Nowy sezon Bitew rankingowych – główną nagrodą będzie rzadki czołg IX poziomu
DOŚWIADCZENIE ROLI
To nowa mechanika służąca do przyznawania PD, która zastąpi doświadczenie za aktywne działanie podczas bitwy. W starym systemie dość często trafiały się sytuacje, w których gracze bez zbyt dużego udziału w bitwie trafiają do czołówki drużyny pod względem zdobytego doświadczenia. Wynikało to z przyznawania PD za aktywne działania w boju. To spowodowało lawinę pytań od graczy, ponieważ kalkulacje nie były dość jasne. Ponieważ w tych bitwach miejsce graczy ma znaczenie, postanowiliśmy zmienić system doświadczenia, poczynając od tego trybu.
Każdy pojazd X poziomu otrzyma rolę na podstawie swojej funkcji w bitwie. Role będą odpowiadać konkretnym zestawom działań. U zwiadowców będzie to wykrywanie, wsparcie i asysty przy uszkodzeniach, a u czołgów ciężkich – blokowanie i zadawanie uszkodzeń. Tak, czołgi takie jak Maus czy Super Conqueror będą miały taki sam zestaw działań.
Z drugiej strony oczywiście łatwiej blokować uszkodzenia i wymieniać strzały w superciężkim czołgu i łatwiej zadawać uszkodzenia, grając Super Conquerorem. Dlatego zrównoważyliśmy doświadczenie dla tych pojazdów kilkoma współczynnikami. Nawet wśród pojazdów jednego typu wyróżniliśmy różne role.
Na przykład działania szturmowych TDków będą przypominać te u czołgów ciężkich, a pojazdy oparte na zasadzkach jak STRV i Grille będą miały inne współczynniki. Po wykonaniu działania danej roli wzrasta współczynnik we wzorze przyznawania doświadczenia. Stosuje się go wobec sumy zdobytych PD za uszkodzenia, zniszczonych wrogów i asysty w zadawaniu uszkodzeń. Celem systemu jest rozpoznanie dobrych działań gracza i zwiększenie przejrzystości przyznawanych PD.
Doświadczenie roli to nie jedyny czynnik we wzorze. Gracze będą otrzymywać PD za zwykłe działania, takie jak uszkodzenia, asystowanie czy zniszczone pojazdy. Jeśli więc Maus zostanie zniszczony po zablokowaniu 1 uszkodzeń, ale nie wykaże się w żadnym z powyższych względów, nie dostanie doświadczenia roli.
KONIEC USZKODZEŃ SOJUSZNIKÓW
W następnych sezonach bitew rankingowych wyłączymy uszkodzenia od ostrzału sojuszników i taranowania. Usuniemy umyślne uszkodzenia sojuszników, aby pozwolić graczom skupić się na bitwie.
Nie chcemy jednak, aby artyleria bezkarnie ostrzeliwała grupy sojuszników i wrogów. Zachowaliśmy więc ogłuszenie kolegów z drużyny. Artyleria dostanie za nie karę do zdobytego doświadczenia, co wpłynie na jej pozycję w wynikach drużyny. Takie działanie może też przynieść tytuł „zabójcy sojuszników” i w konsekwencji bana.
Można strzelać do sojuszników, ale nie będzie już można ich uszkodzić ani zniszczyć.
NOWY SYSTEM POSTĘPÓW
- Gruntownie przebudowaliśmy system postępów w nowym sezonie. Teraz będziemy mieli 4 dywizje i 3 ligi. W każdej dywizji będzie 15 rang. Rozwój będzie przebiegać linearnie. Gracze przejdą więc drogę od pierwszej do ostatniej dywizji i trafią do jednej z trzech lig.
- Zmieniliśmy system postępów, aby gorzej grającym graczom było trudniej dostać się do najlepszych lig. Próbowaliśmy również zrobić tak, aby lepsi gracze mogli przejść całą drogę podczas trwania sezonu.
- Dywizje są stałe. Jeśli awansujecie do kolejnej dywizji, zostaniecie tam, nawet jeśli będzie szło Wam gorzej.
- Zachowaliśmy też tarcze – rodzaj ochrony na pewnych rangach, dający graczom odrobinę swobody w ustalonej liczbie bitew.
- Zmieniliśmy też liczbę szewronów między rangami. Zmniejszyliśmy ją, aby graczom było łatwiej, a postępy były bardziej przystępne i dawały więcej satysfakcji.
- Od przyszłego sezonu wprowadzimy kolejną mechanikę, która pozwoli graczom awansować jeszcze szybciej. Będą to bitwy o nagrody. Działają one jak codzienny mnożnik za pierwsze zwycięstwo, ale zwiększają liczbę otrzymanych szewronów. To oznacza, że jeśli ta opcja jest aktywna, zamiast 1 szewrona otrzymacie 2, zamiast 2 – 4 i tak dalej. Jeśli nie zdobędziecie ani jednego, bitwa o nagrody nie zostanie aktywowana.
- Przy awansie z jednej dywizji do drugiej gracz otrzyma pewną liczbę bitew o nagrody. Ich liczba zależy od tego, jak poszło mu w poprzedniej dywizji, jak szybko awansował i jak skuteczna jest jego gra. Dzięki temu gracze celujący w najlepsze ligi awansują przez dywizje najszybciej jak to możliwe.
- Najlepsze 20% graczy trafi do złotej ligi, kolejne 30% zagra w srebrnej, a pozostałe 50% zmierzy się w brązowej lidze.
Chcemy też wyróżnić sprinterów, najbardziej zdeterminowanych graczy, którzy ukończą dywizję i jako pierwsi trafią do lig. Niezależnie od ligi, w której zakończą sezon, otrzymają te same nagrody, co członkowie złotej ligi. Nagrody podczas sezonu będą takie jak wcześniej kredyty, obligacje, złoto, wyjątkowe style i wiele innych. Pojawią się jednak nowe pozycje.
W tym roku planujemy trzy sezony bitew rankingowych. Na końcu każdego z nich gracze otrzymają nagrodę ostateczną. W zależności od wyników podczas sezonów można też zdobyć okazję na dodatkowe nagrody.
Główną nagrodą będzie rzadki czołg IX poziomu!
Bitwy rankingowe zaczną się wkrótce. Do zobaczenia na polu bitwy!
Badziewie totalne.Nie kazdy ma czas na Linię frontu.Muszę go zaplanować .Mam tez inne obowiązki, jak praca…myśalałem ,ze zacznie sie 11 jak zawsze …mam 4 dni wolnego po rząd. WIĘC pytam się grzecznie po jakiego ….h zmieniacie Daty. NIE KAZDY MA CZAS NIE WIEDZĄĆ KIEDY LINIA FRONTU.Robia eventy jeden za drugim ..po co … dodatkowo daliscie event z datą ,który by sie pokrywał z linia frontu ….debi…..Coraz bardziej mnie wkurzają.Dajcie z wyprzedzeniem Daty !
Przecież była informacja po koniec poprzedniego frontu, poza tym, jak się nie mylę, jest info w garażu po przejściu na tryb linii frontu.
No przede wszystkim. Po za tym ostatnie 2x to był poniedziałek, więc założyłem że to będą poniedziałki po 11 dniu miesiąca
To źle założyłeś
Wielu wyładuje swoją frustrację na innych w rankingówkach. Były 3 sezony. Już w sezonie „0” ogarnąłem że to tryb dla ludzi z małym fredzikiem, którzy uważają się za nie wiadomo kogo. Którzy wyzywają każdego kto im nie pasuje, albo każdego zaraz po tym jak sami zdechli w 30 sekund. Więc miałem wybór. Oglądać to zoo, czy może iść na parę randomów, a potem wyjść z domu do fajnych ludzi. Wybrałem to drugie
Rankingówki prowokują wyzwiska i narzekania, a nie służą do rozładowania. Team zagra źle – tracisz szewron, niejednemu puszczają nerwy.
Takich sytuacji jest sporo, można je pogrupować w takie:
– robisz odważne zagranie, które dałoby drużynie zwycięstwo. Ew. próbujesz złamać flankę, pomóc koledze etc. Prosisz o osłonę – ale banda geniuszy woli kampić na A0 i dać się pomału wyłuskiwać. Ty giniesz nic nie robiąc, szewron dostaje gracz, który najalepiej się kitrał za kamulcem. Nosz…
– zagrasz dobrze, dużo zrobisz w bitwie, ale banda pomidorów da się rozstrzelać. I wtedy zamiast szewronu dostajesz NIC – albo nawet go tracisz, bo pokopany system przyznawania doświadczenia oceni Twoje wysiłki niżej, niż pomidorowego bota stojącego za kolegami i strzelającego na wiwat. Poszukaj sobie tematów na forum – jest cała masa „WTF screenów” od ludzi poszkodowanych przyznawaniem expa.
– inni gracze mają OP przekoksane maszynki X tieru. Frustrację potęguje fakt, że „zwyklak” może sobie na te czołgi co najwyżej popatrzeć – taki Ob 907 jest niedostępny dla ludu. Przewiduję, że w tym sezonie hitem i wymiataczem będzie T95/FV4001 Chieftain.
A i zwykłe maszyny po dołożeniu do nich fioletowych modułów mocno zyskują – wobec wszechobecnego RNG każdy ułamek polepszenia celności i skupiania daje bardzo mocne korzyści.
W ogóle – oparcie systemu szewronów na ułomnym i niesprawiedliwym systemie przyznawania expa jest mega frustrujące i tylko napędza hejt. W ostatnim sezonie dolali oliwy do ognia – satelitarne srakwensy dostały bonus do doświadczenia i teraz pełno tego lata, bo można dobić do całkiem wysokiego poziomu. W dwóch pierwszych sezonach klikadeł było sporo na początkowych poziomach, potem się wykruszały i tak od 5-6 rangi prawie w ogóle ich nie było, bo i po co komu.
W tych bitwach rankingowych są toksyczne zachowania graczy np. go to random battles noobs.
Jeśli pojazd będzie ciekawy to spróbuje, ale jeśli jakaś kupa to nie ma sensu nerwów niszczyć
I jeszcze o jednym zapomnialem. Toksyczne zachowania graczy ktore w tym trybie się znacznie nasilają.
Prawda
dobrze ze zablokuja team dmg
Ale nie zablokują blokowanie, czy wypychanie pod wrogi ostrzał. Strzelanie po swoich przy tym to pikuś. Mam też nadzieję, że wystarczy gdy arta dwukrotnie ogłuszy sojusznika to stanie się niebieska, a tym samym umożliwią odparowanie bezmózga co nie potrafi tą klasą grać. Awaryjną sytuację zrozumiem, ale celowe działanie już nie.
Od kiedy to team dmg w kogoś go studziło, właśnie wtedy dopiero było źle bo 2 sojuszników prało się między sobą xd
@Gamer
Ja się nie dziwię. Za każdym razem jak pojawia się jakiś ewent budzą się niedzielni gracze, którzy psują innym grę brakiem umiejętności. WG ma to w poważaniu bo chce aby jak najwięcej ludzi grało co przekłada się na statystyki, a rośnie frustracja lepszych graczy.
Ewent za ewentem już się gubię , który wybrać bo na wszystkie trzeba dużo czasu, a co z nauką, szkołą i pracą ?
Z tego opisu to trochę zawiłe te zasady tu dywizje tu ligi jak przyjdzie co do czego to się pewnie zasady wydadzą proste. A nowy system przyznawania doświadczenia razem z tymi rolami mało mnie przekonuje.
Witamy full gold. WG wyrwie dodatkową kasę. Pzdr
Niby na co ??
Nie rozumiem tego właśnie. Ktoś kto ma rozum to nie musi lecieć do sklepu premium i kupować Fort Knoxy. Wystarczy, że bezstresowo pofarmi kredki na frontlinie. Ktoś kto jeszcze bardziej ogarnia to będzie wybierać takie pojazdy, że nie będzie musiał ładować pestek premium po sam dach, a ewentualne braki w penetracji nadrabiać innymi walorami. Sam rankedy grałem Pattonem, Leopardem, czy Centurionem AX i rzadko kiedy była potrzeba się wspomagać kumulami by dojść do top ligi. No i nie grałem jak jakiś dekiel co stoi medem/lightem przy kresce i farmi. Generalnie i tak rankedy sobie odpuszczę, bo jednak Frontline już wystarczająco dużo czasu pochłania. Zwłaszcza, że z początkiem tego roku mamy wysyp eventów. Jak nie wspomniana Linia, to maraton na kółkowca/amerykańca. A trzeba w tym wszystkim znaleźć chwilę, by odsapnąć, bo gra może zbrzydnąć.
Ja po tej Lini Frontu robię sobie mały odpoczynek od wota 🙂
Kiedy start?
Przecież napisane – Bitwy rankingowe zaczną się wkrótce
„wkrótce” to jaki to okres bo nie widzę w kalendarzu ?
za kilka dni, tygodni albo rok 🙂
Beka będzie jak to ten sam czołg jak z lini frontu xD
Ten pojazd 9 tieru czy przypadkiem nie będzie taki sam jak z lini frontu? 🤔
Nope
Plandeka inna niż pojazd z lini frontu 🙂 Ciekawe…
Co ma plandeka do tego ?
Jak nakryje plandeką twoją starą, a drugą plandeką Scarlett Johanson to jak myślisz: Inaczej się te plandeki ułożą czy tak samo ?? Wiem, wiem wyjeżdżam ze stara jak gimbus , ale nie wiem jak ci to prościej przedstawić 😉
dobre 😀
W kalendarzu adwentowym 360 dni premki też było przykryte plandeką i nie wydaje mi się żeby przypominała czołg
Plot twist jego stara wyglada lepiej niz Scarlett Johanson.
Jak przykryje ci plandeką cyfowe gówno a cyfrowe gówno to odróznisz je? W przypadku czegoś co nie istnieje realnie niby plandeka może wyglądać jakby skrywała pod sobą czołg a faktycznie wyjdzie że czekała tam na ciebie inna lufa… Tyle w temacie gdybań 🙂
Niby tak, ale zobacz sobie na plandekę emila i tej dziewiątki z FL plus tej. Mogliby robić taką samą, ale każda się różni. Mam nadzieję na jakiś unikatowy czołg i tyle w temacie gdybań 😉
Dobre!
Lufa wysoko. Pewnie wreszcie SPG premium 😛
ty pewnie