Wprowadzamy wydarzenia losowe w wersji 1.23
Dowódcy!
Choć interakcja ze środowiskiem mapy była zawsze fundamentalnym aspektem rozgrywki w World of Tanks, to jej ostatnia istotna aktualizacja miała miejsce w 2018 roku wraz z wprowadzeniem wersji 1.0. Od tamtej pory eksplorowaliśmy różne opcje przyszłego rozwoju pól bitew World of Tanks.
Teraz gra weszła w nową fazę ewolucji wraz z wprowadzeniem wydarzeń losowych. Pierwszy raz zostały ujawnione podczas Misji zwiadowczej 2023 i przeszły wszystkie etapy rozwoju, w tym prototypowanie i testowanie podczas testu publicznego. Teraz będą miały swoją premierę na głównym serwerze w ramach aktualizacji 1.23.
Krótkie omówienie wydarzeń specjalnych
Przypomnijmy Wam szybko, czym są wydarzenia specjalne.
- Dostępne są na czterech mapach: Himmelsdorf, Ruinberg, Prochorowka i Bezpieczna przystań.
- Występują w określonych momentach i znacznie wpływają na rozległe obszary map. Otwierają nowe ścieżki dla pojazdów, mogą zamykać już istniejące i tworzą nowe osłony i pozycje ogniowe.
-
Pociąg opuszcza magazyn, jest atakowany i następuje katastrofa. Zniszczona lokomotywa i wagony służą jako doskonałe schronienie oraz pomagają drużynom przejść przez otwartą przestrzeń i zbliżyć się do przeciwnika, zmniejszając ryzyko uszkodzeń.
-
Statek powietrzny zostaje zestrzelony ogniem dział przeciwlotniczych z głównego placu i części zamku. W wyniku tego na tym obszarze oraz w przyległej uliczce powstają naturalne schronienia. Te pozycje dają sporą przewagę i można je wykorzystywać zarówno do obrony, jak i do ataku. Drużyny mogą również zjechać z góry na plac przez wyrwę w murze zamkowym.
-
Dwa strącone samoloty spadają na aleję. Pojazdy obu drużyn mogą się kryć za ich szczątkami. Te pozycje pomagają w lokalizowaniu przeciwnika, dając jednocześnie relatywnie bezpieczną pozycję. Na dodatek wraki samolotów zróżnicują atak i obronę na tym kierunku.
-
Domy w centrum mapy zostają zbombardowane z powietrza i część osiedli zostaje zniszczona. Między nimi powstają nowe przejścia, dając drużynom nowe kierunki do ataku.
- Strefa wydarzenia losowego zostanie oznaczona czerwonym dymem. Gdy zbliżycie się do jej granicy, pojawi się komunikat ostrzegawczy. Gdy wjedziecie do strefy, rozpocznie się odliczanie do początku wydarzenia. Wykorzystajcie ten czas, by zająć jak najlepsze pozycje wewnątrz strefy lub poza nią. Bierzcie pod uwagę możliwość zderzenia z dużymi obiektami powstałymi w wyniku wydarzenia, gdyż mogą one zniszczyć Wasz pojazd.
Scenariusze wydarzeń losowych
Wydarzenia losowe wprowadzają spektakularne zmiany na każdej z następujących map i zapewniają różnorodne opcje taktyczne. Oto czego możecie się spodziewać.
Himmelsdorf: Sterowiec uszkodzony przez myśliwiec rozpada się na części i rozbija w obszarze mieszkalnym. Dodatkowo na stację na krawędzi mapy wjeżdża pociąg, który staje się celem ataku powietrznego.
Prochorowka: Cztery samoloty przelatują pod ostrzałem przeciwlotniczym. Prawie w centrum mapy dwa środkowe samoloty zostają uszkodzone, eksplodują i spadają na aleję, tworząc nowe osłony.
Ruinberg: Grupa bombowców przeprowadza nalot na centralny plac i jego okolicę, ale natrafia na ogień obrony przeciwlotniczej i wrogich myśliwców.
Bezpieczna przystań: Zestrzelony bombowiec spada na dach bunkra, co prowadzi do zawalenia się budynku.
Porady dotyczące rozgrywki: Jak wydarzenia losowe zmieniają Wasze doświadczenia
Każde wydarzenie losowe dzieje się z jakiegoś powodu, a wszystkie one przekształcają pole bitwy i zmieniają układ kluczowych pozycji. Od Was zależy, jak to wykorzystacie!
- Wykorzystajcie nowe możliwości taktyczne:
Miejcie świadomość wcześniej niedostępnych lub niebezpiecznych pozycji. Przykładowo, w Himmelsdorfie obszar „banana” (strefy E7 i F7) będzie mógł teraz zapewniać bezpieczne przejście lub dodatkowe możliwości stworzenia sytuacji patowej. - Przełamujcie długotrwały impas:
Wykorzystanie rozbitego samolotu jako osłony na Prochorowce może pomóc wywrzeć nacisk na przeciwników i przełamać ich pozycje obronne. Możecie teraz zwiększyć swoją skuteczność w sytuacji, którą wcześniej trudno było zmienić. - Łapcie nieoczekiwane okazje:
Wydarzenia losowe zawsze wprowadzają element zaskoczenia. Zachęcają do dynamicznej rozgrywki – odważnego flankowania przeciwników albo nagłych ataków z nieoczekiwanych kierunków.
Studzianko fajnie zmienione tylko ludzie nie widza jak na niej grac dlatego taki płacz 😀
I jak wam się podobają odnowione „Studzianki” ? Fajnie sie gra na tej mapie ? 😀 Bo ja dobrze pamiętam, jak cygańskie rózne głupie jutubery chwaliły – jaka to teraz jest super mapa po zmianach 😀 „Mniej kamperska” hahahahah – to co ? Mniej sie kampi na Studziankach ? „
Psy wargamingu,same jezszcze na długo przed zmianami na tej mapie, chwaliły, np. Multi nagrał taki materiał i sam powiedział – że na Studziankach są najdłuższe bitwy w WoT. Ta mapa wogóle zmian nie wymagała, ale Łysol jest teraz kurła zadowolony hahaha 😀
Jak dla mnie teraz to spoko mapa, przed aktualizacją była totalnie nudna.
no oczywiscie, że jest mniej kamperska, bo na tej flance z prawej strony patrząc od dolnego capa jest teraz bardzo łatwo podjechac tym „wąwozem” dużo dalej i wyjąc kamperów, ale to nie zmienia tego, że wedlug mnie gra się na tej mapie gorzej
Zmiany są bez znaczenia, dobry gracz poradzi sobie na każdej mapie każdym pojazdem a kamperstwo jak stało tak dalej stoi. Oni nawet nie potrafią ukończyć misji topograficznych z prostej przyczyny – boty się nie ruszają.
Zacznijmy od tego – że to nie są żadne zdarzenia losowe, ponieważ wiadomo dokładnie w której sekundzie i w którym miejscu sie wydarzą.
Więc gdzie tu losowość ?
Po drugie, zamiast normalnie poprawić te mapy, czyli np. na takim Ruinbergu, dodać więcej przejazdów, które w min. 3:45 tworzą te bombardowania, no to, na ch mi te bombardowania ? Czemu na Ruinbergu nie ma po prostuna stałe, już na start, takich fajnych przejazdów ? Nie wiem w ogóle, po co WG traci czas i zasoby na wprowadzanie tego szitu do gry, ja na pewno to wyłączę. Każdy kurna z góry będziue wiedział, gdzie i kiedy nastąpią tzw. „zdarzenia losowe” 😀 i tak też bedą sie ustawiać i planować bitwę.
Te wydarzenia będą losowe. Mogą się pojawić w dowolnej minucie bitwy lub równie dobrze wcale się nie pojawić.
Naucz się czytać ze zrozumienem a dopiero potem się wypowiadaj.
Nie ośmieszaj się, to co pisze WG, wcale nie oznacza, że tak właśnie będzie. Ustalą stały czas aktywacji zdarzeń i tyle. Ewentualnie będą się pojawiały np. w 2 lub 5 minucie. Każdy inteligentny człowiek wie, że z losowością nie ma to absolutnie nic wspólnego.
Jak juz wczesniej pisalem zeby te zdarzenia byly losowe to za kazdym razem na tej samej mapie musialyby byc inne, np. raz nalot dywanowy, raz nalot precyzyjny, a raz nalot atomowy. 🤪☠️🧠
W sumie nalot atomowy jak w Wormsach…gdzie traciłoby się życie np.co 5 sek.
Taki maus mógłby stanąć w rogu mapy i czekać na zwycięstwo.
Ale boty miałyby używanie:D