Przewodnik po mapie: Karelia
przez Redi · Opublikowane
Dwie drogi ataku dzieli bagno. Wschodnia strona doskonale nadaje się do walki okopowej. Zachodnia strona jest dobrze przystosowana do mocnego natarcia. Bagno zapewnia ryzykowną, ale potencjalnie niespodziewaną drogę ataku.
Dowódcy!
Obejrzyjcie wideo Przewodnik po mapie i przeczytajcie wszystko na temat Karelii, by poznać użyteczne wskazówki i sztuczki dla każdej klasy, nauczyć się kilku strategii i innych przydatnych rzeczy.
Karelia to jedna z najstarszych map letnich dla pojazdów poziomów III–X. Mapa standardowego rozmiaru 1000×1000 metrów jest podzielona centralnym pasem na dwie główne drogi ataku: wyżynę na północnym zachodzie i góry na południowym wschodzie. Krajobraz charakteryzuje się bagnami, skałami i klifami, które oferują niewielką ochronę przed ogniem artylerii.
Mapa zapewnia możliwość każdego stylu gry. Wybierzcie więc swojego wojownika i drogę ataku, a potem nie zbaczajcie z kursu, żeby nie utknąć w błocie.
Przegląd mapy
Pozycje obserwacyjne na bazę przeciwnika, szczególnie w późniejszych etapach bitwy.
Kluczowa pozycja dla czołgów ciężkich i średnich do starcia z drużyną przeciwnika w bitwie o pozycję na wzgórzu.
Skryta pozycja wsparcia dla czołgów lekkich i średnich, skąd mogą osłaniać północno-zachodni przejazd, jeśli Wasza drużyna kontroluje wzgórze.
Przyjrzyjcie się powyższej mapie, by zobaczyć najkorzystniejsze pozycje dla każdego rodzaju pojazdów i przydatne punkty docelowe, które zapewnią Wam przewagę.
- Osuszyć bagno: Skryte czołgi lekkie znajdą wiele kryjówek w bagnistym obszarze w centrum. Śledzenie przeciwnika i reagowanie na jego ruchy ma kluczowe znaczenia w Karelii, a bagno oferuje doskonałe pozycje obserwacyjne.
- Wisienka na torcie: Płaskowyż górski na południowym wschodzie (znany również jako pączek) jest kluczowy do kontrolowania mapy. Użyjcie szybkich pojazdów, aby objąć nad nim kontrolę we wczesnym etapie gry i ciężkich zawadiaków, aby utrzymać tę pozycję.
- Czuwajcie na północy: Wyższy obszar na północny zachód od bagna oferuje możliwości przełamania. Pojazdy średnie i wytrzymałe niszczyciele czołgów powinny zająć tę pozycję aby albo zatrzymać natarcie, albo wyprowadzić atak.
- Uszkodzenia z góry: Karelia to otwarta mapa z niewieloma osłonami przed ostrzałem artyleryjskim. Działa samobieżne powinny wykorzystać przewagę i wesprzeć czołgi ciężkie w obszarze górskim oraz średnie na północnym zachodzie.
- Siła w liczbach: Niezależnie od tego, czy drużyna zdecyduje się na atak przez wyżyny, czy walkę o obszar górski, najlepiej jest trzymać się razem, koordynować natarcie i pozostawić tylko kilku członków drużyny w celu osłony drugiego skrzydła.
Strategie dla klas
- Dostarczenie informacji drużynie i wykrywanie ruchów przeciwnika powinno być głównym celem czołgów lekkich w Karelii. Obszary bagienne po lewej i prawej stronie centralnej drogi (droga śmierci) oferują pozycje obserwacyjne na południowy wschód i północny zachód.
- Śmiałe czołgi lekkie dysponujące prędkością i siłą ognia mogą też wspierać natarcie czołgów średnich na północnym zachodzie lub pilnować kwadratów B4 i D2 w czasie, gdy drużyna naciera wzdłuż południowo-wschodniej trasy.
- Zawsze sprawdzajcie skład drużyn i rozważcie swoją taktykę w oparciu o skład przeciwnika. Jeśli uda Wam się pokonać czołgi średnie przeciwnika, od razu zajmijcie pozycję na pączku na południowym wschodzie.
- Ewentualnie, trzymajcie się blisko swoich czołgów ciężkich i wspierajcie ich natarcie przez obszar górski.
- Jeśli Wasza drużyna nie jest w stanie zająć wzgórza, jedźcie na północny zachód, aby zabezpieczyć róg lub rozpocznijcie manewr oskrzydlający.
- Wolniejsze czołgi ciężkie powinny jechać na południowy wschód i ostrzeliwać przeciwników u stóp wzgórza lub na zewnętrznym obszarze. Uważajcie na działa samobieżne przeciwnika, bo zewnętrzny pas jest bardziej narażony na pociski z góry niż wewnętrzna ścieżka.
- Prowadząc mobilny czołg ciężki, pomóżcie swoim czołgom średnim w zajęciu wzgórza na południowym wschodzie lub wesprzyjcie ich natarcie na północnym zachodzie, jeśli skład przeciwnika jest mocniejszy.
- Szybkie niszczyciele czołgów mogą od razu przemieścić się na pozycje F0 lub K7 i użyć skał oraz krzaków, aby ostrzelać graczy atakujących wzgórze.
- Powolniejsze niszczyciele czołgów powinny zostać w pobliżu własnej bazy i asystować drużynie w walce na wzgórzu. Jeśli dysponujecie mocnym pancerzem, alternatywną opcją jest udanie się do południowo-wschodniego rogu i wsparcie ataku czołgów ciężkich.
- Ustawienie się na pozycjach A8 lub G1 pozwala niszczycielom czołgów wspierać atak czołgów średnich na północno-zachodniej wyżynie.
- Działa samobieżne powinny na początku zająć pozycje za swoją bazą. Wyniesione pozycje i otwarty układ mapy pozwalają na ostrzał obszaru czołgów ciężkich na południowym wschodzie.
- Miejcie oko na minimapę oraz przebieg bitwy i przemieśćcie się, jeśli drużyna przeciwnika się przebije.
Zapamiętajcie te porady i triki, a pozostawicie wraki przeciwników smażące się na bezlitosnym słońcu, podczas gdy Wy będziecie świętować zwycięstwo!
Odkryjcie swój sposób na zwycięstwo i ruszajcie do dzieła!
XDDDDD
'poradnik dla zwierząt’
Taka prawda że na środku mapy lajt gra w ruletkę z drugim lajtem więc w pierwszej minucie (z północnego Capa) lepiej na mordorze zająć magiczne drzewko i zrobić parę pestek i *********ć by wtedy coś na środku zrobić iż jest to moment kiedy et lajt na 80% dostanie ADHD i załamanie psychiczne więc zacznie podjeżdżać a że krzaki na środku to ****** żart i w paru z nich jest spott jak na Charkowie przez parę pikseli które gąski pokazują mimo iż wygląda na to że kryją no ale wg nie widzi problemu xD
gram głównie grilem i jest to moja ulubiona mapa
Czy na tej mapie jest może 999 IQ POZYCJA ?
Oczywiście ze jest
Strefa śmierci, dwa grywalne rogi mapy i pozycje snajperskie 10 m od spawana i do tego górka do podjechania na i bicia się pod chb wszystko z podręcznika map wg
A będzie przewodnik jak odinstalować tę grę?
Alt+F4
Karelia powinna byc zmieniona. Mapa w stylu kto wygra górkę ma 80% na win’a. Raj dla TD.
Nie do końca. Ciągle ogarniętym spotem i odpowiednią kampą na bazie jesteś w stanie to wygrać. Moim zdaniem największym problemem tej mapy jest możliwość kampienia się na bazie i nawet podjazd pod ostatnie krzaki na dole, przez ukształtowanie terenu i osłony nie gwarantuje wyświecenia tego. Za to w ataku i obronie wszystko się zmienia i mapa naprawdę daje pograć. W spotkaniówce rozmieszczenie bazy już nie jest takie szczęśliwe.
Tak, ale mówimy tu o Trybie Random standardowe dwie bazy
tak jak kolega wyzej powiedział 80% to górka a 20% to tedeki bardzo dobra mapa do wyciągów TD’kami(wg. mnie)
Wg nigdy nawet tam krzaków nie naprawiło w których elc even może dostać spotta bez proxa