Festiwal WG 2019: Q&A
Kilka odpowiedzi od deweloperów z tegorocznego WG Fest:
- W przyszłym tygodniu, z okazji Festiwalu Czołgów, pojawią się mini-gry, dzięki którym wzbogacicie swoją serię nieśmiertelników.
- Wargaming eksperymentuje z „jakościami cieni” bez potrzeby korzystania z technologii Real Time Raytracing (RTX), która umożliwia korzystanie z zaawansowanej technologii Ray Tracingu w grze bez potrzeby stosowania bardzo drogich kart graficznych. EnCore otrzyma aktualizację jako EnCore RT, byście mogli testować nowe techniki.
-
Zmiany w amunicji. Pociski premium są bardziej skuteczne niż ich standardowe odpowiedniki, co sprawia, że gra może być irytująca. Aby to zmienić, na Piaskownicy testujemy zwiększone pule życia pojazdów oraz większe obrażenia na amunicji standardowej. Informacje zwrotne na temat pierwszych 2 testów były bardzo pozytywne dlatego rozpoczynamy trzecią iteracja. Ta nowa iteracja skupi się na pociskach OB i sposobie obliczania obrażeń.
-
Czołgi z dwoma działami. Chcemy, aby w naszej grze pojawiały się czołgi z dwoma armatami. Niedługo zaczynamy testy tej mechaniki na Superteście. Zasada działania jest prosta – możesz wystrzelić oba pociski na raz lub strzelać nimi pojedynczo, tak jak w włoskim systemie doładowania, jednak oba pociski mają ten sam czas przeładowania. Salwa ognia (wystrzelone oba pociski), wymaga dłuższego czasu ładowania. Wpływa to na DPM, ale pozwala zadawać ogromne obrażenia.
-
WG chce zachęcić graczy do powrotu do ich tytułu. Tryb Stalowy Łowca powróci na pewno w przyszłym roku.
-
Odcinek 8 Linii Frontu przynosi nową mapę Kraftwerk i pojazd nagrodę 9 poziomu AE Phase 1.
-
Halloween – nowe wydarzenie. Gracze zmierzą się z botami z zupełnie nową ulepszoną mechaniką AI na upiornej mapie. Poprzednie AI pozostawiło wiele do życzenia, podczas gdy nowy system jest znacznie lepszy. Boty z trybu Homefront były testem nowej świadomości AI, która została dobrze przyjęta. Swoje trzy grosze do nowej mechaniki AI dorzucił twórca gry Silent Hill. Co do głównego przeciwnika nowego trybu – będzie on nieśmiertelny. Również Łowcy (przeciwnicy AI) będą bardziej nakierowani na zniszczenie graczy i będą do tego dążyć dużo bardziej zapalczywie.
-
Nagrody za służbę (jak T-50-2). System takich nagród będzie kontynuowany w tym roku z dodatkowymi pojazdami. Nagrody zostaną ogłoszone za kilka miesięcy.
-
23 września – wyścigi czołgów. Dostępne będą 3 pojazdy: Chaffee (wszechstronny), T-50 (szybki czołg o mniejszej sile rażenia) oraz Leopard (czołg z automatycznym ładowaniem).
-
Anonimizator – ukryje twoje statystyki w bitwie, jak WN8.
-
Nowe gałęzie drzewek i nacje – WG dodaje nowe rzeczy do gry i naprawia bieżące, nowe nacje nie są priorytetem.
-
Pojazdy premium 9 poziomu. Może się pojawić w dalekiej przyszłości.
-
Matchmaker: system szablonów działa prawidłowo i zapobiega częstym losowaniom „8 vs 10”. WG pracuje nad złagodzeniem zmian wynikających ze zdarzeń specjalnych, które mogłyby wpłynąć na normalną równowagę mechanizmu losującego. Kolejny krok dla matchmakera – mniej bitew z 3 artylerami na drużynę, a częściej z 2 lub mniej.
-
Statystyki sesji zostaną rozbudowane:
-
Uszkodzenie głównych celów
-
Liczba punktów przejęcia bazy
-
Uszkodzenie przez materiały eksploatacyjne
-
Średnia liczba zablokowanych uszkodzeń
-
- Cheaty w World of Tanks – w grze bardzo trudno jest oszukiwać, ponieważ prawie wszystko jest związane z danymi serwerowymi. Chociaż istnieją oszustwa, takie jak aimbot, to również zwykłe mody mogą dać przewagę. WG używa zakazanej listy modów do radzenia sobie z nielegalnymi modyfikacjami. WG może również wprowadzać przydatne usprawnienia bezpośrednio do gry, jeśli nie zapewniają przewagi.
- Rozgrywka PvE jest ciągle w fazie testów.
- Kilka czołgów zostało ponownie zrebalansowanych – Type 5 Heavy, Leopardy i FV-y. Nerf derp-działa Type 5 zdał egzamin i sprawił, że gracze mają większy wybór armat. Nerf FV 4005 sprawił, że gracze grają nim teraz bardziej ostrożnie, nadal jednak korzystając z jego potężnych obrażeń. STB jest teraz całkiem dobry według WG, a statystyki pokazują, że gracze mają podobne zdanie.
- Nerf 430U został anulowany, ponieważ nie wykazał żadnych obiecujących wyników. WG nie chce zbytnio upiłować statystyk tego czołgu, aby nie bawić się w nieskończone kółko buff – nerf – buff – nerf.
- Nowy rebalans czołgów może się lekko opóźnić, ponieważ WG najpierw skupia się na równoważeniu pocisków.
- Zmiany RNG – brak planów. 25% pozostanie.
- Artyleria. Po ponownym zrównoważeniu pocisków mogą wystąpić zmiany.
- Francuskie kołowce na razie się nie zmienią. Statystyki pokazują, że są dobre, ale nie OP – są porównywalne do lekkich czołgów innych narodów. Dodatkowo pojazdy te są pod stałym nadzorem i mogą być w razie potrzeby rebalansowane.
- Brytyjskie czołgi lekkie mają się dobrze.
Golda będzie jeszcze więcej latać!
Podoba mi się sprawa z anonimizerem. Często bywa tak, że jakiś gość już podczas odliczania napiszę, że mamy 4% szansy na wygraną i się zabija, afkuje. Kolejna sprawa to fokusowanie przez arty niezależne od pozycji ofiary, a od koloru jego nicku w xvm.
Kołowce może nie są OP za to są mega wkur.. ce. Powinni zmniejszyć celność w ruchu i mobilność po uszkodzeniu koła /kół.
Niech zwiększą pene ne tych pseudo premium pociskach, bo obecnie to co najwyżej premiują strzelanie po weakspotach, które zazwyczaj i bez golda się przebija. Wyjedzie ci byle gooowniak na wieżę i jest nie do ruszenia. Jak zacznie być do ruszenia, to wtedy mniejszy dmg ma sens…
Nice b8 m8.