Przejdź na wyższy poziom komunikacji w bitwie!, cz. 2
przez Bin4r ·
WG jest w trakcie przeprojektowywania systemu komunikacji w bitwie w World of Tanks.
Witajcie, Dowódcy!
Obecny system porozumiewania się w World of Tanks nie był poddawany zmianom przez ostatnie kilka lat. Niektóre z rozwiązań posiadają ograniczone możliwości, utrudniając czasem Waszym drużynom efektywne planowanie i opracowywanie taktyki w bitwie.
Jednocześnie istniejący system powiadomień często wysyła informacje pozbawione kontekstu. Na przykład, wielu graczy informowało nas o tym, że wiele ze sygnałów minimapy może być rożnie interpretowanych. Zdarza się, że wprowadzają one tylko więcej niejasności i w rezultacie dezorientują sojuszników.
Po zapoznaniu się z Waszymi sugestiami, zdecydowaliśmy się przerobić i ulepszyć istniejący w grze system komunikacji, by uczynić go bardziej przejrzystym, przyjaznym i skutecznym. Oto jak będzie się teraz prezentował.
Jedno sterowanie dla wszystkich działań
Teraz będziecie mogli używać klawisza „T” w większości przypadków komunikacji w bitwie. Można go używać do interakcji z terenem, sojusznikami, przeciwnikami, bazami oraz istniejącymi znacznikami komunikacji. Wciśnijcie ten klawisz by natychmiastowo wysyłać sygnał sojusznikom. Przytrzymajcie go by wyświetlić obrotowe menu z większą liczbą opcji. Współpracujcie z sojusznikami, oskrzydlajcie przeciwników, odwołujcie ataki i doprowadzajcie do perfekcji taktykę drużyny!
Interakcja z obiektami na mapie
W czasie odliczania do rozpoczęcia bitwy, możecie poinformować swoich sprzymierzeńców o kierunku, w którym będziecie się udawać, korzystając ze specjalnych znaczników. Podświetlają one główne godne uwagi obszary na mapie i pomagają wybrać miejsca z których będziecie mogli zaskoczyć przeciwników.
Zobaczycie również ilu sojuszników planuje udać się do tej samej lokacji. Pomoże Wam to sprawniej koordynować swoją drużyną i uzyskać lepsze rozeznanie odnośnie zadań w bitwie. W rezultacie, będziecie mogli przypuszczać skuteczniejsze ataki i bardziej zgrać się z sojusznikami.
Bez problemu będziecie mogli wchodzić w interakcję ze wszystkimi obiektami na mapie, jak kamienie, budynki, roślinność, etc. Zamiast klikać na minimapę lub pisać na czacie, możecie podświetlić wybrany punkt na mapie bitwy. Sygnał widoczny dla wszystkich Waszych sojuszników pojawi się zarówno na mapie bitwy, jak i minimapie.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Teraz będziecie mogli bezpośrednio użyć pinga dla nieprzyjaciela lub sojusznika jak i dla odpowiadających im etykiet, które teraz będą interaktywne. Dzięki tej funkcji będziecie w stanie porozumiewać się z czołgami pozostającymi poza zasięgiem Waszego wzroku, za przeszkodami itp.
Nad każdą interaktywną etykietą pojawi się kropka, która wskaże możliwość interakcji.
Nie musisz celować do celu celownikiem. Po prostu umieść go w centrum ekranu.
Dodawanie kontekstu i znaczenia dla sygnałów
Nie jest wielką tajemnicą, że znaczna liczba przypadkowych sygnałów w bitwie skutkuje czasami przeładowaniem informacji, co odciąga Waszą uwagę od tego, co rozgrywa się w danej chwili na polu bitewnym. Przedtem czasami trudno było zrozumieć, co oznaczał dany sygnał. Teraz będziecie mogli użyć dwóch typów znaczników, by nadać sygnałowi więcej kontekstu: „uwaga tutaj” oraz „przemieszczam się tutaj”.
Każdy gracz będzie mógł odpowiedzieć na Wasz sygnał podejmując działanie w odpowiedzi na niego. Obok każdego z sygnałów wyświetlona będzie liczba sojuszników, którzy na niego zareagowali. Reakcja na sygnały innych graczy zmniejszy niepewność i sprawi, że działania Waszych sojuszników będą bardziej przejrzyste.
Możecie również przesłać komendę członkowi drużyny i otrzymać odpowiedź.
Opcje wysyłania odpowiedzi osobistych do sojuszników będą pokazywane na oddzielnym ekranie, który umożliwi szybką odpowiedź za sprawą klawisza „Z”.
Interakcje z minimapą
Możecie zaznaczyć punkt na minimapie, by zwrócić uwagę swoich sprzymierzeńców na strefę poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszy lub oznajmić zamiar udania się do określonej lokacji przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy.
Dowódcy grający działami samobieżnymi mogą powiadomić swoich sprzymierzeńców o tym, który z punktów (lub stref) zamierzają zaatakować. Aby tego dokonać, kliknijcie lewym przyciskiem myszy na minimapę, będąc w trybie strategicznym, lub wyślijcie sygnał o uwagę w trybie standardowym. Komenda CTRL + ppm pozostaje bez zmian.
Bazy na minimapie i w bitwie będą miały specjalne interaktywne ikony . Wydawanie komend by bronić lub zająć bazę będzie teraz łatwiejsze.
Adaptowalne obrotowe menu szybkich komend
Przeprojektujemy również obrotowe menu szybkich komend tak by dostosowywało się do obiektu z którym będziecie wchodzić w interakcję (teren, sojusznik, nieprzyjaciel). Dwie „dolne” komendy („Pomocy!” oraz „Przeładowuję”) pozostaną na miejscu, a „górne” będą się zmieniać w zależności od kontekstu działania. Będziecie również w stanie powiedzieć „Dziękuję” swojemu sojusznikowi lub odpowiedzieć na jego komendy. By to zrobić, przytrzymaj klawisz „T” lub „Z”.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Dzięki temu elastycznemu systemowi, zakres możliwych poleceń ulegnie uproszczeniu, sprawiając, że posługiwanie się menu szybkich komend stanie się wygodniejsze.
Zaktualizowane szybkie komendy
Komendy w grze, które mogą być wydawane z użyciem klawiszów funkcyjnych, również ulegną zmianie. Komenda będzie teraz zależała od kontekstu obiektu, na który patrzycie, w chwili wydawania komendy.
Szybkie komendy
Klawisz | Obecna szybka komenda | Nowa szybka komenda (teren) | Nowa szybka komenda (sojusznik) | Nowa szybka komenda (przeciwnik) | Nowa szybka komenda (baza sojusznika) | Nowa szybka komenda (baza nieprzyjaciela/neutralna) |
---|---|---|---|---|---|---|
T | Atakuję | Uwaga na pozycję! | Potrzebuję pomocy! | Potrzebny ostrzał! | Bronić! | Zajmować! |
F2 | Jadę do lokalizacji! | Pomogę! | Atakuję cel! | Bronię! | Zajmuję! | |
F3 | Do ataku! | nd. | Dziękuję! | nd. | nd. | nd. |
F4 | Powrót do bazy! | nd. | Uciekać! | nd. | nd. | nd. |
F5 | Tak jest! | nd. | nd. | nd. | nd. | nd. |
F6 | Odmawiam! | nd. | nd. | nd. | nd. | nd. |
F7 | Pomocy! | Pomocy! | Pomocy! | Pomocy! | Pomocy! | Pomocy! |
F8 | Przeładowuję! | Przeładowuję! | Przeładowuję! | Przeładowuję! | Przeładowuję! | Przeładowuję! |
Wiadomości osobiste i odpowiedzi
Opcje wysyłania odpowiedzi osobistych do sojuszników będą pokazywane na oddzielnym ekranie, który umożliwi szybką odpowiedź za sprawą klawisza „Z”.
Wiadomość osobista (Ikona na czołgu nadawcy) | Odpowiedź osobista (Ikona na odpowiadającym) |
Pomocy! |
Będę Cię wspierać! |
Wycofywać się! |
Tak jest! |
Będę Cię wspierać! |
Dziękuję! |
Dziękuję! |
Tak jest! |
Ochrona przed spamem
Aby uniknąć spamowania sygnałami w trakcie bitew, wprowadziliśmy specjalną ochronę przeciwspamową, która działa zgodnie z następującymi zasadami:
- Każda wysłana wiadomość ma opóźnienie, po którego minięciu wiadomość może być ponownie wysłana. Opóźnienie wynosi 5 sekund dla komend globalnych i 2 sekundy dla wiadomości osobistych (3 sekundy, jeśli jest wysłana do tego samego gracza). Jedynym wyjątkiem jest znacznik „Uwaga na”, którego jeden gracz może wysłać do 3 razy w krótkim okresie czasu, zanim zostanie zablokowany. Tylko 3 znaczniki „Uwaga na” mogą istnieć jednocześnie w obrębie drużyny.
- Przy ustawianiu nowego znacznika, poprzedni znacznik tego samego gracza zniknie i zostanie zastąpiony przez nowy. Jeśli nikt nie odpowie na znacznik, zniknie on po upływie 6 sekund.
- Gracze mogą otrzymać maksymalnie jedną propozycję odpowiedzi osobistej w okresie 15 sekund i nie więcej niż 1 wiadomość głosową z wiadomością osobistą w ciągu 10 sekund.
Nadal pracujemy nad systemem ochrony przed spamem, więc konkretne wartości mogą być z czasem zmienione na podstawie Waszych uwag.
Możecie również wyłączyć niewerbalną komunikację z konkretnym graczem używając opcji „Dodaj do listy ignorowanych” lub „Zablokuj na czas tej bitwy”, dostępnych w liście graczy.
Ustawienia gry
System komunikacji w bitwie można z łatwością dopasować do swoich potrzeb, więc wypróbujcie różnych ustawień lub ukryjcie konkretne elementy w ustawieniach gry.
System komunikacji w bitwie 2.0 będzie dostępny do celów zapoznawczych i dla wstępnych testów w trakcie testu publicznego aktualizacji 1.10. Weźcie udział w teście i podzielcie się swoją opinią, to bardzo ważne dla dalszego rozwoju tej funkcjonalności!
Ź: Portal EU
Najlepsze, ze bedzie mozna sie komukiwoac z przeciwnikami. Bedzie wesolo jak nie weselej na wocie
Po co poprawiać MM po co wysłuchać graczy lepiej wstawić jakieś badziew co będzie się świecił jak deska rozdzielcza w golfie 2
A co ma WG poprawić w Mm?
Wszytsko bo jest ******* jak co rzuci rhm. Pazerwagen w jednej drużynie a w drugiej kołowiec, na przyklad
Świetny przykład. Normalnie z takim czymś każdą rozprawę byś wygrał.
Już lepszy byłby przykład 3 arty co bitwę. No ale co ja tam wiem.
Kara dla nooba który gra PZW. To nie wiedziałeś na co się porywasz?
Żeby tylko efekt tych „poprawek” nie był odwrotny do zamierzonego… Nie chce by ekran świecił jak choinka.
Ale ładnie teraz rozstawienie będzie szło
Nie, jest ograniczenie do 3 kliknięć ;D i masz czekac 5 sekund
To akurat nie jest problem.
Kiedy się pojawi. ——–> Chieftain Mk. 6
No właśnie w końcu by była jakiś odpowiednik do t95 bo narazie nic mu nie dorówna.
Mk6 to hevik podobny do fv czifa 😃
No o tym mówie. Podobny ta ale parametry ma sporo różniące się.
Czy chat z sojusznikami musi być włączony by tego używać?
Mam nadzieję że da się te gówna powyłączać