszło jakby zrobili więcej map, więcej misji lub eventów, unormowali MM na randomach.
I jeszcze wiele więcej innych fajniejszych rzeczy aby przyciągnąć graczy. Samymi nowymi czołgami, nowym fikcyjnym drzewkiem nic nie zmieni.
Takie narzekania to chyba z 10 lat za późno. Dla mnie to mogą dodawać nawet czołgi z laserowym działem, skoro montują tak irracjonalną mechanikę jak „im mniejsza odległość tym wiesze obrażenia”, bo co? Pocisk, który poleci dalej i wybuchnie, wybuchnie słabiej niż gdyby eksplodował bliżej? Z tych wszystkich nowych mechanik, które były testowane niedawno ta jest chyba najbardziej bzdurna. A tak w ogóle to czekam na artylerię rakietową wieloprowadnicową jako dopełnienie różnych koszmarków pojawiających się w tej grze.
Nie zmienia to faktu, że gra jest co raz mniej atrakcyjna.
Osobiście czekam na czołgi poduszkowce mogące jeździć (pływać) po każdym terenie niedługo tak będzie ta gra wyglądać.
To akurat nie jest nic irracjonalnego że pocisk trafiający w odległy cel ma dużo mniejsza siłę przebicia więc zabiera mniej obrażeń, akurat jedna z niewielu faktycznych i realnych rzeczy w tej grze
Wargaming chyba niewie że tryb istna rzeź już mamy wystarczy spojrzeć na takie wyniki 15-1 lub 15-5
mechanika jest na tyle ciekawa że może wszystkie pojazdy powinny ją mieć – kamperzy się rozpłaczą a szczególnie tuzy na SPG 😀 – gdy będzie redukcja obrażeń i ogłuszenia do 0
Też tak uważam, zaraz by pomidorki i cytrynki miały przepie… bo nie umią nic innego, tylko stać w krzaku 50 m od bazy…
Strzelając do odległych pojazdów normalnie ma się utrudnienie w postaci: prędkości pocisku, spadku penetracji pocisku (AP, APCR), rozrzutu działa. Jedyną, ale za to ważną, zaletą jest możliwość ostrzału bez wykrycia. Z tej zalety korzystają przede wszystkim niszczyciele czołgów.
To teraz mam pytanie: po co karać gracza za celny strzał na daleką odległość przy wykorzystaniu pojazdu z grupy, która polega na ostrzale z daleka? Już lepiej dać tę mechanikę czołgom ciężkim bądź jedynie zwiększyć obrażenia z bliska. Mamy łącznie 8 niszczycieli, które mają grać na bliski zasięg. Jedynie Grille 15, 114 SP2 i Strv 103B są uznane przez wg za czołgi snajperskie. Po co kolejny niszczyciel do walki w zwarciu?
268 jest też snajperem ale on jest bardziej uniwersalny
Niszczyciele w wocie dzielą sie na 2 kategorie: snajperskie i szturmowe. Tymi drugimi się nie gra z daleka a bardziej jak ciężkimi
Może dadzą TKD jako taki czołg II tieru for fun
Fajnie by było, gdyby wg wypuściło jakieś nowe premki VII trieru, bo na 7 to słabo wygląda. Jest amx (absolut morderca, ale już nudny), jest e25 (też kozak i też już nudny) i at15a (ja go uwielbiam, szczególnie z fioletową turbiną) mega nudny dla wiekszości graczy. Może coś nowego by się przydało. 7 jest falna, bo można z lolkami pohulać.
Zapomniałeś o panterze M10. Chociaż obecnie jej blask już trochę przygasł.
A tego nygusa to nigdy nie miałem, ale mieć mogę. Warto?
Dlaczego minusy? Bo mam dosyć klepania skodą i burakiem na ósemkach i chciałbym pograć fajną siódemką? Szczerze mówiąc, już straciłem rachubę ile lat temu jechałem czymś co nie było ósemką premium. A czymś dzrzewkowym, no to prawie pięć lat będzie:)
Wsiadaj w szóstki, najlepszy fun teraz. Tylko też nie ma nowych.
Fajny pomysł ale ja bym wolał aby uszkodzenia nie były zależne od odległości tylko może od celności i były by 2 tryby ostrzału ,jeden byłby z dużymi uszkodzeniami ale z słabą celnością a drugi miałby celność laserową ale słabe uszkodzenia
Już nie wypuszczą normalniej linii. Każda nowa musi mieć nową mechanikę ….
i każda następna z nową mechaniką jest niegrywalna 😛 ta też będzie
czemu uważasz ze ta mechanika będzie nie grywalna?
Osobiście juz dawno powinno być wprowadzone coś takiego na pojazdach jak E3/E4, jge100, Mino by prykasy przestały snajpić czołgami ktore powinny walczyć w 1 linii
Na jagodzie to nie ma sensu bo jest to sytuacja podobna jak na 268 czyli nie jest to czołg walczący wzwarciu tylko czołg wsparcia
Jak tam 800dpg na jadzi?
jagoda jest opisana jako szturmowy tdk a nie wsparcia
Bo po co dodawać kopie starych czołgów.Nowa mechanika przynjamniej robi czołgi bardziej i wyjątkowe i sprawia że jest sens je wbijać
Ciekawi mnie podłoże historyczne tych maszyn, no ale znając WG ich projekty powstały w trakcie opróżniania zawartości jelita na kolanie na papierze toaletowym. No ale ważne że POLSKIE a nie niemieckie. A nowa mechanika jest idiotyczna bo nie ma odzwierciedlenia w świecie rzeczywistym. Chociaż tyle dobrego że boty i narodowe pomidory kampiąc tym za arta będą dziubać po 100 dmg a fiolet grający na mordowni po 600 dmg.
Oho, kolejny myslacy, ze wot to gra historyczna
Wg samo reklamuje te gre jako „gra zręcznościowa z elementami historycznymi”
No właśnie, z elementami historycznymi=/=gra historyczna
No właśnie, wciąż opierają się o „elementy historyczne” w swoich wymysłach… tak trudno byłoby po prostu wspomnieć w opisie pojazdu, że jest to stworzone opierając się na legitnym projekcie (czy to rysunku/makiecie czy prototypie/seryjnym), pół-fejkowym projekcie ( jak rysunek z czasopisma typu: Progetto 65, O-Ho/O-Ni, Kpz 50 T), całkowicie fejkowym pomyśle (jak Chińskie Niszczyciele/Ciężkie, Japońskie Ciężkie (prócz wieży premki z patentu Mitsubishi), Ciężkie Włoskie, 45TP itd.) albo że coś jest kompletnie z innego kraju (jak 60TP – Sowiecki czołg Shashmurina, Standard B – Niemiecki Leopard projekt B, Carro 45 t – Brytyjski Hotspur)…
Myślę że mnóstwo osób zainteresowanych historią byłaby za to niesamowicie wdzięczna…
Co do „Polaków” to nie ma do tego dostępu w żaden sposób prócz samodzielnego grzebania w archiwach (do których przez to, że teczki po +-45 r są kompletnie niepoopisywane jest dostęp jaki jest), a nikt nie chce z historyków dotykać tych lat bo jest ogólny bajzel (wałkowane jest zawsze wszystko do max 39, jak np. ostatnio odkryte nowinki na temat 12TP czy WB-3).
Rzeczy jest mnóstwo ale nie są upubliczniane bo po co jak nie są to rzeczy „interesujące” albo „dokończone”, po co ktoś ma dawać innym wgląd w jakieś rysunki studentów czy wciąż „tajne” pomysły OBRUM/BUMAR/WITU ?
Pewnie przez kolejne kilkanaście lat typowy „Kowalski” nie dowie się nic nowego co znajduje się w archiwach (nawet projekty lat 80/90 wciąż są mało znane, a ich trochę było.
Rzeczy typu czołg „M 100”, „HM-45” czy nawet „znany” Goryl, jakieś wyrzutnie rakiet na Mazurze czy MTS-306 albo Star 66 z 200 czy nawet 400 mm, Transportery opancerzone TGP-50, TG-40, TK-30, TK-20 czy na bazie Goździka/Kaliny/MTS-306, eksperymentalne działa 100 mm czy nowe pociski albo systemy doładowania…
Jest tego naprawdę sporo a nie znany nic -.-)
Dodatkowo od lat wiemy, że WG coś tam grzebało i miało wgląd do różnych teczek tylko nikt nie wie co dostało podczas wizyt więc nie można typowo udowodnić co jest z serwetki a co z… „myśli artysty”.
Tło historyczne jest takie ze ktoś tam, kiedyś tam, powiedział ze przydałoby się stworzyc własne czołgi, no i ktoś tam, komuś tam podsunął ten pomysł i ktoś tam sobie wymyślił o o to te czołgi
to tak jak byś bawił się lego i zamiast trzymać się instrukcji tworzył po swojemu
Jeśli zależy ci na historyczności zapraszam na War Thunder, bo wiadomo że te czołgi to wymyślają już..
WT też taki najwybitniejszy nie jest, ma swoje plusy i minusy… a co do jego „historyczności” to nie jest tak najpoprawniej (przecież ma swoje fejkowe pojazdy oraz parametry z ****).
Choć przy lekkich naciągnięciach (zwłaszcza na niższym BR) dałoby się skleić full drzewko Polskie zawierające dużo typowo rodzinnych konstrukcji (głównie prototypów ofc.).