Drugi test publiczny aktualizacji 1.20: Rebalans pojazdów
przez Redi ·
Dowódcy!
Drugi test publiczny aktualizacji 1.20 jest już dostępny!
Nieustannie pracujemy nad balansem pojazdów, a teraz chcemy przedstawić Wam kolejne zmiany. Niektóre z poddanych zmianom pojazdów pogrupowano według gałęzi i poziomów, podczas gdy inne nie będą należeć do żadnej grupy, ale nadal będą wymagać aktualizacji swoich charakterystyk bojowych. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Charakterystyki pojazdów nie są ostateczne i mogą być dostosowane po przeprowadzeniu testu publicznego.
Ulepszenia pojazdów wysokopoziomowych
XCenturion Action X oraz XRheinmetall Panzerwagen nie są zbyt konkurencyjne w bitwach losowych, biorąc pod uwagę ich parametry. Nie radzą sobie tak dobrze jak ich oponenci z tego samego poziomu i dlatego też nie cieszą się popularnością wśród graczy. Chcemy wzmocnić ich zalety bojowe bez zmiany kluczowych cech i koncepcji stylu rozgrywki. Oba czołgi zostaną wzmocnione pod względem siły ognia i wygody prowadzenia ostrzału.
Centurion Action X
W tym czołgu ulepszony zostanie czas ładowania (będzie wynosił 8 s zamiast jak dotychczas 8,6 s) oraz rozrzut podczas ruchu, przy obrocie kadłuba i wieży. Dodatkowo prędkość ruchu w przód nieznacznie się zwiększy z 53 km/h do 55 km/h.
Rheinmetall Panzerwagen
Czas przeładowania i celowania zostanie skrócony odpowiednio z 9 s do 8 s oraz 1,6 s do 1,4 s. Ulepszymy także rozrzut na 100 m z 0,36 to 0,33 m, zarówno podczas jazdy, jak i przy obrocie kadłuba oraz wieży.
Aby te zmiany pozostały kompatybilne z parametrami pojazdów sąsiadujących na danej gałęzi technologicznej, zredukowaliśmy rozrzut również poniższych maszyn:
Т57 Heavy
Prędkość jazdy wstecz zostanie nieznacznie zwiększona z 12 do 14 km/h, zaś czas celowania skróci się z 2,9 do 2,7 s. Skrócimy również jego rozrzut podczas ruchu i podczas obrotu kadłuba.
Rinoceronte
Prędkość jazdy w tył zostanie zwiększona z 12 do 15 km/h. Wzmocnimy też pancerz wieży oraz prędkość specjalnych pocisków kumulacyjnych.
Ulepszenia poszczególnych pojazdów VI–VII poziomu
Kolejna partia pojazdów średnich VI–VII poziomu o niezadowalającej wydajności również wymaga pewnych aktualizacji charakterystyk. Wraz z upływem czasu ich popularność w bitwach losowych spadła jeszcze wyraźniej, więc naszym zamiarem jest przywrócenie zainteresowania tymi maszynami poprzez zwiększenie ich konkurencyjności na polu bitwy.
Te maszyny zostaną poddane serii różnorodnych przeróbek, których celem jest zwiększenie wygody oddawania strzałów oraz mobilności i przeżywalności. Większą ilością technicznych szczegółów podzielimy się w poświęconym temu artykule, który ukaże się w przyszłości, więc bądźcie na bieżąco!
Zmiany w Progetto M40 mod. 65, T110E3, AMX M4 mle. 54 oraz sąsiednich pojazdach
Wszystkie trzy maszyny najwyższych poziomów mają zalety bojowe i nie mają znaczących wad. Mogą pochwalić się wysoką skutecznością bitewną oraz wyróżniają się w swych klasach i na swoich poziomach. Te pojazdy cieszą się wysoką popularnością, zarówno w bitwach losowych, jak i Natarciu – co czasami może powodować frustrację u dowódców grających innymi czołgami tego samego poziomu.
Aby dostosować ich osiągi, zamierzamy zmniejszyć niektóre z ich parametrów bojowych. Wciąż jednak pozostaną bardzo niebezpiecznymi przeciwnikami dobrze sprawdzającymi się w bitwach – nie oczekujcie, że staną się łatwym celem.
Progetto M40 mod. 65
Prędkość jazdy w tył zostanie zredukowana z 23 km/h do 20 km/h. Zmniejszyliśmy odporność górnej płyty czołowej XProgetto M40 mod. 65 oraz zwiększyliśmy rozrzut podczas ruchu i obrotu kadłuba.
T110E3
Zmniejszymy zasięg widzenia, pulę PW, zwiększymy czas przeładowania i celowania XT110E3 .
AMX M4 mle. 54
Podczas poprzedniej serii balansowania ten czołg otrzymał zbyt duże wzmocnienie charakterystyk, co sprawiło, że stał się nieco lepsza od czołgów ciężkich z tego samego poziomu i zyskał zbyt wielką popularność w bitwach losowych oraz Natarciu. Zmiany zaplanowane dla XAMX M4 mle. 54 wpływają na rozrzut działa 130 mm/45 Model 1935, przeładowanie i czas celowania.
Aby te zmiany pozostały kompatybilne z parametrami pojazdów sąsiadujących na danej gałęzi technologicznej, skorygowaliśmy efektywność również poniższych maszyn:
Aby wziąć udział, potrzebujecie Wargaming.net Game Center (WGC), klienta najnowszego testu publicznego oraz konta Wargaming.net utworzonego przed zamknięciem zapisów (patrz poniżej).
Kwalifikacje
W teście mogą uczestniczyć wszystkie konta Wargaming.net utworzone przed 17 stycznia, 22:59 CET (UTC+1).
Pobierzcie i zainstalujcie klienta gry
INSTALATOR KLIENTA TESTU PUBLICZNEGO
- Uruchomcie instalator klienta.
- Wybierzcie inny folder dla instalacji niż ten, w którym znajdują się pliki związane ze standardową grą World of Tanks.
- Wybierzcie nowo zainstalowanego klienta testu z rozwijanego menu w górnej części WGC.
- Wjeżdżajcie do bitwy i pamiętajcie, by podzielić się wrażeniami!
Więcej szczegółów o WGC znajdziecie w poświęconym Wargaming.net Game Center przewodniku.
Zapoznajcie się z tym przydatnym przewodnikiem, w którym znajdziecie wszystkie szczegóły dotyczące testów publicznych, Piaskownicy i supertestów.
Main Changes
Battle Pass
The Collection items for Battle Pass Season X have been added: 2D- and 3D-styles, crew members, decals, and medal.
Changes to the technical characteristics of the following vehicles:
U.S.S.R.
Т-43
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the T-43 suspension by 25%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the T-43 mod. 1943 suspension by 27%
- Decreased the dispersion of the 85 mm D-5T-85BM gun during traverse of the T-43 mod. 1943 turret by 43%
A-44
- Changed the dispersion of the 107 mm ZIS-6 gun from 0.45 to 0.43 m
- Decreased the dispersion of the 107 mm ZIS-6 gun during traverse of the A-44 turret by 25%
- Changed the aiming time of the 107 mm ZIS-6 gun from 3.4 to 2.9 s
Germany
Spähpanzer SP I C
- Decreased the dispersion of the 90 mm D921 F1 gun on turret traverse by 38%
- Decreased the dispersion of the 90 mm Mecar gun on turret traverse by 38%
- Changed the reload time of the 90 mm D921 F1 gun in the Spähpanzer SP I C PT I turret from 10 to 8.5 s
- Changed the reload time of the 90 mm D921 F1 gun in the Spähpanzer SP I C PT II Rh.-Nr. WK-G2 turret from 9.5 to 8 s
- Changed the reload time of the 90 mm Mecar gun from 9 to 7.5 s
HWK 12
- Decreased the gun dispersion during movement and on hull traverse for the HWK 12 suspension by 38%
- Decreased the gun dispersion during movement and on hull traverse for the HWK 12 verbessert suspension by 29%
Rheinmetall Panzerwagen
- Decreased the gun dispersion during movement and on hull traverse by 29%
- Changed the gun dispersion from 0.36 to 0.33 m
- Decreased the gun dispersion on turret traverse by 20%
- Changed the reload time from 9 to 8 s
- Changed the aiming time from 1.6 to 1.4 s
Tiger (P)
- Decreased the dispersion of the 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun during traverse of the Tiger (P) Neuer Turm turret by 25%
- Changed the reload time of the 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun in the Tiger (P) Neuer Turm turret from 8.6 to 7.7 s
- Changed the reload time of the 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun in the Tiger (P) Turm Nr. 1 turret from 9.1 to 8.2 s
- Improved the frontal armor of the Tiger (P) Neuer Turm turret
- Changed the vehicle durability with the Tiger (P) Turm Nr. 1 turret from 1,350 to 1,400 HP
- Changed the vehicle durability with the Tiger (P) Neuer Turm turret from 1,450 to 1,500 HP
U.S.A.
T95
- Changed the reload time of the 155 mm AT Gun T7 from 18.3 to 19 s
- Changed the aiming time of the 155 mm AT Gun T7 from 2.5 to 2.7 s
- Changed the view range from 380 to 360 m
T110E3
- Changed the reload time from 17 to 18 s
- Changed the aiming time from 2.5 to 2.7 s
- Changed the view range from 390 to 370 m
- Changed the vehicle durability from 2,050 to 1,950 HP
T57 Heavy Tank
- Decreased the gun dispersion during movement and on hull traverse by 12%
- Changed the aiming time from 2.9 to 2.7 s
- Changed the reverse speed from 12 to 14 km/h
France
ARL V39
- Changed the reload time of the 90 mm AC DCA 45 gun from 9 to 7.5 s
- Changed the top forward speed from 42 to 45 km/h
AMX 65 t
- Increased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX 65 t bis suspension by 12%
AMX M4 mle. 51
- Increased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX M4 mle. 51 suspension by 12%
- Increased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX M4 mle. 52 suspension by 14%
- Changed the aiming time of the 127 mm/54 Model 1948 gun from 2.3 to 2.5 s
AMX M4 mle. 51 FL
- Increased the dispersion during movement and on hull traverse by 14%
- Changed the top forward speed from 40 to 35 km/h
AMX M4 mle. 54
- Increased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX M4 mle. 54 suspension by 33%
- Changed the dispersion of the 130 mm/45 Model 1935 gun from 0.33 to 0.36 m
- Increased the dispersion of the 130 mm/45 Model 1935 gun on turret traverse by 40%
- Changed the reload time of the 130 mm/45 Model 1935 gun from 13.4 to 14 s
- Changed the aiming time of the 130 mm/45 Model 1935 gun from 2.2 to 2.5 s
U.K.
Comet
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the A34 suspension by 25%
Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the A34A suspension by 27%
Centurion Mk. I
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the Centurion Mk. I suspension by 27%
Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the Centurion Mk. III suspension by 30%
Centurion Mk. 7/1
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the Centurion Mk. 7 suspension by 30%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the Centurion Mk. 9 suspension by 33%
Centurion Action X
- Decreased the gun dispersion during movement and on hull traverse by 29%
- Decreased the gun dispersion on turret traverse by 33%
- Changed the reload time from 8.6 to 8 s
- Changed the top forward speed from 53 to 55 km/h
Sweden
Ikv 90 Typ B
- Changed the dispersion of the 9 cm kan m/F gun from 0.36 to 0.32 m
- Changed the aiming time of the 9 cm kan m/F gun from 2.3 to 2 s
Italy
Prototipo Standard B
- Increased the gun dispersion during movement and on hull traverse for the Prototipo Standard B I suspension by 11%
- Increased the gun dispersion during movement and on hull traverse for the Prototipo Standard B II suspension by 12%
Progetto M40 mod. 65, Progetto M40 mod. 65 BB
- Increased the gun dispersion during movement and on hull traverse by 29%
- Decreased the thickness of the frontal hull armor
- Changed the reverse speed from 23 to 20 km/h
Rinoceronte
- Improved the frontal turret armor
- Increased the velocity of the с.с. 127/54 Mk. 411 shell by 22%
- Changed the reverse speed from 12 to 15 km/h
Fixed Issues and Improvements
- Changed the cost of the Increased Shell Resistance equipment item in the Service and Items for Bonds sections
- Fixed some interface and technical issues
Kontynuujemy prace nad rebalansowaniem statystyk zgodnie z opiniami, które do nas przesyłacie. W międzyczasie dołączcie do testu publicznego i dajcie nam znać, co myślicie o zrebalansowanych pojazdach!
Hahaha szkoda strzelić ryja … Wg robi wszystko żeby zepsuć grę … Gówno gra się robi …. Nerfienie E3 bo jest popularna w bitwach ????? Śmieszne kurna .. Progetto czym się wyróżniają ??? Mają op pancerz żeby nerfić pancerz???? Ma op DPM żeby nerfić ???? Gdzie są poprawki dla obj 268 , amx30b , t62a … Tylko ku**wa umiecie psuć pojazdy bo nagrody mają być lepsze ………. brawo pi**dy z wg
Idiotyczne zmiany zwłaszcza jeśli chodzi o progetto, w czym on jest OP że go tak niszczą, pora chyba na odinstalowanie tej oszukańczej gry,
Pewnie za duzo ludzi przyszlo z ruskiego serwera i trzeba im pomoc nerfiac nie-sowieckie czolgi. No bo jak moze im jakis Polak czy Niemiec w juz znerfionym progetto ladowac pestki w „ObiektaXXX” z 50 metrow.
Rozrzut ma byc taki aby z 10m w ziemie szlo! Na chwale sojuza… znaczy za prezidienta!
Takie zmiany to możecie sobie w **** wsadzić, buff dla rhma i centuriona zasłużony, ale reszta to śmiech na sali.
Rozumiem,że AMX dostał nerfa ponieważ był dobrym przeciwnikiem dla czifa xD
Widać, że u Towarzyszy wątroba nie ta sama, wystąpiło chyba zatrucie szemranym bimbrem. AMX 65t leży i kwiczy, dostaje nerfa… Czekam na nerfa dla POTĘŻNEGO O-Ho I MOCARNEJ VK-i 4502(P) Ausf. A. A bezet sku&%*syn dalej wyjeżdża na randomy. To już nawet nie jest p2w, nie masz najnowszej metapremki? To trzeba było se kupić, a tak jesteś pokarmem. Krótka piłka – najbardziej przegięte tanki typu bUrAsEk i bezet wyjaśnić, reszcie typu prog, skoda dać delikatnego nerfa i będzie względny spokój na 8 (ah, marzenia).
Żeby nie było, że tylko narzekam – buffy dla wymienionych w artykule czołgów są jak najbardziej w porządku, szczególnie o pomstę do nieba wolał Tiger Parch i Spähpanzer. W końcu może będą jako taką konkurencją dla mety na VII.
Burak to powinien nawet buffa dostać, patrząc na te czołgi typu BZ czy Vipera. Nie wiem co to wyjasniać w przypadku buraka.
Racja, burasek powinien mieć szybsze przeładowanie magazynku, lepszą stabilizację i kamo. Jeszcze dorzuciłbym pole siłowe.
Zmiany bardzo dobre a te pomidory które niżej tak stękaja mają takie staty
XD chłop podsyła własne staty i obarcza nimi innych graczy próbując się dowartościować
Jakbyś zobaczył moje staty to byś się zesrał pomidorku
Dzieciaku weś się nie dąsaj a konto masz pewnie po starym-arciażu
nie zesrał, tylko posikał i to ze śmiechu
bardzo ladne masz staty
HAHAHHAHAH
Nerf progetto to nieśmieszny żart
Dokładnie tak. To samo 1100E3. Już teraz zbyt często tylko na papierze dobre, a w grze kasztany jak nie wiem.
Rykoszet też będzie ścigany, za afiszowanie sie z tą niebiesko-żółtą szmatą.
Ruska onuca
🤣😂
https://rykoszet.info/2022/06/15/wersja-1-17-object-780-zmiana-parametrow-technicznych-2/#comment-224123
https://rykoszet.info/2022/06/15/wersja-1-17-object-780-zmiana-parametrow-technicznych-2/#comment-224229
Widzę, że znowu Ci się odkleiło
Jeden streamer śmiał się, że buffują pojazdy zwiększając zasięg widzenia, to proszę, teraz buffują zwiększając prędkość cofania xD
Nerf dla progetto nieuzasadniony, czołg jest zbalansowany i zabójczo wręcz przeciętny. Niestety będzie dużo gorzej i może przestać być grywalny.
E3, niestety z bólem serca muszę przyznać, wymaga nerfa, choć to mój ulubiony czołg i mam na nim najwyższe dpg. Myślę, że dalej będzie grywalny a to dzięki brakowi nerfa dla pancerza – po prostu będzie się na nim robić słabsze wyniki przez gorszy dpm i celność. Na niektórych pozycjach dalej będzie toksyczny i OP ale właśnie po to się nim gra żeby trzymać twardo jakąś pozycję i ewentualnie blokować tak całą flankę na randomku w czasie gdy druga strona robi push, gdyby w tym nerfie dali mu np. brak pancerza na garnku jak w e4 to z miejsca granie nim straciłoby jakikolwiek sens, skoro to jedyny atut tak naprawdę i jedyne czymś się wyróżnia na plus w porównaniu do niej.
Z kolei nerf dla M4 54 słuszny, choć nie wiem czy nie przesadzony. Mogliby mu dpm zostawić a pogorszyć tylko stabilizację działa i celność, nie mam go sam co prawda ale nie uważam żeby był jakiś mega tokstyczny grając przeciwko niemu (są gorsze maszyny), jedyne co strasznie denerwuje to właśnie te snapy po 560 które może łatwo i za często dawać bo jest zbyt celny.
Jeśli chodzi o buffy: Te dla niemieckich lightów bardzo cieszą, może w końcu będzie sens robić panzerwagena – jako maszynkę pod dmg? Ciężko ocenić na ile te poprawki pomogą, patrząc po tym że był to zdecydowanie najgorszy light na X tierze. Buff dla Rinoceronte z kolei wydaje się śmieszny, no ale nie wiemy o ile poprawią ten pancerz wieży – jeśli będzie w większości nieprzebijalna (w co wątpię) no to może być jakiś tam jego atut, inaczej dalej będzie papierowym gruzem z dpm-em na poziomie manticory.
To nie zmienia faktu, że nazistowską ukraine trzeba jebać, atomem jak będzie trzeba. Tak żeby nawet smród nie został po banderowskich śmieciach.
jak nie było internetu to tylko rodzina wiedziała żeś …..
Gorsi to tylko roSSja
🤣😂
Rzadko można spotkać na forach prawdziwego palanta. Przeważnie są to nędze imitacje i podróbki. A tutaj mamy do czynienia z palantem, który może wręcz robić za wzorzec palanta z Sevres. Podziwiajcie forumowicze jaki się nam trafił okaz – bo to 100% palant jest.
Jebać to trzeba baranów tobie podobnych
ulalal przerzucili się z białoruskiego bimbru na europejskie mefedron … i jest tego skutek … żenuła … ;D
Na ciul oni zwiększają i tak dobre parametry w centku jak celowanie, przeładowanie i prędkość. Niech mu wieże wzmocnią i byłoby git.
Jajebie, ktokolwiek kto miał standarda ten wie, jakie ten tank bez max skupienia potrafi sadzić kalafiory a ci jeszcze mu znerfią rozrzut podczas ruchu…
W ogóle wg kogo E3 jest zbyt OP? Przecież ten czołg osiąga ledwo 29km/h z turbo z nagród, kiedy on zajedzie na pole bitwy w klimacie HTków lekką ręką śmigających po 40-50kmh?
Standard B to ponad czołg, nawet pomidorki potrafią nim grać, a dla zielonych i więcej to prawie samograj, to nic nie zmieni jak go trochę pogorszą.
buff dla mojego ulubionego t57ht to jakiś nieśmieszny żart…
nawet gdyby zrobili z niego drugiego czifa to i tak oddałbyś 1 magazynek i do garażu więc no
Jak nie opłacisz się wg to nawet strzału nie oddasz i lecisz do garażu, skillowa gra pay to win. W życiu większego shita nie widziałem.
to niezłym red baronem musisz być, skoro tak sądzisz 😉
czemu nerficie E3 bo inni nie mogą go niszczyć lub jest popularny na klanówkach>>> i Proga który jest przeciętny … W czym te pojazdy się tak wyróżniają że trzeba je nerfić >??? może jeszcze zabierzecie E3 pene na 340 bo ma za dużo penetracji???? gdzie są poprawki dla obj 268 ??? Po co jak można Nerfić E3 i proga który”” JEST”” dalej op po nerfie DPM … Nerfić u niego pancerz Śmiechu warci jesteście XD … Tymczasem VZ oraz Minotauro XDD dramat z was XDD , Wot robi się coraz śmieszny XDDD
Zastanów się co napisałeś jeszcze raz…
Od kiedy vz 55 jest op? Coś przegapiłem chyba bo vz 55 w zamian za swój mocny magazynek ma mało peny i ogromny właz na wieży + nienajlepszy kadłub.
Byle mojego cierzko zdobytego cziftejna nie ruszą, reszte mogom znefic to mi lata , cienrzko pracowałem by muc go zdobyć i zdobyłem wienc dlaczego by mieli mnie czoug specjalny nerfic?
Slaby bait, w dodatku jetes zalosny lol
Ale do szkoły powinieneś wrócić nieuku, mój pies jak pisze to mniej błędów robi!
W Rino zamiast polepszyć stabilizację (która jest gorsza ze stabą niż w 60TP bez staby) i skrócić czas przeładowania to Ci dają jakieś śmieszne poprawki do cofania i nic nie znaczący buff pancerza xD