Prosto z Supertestu: Rebalansowanie 🇸🇪 szwedzkich i 🇫🇷 francuskich czołgów ciężkich
Tym razem bardziej szczegółowe zmiany od kolegów z WoT Express:
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości pojazdu z 12,00 do 9,00;
- Zwiększono rozrzut podczas obrotu wieży z 0,10 do 0,18;
- Zwiększono rozrzut działa w trakcie obrotu wieży z maksymalną prędkością z 2,92 do 5,26;
- Wydłużono czas pełnego przeładowania z 21,05 do 24,47 s;
- Zmienił się współczynnik szybkostrzelności działa z 6,78 na 6,01;
- Zwiększono rozrzut działa z 0,35 do 0,38 m;
- Średnie uszkodzenia na minutę z 2983 do 2642;
- Średnie uszkodzenia na minutę pociskami HE z 3594 do 3183;
- Zmniejszono maksymalną prędkość z 60 do 45 km/h;
- Zmniejszono maksymalną prędkość cofania z 18 do 12 km/h.
————————————————————-
Zawieszenie Emil II 1 a (Stock), działo 10,5 cm TK 105-9 (Stock):
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości pojazdu z 14,00 do 10,00;
- Zwiększono rozrzut podczas obrotu wieży z 0,12 do 0,14;
- Zwiększono rozrzut działa w trakcie obrotu wieży z maksymalną prędkością z 2,50 do 2,92;
- Wydłużono czas pełnego przeładowania z 21,54 do 24,47 s;
- Zmienił się współczynnik szybkostrzelności działa z 6,54 na 5,91;
- Zwiększono rozrzut działa z 0,35 do 0,36 m;
- Średnie uszkodzenia na minutę z 2353 do 2126;
- Średnie uszkodzenia na minutę pociskami HE z 3007 do 2717;
Zawieszenie Emil II 1 b (Top), działo 12 cm akan L/40 (Top):
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości pojazdu z 14,00 do 10,00;
- Zwiększono rozrzut podczas obrotu wieży z 0,12 do 0,18;
- Zwiększono rozrzut działa w trakcie obrotu wieży z maksymalną prędkością z 2,50 do 3,75;
- Wydłużono czas pełnego przeładowania z 24,47 do 29,37 s;
- Zmienił się współczynnik szybkostrzelności działa z 5,91 na 5,09;
- Zwiększono rozrzut działa z 0,36 do 0,40 m;
- Średnie uszkodzenia na minutę z 2599 do 2239;
- Średnie uszkodzenia na minutę pociskami HE z 3131 do 2697;
- Zmniejszono maksymalną prędkość z 56 do 40 km/h;
- Zmniejszono maksymalną prędkość cofania z 18 do 12 km/h.
————————————————————-
- Zwiększono koszt naprawy z 24200 do 26400;
Działo 120 mm D. 1203 B (Stock)
- Zmniejszono rozrzut działa w trakcie ruchu pojazdu z 0,18 do 0,12;
- Zmniejszono rozrzut działa przy obrocie kadłuba z 0,18 do 0,12;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości pojazdu z 7,20 do 4,80;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości obrotu pojazdu z 6,01 do 3,50;
- Skrócono czas przeładowania działa z 10,45 do 9,59 s;
- Zmienił się współczynnik szybkostrzelności działa z 5,74 na 6,26;
- Zwiększono wartość przebicia standardowych pocisków z 264 do 270 mm;
- Zwiększono wartość przebicia standardowych pocisków z odległości 500 m z 246 do 252 mm;
- Zmieniono prędkość wylotową pocisku standardowego z 1067 na 950 m/s;
- Zmieniono prędkość wylotową pocisku premium z 1334 na 1240 m/s;
- Zmieniono prędkość wylotową pocisku HE z 1067 na 950 m/s;
- Średnie uszkodzenia na minutę z 2297 do 2503;
- Średnie uszkodzenia na minutę pociskami HE z 2957 do 3223;
Działo 130 mm/45 Model 1935 (Top)
- Skrócono czas przeładowania działa z 15,15 do 12,85 s;
- Zmienił się współczynnik szybkostrzelności działa z 3,96 na 4,67;
- Zmniejszono rozrzut działa z 0,34 do 0,32 m;
- Zwiększono wartość przebicia pocisków premium z 280 do 296 mm;
- Zwiększono wartość przebicia pocisków premium z odległości 500 m z 263 do 283 mm;
- Zmieniono prędkość wylotową pocisku standardowego z 840 na 960 m/s;
- Zmieniono prędkość wylotową pocisku premium z 840 na 1150 m/s;
- Średnie uszkodzenia na minutę z 2218 do 2615;
- Średnie uszkodzenia na minutę pociskami HE z 2535 do 2989;
- Zmieniono pulę punktów wytrzymałości z 2200 na 2400;
- Zmieniono boczny pancerz kadłuba z 60 na 85 mm;
- Zmniejszono prędkość obrotu z 33,38 do 29,20 °/s.
————————————————————-
Zawieszenie AMX M4 mle. 51 (Stock)
- Zmniejszono rozrzut działa w trakcie ruchu pojazdu z 0,24 do 0,16;
- Zmniejszono rozrzut działa przy obrocie kadłuba z 0,24 do 0,16;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości pojazdu z 9,60 do 6,40;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości obrotu pojazdu z 6,51 do 4,01;
- Zmniejszono prędkość obrotu z 27,12 do 25,03 °/s;
Zawieszenie AMX M4 mle. 52 (Top)
- Zmniejszono rozrzut działa w trakcie ruchu pojazdu z 0,22 do 0,14;
- Zmniejszono rozrzut działa przy obrocie kadłuba z 0,22 do 0,14;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości pojazdu z 8,80 do 5,60;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości obrotu pojazdu z 6,42 do 3,80;
- Zmniejszono prędkość obrotu z 29,20 do 27,12 °/s.
————————————————————-
- Zwiększono koszt naprawy z 11625 do 12000;
Wieża AMX M4 mle. 49 Modifié (Stock), zawieszenie AMX 65 t (Stock)
- Zmniejszono rozrzut działa w trakcie ruchu pojazdu z 0,28 do 0,20;
- Zmniejszono rozrzut działa przy obrocie kadłuba z 0,28 do 0,20;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości pojazdu z 11,20 do 8,00;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości obrotu pojazdu z 7,30 do 5,22;
- Zmieniono pulę punktów wytrzymałości z 1450 na 1570 PW.
Wieża AMX 65 t tourelle classique de 120 (Top), zawieszenie AMX 65 t bis (Top)
- Zmniejszono rozrzut podczas obrotu wieży z 0,16 do 0,14;
- Zmniejszono rozrzut działa w trakcie ruchu pojazdu z 0,26 do 0,16;
- Zmniejszono rozrzut działa przy obrocie kadłuba z 0,26 do 0,16;
- Zmniejszono rozrzut działa w trakcie obrotu wieży z maksymalną prędkością z 4,34 do 3,80;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości pojazdu z 10,40 do 6,40;
- Zmniejszono rozrzut działa przy maksymalnej prędkości obrotu pojazdu z 6,78 do 4,17;
- Skrócono czas celowania z 2,59 do 2,40 s;
- Skrócono czas przeładowania z 13,23 do 11,98 s;
- Zmienił się współczynnik szybkostrzelności działa z 4,53 na 5,01;
- Średnie uszkodzenia na minutę z 1998 do 2003;
- Średnie uszkodzenia na minutę pociskami HE z 2335 do 2578;
- Zmieniono pulę punktów wytrzymałości z 1550 na 1600 PW.
————————————————————-
- Zwiększono koszt naprawy z 9153 do 9492;
- Pogrubiono przedni pancerz kadłuba z 90 do 110 mm;
Wieża ARL 44 (Stock)
- Zmieniono pulę punktów wytrzymałości z 1200 na 1360 PW;
Wieża AMX M4 mle. 45 (Top)
- Pogrubiono pancerz z przodu wieży z 100 do 200 mm;
- Zmieniono pulę punktów wytrzymałości z 1350 na 1400 PW.
I co? Cc- ki popłakali, że kran za mocny i nerf. Bo przecież ciftejny nie są op. Dlaczego gracz, który gra fun bez klanu nie może mieć porządnego czołgu z drzewka? Bo cckom się to nie podoba, że jak to tak jakiś leszcz ma mieć dobry czołg 🙂
Kranvagn nie potrzebuje rzadnego nerfa tylko inne czolgi zbalansowac x tier zrobia z kranem to samo co bylo i jest z type 5 hevy szchrot
Oczywiście nerfy krana uzasadnione ale moim zdaniem zbyt mocne, żeby nie było jak z e5 która już ruszali 3 lub 4 razy xd co do amx to super bo uwielbiam ten czołg na trollu i nawet te 280 peny było super bo ma pp na goldzie ale jak będzie miał 300 peny i ładował ciut szybciej to jeszcze lepiej 🙂
O ile zmiany jak najbardziej na PLUS, ba, byłoby świetnie widzieć takie zmiany co miesiąc to jak teraz grać topowymi drzewkowymi X’ami na ebole czy chiefa? Co jak co ale jednak to te czołgi powinny dostać nerfa jako pierwsze. Nie mówiąc o tym że naprawdę spora lidżba tych pojazdów pochodzi z „Alledrogo”… No cóż, mimo wszystko i tak się cieszę że idą w kierunku zmian i buffują zapomniane pojazdy. Czas zrobić linie pod AMX’a ^^
Amx M4 54 długo czekał na poprawki i w końcu się za niego wzięli
Powiem tyle . Wg znowu chcecie zepsuć tą grę jeszcze bardziej … Dając czołgom drzewkowym nerfy bo konkurują z czołgami nagrody to jest słabe … Kranvagn mając średnią stabilizację działa po nerfie nawet fioletowa staba nie pomoże a o mobilności nawet nie wspomnę… Jeśli znerficie po kolei kolejne X tiery bo nagrody muszą być NAJLEPSZE to kurna zepsucie tą grę w takim stopniu że X tiery drzewkowe nie będą brane na klanowki bo będą śmietnikami a za to klany dobre posiadając nagrody będą królowały nad słabszymi . Dlaczego klany słabsze posiadając czołgi drzewkowe muszą mieć gorzej?
Powinien być balans między czołgami zwykłymi a nagrodami czyli zostawić drzewkowe takie jakie są albo znerfić nagrody żeby były takie same jak drzewkowe …
Jeśli te zmiany wprowadzicie to chiefy i ebole zniszczą tą grę , nie będzie balansu na bitwach losowych a o klanowej nie wspomnę …
Jak te zmiany wejdą w życie to dużo graczy odejdzie z gry bo nie posiadając chiefa i eboli odechce się grać … Zastanówcie się co robicie z tą grą bo tak samo jest z XIII tierami . Premii lepsze od drzewkowych ale cóż kasa i kasa się liczy . Według mnie nie powinno być tych zmian i większość się nie spodoba… Pozdrawiam 🙂
Nie będzie? A co jest teraz? Wystarczy spojrzeć na rozgrywane obecnie turnieje i jakie są tam podstawowe czołgi wybierane przez drużyny… czif, ebola i pojedyncze sztuki drzewkowych medow, ew. E3.
Ebole na turnieju rzadko się spotyka na turniejach 1v1 lub 2v2 . Natomiast 15v15 to są turnieje nagrody … Wyjątki to Invile i polskie cs63 lub 277 . Po za tym same nagrody . Chodzi mi o to żeby nie było takiej przepaści między chiefem a właśnie takim kranem bo nikt nie chce widzieć samych chiefow itd tylko fajnie jak się widzi czołg zwykły .. a nie balansowanie tych czołgów to widać też na bitwach losowych … Teraz chief będzie jadł krana jak wąż kure .
Liczyłem, że obj 780 będzie batem na Ciptejna i ebolę. Jakąkolwiek alternatywą dla krana. Tymczasem oni psują nawet szwedów. To co ma teraz zrobić zwykły gracz? Grzecznie dać się rozjechać fioletowym? To jest dokarmianie graczy opiniotwórczych. Dokarmią fioletów i kontrybutorów, aby było im łatwiej robić wyniki.
Już od jakiegoś czasu WG ciśnie z taktyką dogłaskania unicumów. Najpierw nerf HE, żeby jedna z drugą płaczliwa fioletówka nie ryczała, jak na hulldownie czifem zostaje zbombardowana burzakami, teraz nerf dla krana, który dla przeciętnego gracza nie bawiącego się w CW i inne spocone syfy był poniekąd kontrą na czifa.
Za to nadal zero balansu w MM, a to jest jeszcze większym problemem niż niebalans w czołgach.
Co ty chłopie gadasz rebalans HE był potrzebny i został wprowadzony w odpowiedniej formie. Teraz dużo więcej strzałów wchodzi z HE, no chyba że strzelasz mausa albo type 5 h we front XD
Jak gram lodówką czy innym czołgiem, który ma heshe o dobrej penie – owszem, dla mnie na plus. Ale śmiesznie się robi, jak masz ogryzka na 30HP i strzelasz go z działa 130mm z HE za 15HP. No nie powiesz mi, że wszystko jest w porządku.
A zmiana HE była dla junikumowych płaczków, bo czify dostawały bomby z HE i koniec z ujebywania się na hulldownie jak pipa.
Śmieszne jest jak walisz lodówką za zero w pancerz warstwowy
Zmiany typowo po Wargamingowemu. Kiedyś im Type 5 Heavy ze swoim trollem przeszkadzał, teraz Kran. A że sobie 279e, czy Chifek śmigają w swojej niezmienionej formie – to nie problem. Nie mówię, by czołg z Kampanii był szrotem – przykład 121B pokazuje, że można zrobić dobrze zbalansowany pojazd.
Do tego te poprawki do AMX 65t… Co z tego, że poprawią mu działo, czy dołożą HP, które wg mnie nie były jego największym problemem. Jego największym problemem jest koszmarna mobilność oraz papierowy kadłub. Do tego stockowa oraz topowa wieża… Cieszysz się, że 250 frontowego pancerza, pod ciekawymi kątami i… dorodnym kibelkiem. Tu przynajmniej całość jest spójna – niejeżdzący weakspot. Amerykańska 7 do Yohów to abstrakcja poziomu wyżej – cały pojazd ogólnie ciekawie skonstruowany, ale by nie było za przyjemnie – damy kubeł na śmieci u góry, który nie da się w większości przypadków ukryć. I zamiast jemu się przyjrzeć to zabierają się za T29, które jako jeden z nielicznych drzewkowych daje frajdę.
Jak sie nie wezna tez za pojazdy specjalne to goww…o z takiego balansu..
Kogoś tam poje… z tym nerfem Emilla i Krana. Zamiast wprowadzać jak najszybciej nowe mapy to zajmują się bzdurami. Tak jak zjeb… E5 że nie ma sensu nią grać to teraz jeszcze spierdo… mi Emilla. Brawo geniusze. Coś mi się zdaje, że nadchodzi czas pożegnania z tą grą
Żadne zamiast i żadne bzdury. Nowe mapy i rebalans czołgów to dwie niezależne rzeczy. Bardzo dobrze, że nerfią zbyt mocne czołgi i buffują zbyt słabe. Druga sprawa, to nie są ostateczne zmiany, skończy się pewnie na wypośrodkowanych statystykach między tym co jest teraz w grze, a tym co podają powyżej.
I nie wiem co masz do E5, to obecnie dobry czołg.
********* czołg, jak każdy kara cię po wielkim włazie xDDD
E5 zawsze miał duży właz, jakby go nie miał to by był op. Ma za to świetne działo i dpm.
Tak samo renegade i jakoś nie przeszkadza to dobrym graczom w robieniu fajnych wyników.
tylko, że oni raczej nie grają tym na depresję armaty ani jak typowy HT tylko bardziej jak medem z dystansu, co często powoduje, że oni swój dmg nastrzelają, ale przez to, że nie biorą aktywnego udziału w bitwie i nie są buforem HP do przyjęcia dmg przegrywana jest ciężka flanka i bitwa przegrana.
Hmm ciekawe to wytłumacz mi skąd ci kampiacy fioleci mają taki wysoki wr a pomidory taki niski? Xd jeśli chcesz zmarkowac ciężki czołg to musisz grać na pierwszej linii chyba że grasz 50b to już zależy od losowania mapy itd
Fajnie że nerfia mocne i buffują słabe, tylko się to skończy tak że na topie będzie chief ebola i ewentualnie ten upośledzony 907 a wszystkie drzewkowe będą przeciętniakami
Kran jest trochę za mocny i nerf jest uzasadniony, ale moim zdaniem jest nieco za duży.
Z tą prędkością do tyłu i prawie 2x większym rozrzutem przy obrocie wieżą przegięli nieco.
Huuurrra:D Wreszcie stado kranów może possać ;]]
Szkoda bo kran to był czolg ktorym mozna bylo sie przeciwstawić takim ebolom I cziftjenom… Fiolety wroca do tyrania drzewkowych graczy
no z ebolą to średnio te 300 peny, chyba że w sklejce Xd
Popieram nerf dla Krana bo ostatni sezon Krankedow jak wyglądał biorąc pod uwagę poprzednie sezony był plącz o czołgi typu czif, ebola, 907 zostały usunięte z tego trybu a kran w tym czasie dostał buffa do wszystkiego zrobili go OP a teraz płacz, gdzie jest reszta drzewkowych X, tego nikt nie widzi kran vs E100 granie na wierze. Więc przestańcie płakać o tego Krana bo jest dużo X drzewkowych które są przyjemne w grze ale nie dają rady i wypadało by się tym zająć a nie płaczem nad Kranem. Prawda jest taka że nie czif czy ebola niszczy grę tylko niszczy ja gold ogólnie dostępny, bo jeżeli Janusz na kranie ma golda to go ląduje na czifa, niech obniżą o 50% obrażenia z golda zobaczymy jak się będzie grało bo obstawiam ze nagle czołgi będą miały pancerz i zaczną odbijać.
Zepsuli progetto,430U typa 5 heavy, teraz krana już tylko super koń ma jakąś cenę, bez 907 i cziffa będzie pod górę
Noooo NERF kraina u można wracać do wota po kilku miesiącach przerwy
Ja chcę mojego Bulldoga z magazynkiem. Na kołowce jak znalazł a teraz praktycznie nikt nim nie gra.
Kup t71da
Na kołowce znacznie lepszy LT432 czy Bulldog z 90mm. Burzaki robią brrr, a z LT432 też pięknie się te raki taranuje za fulla 😀
Oj było wtedy, ile do 10 pestek miał? 59-16 to samo
Nareszcie nerf krana ,doczekalem sie
Wracają do wersji z przed patcha 1.5. Po co to buffować, żeby później nerfić. Nudzą się w WG jakby nie było innych rzeczy do robienia w wot. A ci co się cieszą, że go nerfią to go nie mają albo nie wiedzą jak przeciwko niemu grać. Niech lepiej Cobrę znerfią to jest dopiero debilny czołg.
Uu nerf kobry? Naucz sie przeciw niemu grac!
Naucz się grać przeciw kobrze xD wyjeżdża ci na bok 4.5 sekundy i twój zakuty łeb nawet nie wie co się dzieje.
Tak xDDD Co ma się nauczyć? Stać w krzaku czy przed redline, żeby przypadkie cobra go nie wysnajpiła? Ja wiem, że dla WN8 kidsów to właśnie jest taktyka na wbijanie statystyk, czy pasożytowanie zza pleców sojuszników.
Emmm no analiza minimapy bardzo pomaga w unikaniu cobry. Widzisz to coś przy sobie, dobierasz taktykę i jeśli tylko nie jesteś papietowym ht, to można uniknąć cobry
Jak to poco? Żeby ludzie wbijali? Jak nie ma co wbijać to gra leży, jak ciągle nowe super czołgi wchodzą to wszystko się kręci. Teraz kran ustąpi i przyjdzie coś nowego i oczywiście za rok okaże się że Op
Wszystko robią żeby mięć coraz mniej graczy. A nie każdy ma specjalne czołgi.
Kto ci broni zrobić ebolę
Nie kazdy jest w stanie zrobić te pojebane misje. Nie każdy ma czas i umiejętności.
Nie no lepiej za piękne oczy dostać 279.
może minusowany będziesz ale stanowczo masz rację. Krew, pot i łzy powinny to charakteryzować i jak ktoś tego nie jest w stanie zrobić to jego wina
To chyba jakiś żart.
jak z krana zrobić niegrywalne gówno BRAWO BRAWO wspaniałę wargajming
Kran wcale nie będzie jakimś niegrywalnym pojazdem, i tak nie jeździł na równym terenie 60 km na h z turbo. Nerf będzie odczuwany głównie przy celowaniu, dpm nadal pozostaje spoko jak na magazynek.
No tak, bo czolg albo jest gównem, albo jest OP. Wszystko jest tylko czarno białe
I bardzo słusznie, kran to ciężki, a w tej chwili jeździ jak med. Do niegrywalnego gówna nadal będzie mu bardzo daleko.
jezdzi jak med??
chif jest mobilniejszy od krana
chif jeździ bez turbo 46km/h a kran 60
Osiągnij te 60 km/h na kranie bez turbo xD To jak te mityczne prędkości IS-7
Kran jeździ gorzej od chifa. 60 to z górki może pojedzie
Do chiefa też się powinni dobrać z nerfami. I do eboli. I do EBRa. Może kiedyś…