Bitwy klanowe: sezon „Ziemia Ognista”

Dowódcy, piąty sezon bitew klanowych pod nazwą „Ziemia Ognista” już puka do Waszych drzwi – zgarnijcie do 11 000 jedn. stali!

Podstawowe zasady pozostają niezmienione – bitwy klanowe wciąż będą dostępne dla drużyn złożonych z 7 graczy należących do tego samego klanu. Dostępne są wszystkie okręty X poziomu, z wyjątkiem lotniskowców, a w każdym zespole może być maksymalnie jeden pancernik.

Pomiędzy 1 a 8 kwietnia otrzymacie możliwość ponownego rozdysponowania punktów umiejętności swoich dowódców za darmo. Rozważnie rozplanujcie swój czas podczas przygotowań do bitew klanowych!


Daty

Początek: Śr. 03 Kwi. 14:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Śr. 03 Kwi. 14:00
Koniec: Pon. 27 Maj 08:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Pon. 27 Maj 08:00

Sesje rozgrywkowe dostępne w: środę, czwartek, sobotę oraz niedzielę.

W dni wprowadzania jakichkolwiek aktualizacji nie będą odbywać się żadne bitwy klanowe.

Okna czasowe dla różnych regionów (UTC):

  • ASIA 11:30 – 15:30;
  • WNP 16:00 – 20:00;
  • EU 17:00 – 21:00;
  • NA 23:30 – 03:30.

Uwaga: możecie wybrać Wasze okno czasowe tylko raz dziennie. Wybrane okno czasowe zostanie zresetowane po zamknięciu tegoż czasu dla serwera amerykańskiego, a wtedy otrzymacie możliwość ponownego wybrania najdogodniejszego dla Was okna. Czas resetowania ustawień okna czasowego można sprawdzić w kliencie gry.


Międzyserwerowy Matchmaker

Określenie okna czasowego klanów jest kluczowym ograniczeniem, które pozwala odpowiednio dobrać przeciwników o ocenie podobnej do Waszego klanu. Okno czasowe dla jednego serwera niekoniecznie będzie jednak odpowiadać wszystkim graczom, głównie z powodu dużej liczby stref czasowych. Aby jeszcze bardziej uprzyjemnić Wam rozgrywkę, zaprojektowaliśmy nową funkcjonalność pod nazwą „Międzyserwerowy Matchmaker”.

Od teraz dowódcy klanu mogą wybrać Wasze preferowane okno czasowe z dowolnego spośród czterech serwerów: Europa, Ameryka, Azja lub WNP. Jeśli „standardowe” okno czasowe dla Waszego regionu nie odpowiada Waszemu klanowi danego dnia lub po prostu chcecie zademonstrować Wasze umiejętności graczom z innych regionów, to będziecie mieć możliwość znalezienia przeciwników na innym serwerze i dobrania korzystniejszej pory. Co więcej, wciąż otrzymacie wszystkie należne nagrody związane z grą na serwerze w innym regionie, natomiast Wasze konta pozostaną na dotychczasowym serwerze.

Matchmaker dobiera przeciwników na podstawie umiejętności klanu, które są odzwierciedlone w ocenie klanu. Im więcej bitew klanowych rozegracie, tym większe prawdopodobieństwo, że zostaniecie dobrani do bitwy z godnymi przeciwnikami.

Aby wybrać okno czasowe, stwórzcie dywizjon ze swoimi kolegami z klanu podczas aktualnej sesji bitew klanowych. Po naciśnięciu przycisku „Bitwa” dowódca Waszego dywizjonu zobaczy ekran z potwierdzeniem wyboru sugerowanego serwera. Możecie wcześniej wybrać odpowiednie okno czasowe przy użyciu specjalnego menu, które jest dostępne pod ikoną bitew klanowych w sekcji typów bitwy. Okno czasowe może zostać wybrane przez dowódcę klanu, jego zastępców lub rekrutera klanu.

Pamiętajcie, że po wybraniu okna czasowego na dany dzień, możecie zmienić je dopiero w dniach następnych.

Zwróćcie jednak uwagę, że udział w bitwach w innym regionie (innym niż wasz „domyślny”), może spowodować opóźnienia w połączeniu. Może do tego dojść, gdy serwer Waszej bitwy znajduje się w innym regionie.


Ligi

Jak być może pamiętacie, w systemie ocen klanu mamy pięć lig głównych, z których każda jest podzielona na trzy grupy.

  • Początkowa – liga Szkwał;
  • liga Wicher;
  • liga Sztorm;
  • liga Tajfun;
  • a także dla najbardziej zaprawionych w boju klanów – liga Huragan.

Liga Huragan nie została podzielona na grupy, stąd też nie ma ograniczenia w możliwej do zdobycia liczbie punktów oceny. Aby awansować do następnej ligi, gracze muszą wygrać trzy spośród pięciu bitew o awans. Gdy liczba punktów oceny spadnie do 0, klan będzie musiał wygrać trzy bitwy o utrzymanie, aby pozostać w lidze Huragan.


Ocena klanu

Oceny wszystkich klanów zostaną zresetowane do standardowych wartości, lecz każda bitwa rozegrana w różnych ligach (oprócz początkowej ligi Szkwał) podczas sezonu „Północ”, przyniesie klanom 50 dodatkowych punktów (do maksymalnie 200 punktów). Wszystkie bitwy wliczane są do zunifikowanej oceny globalnej, która pozwala Wam porównać swoje wyniki z klanami na Waszym serwerze oraz z całego świata.

Ponownie podrasowany system punktowy

Wciąż pracujemy nad poprawą sposobu, w jaki matchmaker dobiera przeciwników w bitwach klanowych, co zaowocowało następującymi poprawkami w sezonie „Ziemia ognista”:

  • Klany o średniej ocenie napotkają przeciwników o bardziej porównywalnej do nich ocenie.
  • Tworzenie spotkań dla klanów o wysokiej lub niskiej ocenie zostanie znacznie przyspieszone, utrzymując obecną jakość dobierania.

Druga drużyna w bitwach klanowych

Klany posiadają dwie oceny: Alpha i Bravo. Główna ocena klanu to ta o wyższej wartości. Aby odblokować możliwość wyboru drużyny (np. o konkretnej ocenie), musicie wznieść pierwsze rozszerzenie klubu oficerskiego w bazie Waszego klanu. Już po zebraniu drużyny, ale jeszcze przed naciśnięciem przycisku „Bitwa” dowódca, jego zastępcy lub rekruter może w menu drużyny wybrać ocenę, dla której gracie. Stąd też gracze będą mogli wybrać ocenę w zależności od swojego stylu gry – czy są to poważne batalie o zwiększenie wpływów i wdarcie się na sam szczyt, czy też swobodne bitwy do gry ze znajomymi, by przetestować nową taktykę lub układy okrętów.

Osiągnięcia osobiste w bitwach klanowych są przyznawane za walkę w obu tych ocenach. Misje bojowe w sezonie bitew klanowych wciąż będą indywidualne; można je będzie wykonywać w bitwach dla obu ocen. Bitwy będą wliczane w postęp misji bojowej wyłącznie wtedy, gdy gracz spełnił jej wymagania w określonej lidze.


Osiągnięcia

Nowy sezon bitew klanowych przywita nas świeżym zestawem osiągnięć specjalnych dla graczy. Aby zdobyć je wszystkie, musicie rozegrać co najmniej jedną bitwę w każdej z następujących lig:

Liga Warunek
Szkwał Wejdź do ligi Szkwał lub wyższej w trakcie sezonu „Ziemia ognista”
Wicher Wejdź do ligi Wicher lub wyższej w trakcie sezonu „Ziemia ognista”
Sztorm Wejdź do ligi Sztorm lub wyższej w trakcie sezonu „Ziemia ognista”
Tajfun Wejdź do ligi Tajfun lub wyższej w trakcie sezonu „Ziemia ognista”
Huragan Wejdź do ligi Huragan w trakcie sezonu „Ziemia ognista”
Ziemia ognista Osiągnij pierwszy stopień w trakcie sezonu „Ziemia ognista”

Nagrody

Podczas sezonu „Ziemia ognista”, gracze mogą zdobyć do 11 000 jedn. stali!

Całkowita liczba jednostek stali jaką możecie zdobyć, pozostaje taka sama, lecz w nowym sezonie zmieniliśmy kolejność ich zdobywania. Wciąż musicie wykonać więcej misji bojowych, lecz są one teraz znacznie krótsze w porównaniu do większych misji z poprzednich sezonów. Stąd też graczom będzie łatwiej gromadzić ten cenny surowiec.

Na przykład, podczas sezonu „Północ” mogliście otrzymać 200 jedn. stali za 7 zwycięstw w lidze Szkwał, kolejne 500 za 8 zwycięstw w lidze Szkwał, a także dodatkowe 500 jedn. stali za wykonanie obu tych misji, co dawało w sumie 1200 jedn. stali. Od teraz, każde z pierwszych 15 zwycięstw w lidze Szkwał nagrodzi Was 80 jedn. stali, co da w sumie taką samą ilość 1200 jednostek.


Misje bojowe w ligach

W każdej lidze możecie zdobyć wartościowe nagrody za wygrywanie bitew. Wszystko, co musicie zrobić, to wygrywać!

Misje bojowe w ligach


Inne misje bojowe

W bitwach klanowych możecie również ukończyć inne misje bojowe. Ukończenie następujących misji bojowych przyniesie Wam dodatkowe Wolne PD w bitwie i ropę dla Waszego klanu. Otrzymacie również okazję na uzupełnienie swoich zapasów sygnałów i innych cennych przedmiotów w grze.

Inne misje bojowe


Mapy

Bardzo dokładnie przyjrzeliśmy się Waszym opiniom i poprawiliśmy algorytm doboru map dla sezonu „Ziemia ognista”. Obecnie prawdopodobieństwo wylosowania tej samej mapy kilka razy pod rząd jest znacznie mniejsze.

W nowym sezonie bitwy będę rozgrywane na następujących siedmiu mapach: Lodowe wyspy, Ziemia ognista, Droga wojownika, Pasmo górskie, Morze nadziei, Łzy pustyni oraz Północ. Wszystkie bitwy prowadzone będą w trybie Dominacji.

Na wszystkich mapach obowiązują następujące zasady:

  • Liczba stref kluczowych: 3,
  • czas zajęcia: 40 sekund,
  • punkty z zajętej strefy kluczowej: 3 punkty co 4 sekundy.

Zmiany te mają na celu poprawę balansu pomiędzy drużynami w bitwach klanowych i nie wpłyną widocznie na inne typy bitew.

Droga wojownika i Pasmo górskie

  • Okręty będą zaczynały bliżej centrum. Pomoże to okrętom działającym głównie na flankach szybciej zająć pozycje na początku bitwy, co pozwoli im na wcześniejsze dołączenie do akcji.

Morze nadziei

  • Strefy kluczowe zostały przeniesione. Obszar, który kiedyś znajdował się na lewej stronie mapy, został przeniesiony wewnątrz centralnego obszaru kluczowego.

Ten układ stref kluczowych był wykorzystywany w pierwszym sezonie bitew klanowych i biorąc pod uwagę zmiany, które zaszły w grze, promuje on drużyny o bardziej aktywnej oraz ofensywnej taktyce rozgrywki.


Wypożyczone okręty X poziomu

Gdy sezon się rozpocznie, każdy gracz, który rozegra losową lub klanową bitwę okrętem VIII–X poziomu, otrzyma zestaw trzech specjalnych okrętów X poziomu do tymczasowego wykorzystania: brytyjski pancernik  X [Conqueror], japoński krążownik  X [Zao], a także sowiecki niszczyciel  X [Grozovoi]. 19 kwietnia zostaną zastąpione niemieckim pancernikiem  X [Großer Kurfürst], sowieckim krążownikiem  X [Moskwa] oraz japońskim niszczycielem  X [Shimakaze]. Ostatnie trio – japoński pancernik  X [Yamato], niemiecki krążownik  X [Hindenburg]i amerykański niszczyciel  X [Gearing] – przypłynie do Waszych Portów 3 maja.

Okręty do tymczasowego użytku podlegają następującym zasadom:

  • Okręty będą dostępne tylko w bitwach klanowych;
  • Specjalny minutnik koło grafiki okrętu w Porcie ostrzeże Was o wygaśnięciu okresu wypożyczenia;
  • Nie będziecie mogli zamontować żadnego kamuflażu na tych okrętach;
  • Będziecie mogli przypisać ponownie dowódców do wypożyczonych okrętów bez poniesienia kary;
  • Wypożyczone okręty dostarczą te same nagrody, co możliwe do zbadania okręty;
  • Gdy te okręty zostaną usunięte, ich dowódcy zostaną automatycznie wysłani do Rezerwy, a ulepszenia, sprzęt eksploatacyjny i sygnały zostaną przeniesione do Inwentarza;
  • Jeśli okręty mają alternatywne moduły, takie jak torpedy dla okrętu Gearing, możecie je zamontować za darmo;
  • Jeśli dowódca został zrekrutowany specjalnie dla wypożyczonego okrętu, jego specjalizacja pozostanie niezmieniona po usunięciu okrętu z konta;
  • Jeśli dowódca został zrekrutowany dla wypożyczonego okrętu, a następnie przypisany do innego okrętu, jego specjalizacja pozostanie niezmieniona po usunięciu okrętu z konta;
  • Okręty są wypożyczane wraz z miejscem na siebie w Porcie. Miejsce te zostanie usunięte z konta wraz z okrętem.

Życzymy Wam powodzenia w bitwach klanowych i nowego rekordu w ocenie Waszego klanu!

Źródło: Portal WoWs

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments