Rebalansowanie czołgów średnich: nowa iteracja
Prosto z portalu WoT 😉
W aktualizacji 1.5.1 czołgi średnie z drzew technologicznych Japonii i Niemiec przeszły znaczące zmiany. Dzięki nim Leopard 1 i STB-1 dostały zupełnie nowe życie. Do boju!
Leopard 1: mobilny snajper
Od czasu wprowadzenia czołgu Leopard 1 do World of Tanks myśleliśmy o nim jako o snajperze dalekiego zasięgu, który potrafi się szybko dostosować do zmian w sytuacji bojowej i zapewnić wsparcie sojusznikom z dystansu. Ale dobry snajper potrzebuje odpowiedniego uzbrojenia, więc skupiliśmy się na jego usprawnieniu. W ciągu dwóch iteracji testów zamkniętych poprawiliśmy następujące charakterystyki tego czołgu:
- Celność
- Penetracja pancerza
- Prędkość pocisku
- Stabilizacja działa
Domyślnie strzela on pociskami przeciwpancernymi, co pozostanie w standardzie, lecą one z prędkością równą 1480 m/s. Podczas testów doszliśmy do wniosku, że powinniśmy utrzymać pociski PP jako standard, gdyż lepiej pasują one do natury tego pojazdu zaprojektowanego w obecnej postaci do walki długodystansowej. Jak pisaliśmy wcześniej, pociski pełnokalibrowe z rdzeniem pozostaną jako pociski specjalne, ale ich penetracja pancerza zostanie poprawiona do 323 mm. Ich prędkość osiągnie 1613 m/s, co plasuje je wśród najszybszych pocisków w grze.
Rozrzut działa podczas ruchu i obrotu zawieszenia w tym pojeździe będzie wynosić 0,13, czyli około 24% mniej od aktualnej wartości. Ta zmiana wraz z bardzo krótkim czasem celowania (1,7 sekundy) pozwoli czołgowi Leopard 1 o wiele szybciej przygotować się do strzału.
Oprócz tego prędkość obrotu zawieszenia zostanie poprawiona do 50 stopni/s, a maksymalna prędkość jazdy wstecz zwiększy się do 23 km/godz.
Zmiany te czynią z czołgu Leopard 1 bardzo mobilnego i śmiercionośnego snajpera.
Pojazdy poziomów VIII-IX z tej gałęzi będą podlegać podobnym zmianom. Zwiększymy również prędkość pocisków czołgu Leopard Prototyp A, jego penetrację pancerza i uszkodzenia alfa, ale zmniejszymy rozrzut działa podczas ruchu zawieszenia, poprawiając jednocześnie samą prędkość obrotu zawieszenia. Poprawimy również czas celowania i zwiększymy uszkodzenia zadawane na minutę. Zwiększymy także trochę moc silnika.
W Indien-Panzer poprawiliśmy rozrzut działa i czas celowania, jak również lekkie zwiększenie penetracji pancerza i zadawanych uszkodzeń. Będzie nim zatem łatwiej zadawać uszkodzenia.
Poprawiliśmy również następujące parametry czołgu średniego premium Panzer 58 Mutz oraz pojazdów wywodzących się z niego:
- celność
- prędkość pocisku
- uszkodzenia na strzał (z 240 do 250 punktów)
- pulę PW (do 1350 punktów)
- zasięg widzenia (z 380 do 390 metrów)
STB-1: Uniwersalny pojazd wsparcia
Główną zmianą po testach w superteście dla czołgu STB-1 jest dodanie zawieszenia hydropneumatycznego. Dzięki tej nowej mechanice, STB-1 będzie mógł pochylić swój kadłub, zwiększając kąty nachylenia lufy. Zawieszenie hydropneumatyczne aktywuje się automatycznie – jest podobne do tego, które jest dostępne w szwedzkich czołgach średnich wysokich poziomów.
Jego ogólny kąt nachylenia działa zwiększy się do -12 stopni, czyli o dwa stopnie więcej od aktualnej wartości. Aby lepiej reprezentować nowy mechanizm, ta wartość będzie podzielona pomiędzy kadłub i działo w następujących proporcjach:
- -6 stopni, kiedy kadłub jest nachylony
- -6 stopni, kiedy działo jest nachylone.
Pozwoli to w maksymalnym stopniu wykorzystać teren w trakcie bitwy, umożliwiając czołgowi STB-1 trafianie przeciwnika spod ekstremalnych kątów i z niespodziewanych kierunków.
Inną ważną zmianą jest wzmocnienie jego pancerza wieży. Aby zwiększyć jego wydajność w walce w zwarciu, zamierzamy:
- Usunąć słabe punkty w masce pancerza działa
- Dodatkowo zwiększyć maskę ogólnej ochrony
- Ogólnie poprawić pancerz wieży w jej przedniej strefie
Na koniec, STB-1 będzie zadawać mniej uszkodzeń na strzał, ale jego uszkodzenia na minutę zwiększą się jeszcze bardziej w porównaniu do pierwszej iteracji supertestu. Skrócimy czas przeładowania jego działa z 8 sekund do 7,1 sekundy, zwiększając jego wartości uszkodzeń na minutę do 3042 punktów, czyli drugiej najwyższej wartości wśród czołgów średnich X poziomu w naszej grze. Stabilizacja działa została już znacznie poprawiona w pierwszej rundzie testów, co w połączeniu z tymi zmianami umożliwi czołgowi STB-1 częstsze strzelanie i sprawi, że będzie on stanowił prawdziwe zagrożenie na polu bitwy. Aby utrzymać równowagę w efektywności bojowej, poprawa szybkostrzelności będzie zrekompensowana zmniejszeniem uszkodzeń alfa do 360 punktów.
Kilka słów o zmniejszeniu prędkości pocisków. W supertestach zazwyczaj zamieniamy pociski pełnokalibrowe z rdzeniem na pociski przeciwpancerne, co zmniejsza ogólną prędkość pocisków. Ale po pierwszej iteracji zdecydowaliśmy się zmniejszyć ją o mniej znaczącą wartość – z 1478 m/s na 1185 m/s. W ten sposób, oba rodzaje pocisków – standardowe i specjalne – stały się wolniejsze.
Jednakże po rozszerzeniu roli czołgu STB-1, pociski o wysokiej prędkości nie będą tak istotnym elementem dla tego pojazdu. Zamiast tego będzie on teraz wykorzystywać swoje nowe zawieszenie hydropneumatyczne, poprawiony pancerz wieży, zwiększone uszkodzenia na minutę i znacznie poprawioną stabilizację działa. Na koniec, pociski przeciwpancerne będą lepiej znormalizowane, co zwiększy szanse penetracji.
Oprócz zmian w STB-1, poprawiliśmy również jego poprzedników, pojazdy na poziomach VIII i IX. Type 61 otrzymał potężniejsze działo z poprawioną stabilizacją. Jego „topowe” działo do zbadania przeszło zmiany podobne jak w STB-1: zwiększyliśmy jego szybkostrzelność o ~ 18% i zmniejszyliśmy uszkodzenia na strzał. Jeśli chodzi o STA-1, jego szybkostrzelność również się zwiększyła (bez wpływu na uszkodzenia alfa), a sam czołg zyskał podobną poprawę w zakresie stabilizacji działa.
Razem z tymi pojazdami ulepszyliśmy też czołg premium STA-2. Jego pociski są teraz szybsze (prędkość standardowego pocisku przeciwpancernego wzrosła o 34%!), a czołg jest teraz bardziej mobilny.
Podsumowanie
Szczegółowe informacje na temat zmian charakterystyk powyższych pojazdów znajdziecie w opisie zmian aktualizacji. Jeśli macie pytania lub przemyślenia dotyczące zmian w zbalansowaniu, prosimy Was o dołączenie do dyskusji na forum. Dowódcy, z chęcią poznamy Wasze opinie!
Ź: Portal EU
ODDAWAĆ MI HAJS ZA STARE POCISKI! PO CO MI ONE?
Sprzedaj z magazynu .
gram leopardem od dwóch lat i niestety psuje mi krew i zaniża staty, jeśli realnie się zmieni w stosunku do ruskich medów, to super, może nawet uda się na nim zarobić…
Już myslałem, ze jakies nowe czołgi buffują a tu znowu o tym Leopardzie i STB…
Dobra, dobra.. co do prototypu leosia tak wspaniale mu mobilność zwiększają tylko pytanie – w stosunku do tego co było od tych 2-3 lat czy do ich pierwszych poprawek? Jak to drugie to kurczak im w oko, manipulacja z propagandą na poziomie ruskich.
Może to czas by zrobić któregoś ….
Lol i dirn dmg z 240 na 250 lol kosmos to po 10 strzalach bedzie ze 100 dmg wiecej teraz to sieke będę robił ahahaha