Około miesiąca temu podsumowaliśmy wyniki testu ogólnych zmian w zrównoważeniu piaskownicy. Wcześniej wspominaliśmy również o zmianach w niektórych pojazdach, które zostały odłożone na później do czasu przeprowadzenia testów szerszych zmian w zakresie zrównoważenia. Teraz nadeszła pora, aby opowiedzieć Wam o naszych planach odnośnie tych konkretnych czołgów.
Najwięcej uwagi poświęcimy dziś trzem pojazdom z najwyższych poziomów: IS-4, E100 oraz T110E5. Każdy z nich ma swój własny styl gry i rolę, a planowane zmiany mają na celu dalsze wzmocnienie i podkreślenie ich wyjątkowego charakteru. Oprócz tego omówimy kilka czołgów z innych poziomów, takich jak KV-4, King Tiger i T32.
Zapraszamy do lektury. Prosimy pamiętać, że zmiany wyszczególnione poniżej mogą ulec zmianie.
Radziecka waga ciężka
Zacznijmy od IS-4. Atutem tego czołgu ciężkiego jest gruby pancerz, który chroni go ze wszystkich stron. Pojazd został stworzony do walki na bliską odległość i przełamywania linii obronnych, a nadchodzące zmiany uczynią go jeszcze lepszym w tych zadaniach. Pancerz na przodzie ulegnie pogrubieniu. Znikną również wrażliwe punkty w tym obszarze, ponieważ wzmocnimy pancerz górnej płyty i wierzch wieży czołgowej. Mniej potężne działa będą miały teraz problemy ze spenetrowaniem frontowego pancerza czołgu IS-4, a jego przeżywalność w bitwach losowych z pewnością ulegnie poprawie. Jednocześnie ułatwiliśmy nieco prowadzenie ognia tym pojazdem, zwiększając stabilizację i szybkostrzelność działa. Dzięki temu łatwiej trafić z bliska w słaby punkt przeciwnika. W połączeniu ze zwiększoną prędkością obrotu wieży i kadłuba IS-4 będzie stabilniejszy w walce, zwłaszcza podczas manewrowania mającego na celu ukrycie bardziej czułych punktów przed pociskami nieprzyjaciela. Każdy przeciwnik, który odważy się stanąć naprzeciw IS-4 w bitwie na bliską odległość, zostanie surowo ukarany za swój błąd. Wszystkie opisywane zmiany w parametrach IS-4 uczynią z niego wyjątkowo niebezpieczny pojazd do walki bezpośredniej.
Lista zmian w czołgu IS-4 (z najlepszą konfiguracją):
- Poprawiono stabilizację (zmiana parametrów rozrzutu działa podczas ruchu oraz obrotu kadłuba z 0,25 do 0,18; zmiana parametrów rozrzutu działa podczas obrotu wieży z 0,08 do 0,06);
- Zmieniono prędkość obrotu kadłuba z 26 stopni/s na 30 stopni/s;
- Zmieniono prędkość obrotu wieży z 22 stopni/s na 25 stopni/s;
- Zmieniono czas przeładowania z 12 s na 10,5 s;
- Zmieniono czas celowania z 2,9 s na 2,5 s;
- Zmieniono celność działa z 0,38 na 0,42;
- Wzmocniono pancerz przedni;
- Wzmocniono pancerz na wierzchu wieży.
Działo D-25T zostanie wyposażone w inne pociski, które poprawią komfort gry czołgiem IS-4:
- Standardowy pocisk przeciwpancerny o współczynniku penetracji 175 mm zostanie zastąpiony pociskiem pełnokalibrowym z rdzeniem o penetracji 217 mm;
- Pocisk pełnokalibrowy z rdzeniem o współczynniku penetracji 217 mm zostanie zastąpiony pociskiem kumulacyjnym (HEAT) o penetracji 270 mm.
W pojazdach przed czołgiem IS-4 zostaną wprowadzone podobne zmiany w celu usprawnienia ich efektywności w walce na bliską odległość.
Lista zmian w czołgu ST-1:
- Zmieniono czas przeładowania z 13,3 s na 12 s;
- Zmieniono celność działa z 0,38 na 0,4;
- Wymieniono pociski: standardowy pocisk przeciwpancerny z rdzeniem o współczynniku penetracji 175 mm zostanie zastąpiony pociskiem pełnokalibrowym z rdzeniem o penetracji 217 mm; pocisk pełnokalibrowy z rdzeniem o współczynniku penetracji 217 mm zostanie zastąpiony pociskiem kumulacyjnym (HEAT) o penetracji 270 mm;
- Poprawiono stabilizację działa.
Lista zmian w czołgu KV-4:
- Wymieniono pociski: standardowy pocisk przeciwpancerny z rdzeniem o współczynniku penetracji 175 mm zostanie zastąpiony pociskiem pełnokalibrowym z rdzeniem o penetracji 217 mm; pocisk pełnokalibrowy z rdzeniem o współczynniku penetracji 217 mm zostanie zastąpiony pociskiem kumulacyjnym (HEAT) o penetracji 270 mm;
- Zmieniono czas przeładowania działa z 12,1 s na 12 s;
- Zmieniono czas celowania z 3,4 s na 3 s;
- Zmieniono celność działa z 0,46 na 0,44;
- Zmieniono czas przeładowania działa z 10,3 s na 9 s;
- Zmieniono czas celowania z 2,9 s na 2,3 s;
- Zmieniono celność działa z 0,38 na 0,36;
- Poprawiono stabilizację działa;
- Wzmocniono pancerz osłony działa.
Lista zmian w czołgu KV-3:
Niemieccy giganci
Czas na kolejny punkt programu, czyli E 100. To superciężki pojazd szturmowy, który łączy świetną obronność z potężną siłą ognia. Tym niemniej podczas walki czołg bazuje bardziej na głębokiej puli PW, a nie na grubym pancerzu. Duża liczba uszkodzeń zadawanych jednym trafieniem zapewnia atrakcyjny „kurs wymiany” wytrzymałości czołgu za wytrzymałość przeciwników. Aby poprawić ten stan rzeczy, wzmocniliśmy przedni pancerz na wieży czołgowej E 100. Od tej pory przebicie tego pancerza będzie cięższym zadaniem dla przeciwnika – zwłaszcza w sytuacji, gdy wieża czołgu jest nachylona. Skrócony czas celowania (działa kalibru 15 cm) sprawi, że E 100 będzie rzadziej odsłaniać swoje słabe punkty, co zwiększy jego przeżywalność na polu bitwy.
Ulepszenia w dziale kal. 12,8 cm zostały „odziedziczone” po uzbrojeniu pojazdów z niższych poziomów i sprawiają, że mniejszy oręż będzie skuteczniejszą alternatywą wobec armaty kal. 15 cm. Warto wspomnieć, że podobne działo kal. 12,8 cm jest montowane w wielu czołgach niemieckich, ale zwiększenie uszkodzeń zadawanych jednym trafieniem dotyczy wyłącznie pojazdów z gałęzi E 100 (w tym pojazdów z niższych poziomów), a jest tak z powodu zastosowania potężniejszych pocisków.
Lista zmian w pojeździe E 100:
Działo kal. 12,8 cm Kw.K. 44 L/55:
- Zmieniono uszkodzenia zadawane pociskami z 490 na 530 pkt;
- Zmieniono czas przeładowania z 13,3 s na 12 s;
- Zmieniono czas celowania z 2,3 s na 2,5 s;
- Zmieniono celność działa z 0,36 na 0,39;
- Nieznacznie poprawiono stabilizację działa;
Działo kal. 15 cm Kw.K. L/38:
- Zmieniono czas celowania z 2,9 s na 2,7 s;
- Wzmocniono przedni pancerz wieży.
W pojazdach poprzedzających czołg E100 zostaną wprowadzone podobne zmiany. Wspomniane pojazdy będą zadawać więcej uszkodzeń jednym trafieniem, mieć lepszą charakterystykę prowadzenia ostrzału, a niektóre otrzymają ulepszony pancerz.
Lista zmian w pojeździe E 75:
Zmieniono charakterystykę uszkodzeń powodowanych przez standardowe i specjalne pociski w następujących działach:
- 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 – z 240 na 280 pkt;
- 10,5 cm Kw.K. L/52 – z 320 na 360 pkt;
- 10,5 cm Kw.K. L/68 – z 320 na 360 pkt;
- 12,8 cm Kw.K. 44 L/55 – z 490 na 530 pkt;
Zmieniono całkowitą liczbę punktów wytrzymałości następujących wieżyczek:
Zmieniono prędkość obrotu kadłuba:
Wzmocniono przedni pancerz wieży.
Lista zmian w pojeździe Tiger II:
Działo kal. 8,8 cm Kw.K. 43 L/71:
- Zmieniono uszkodzenia zadawane standardowymi i specjalnymi pociskami z 240 na 280 pkt;
-
Zmieniono czas przeładowywania 6,7 s do 7,8 s;
-
czas celowania z 2,7 s na 2,5 s;
Działo 10,5 cm Kw.K. L/52:
- Zmieniono uszkodzenia zadawane standardowymi i specjalnymi pociskami z 320 na 360 pkt;
Działo 10,5 cm Kw.K. L/68:
- Zmieniono uszkodzenia zadawane standardowymi i specjalnymi pociskami z 320 na 360 pkt;
Lista zmian w pojeździe Tiger I:
Działo kal. 8,8 cm Kw.K. 43 L/71:
- Zmieniono uszkodzenia zadawane standardowymi i specjalnymi pociskami z 240 na 280 pkt;
-
Zmieniono czas przeładowywania 6,7 s do 7,8 s;
-
Zmieniono czas celowania z 2,7 s na 2,5 s;
-
Wzmocniono pancerz osłony działa.
Lista zmian w czołgu VK 36.01 (H):
Działo kal. 8,8 cm Kw.K. 36 L/56:
Zmieniono całkowitą liczbę punktów wytrzymałości następujących wieżyczek:
Amerykańscy wojownicy
Na koniec został nam T110E5. Czołg ten ma „uniwersalny” charakter, co przekłada się na niezłą mobilność, żywotność i siłę ognia. Mimo wszystko (w obecnym stanie) jego ogólna efektywność jest dosyć niska, więc wprowadzimy w nim szereg poprawek. Poprawa stabilizacji działa i zwiększenie szybkostrzelności powinny zapewnić zauważalne wzmocnienie siły ognia. Grubszy pancerz na bokach sprawi, że T110E5 nie będzie już tak łatwy do przebicia.
Lista zmian w czołgu T110E5:
- Zmieniono czas przeładowania działa M58 kal. 120 mm z 10 s na 8,8 s;
- Poprawiono stabilizację (zmniejszenie parametrów rozrzutu działa podczas ruchu oraz obrotu kadłuba z 0,18 do 0,14, zmniejszenie parametrów rozrzutu działa podczas obrotu wieży z 0,08 do 0,06);
- Wzmocniono boczny pancerz w pobliżu przednich rolek.
W pozostałych pojazdach tej gałęzi również zostaną wprowadzone zmiany poprawiające siłę i komfort prowadzenia ognia.
Lista zmian w czołgu М103:
- Zmieniono czas przeładowania działa z 11,2 s na 10 s;
- Zmieniono penetrację pocisków standardowych z 198 do 208 pkt;
-
Zmieniono czas przeładowania działa z 10,6 s na 8,7 s;
-
Zmieniono czas celowania z 2,3 s na 2,1 s;
-
Zmieniono celność działa z 0,41 na 0,4;
-
Poprawiono stabilizację działa;
-
Wzmocniono pancerz wieży.
Lista zmian w czołgu T32:
- Zmieniono penetrację pocisków standardowych z 198 do 208 pkt;
-
Zmieniono czas przeładowania działa z 10,6 s na 8,7 s;
-
Zmieniono czas celowania z 2,3 s na 2,1 s;
-
Zmieniono celność działa z 0,41 na 0,4;
-
Zmieniono parametr rozrzutu przy obrocie wieżą z 0,14 do 0,1.
Podsumowanie
Obiecaliśmy zająć się pewnymi pojazdami już jakiś czas temu, ale potrzebowaliśmy czasu, aby sprawdzić hipotezy związane ze zmianą zrównoważenia. W efekcie konieczne okazało się odłożenie testów zmian w poszczególnych maszynach aż do teraz.
Rozumiemy, że społeczność zgłasza problemy z większą liczbą czołgów niż te, o których wspominamy, jednak na razie zamierzamy skupić się tylko na tej części i zadbać, aby przyjemniej się nimi grało. Resztą maszyn zajmiemy się w przyszłości i natychmiast powiadomimy Was o postępach prac.
Serdecznie dziękujemy wszystkim graczom, którzy informowali i wciąż informują nas o problemach z tymi (oraz kilkoma innymi) pojazdami. Doceniamy Waszą pasję, a także zainteresowanie i zaangażowanie.
Prosimy pamiętać, że opisane zmiany nie są ostateczne (jak zawsze w przypadku proponowanych zmian w pojazdach). Czekamy niecierpliwe na Wasze opinie na ich temat.
Super ten buff do e5… tak jak by go nie było. Niech zmienią oznaczenie e5 z HT na MT i to będzie taka sama zmiana jaką teraz zrobili. Nie ma HP w porownaniu ze S. Conq, nie ma opuszczania dziala, teraz bedzie strzelal w miare podobnie i ma jebitnie duzy garnek w ktory nawet nie trzeba celowac zeby weszlo. Jak tak bardzo chcą żeby te czołgi były „unikalne” to dajcie mu buffa do szybkosci zeby jechal np. 42 i jakis nie przesadzony czas przeladowania, dobre kamo i bedzie git a nie jakies półśrodki gdzie na pierwszej lini dalej wpierdziel dostanie, nawet 430u jest twardszy, strzela za więcej i ma lepszą mobilność
Ten is4 raczej nie przejdzie z takim pancerzem, byłby prawie nie do ruszenia z ap
Zmiana parametrów działa ne E75:
12,8 cm Kw.K. 44 L/55 – z 490 na 530 pkt
Z tym, że to działo jest dostępne na 5 czołgach (vk B, e100, maus, mauschen i E75). Mogę się mylić ale pewnie dadzą nowe działo dla E75, bo musieli by zwiększyć dmg na każdym z tych czołgów. Chociaż to WG…
Najważniejsza zmiana w tym wszystkim to buff penetracjii dla T32
is4 ********* propozycja zmian 🙂
A Maus?
WIADOMO COŚ
W końcu, super zmiany. Jednak nie zdziwi mnie jeśli nie wejdą niektóre bo okażą się zbyt mocne
Po tylu latach wreszcie coś ruszyło
Zmiany dla mojego faworyta i pierwszej dychy E100 są na duży +++ dla IS-4 ogromna ilość graczy również będzie wdzięczna, bo powiedzmy sobie szczerze, te czołgi to mięso armatnie i nic więcej. Moim zdaniem T110E5 ma wciąż jedną ogromną wadę która dyskwalifikuje go z każdej rozgrywki, ogromny weak-spot na wieży. Poprawienie jego parametrów niewiele wniesie, spora część popularnych „MED’ÓW” takiego weak-spota nie ma i mogą bezkarnie grać na wieże ile tylko chcą, a rola wytrzymałości powinna chyba leżeć po stronie czołgów ciężkich…. Wolałbym już obniżyć szybkostrzelność i DPM a zyskać pancerz na wieży ^^ nadrabia czołg mobilnością mimo że jest to HT
Nie zapominaj o amx 30b który pomimo buffów do weak spota na wieży nadal ma tam jebaną latarnię 😀 ale zgadzam sie z tym co mówisz
A czemu type5 heavy buffa nie dosta?
Tutaj chodzi o priorytety, ile widujesz E100, IS-4 albo E5? a ile widujesz Type 5. Proste 🙂
Tyle samo
e75 to bardziej nerfa niz buffa , masakra
Nerff?? Zwiększono mu alfę, pancerz wieży i ilość HP, a zmniejszono jedynie obrót. Jak dla mnie ewidentny buff. Zresztą E75 i tak jest w miare dobrym czołgiem na IX tierze a po zmianach będzie jeszcze lepszy
No to fajnie że coś w końcu robia z tymi pojazdami .. już nie pamiętam kiedy grałem ostatnio is4 na którym mam też dobrą załogę … 🙂
No jak zwykle is4 zbufowany tak ze pewnie teraz przejmie role op ruska a w niemcach to tu cos dodamy tu pogorszymy i macie grajcie se
Może doczekam się buffa dla skody, chociażby penetracje zwiększyli 🙄
Jaki sens teraz grania Mausem teraz? Wracamy do zamierzchłych czasów WoTa, gdy Maus to był worek HP, a eseta była znacznie lepsza? Wieża bez kątowania e-100 będzie miała pancerz jak wieża Mausa po kątowaniu. E-100 z kątowaniem będzie pewnie nie doruszenia dla dział z 340 peny. Mam nadzieję, że Maus też dostanie takie wzmocnienie wieży.
Zaraz, zaraz! Zmieniają działo Mausa na E-100, ale Mausa to nie dotknie? Co to za czary się odprawiają? Albo artykuł niekompletny, albo WG postanowiło pograć ww ciula z graczami na niespotykaną skalę.
W końcu po latach jakakolwiek poprawa Tigera II
E100 będzie miał 311 efektywnego pancerza na froncie wieży? Kosmetyka. Wszystkie medy z kumulami o penie 330 i więcej będą go tłuc tak samo, jak do tej pory. Chyba tylko Leopard 1 będzie miał gorzej, bo ma APCR z 323 mm. Teraz taki Super Conq czy 277 mogą nawiązać z nim walkę zwykłą amunicją. Potem? 2×2 i łogiń, kurła.
ma ktoś info jak planują zmienić pancerz w Tigerze 2?
”Oprócz tego omówimy kilka czołgów z innych poziomów, takich jak KV-4, King Tiger i T32. ”
Gdzie niby jest jakas kwestia w sprawie czolgu King Tiger???
WG chyba poczuło, że zbliża się mega recesja gospodarki i, że rodzice dzieciom nie będą już dawać pieniążków na czołgi więc próbuje zatrzymać jak najwięcej starszych graczy z portfelami.
Szkoda, że Tiger (P) nadal zostanie wolnym papierem, szczycącym się tylko penetracją 🙁
A co z VK 45.02 (P) AUSF. A kiedy on dostanie buffa ? I czy tygrys ll dostanie buffa do wieży
M103 już teraz jest imperatorem, po zmianach będzie nie do zajebania.
Imperatorem dostawania wpie*dolu, księciem złomowiska.
Co prawda to prawda nie trafić M103 w garnek to cud przeważnie że wieża ma taki kształt że pociski trafiające od przodu ślizgają się prosto w garnek
Często gracze pokazują kadłub, a tam wszystko wchodzi.
Ta e5 ma garnek ale m103 i pancerz wieży to porażka jak strzela nad działem wszystko wchodzi jak w masło
Fajny buff dla topowego działa IS-4, teraz częściej będę mógł nim nie trafiać przez zwiększenie szybkostrzelności i rozrzutu (z 0,38 na 0,42). Co ciekawe ST-I na tym samym dziale ma dostać celność 0,4 zamiast 0,38. Moim zdaniem wystarczył by buff do pancerza i ewentualnie szybkostrzelności bo działo jest bardzo dobre.
Wreszcie bedzie mozna wyjechac tygryskiem z garażu i E100 nie bedzie wqr…. tak jak teraz 😉
Co z garnkiem w E5 ????
Gdyby to był IS 5 to by garnków nie miał, proste
Kurła… odddawać minmoje godziny mordowania się stracone na graniu kv-4 na podstawowym dziale z 175 mm penetracji 😀 Na VIII szło bardzo spoko ale na X był to tylko chłopiec do bicia 😀 Zmiany na plus choć będę tęsknił za weakspotem na wieży IS-4 😛 Mogliby rzeczywiście buffnąć garnek w e5 tak aby jego przebicie nie było tak bardzo oczywiste a wymagało dodtakowego przycelowania. Bardzo fajna z zmiana z niemieckimi ciężarami. W końcu Tiger 2 nie będzie 100% chłopcem do bicia tylko tak na 70%
Dalej będzie chłopcem do bicia, ale przynajmniej DPM powinien mieć większy.
Fajnie że się za to zabierają, ale buff e100 i E5 przy tym ISa4 wygląda marnie
Nareszcie będę mógł IS4 wyjąć z garażu
Tja, bufują działo i dodają pancerz ale pestek więcej niet. Także największej bolączki tego pojazdu nie poprawili.
Biorąc pod uwagę że po wieży był przebijany w ten daszek to i tak nie miałeś możliwości wszystkich pocisków wystrzelic
T110e5 potrzebuje zmiany z tym garnkiem, fajnie że ulepszyli dpm, ale to nadal gorzej niż s. conq. Najlepiej jakby mu usunęli ten garnek lub skrócili go jak w przypadku pattona.
pomyłka* dpm będzie praktycznie tak sam
E5 wystarczy przywrócić stary garnek.
Is-4 zapowiada się bardzo dobrze, jak wszystko pójdzie dobrze z planem, w końcu poproawiono penetracja e kv-4 gdzie przy obecnej bardzo trudno się grało.
no i fajnie 330-340 pancerza od teraz na wiezy e100. bez golda juz nie rusza, z goldem zalezy od czolgu bedzie loteria
Tylko ze pancerz na wiezy bedzie rowny 311 a nie 330..
Tyle że wieże to trzeba kontować, a nie stać jak ta pi*da 😉
Tyle ze obecnie masz na wiezy na papierze 250mm, plyta pancerza jest juz pochylona co daje dodatkowe 20-30mm w zaleznosci od polozenia lufy przeciwnika. Mysl