Nowy balans: Co dalej?

Dowódcy!

Serdecznie dziękujemy za Wasz udział w testach i dyskusji na temat nowego balansu na serwerze Piaskownicy! Najważniejsza wiadomością na dziś jest fakt, że zmiany testowane w Piaskownicy nie zostaną zastosowane na serwerze zwykłym w obecnym kształcie.

Przez te dziesięć dni bacznie przyglądaliśmy się Waszym reakcjom i komentarzom na forum, w mediach społecznościowych oraz innych platformach internetowych. Wasze ożywione dyskusje pokazują, że Piaskownica jest skutecznym narzędziem: daje możliwość testowania, komentowania i oceniania zmian zanim zostaną one wprowadzone w ostatecznej wersji w grze.

Komentarze, pytania, wątpliwości

Skomplikowane rebalansowanie, na którym skupiał się test, składało się z wielu elementów i wywołało wiele uzasadnionych pytań i wątpliwości, którymi podzieliła się z nami społeczność graczy.

Oto najważniejsze pytania, które otrzymaliśmy podczas testu:

Rebalansowanie pocisków i puli PW
  • Jak wpłynie na rozgrywkę?
  • Czy pojazdy na niższych poziomach napotkają więcej trudności w bitwach? Czy pojazdy poziomu VIII walczące przeciwko poziomowi X podołają zadaniu?
  • Który poziom stanie się najważniejszy w nowym systemie, a który straci na ważności?
  • Co stanie się z pojazdami, które posiadają mniejsze wartości przebicia dla standardowych pocisków?
  • W jaki sposób wpłynie to na pojazdy premium?

Rozumiemy Wasze obawy związane z tymi aspektami gry. Naszym głównym celem było sprawdzenie, jak wydłużona przeżywalność pojazdów w bitwie oraz zwiększona rola opancerzenia mogą wpłynąć na balans rozgrywki. Chcieliśmy to przetestować przed wprowadzeniem zmian dla konkretnych pojazdów. Dzięki testom w Piaskownicy otrzymaliśmy wystarczająco wymaganych danych, które pomogą nam w naszych badaniach i rozwoju.

Zmiany dla pocisków OB

Z Waszych spostrzeżeń wynika, że nowa mechanika zadawania uszkodzeń pociskami OB nie stała się bardziej zrozumiała ani przewidywalna, co oznacza, że zastosowanie tego rozwiązania nie przyniosło pożądanych skutków. Co więcej, usunięcie penetracji z parametrów pocisków OB okazało się błędem.

Pragnęliśmy przeprojektować nie tylko mechanikę zadawania uszkodzeń pociskami OB, ale także poszczególne parametry tych pocisków.

Równoważenie dział samobieżnych

W przypadku testowania artylerii, naszym celem było urozmaicenie rozgrywki i zmniejszenie ogólnego czasu trwania efektu ogłuszenia. Testowane zmiany w działach samobieżnych są uzasadnione tylko w połączeniu ze zrebalansowanymi pociskami. Powrócimy do balansowania dział samobieżnych po zaprojektowaniu nowego balansu dla pocisków.

Jedno jest pewne, pociski przeciwpancerne okazały się być nieskuteczne i niepotrzebne w kontekście zmian testowanych obecnie w Piaskownicy.

Nie ulega wątpliwości, że nowa aranżacja pocisków, przeprojektowana pula PW pojazdów oraz rebalans mechaniki pocisków OB i dział samobieżnych wymagają dalszych prac i nie można ich jeszcze zastosować w obecnym kształcie.

Potwierdzone hipotezy
Zmiany w drzewie technologicznym i kolekcjonerskie pojazdy

Interfejs drzewa technologicznego stał się bardziej przejrzysty i czytelny. Dla wszystkich typów pojazdów w drzewie technologicznym istnieje teraz uniwersalny rozkład. Nie musicie już zaczynać badań nowej gałęzi od jej pojazdów najniższego poziomu, co oszczędzi Wam czasu, doświadczenia i wysiłku, szczególnie, jeśli interesuje Was dotarcie do pojazdów na wysokich poziomach.

Wasze obawy były związane głównie z pojazdami przeniesionymi z drzewa technologicznego do sekcji kolekcjonerskich pojazdów w sklepie w grze – wielu z Was było przekonanych, że zostaną one usunięte z gry na zawsze. Pragniemy was zapewnić, że nic takiego się nie wydarzy.

Jeśli te zmiany zostaną zastosowane w ostatecznej wersji, wyżej wspomniane pojazdy, łącznie z tymi z poziomów VI-X, będzie można kupić za kredyty. Nie trzeba będzie badać tych pojazdów pod presją czasu, ponieważ w każdym momencie będziecie mogli je kupić, gdy tylko nowa potencjalna aktualizacja wejdzie w życie.

Zwiększona wytrzymałość dla pojazdów niższych poziomów

Na serwerze Piaskownicy zwiększyliśmy dodatkowo pulę PW dla wszystkich pojazdów poziomów I-VI, co dało płynniejsze i zrównoważone przejścia między poziomami. Te wyniki w pełni potwierdziły zasadność tych zmian. Z Waszych komentarzy wynika, że popełnianie błędów w grze stało się mniej kosztowne, a żywotność pojazdów niższych poziomów wydłużyła się. Średni czas trwania bitew także się wydłużył, równolegle ze zwiększonym komfortem gry tymi pojazdami.

Prosimy pamiętać, że konkretne zwiększone wartości PW zatwierdzimy ostatecznie dopiero po dokładnym przeanalizowaniu danych z tego testu.
Co dalej?

Dziś serwer Piaskownicy zostanie zamknięty. Zebraliśmy wiele statystyk, Waszych opinii i oczekujemy wyników ankiety. Swoją drogą, dziękujemy za jej wypełnienie. Mamy nadzieję, że spodobała Wam się nagroda za Waszą pomoc!

Zmiany z nowego balansu nie zostaną opublikowane w kształcie, w jakim poznaliście je w Piaskownicy. Potrzebujemy czasu na dogłębną analizę, aby zrozumieć, jakie konkretne poprawki zastosować.

Kilka rozwiązań zastosowanych w Piaskownicy okazało się skutecznych, jednak niektóre z nich nadal wymagają dopracowania. W rezultacie:

  • Postanowiliśmy zastosować zmiany w puli PW dla pojazdów niższych poziomów, w interfejsie drzewa technologicznego, a także wprowadzić pojazdy kolekcjonerskie. Więcej informacji podamy już niedługo.
  • Inne zmiany, w tym rebalansowanie typów pocisków i przeprojektowanie mechaniki OB oraz dział samobieżnych, wymagają dalszych prac i obecnie nie zostaną wprowadzone do gry.

Będziemy też mieli na uwadze pojazdy, które miały być wypróbowane podczas wprowadzenia testu nowego balansu. W okolicach połowy marca powinniśmy być w stanie podzielić się z Wami informacjami na temat potencjalnych aktualizacji i przyszłych działań związanych z tym tematem.

Jeszcze raz pragniemy zaznaczyć: żadne globalne zmiany nie zostaną wprowadzone bez uprzedniego testowania przez graczy.

Dziękujemy Wam za udział w testach oraz Wasze komentarze, które są dla nas bardzo istotne; nadają one kierunek naszej grze oraz prowadzą nas do podejmowania właściwych decyzji.

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

48 komentarzy

  1. g0wniak69 pisze:

    rebalans rozgrywki to panowie z wg powinni od matchmakingu i systemu dobierania graczy zaczac zamiast wprowadzac kolejne bezsensowne zmiany by sie zabrali za tego typu rzeczy bo jak na razie to jest dramat po calosci

  2. zxc pisze:

    To nie ma najmniejszej różnicy, czy wprowadzą te zmiany czy nie – większość fioletów dalej będzie srała goldem na lewo czy prawo – lepiej jest strzelić 10 razy i przebić 8 z golda (zadać powiedzmy 3000k dmg) niż strzelić 10 razy i przebić 6 albo i mniej (robiąc coś koło 2,5k). W szczególności że teraz w bitwach liczy się możliwy do wyrobienia dpm.

    Jedynym rozsądnym wyjściem jest wprowadzenie twardego limitu golda na każdym czołgu – tak żeby suma dmg pocisków wyniosła jakieś +/- 2,5-3k dmg na 10 tierze i mniej na niższych. Plus dodatkowa zmiana mm na +/-1 żeby 8 tiery nie musiały spotykać 10.

    Nie to żebym się łudził, że to wypali, bo to mocno ogranicza zyski WG, choć z perspektywy gracza byłoby świetne, bo gra byłaby przyjemniejsza.

    • Anonim pisze:

      Nie bardzo rozumiem czemu nie ma różnicy?
      Przed rebalansem na te 8 strzałów i 3000 dmg (375 na strzał) ściągasz np mausa.
      Po rebalansie 8 strzałów nie wystarczy bo w/w mausa będzie mieć więcej hp

      Przed rebalansem te 6 strzałów zada 2250
      Po rebalansie o 20-30% dmg wzrośnie do 2700-2925

      Jak dla mnie to spora różnica

  3. Hoax14 pisze:

    No i, oczywiście, żadnego rebalansu gangreny na kołach.

    Powtarzam to przy każdej okazji: gdyby kołowce zaimplementowano w WoT tak samo jak w AW, to było by fantastycznie. Tam są m.in. Rosomak, Stryker, Centauro, SKOT, LAV Commando, ERC Sagaie, VAB Mephisto i inne. I TO DZIAŁA!

    Ale w WoT zrobili gokardy z autoaimem 🤬

  4. Hoax14 pisze:

    „Jeśli te zmiany zostaną zastosowane w ostatecznej wersji, wyżej wspomniane pojazdy, łącznie z tymi z poziomów VI-X, będzie można kupić za kredyty. Nie trzeba będzie badać tych pojazdów pod presją czasu, ponieważ w każdym momencie będziecie mogli je kupić, gdy tylko nowa potencjalna aktualizacja wejdzie w życie.”

    Tylko ich ceny będą wywindowane w kosmos.

    Według podanych wcześniej przecieków 2 tier będzie oscylował w granicach 20 000 kredek (dziś to 3-4 tys), tier 3 – ponad 100 000 kredek (obecnie poniżej 50 000).

    Dziękuję za taką kolekcję – wolę je kupić przed zmianami…

  5. robertunio pisze:

    Widzę że młodzi ludzie piszą głupoty w komentarzach bo ten artykuł to dla nich „Ściana Textu” a zapewne nawet „Wielki Mur Textu” przez który nie są w stanie przebrnąć. 😉

  6. Anonim pisze:

    Jak wyglądały ceny „kolekcjonerskich” w piaskownicy?

  7. ChowajciePortfele pisze:

    Tymczasem gdzies na Bialorusi:
    Dziekujemy graczom za opinie z ankiety ktorej im nie dalismy.
    Niezwlocznie wprowadzimy „wspólnie wypracowane” rozwiazanie.
    Linia partii to jedyna słuszna linia.

  8. WGsrugie pisze:

    Rebalans był tylko straszakiem, wszyscy się uspokoją, a w tym czasie zaczną sprzedawać T71 DA jako kolekconerski, za jedyne 99zł, o to chodziło w tych zmianach, tylko o to.

  9. KiedysBedzieOMnieGlosno pisze:

    Gdzie te ankiety wypełnić?

  10. Tasman 11 pisze:

    Ale debile strzały za zero w opony kołowców to drobiazg… nie ruszajmy tego.

  11. Anonim pisze:

    no i bardzo dobrze, że porzucili te zmiany bo to było kretyństwo ale… co do diabła z tymi usuwanymi pojazdami?! JAKIM TRZEBA BYĆ DEBILEM ŻEBY GUBIĆ SIĘ W NAWIGACJI DRZEWA ROZWOJU?! WTF!!

    • Anonim pisze:

      Ale oni nie zrezygnowali z pomysłu przenoszenia pojazdów. Inni się gubią w drzewkach a inni w tekście 🙂

      • Anonim pisze:

        wiem to, nie rozwinąłem tekstu ale przeczytałem i zrozumiałem 🙂 początek odnosił się do rebalansu pocisków, a drzewko widze, że nie rezygnują ze zmian. cóż mogę powiedzieć, nawet jeśli czołgi dalej można kupić to po prostu nie podoba mi się to i tyle, ale przynajmniej nie jest już to zmiana, która bardzo mnie zniechęci do WoTa. Po prostu nie rozumiem sensu, zwłaszcza że z drzewek znikają historyczne pojazdy a wiele pseudo kartonowych makiet lub wyciągniętych cudów z archiwów na dobre w drzewkach zostaje. Chaotycznie odpisuje, wybaczcie, późna pora (lub wczesna) zależy jak dla kogo

    • Staw222 pisze:

      Nie wprowadzą tych zmian to nie widze sensu dalszej rozgrywki zmiany hp amunicji były bardzo dobre….

  12. WujekCiętaRiposta pisze:

    elo, globalny Rebalas to nic innego jak RUBIKON 2.0 🙂 Kappa

  13. Johny pisze:

    Gdzie jest ta ankieta niby? Nic mi nie wyskoczyło wszystkie misję miałem zrobione. Niby miały być jakieś bonusy za udział.

  14. Anonim pisze:

    czolgi tier 6-10 nie beda specjalne????? Czyli kazdy bot ktory wbije tier 6 bedzie mial mozliwosc kupna X pahahahha

  15. Ravoner pisze:

    KIEDY ZMIANY W DRZEWACH, DATA
    Kiedy należy spodziewać się zmiany w drzewach technologicznych?

    • adupatam pisze:

      „W okolicach połowy marca powinniśmy być w stanie podzielić się z Wami informacjami na temat potencjalnych aktualizacji i przyszłych działań związanych z tym tematem.”- która część tego zdania jest dla ciebie niezrozumiała?

      • Anonim pisze:

        Taka mentalność jest esencją wota, Ty myślisz że skąd się biorą bitwy 15:2?

        • Ravoner pisze:

          Połowa marca to potencjalne informacje, a nie przewidywana data wprowadzenia już tych zmian w grze.
          Myślę, że należy do tej połowy marca doliczyć jakiś miesiąc, czyli połowa kwietnia i już będą te zmiany w grze.

  16. O_o pisze:

    Haha. „Inne zmiany, w tym rebalansowanie typów pocisków i przeprojektowanie mechaniki OB oraz dział samobieżnych, wymagają dalszych prac i obecnie nie zostaną wprowadzone do gry.” czyli „szmery bajery. próbowaliśmy, ale nie pykło. cześć jak czapka – zostaje po staremu”. A szkoda. Liczyłem, że rzeczywiście zbuffują pociski AP. Ale liczyłem też na to, że obeki zostawią w spokoju. Za co się teraz „wezmą” za cziterów czy mm?

  17. Anarer pisze:

    czyli że jednak usuwane pojazdy od 6 -10 tieru nie będą specjalne i będą normalnie w sklepie za kredyty?

  18. Exclusive pisze:

    Do **** drut, po to jest tier, po to jest pancerz i po to jest mózg wraz z penetracją by powalczyć.. Nadal będą latać prem pociski bo WueNy muszą być fioletowe.. A rola pancerza mało ważna, czy lecisz ht czy kolowcem, nadal odbijanie pocisków będzie te same

    • Staw222 pisze:

      Dla twojej wiadomości po zmianach strzelasz dużo goldem=mniejszy wn8 bo robisz zamiast 4k tylko 3k dmg

      • Calises pisze:

        Eh… jakich zmianach? Przecież jest wyraźnie napisane że zmiany w pociskach NIE wejdą. O tym właśnie Exclusive pisze – bez nerfa gold ammo dalej będzie go latać pełno. Przeczytaj najpierw artykuł nim zaczniesz kogoś pouczać.

  19. Oskiman pisze:

    No i po kiego grzyba ja odkupiłem te amxy i t62… ehhh trudno będą na później

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.