Natarcie 2022: Mechanika rozgrywki
przez Bin4r · Opublikowane
Dowódcy!
World of Tanks ma nowy tryb nastawiony na współzawodnictwo! Przygotujcie się do Natarcia, oferującego wciągające mecze 7 na 7 w pojazdach X poziomu przeciwko graczom z podobnymi stopniami. Pierwszy sezon, „Sezon Gryfa”, potrwa od 12 października od 10:00 CEST (UTC+2) do 20 listopada o 23:00 CET (UTC+1).
Ten nowiutki tryb oferuje mnóstwo fascynujących możliwości, a wśród nich umiejętności pojazdu oraz taktyczne, system punktów prestiżu i nie tylko. Pora przyjrzeć się z bliska i dać nura w tryb Natarcia. Poznajmy niektóre mechaniki rozgrywki w nowym trybie.
Uwaga: Natarcie jest aktualnie częścią testu publicznego aktualizacji 1.18.1. Niektóre parametry trybu mogą się zmienić przed jego oficjalnym wydaniem.
Podstawy trybu
- Bitwy 7 na 7
- Tylko pojazdy X poziomu: do zbadania i kolekcjonerskie
- Brak obostrzeń na klasę pojazdu
- MM bazuje na wewnętrznym dla trybu rankingu graczy
- Przygotowania przed bitwą z opcją zmiany pojazdu tuż przed bitwą
- Tylko dla graczy solo, plutonów dwuosobowych i siedmioosobowych super plutonów
- Mapy specjalnie dla trybu: Himmelsdorf, Ensk, Urwisko, Westfied, Piaszczysta Rzeka, El Halluf, Redshire, Miasto duchów i Pilzno.
- Unikalne umiejętności roli bazujące na roli bojowej
- Punkty docelowe z umiejętnościami taktycznymi dla każdej mapy
- Włączona mgła wojny
- Punkty prestiżu zdobywane za akcje bojowe
- Postępy w trybie oparte o punkty rankingowe
Okna czasowe (serwer EU 2)
Dni tygodnia
Przed 30 października:
14:00–02:00 CEST (UTC+2)
Od 30 października:
14:00–02:00 CET (UTC+1)
Weekendy
Przed 30 października:
12:00–02:00 CEST (UTC+2)
Od 30 października:
12:00–02:00 CET (UTC+1)
Przygotowanie przed bitwą
Po wybraniu trybu Natarcie, zostaniecie przeniesieni na ekran przygotowań przed bitwą. To Wasza okazja, by zmienić swój pojazd X poziomu, wybrać alternatywne wyposażenie, pociski i materiały eksploatacyjne oraz zaplanować działania z drużyną przed końcem odliczania.
Pamiętajcie, że w tym trybie można wykorzystywać tylko naprawione pojazdy z pełną załogą i załadowaną amunicją.
Punkty prestiżu
Zdobywajcie punkty prestiżu w Natarciu, by poprawiać swój ranking i postępy, a także doładowywać swoje specjalne umiejętności roli podczas bitwy.
Działania bojowe
Punkty prestiżu są przyznawane za podstawowe działania bojowe, takie jak:
|
|
Role bojowe
W World of Tanks każdy pojazd z poziomów VI–X ma konkretną rolę, zależną od jego klasy. Łącznie istnieje 15 ról, każda reprezentuje charakterystyki pojazdu i jego cel w bitwie.
Szturmowe czołgi ciężkie:
Mocno opancerzone pojazdy, które mogą skutecznie wymieniać punkty wytrzymałości i powstrzymać natarcia przeciwnika, pozostając na granicy linii ofensywy.
Typowi przedstawiciele:
Czołgi ciężkie przełamania:
Pojazdy te posiadają dobrą mobilność i solidny pancerz, co czyni je równie skutecznymi zarówno w pierwszej linii ataku podczas walki pozycyjnej na małym dystansie, jak i podczas manewrów oskrzydlających.
Typowi przedstawiciele:
Wszechstronne czołgi ciężkie:
Czołgi wielozadaniowe, które potrafią z łatwością dostosować się do każdej sytuacji bojowej.
Typowi przedstawiciele:
Czołgi ciężkie wsparcia:
Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Typowi przedstawiciele:
Szturmowe czołgi średnie:
Pojazdy z przyzwoitym pancerzem, który sprawia, że najlepiej nadają się do walki w zwarciu i z ciężkimi czołgami przeciwnika.
Typowi przedstawiciele:
Wszechstronne czołgi średnie:
Zbalansowane pojazdy zdolne do wykonywania szerokiej gamy zadań bojowych. Z łatwością dostosowują się do większości map i sytuacji taktycznych.
Typowi przedstawiciele:
Snajperskie czołgi średnie:
Pojazdy z doskonałymi działami i słabym pancerzem, które wykazują skuteczność na dużych dystansach.
Typowi przedstawiciele:
Czołgi średnie wsparcia:
Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Typowi przedstawiciele:
Szturmowe niszczyciele czołgów:
Pojazdy o niskiej mobilności, ale solidnym przednim pancerzu. Wykazują się wysoką wydajnością, walcząc na liniach frontu.
Typowi przedstawiciele:
Wszechstronne niszczyciele czołgów:
Niszczyciele czołgów o uniwersalnych parametrach, które są tak samo skuteczne na każdym dystansie.
Typowi przedstawiciele:
Snajperskie niszczyciele czołgów:
Pojazdy ze słabym pancerzem, ale z przyzwoitymi działami, najlepiej nadające się do taktyki zasadzek w większości sytuacji bojowych.
Typowi przedstawiciele:
Niszczyciele czołgów wsparcia:
Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Typowi przedstawiciele:
Wszechstronne czołgi lekkie:
Szybkie i zwrotne pojazdy, które mogą zarówno dokonywać zwiadu, jak i zadawać uszkodzenia, wykonując manewry oskrzydlające.
Typowi przedstawiciele:
Kołowe czołgi lekkie:
Niezwykle dynamiczne pojazdy, które można skutecznie wykorzystywać na różne sposoby w zależności od mapy i sytuacji taktycznej.
Typowi przedstawiciele:
Działa samobieżne:
Wsparcie ataków sojuszników z dużego dystansu. Pojazdy pomocnicze o rożnej skuteczności, zależnej od sytuacji bojowej i efektywności drużyny.
Typowi przedstawiciele:
Umiejętności roli pojazdów
Każda z 15 ról bojowych ma unikalną umiejętność roli, która może przechylić szalę bitwy na Waszą stronę. Na przykład w szturmowym czołgu ciężkim możecie używać Naprawy polowej, by stworzyć strefę, która stopniowo przywraca PW Waszemu pojazdowi i znajdującym się w pobliżu kolegom z drużyny. Szturmowe czołgi średnie mogą wykorzystać umiejętność Furia, by skrócić czas przeładowania o kilka sekund. Aby aktywować swoją umiejętność, naciśnijcie (domyślny) klawisz 7.
Umiejętności roli mogą mieć trzy poziomy naładowania. Im wyższy poziom naładowania przy aktywacji umiejętności, tym mocniejszy jej efekt.
- Poziom naładowania można podnieść, wykonując skutecznie działania bojowe, by zebrać punkty prestiżu.
- Umiejętność roli można aktywować, gdy wypełniony zostanie pierwszy jej poziom.
- Aktywowanie umiejętności zużyje cały zakumulowany ładunek.
- Licznik punktów prestiżu nie będzie resetowany po aktywacji, ale trzeba będzie od nowa zbierać ładunek.
- Po okresie przygotowania umiejętności można ponownie użyć, gdy osiągnie pierwszy poziom naładowania.
- Pojazdy o tej samej roli bojowej mają te same umiejętności.
Przegląd umiejętności
Czołgi lekkie
Lot zwiadowczySamolot zwiadowczy w przeciągu 2 sekund przeleci nad wyznaczonym obszarem. Pojazdy przeciwnika wykryte w promieniu 40/50/60 metrów pozostaną wykryte przez 10/12/14 sekund. Wszechstronne czołgi lekkie |
|
Aktywny zwiadZasięg widzenia wzrośnie na 15 sekund o 5/7,5/10%. Licznik zresetuje się, gdy pojazd przeciwnika zostanie zniszczony po Waszym wykryciu. Kołowe czołgi lekkie |
Czołgi średnie
FuriaCzas przeładowania działa przez 15 sekund będzie krótszy o 15/20/25%. Licznik zresetuje się, gdy zadacie uszkodzenia taranowaniem lub strzelając z dystansu mniejszego niż 300 metrów. Szturmowe czołgi średnie |
|
InspirującyPrzez 20 sekund wokół Waszego pojazdu pojawi się obszar o promieniu 40 metrów dający 10/20/30% premii do poziomu głównej kwalifikacji oraz wszystkich umiejętności Waszych załóg i załóg sojuszniczych. Pojazdy mogą mieć aktywowany maksymalnie jeden efekt Inspirujący jednocześnie. Nie dotyczy to pojazdów sojuszniczych będących pod wpływem ich własnych umiejętności roli. Wszechstronne czołgi średnie |
|
Osłona ogniowaWskazany obszar w przeciągu 5 sekund zostanie zaatakowany ogniem artyleryjskim. Cele trafione w promieniu 15/20/25 metrów otrzymają 100/200/300 PW uszkodzeń i będą ogłuszone przez 8/16/24 sekundy. Sojusznicy w obszarze działania zostaną ogłuszeni, ale nie odniosą uszkodzeń. Snajperskie czołgi średnie |
|
Zręczne ręceDla magazynkowego systemu ładowania: pozostały czas przeładowania magazynku zostanie skrócony o 12/24/36%. Dla systemu automatycznego przeładowania: wszystkie wystrzelone pociski w bieżącym cyklu zostaną przeładowane 12/24/36% szybciej. Tę umiejętność można aktywować tylko podczas przeładowania. Czołgi średnie wsparcia |
Czołgi ciężkie
Naprawy polowePrzez 10 sekund wokół Waszego pojazdu pojawi się obszar o promieniu 25 metrów przywracający 200/300/400 punktów wytrzymałości Waszemu pojazdowi i pojazdom sojuszniczym. Po pierwszym użyciu tej umiejętności liczba przywracanych punktów wytrzymałości zmniejszy się o 50%. Szturmowe czołgi ciężkie |
|
Jeden za wszystkichPrzez 20 sekund Wasza załoga otrzyma 3/5/7% premii do poziomu głównej kwalifikacji i umiejętności za każdy pojazd sojuszniczy w zasięgu widzenia 250 metrów. Wasz pojazd będzie zawsze wliczał się do limitu tej premii. Czołgi ciężkie przełamania |
|
Łowca nagródStan pasywny:
Aktywacja:
Wszechstronne czołgi ciężkie |
|
Skupienie na celuPrzez 15 sekund rozrzut działa po strzale, w ruchu oraz podczas obrotu kadłuba i wieży będzie zmniejszony o 10/20/30%. Gdy umiejętność jest aktywna, czas przeładowania między strzałami jest krótszy o 0,2/0,4/0,6 sekundy. Czołgi ciężkie wsparcia |
Niszczyciele czołgów
Śmiało naprzódPrzez 12/18/24 sekundy moc silnika Waszego pojazdu będzie większa o 10%, szybkość naprawy zniszczonych modułów zwiększy się o 10%, a czas ogłuszenia będzie krótszy o 25%. Gdy umiejętność jest aktywna, każdy pocisk przeciwnika, który trafi Wasz pojazd, skraca pozostały czas przeładowania o 2 sekundy. Czołgi średnie wsparcia |
|
Czysty strzałPrzez 25 sekund rozrzut działa po strzale, w ruchu oraz podczas obrotu kadłuba i wieży będzie zmniejszony o 10/20/30%. Gdy umiejętność jest aktywna, uszkodzenia ostrzałem skracają czas przeładowania działa o 60/80/95% odsetka, o który zmniejszyły się punkty wytrzymałości pojazdu przeciwnika. Zniszczenie pojazdu przeciwnika skraca czas przeładowania działa o 60/80/95%. Wszechstronne niszczyciele czołgów |
|
Strzał w dziesiątkęPrzez 10/15/20 sekund rozrzut na 100 m będzie równy 0,01 m. Licznik zresetuje się przy uszkodzeniach zadanych ostrzałem z odległości ponad 300 metrów. Snajperskie niszczyciele czołgów |
|
Drugi oddechPrzyspieszenie: przez 10 sekund moc silnika wzrośnie o 10%, maksymalna prędkość jazdy w przód o 10 km/h, a maksymalna prędkość jazdy wstecz o 5 km/h. Odzyskiwanie: przez 10 sekund Wasz pojazd odzyska 125 punktów wytrzymałości + 25/50/75% punktów wytrzymałości utraconych, gdy Przyspieszenie jest aktywne. Niszczyciele czołgów wsparcia |
Działa samobieżne
Forsowny marszPrzez 15/25/35 sekund moc silnika Waszego pojazdu wzrośnie o 40%, maksymalna prędkość jazdy w przód o 10 km/h, a wartości maskowania o 30%. Działa samobieżne |
Punkty docelowe
Mimo że potyczki w Natarciu będą się odbywać na znajomych polach bitew, takich jak Himmelsdorf czy Ensk, specjalnie dla tego trybu wprowadziliśmy pewne zmiany. Elementy takie jak schronienia, przejścia, budynki i obiekty zostały dodane lub usunięte, by zapewnić więcej współzawodnictwa mapom z bitew losowych.
Dodatkowo na polach bitew pojawiły się specjalne punkty docelowe. Te punkty można zdobywać, by odblokować umiejętności taktyczne. W odróżnieniu od umiejętności roli, związanych z pojazdami, ten nowy element jest taki sam dla każdej rozgrywki i jest dostępny dla każdego.
Każda mapa Natarcia ma dwa do czterech punktów docelowych i dwie odpowiadające im umiejętności taktyczne. Zdobywanie punktu docelowego jest podobne do zdobywania bazy, ale czasy zdobycia i dodatkowe obostrzenia są inne.
Umiejętności taktyczne
Umiejętność Sztab artylerii
Zdobycie Sztabu artylerii odblokowuje Ostrzał artyleryjski. Ta umiejętność taktyczna pozwala graczowi nakazać atak, który ogłuszy przeciwników i sojuszników na 20 sekund, zadając pojazdom przeciwnika po 400 PW uszkodzeń każdym trafieniem. W ciągu 2 sekund od wywołania artyleria ostrzela kolisty obszar 30 metrów. Aby aktywować tę umiejętność i wybrać obszar ataku, naciśnijcie (domyślny) klawisz 8.
- Zdobycie Sztabu artylerii zabiera 15 sekund.
- Tylko jeden pojazd na raz może zająć dany punkt docelowy.
- Zadanie uszkodzeń PW lub uszkodzeń krytycznych zdobywającemu pojazdowi zresetuje postęp zdobywania.
- Odniesienie uszkodzeń przy zdobywaniu uniemożliwi ponowne zdobywanie punktu przez 5 sekund.
- Sojusznicy i przeciwnicy mogą od razu rozpocząć zdobywanie, bez obostrzeń.
- Dany gracz może mieć zdobyty tylko jeden Ostrzał artyleryjski.
- Możliwe jest zdobycie Centrum komunikacji bez względu na status Ostrzału artyleryjskiego.
- Gdy Sztab artylerii został zdobyty, potrzebuje 120 sekund na zresetowanie.
Umiejętność Centrum komunikacji
Zdobycie Centrum komunikacji odblokowuje umiejętność Dane wywiadowcze. Aktywowanie tej umiejętności usunie mgłę wojny i ujawni skład drużyny przeciwnika. Wszyscy członkowie drużyny przeciwnej pozostaną wykryci przez 3 sekundy. Aby aktywować swoją umiejętność, naciśnijcie (domyślny) klawisz 9.
- Zdobycie Centrum komunikacji zabiera 7 sekund.
- Tylko jeden pojazd na raz może zająć dany punkt docelowy.
- Zadanie uszkodzeń PW lub uszkodzeń krytycznych zdobywającemu pojazdowi zresetuje postęp zdobywania.
- Odniesienie uszkodzeń przy zdobywaniu uniemożliwi ponowne zdobywanie punktu przez 5 sekund.
- Sojusznicy i przeciwnicy mogą od razu rozpocząć zdobywanie, bez obostrzeń.
- Dany gracz może mieć zdobyte tylko jedne Dane wywiadowcze.
- Możliwe jest zdobycie Sztabu artylerii bez względu na status Danych wywiadowczych.
- Gdy Centrum komunikacji zostanie zdobyte, potrzebuje 120 sekund na zresetowanie.
Mapy i punkty docelowe
Himmelsdorf
Obszar torów kolejowych w zachodniej części mapy ma teraz dodatkowe wagony towarowe i budynki dające osłonę. Struktury i budynki zostały usunięte, by odsłonić przejścia. Fontanna w centrum mapy (F5) została przerobiona.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Ensk
Obszar torów kolejowych we wschodniej części mapy został przerobiony. Niektóre budynki i wagony towarowe zostały usunięte, by otworzyć dodatkowe przejścia. Dodano obiekty zapewniające dodatkową osłonę.
Piaszczysta rzeka
W centrum mapy dodano zniszczalne budynki i roślinność, by dać więcej osłony dla Sztabu artylerii na tej pozycji.
El Haluf
Skalisty stok góry na C3 został przerobiony, by otworzyć dodatkowe przejścia w kierunku strefy zdobywania bazy.
Pilzno
Centralny obszar wokół E4/F4 otrzymał dodatkowy obiekt dający osłonę i będący ważnym punktem konfliktowym wokół Sztabu artylerii.
To tylko pierwszy z dokładniejszych opisów nowego, nastawionego na współzawodnictwo trybu gry, ale zostało jeszcze dużo do poznania! Zajrzyjcie do ogłoszenia i wyglądajcie części 2., gdzie przyjrzymy się systemowi rankingowemu, nagrodom i nie tylko!
Do dzieła!
Ź: Portal EU
Czy ten tryb wlicza sie do statystyk randomowych?
Nie rozumiem tego zabiegu kosmetycznego na El Haluf. Ten zjazd jest dostępny i bez tej zmiany ale odnoszę wrażenie że dodanie łagodniejszego zjazdu jest ukłonem w stronę płaczących pomidorków którzy by się rozbijali. Dokładnie tak samo było z boostami gdzie dawały przewagę tym którzy je trenowali i pomidorki płakały ” …. nie potrafię wjechać… a on mnie bije i ma lepszą pozycje… ja też chce tam wjechać….. nie potrafię…. niech to usuną… bo ja nie potrafię….”
„Przez 10/15/20 sekund rozrzut na 100 m będzie równy 0,01 m. ”
Jeśli się nie mylę to kółko będzie wielkości kropki?
rheinmetall panzerwagen to raczej zbyt wszechstronnym lightem nie jest…
o! łapka w dół czyli ktoś jeździ tym g…
hahaha dokladnie
Bardzo mi sie nie podoba ten nowy tryb :/
To nie graj w ten tryb 😉 proste
Typowa odpowiedź geniusza konwersacji. Może lubiłem ten tryb, a ta zmiana odbiera mi możliwość zagrania go ponownie i daje jakiś syf
„Lubiłem ten tryb” Natarcie tak? Tylko że to NOWY tryb, pewnie chodzi Ci o rankedy, tylko że to NIE TO SAMO „geniuszu konwersacji”.
Z tego co mi wiadomo, to ten tryb dają zamiast rankingówek. Nowy sezon bitew rankingowych powinien się już dawno zacząć, a tu zapowiedzieli takie coś na podobe rankingowek, bo takim Czołgusiom się nie podobał ;c
Nie mówię że nie lubię rankingówek, ten tryb rzeczywiście jest podobny, lecz to trochę co innego (tak, jest zamiast nich). Zapewne większość czołgusiów je lubiło 😀 Ja tylko uważam że warto sprawdzić, może niektórym spodoba się nawet bardziej.