Dziś w Superteście: przeprojektowany Ruinberg i Granica Imperium

Granica Imperium

Powód przeprojektowania:

Korytarzowy układ mapy, kiepskie połączenia między liniami, brak możliwości manewrowania na mapie i nierównowaga na korzyść dolnej drużyny.

  1. Linia dla średnich i lekkich czołgów została przeprojektowana, aby dać więcej możliwości manewrów. Zostało utworzone połączenie między bramami pośrodku mapy (strefa #4).
  2. Pozycja niszczycieli czołgów została przeprojektowana tak, aby dać więcej kontroli nad przejściem ze strefy dla czołgów ciężkich (#5) i nowym otwartym terenem (strefa #6).
  3. Zniwelowano róg, aby wyrównać czas, jaki zajmuje czołgom ciężkim dojechanie do strefy #5.
  4. Poszerzono bramę w centrum mapy. Obniżono teren pomiędzy strefami #4 i #5 (przy bramach). Góra jest teraz otoczona liniami ogniowymi skierowanymi na bojowy obszar dla czołgów ciężkich (strefa #5). Teren został zmodyfikowany dla podwyższenia komfortu gry. Dodano zasłonę ze strefy #1.
  5. Pole walki dla czołgów ciężkich zostało w całości przeprojektowane. Zniwelowano nierównowagę na korzyść dolnej drużyny. Teren został generalnie obniżony, aby wygodniej się po nim jeździło.
  6. Linia w rogu mapy została całkowicie zmodyfikowana. Teraz łatwiej jest z niej przeprowadzać ataki oskrzydlające na strefę dla czołgów ciężkich (#5) i pozycje dla niszczycieli czołgów (#2 i #7).
  7. Pozycja niszczycieli czołgów została przeprojektowana tak, aby dać więcej kontroli nad przejściem ze strefy dla czołgów ciężkich (#5) i nowym otwartym terenem (strefa #6).

Ruinberg

Powód przeprojektowania:

Zauważyliśmy na mapie znaczną, stopniowo rosnącą nierównowagę na korzyść dolnej drużyny.

Po przeanalizowaniu statystycznych danych chcemy wypróbować następujące zmiany mające na celu wyrównanie szans dla górnej drużyny. Jednak chcemy zachować typowy schemat gry i nie wprowadzać do niego absolutnej symetrii. Wszystkie zmiany będą miały wpływ na wygląd miasta.

Zmiany:

Co zostało dodane:

  • Po poprzednim teście, zmiany opisane w punktach 8.1 i 8.2 zostały wycofane, ponieważ nie sprawdziły się. Zachowaliśmy pozostałe zmiany. Miasteczko zostało oczyszczone z rozpraszających elementów i małych zniszczalnych przeszkód.
  • Do poprzednich zmian dodano też punkty 9 i 10.

Lista:

  1. Otworzono obszar mieszkalny, aby wprowadzić więcej różnorodności w układzie ulic, ścieżek i pozycji dla dział samobieżnych górnej drużyny. Na otwartych terenach mieszkalnych podobne pozycje dostępne są dla dolnej drużyny. Dzięki temu uzyskano większą grywalną przestrzeń, a ślepe zaułki zniknęły z górnego lewego rogu mapy.
  2. Zniszczone budynki z pozycjami strzelniczymi (podobne do tych w pobliżu dolnej bazy).
  3. Centralny budynek świątyni zastąpiono dodatkowym przejściem z pozycjami dostępnymi dla górnej drużyny. Takie rozwiązanie daje więcej możliwości dla broniącej drużyny, aby wstrzymać atak przeciwnika na placu lub walczyć z pojazdami na odleglejszych pozycjach (poprzednia przeszkoda dla dolnej drużyny nie została usunięta z placu).
  4. W tych miejscach, na obrzeżach budynków, dodano sterty gruzu. Pierwsza sterta na 4. miejscu może zostać wykorzystana przez graczy z obu drużyn.
  5. Zmieniono obrys obszaru mieszkalnego, który teraz zyskał więcej wcięć. To pozwoli na zajmowanie liczniejszych pozycji w tym obszarze.
  6. Dodana została pozycja strzelnicza w przejściu dla dolnej drużyny.
  7. Pomniejsze zmiany. Przeszkoda w postaci wraku spalonego pojazdu została usunięta.
  8. Otwory w ścianach zostały zamknięte. Pozostał jeden „balkon”.
  9. Dodano kilka budynków, które dają osłonę w postaci balkonu na miejscu 8 i innych liniach ogniowych.
  10. Mała sterta. Ryzykowna pozycja, która pozwala na ukrycie się za balkonem 8, ale jest jednocześnie odsłonięta dla innych linii i ostrzału z dział samobieżnych.
    + dla powiększonego obszaru mapy.

    1. 10.1 Mapa powiększona w górnym obszarze startowym. Głównym celem tej zmiany jest przesunięcie przejścia dalej od środka mapy na korzyść górnej drużyny, zmniejszenie wagi wykrywania w tych miejscach i utworzenie pozycji, które dają podobne możliwości dolnej drużynie. Teraz można płynnie przemieszczać się z miasta do zielonej strefy i z powrotem.

Przed/Po:

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

35 komentarzy

  1. M pisze:

    Dobre zmiany. Wogole nie powinni wprowadzac takich map gdzie sa tylko 2 drogi do wybrania ewentualnie 3

  2. Hasagi pisze:

    Nie wiem czy zauważyliście, ale na fotkach Granicy Przed/Po są opisy na odwrót – taki mały szczegół 😛
    p.s. Wota porzuciłem na dłuższy okres, bo nie ma sensu się spinać – szkoda życia 🙂

  3. Gamer pisze:

    Nareszcie na granicy imperium będzie można pograć na arcie bo w starej wersji to jest mordega.

  4. Maciek330 pisze:

    Nie podobają mi się zmiany. Mapy były bardzo fajne, bardzo lubiłem na nich grac, bardzo często miałem tam dobre wyniki. Ale trzeba oczywiście popsuć mapy

    • p1003 pisze:

      Proszę wyjdź… Granica jest koszmarnym korytarzowym gniotem. TDki i arty nie mają tam prawa bytowania, a LTki i medy też są ograniczone do liniowego grania. Na Ruinbergu w końcu ogarnęli, że pozycja 10 ssie pałę po zdobyciu orzez dół 8. Więcej pola manewru ogólnie zawsze na plus

  5. Glint pisze:

    Cichy brzeg i Overlord do usuniecia i bedzoe OK

  6. Anonim pisze:

    Gratuluję, jedna z ostatnich map gdzie arta nie gwałci wszytkiego z taką swobodą. Oczywiście płaczki wypłakały, od 3 lat ta gra to równia pochyła pod względem wprowadzanych zmian. Po części możecie sobie tą zaszczytną zasługę przypisać sobie wy bezmógie maupiszony

  7. greony12 pisze:

    mnie akurat granica imperium się nie podoba, wygląda jak uboga wersja zrobiona przez amatora
    w drugim mi sie już podoba poza tą demolka 8 i kościoła, gdzie balkon wygląda zbyt ryzykownie a kościół bezsensownie, mogli dać jako gróź kościoła a nie platforme

  8. Koko pisze:

    Bardzo dobre zmiany na granicy dla arty oraz kolowcow cieszę się również bardzo

  9. Wojtek689 pisze:

    Narescie zobaczyli ze granica jest *******
    Powiem tak przez granice musialem wylaczyc spotkaniowki bo druzyna z lewej bazy miala w 80% przypadkach przejebke przez capa

  10. Anonim pisze:

    Chyba nareszcie gra na Granicy Imperium będzie miała sens:) KOCHAM WG

  11. Kacper_PL pisze:

    Lubie zmiany na mapach, nieważne czy dobre czy złe…

    Ale Granica Imperium teraz będzie trochę jak Westfield…
    Ten teren w lewym dolnym rogu mogliby trochę zmniejszyć, jest za duży…

  12. Demonek66 pisze:

    Zmiany bardzo na + Granica imperium według większości graczy jest obecnie słaba i fajnie, że tak ją przeprojektowali. Zmiany na Ruinbergu też są całkiem ciekawe i dają wreszcie nowe możliwości. Ciekaw jestem kiedy te wszystkie zmiany wejdą do gry. Myślę że będzie jakaś aktualizacja która bedzię skupiala się na wprowadzeniu wszystkich tych zapowiadanych zmian na mapach typu Mińsk, Ruinberg, Granica imperium, Urwisko, Prochorowka itd. Może dodatkowo wtedy otrzymamy nową mapę(Perłową rzekę)

  13. Anonim pisze:

    Zrobiliście na odwrót oznaczenia Before/After

  14. Ten_Co_Pisze_Komentarz_Raz_Na_Rok_Ale_Teraz_Narzeka pisze:

    No ta granica imperium to pod arte teraz jest.
    monkaS

  15. Paweł_ pisze:

    Nie dobra ta zmiana na granicy imperium, teraz arta będzie miała wszędzie wrzute ze spawna…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.