Aktualizacja 0.8.0 – zmiany w wartości kamuflażu oraz okrętów
Aktualizacja 0.8.0 prócz zmiany gameplayu lotniskowców przynosi nam także wypośrodkowanie kamuflażu dla każdego okrętu. Ale o tym dowiecei się z notki zamieszczonej na portalu WoWsa.
Zmiany w równowadze gry
Zmieniliśmy umiejętność Ekspert w kamuflażu: okręty wszystkich typów otrzymywać teraz będą 10% premię. Poprzednio wynosiła ona 16% dla lotniskowców, 14% dla pancerników, 12% dla krążowników i 10% dla niszczycieli.
Skutek zmian dla okrętów różnych typów:
- Niszczyciele będą miały więcej czasu na przygotowanie manewru w sytuacji, gdy nieoczekiwanie znajdą się w pobliżu krążownika;
- krążowniki nie będą się musiały aż tak bardzo obawiać pancerników ulepszonych pod względem kamuflażu;
- dla pancerników umiejętność ta nie będzie już kluczowa, co pozwoli na większą elastyczność w doborze konfiguracji.
Dzięki tej zmianie nie będzie już dziwnych sytuacji, gdy okręty o dużych rozmiarach otrzymywały większą premię do kamuflażu niż małe jednostki.
Będziemy na bieżąco monitorować statystyki i podejmować działania, jeśli jakieś okręty okażą się zbyt potężne w wyniku zmian.
W aktualizacji 0.8.0 czas trwania pożarów na ciężkich krążownikach wzrośnie z 45 do 60 sekund. Zmiana ta obejmie wszystkie podobne do siebie okręty takie jak Kronsztad, Stalingrad, Azuma i Alaska.
Doskonałe opancerzenie ciężkich krążowników dawało im nieadekwatnie dużą przeżywalność w długich bitwach. Gdy kapitanowie takich okrętów mądrze zajmowali pozycje, jedynym sposobem na ich uszkodzenie było wzniecenie pożaru. Wydłużając czas gaszenia pożarów wprowadzamy zatem większą równowagę pomiędzy nimi, a „standardowymi” krążownikami, ale zachowując przy tym ich wyróżniające cechy: duże uszkodzenia od pojedynczej salwy, dobre opancerzenie cytadeli i dużą pulę PW.
Wymienione poniżej okręty odstają pod względem statystyk od okrętów swojego poziomu i typu. Biorąc pod uwagę ich indywidualną charakterystykę, wprowadziliśmy kilka zmian w balansie, które zwiększają ich skuteczność.
Japoński pancernik Izumo, poziom IX:
- Zwiększono parametr sigma z 1,8 do 2,0, aby zmniejszyć rozrzut pocisków wewnątrz elipsy rozrzutu.
Pancernik będzie skuteczniejszy w bitwie dzięki poprawie celności dział, co będzie rekompensować specyficzny układ baterii głównej.
Japoński pancernik Kii, poziom VIII:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii głównej z 31 do 30 sekund.
- Zmieniliśmy następujące parametry uzbrojenia torpedowego:
- Zwiększono jego zasięg z 6 do 10 km;
- Zmniejszono prędkość torped z 63 do 62 węzłów;
- Zwiększono uszkodzenia maksymalne z 14 600 do 17 233.
Dzięki tym zmianom Kii jako pancernik będzie mieć więcej okazji na wykorzystanie swoich wyrzutni torped, które przestaną być ostatnią deska ratunku. Dotychczas wykorzystanie wyrzutni torpedowych zmuszało graczy do odsłaniania burty okrętu w celu wystrzelenia torpedy, ze względu na ograniczenia kątów wyrzutni.
Japoński pancernik Nagato, poziom VII:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii głównej z 32 do 30 sekund.
Poprzez zredukowanie czasu przeładowania dział okrętu, pragniemy podkreślić rolę Nagato jako pancernika o dobrej manewrowości i solidnym pancerzu, lecz o niewielkiej liczbie celnych dział.
Amerykański pancernik Colorado, poziom VII:
- Zwiększono parametr sigma z 1,9 do 2,0.
Nowa wartość parametru sigma podkreśli rolę pancernika jako wolnego okrętu o przyzwoitej manewrowości, dobrym opancerzeniu, lecz małej liczbie celnych dział.
Francuski pancernik Dunkerque, poziom VI:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii głównej z 28 do 26 sekund.
Skrócony czas przeładowania zrekompensuje mały kaliber dział baterii głównej Dunkerque, co wyrówna szanse okrętu w starciach z innymi pancernikami VI poziomu.
Brytyjski pancernik Hood, poziom VII:
- Zwiększono parametr sigma z 1,8 do 1,9, aby poprawić skuteczność okrętu poprzez zmniejszenie rozrzutu pocisków wewnątrz elipsy rozrzutu.
- Wydłużono opóźnienie aktywacji zapalnika pocisków PP z 0,015 do 0,033 sekundy.
Dzięki nowemu ustawieniu zapłonu, pociski przeciwpancerne częściej będą detonowane w cytadeli opancerzonego okrętu, lecz wzrośnie też szansa na przebicie na wylot słabiej opancerzonych celów.
Francuski niszczyciel Aigle, poziom VI:
- Wydłużono zasięg torped z 7 do 8 km.
Zwiększenie zasięgu torped wydłuży okno czasowe, podczas którego ten francuski niszczyciel będzie mógł wystrzelić torpedy pozostając niewykrytym przez wroga. To rozwiązanie zapewni okrętowi więcej okazji na zaatakowanie pancerników.
Amerykański niszczyciel Mahan, poziom VII:
- Skrócono czas przeładowania dział baterii głównej z 4 do 3,3 sekundy.
Mimo iż ten niszczyciel posiada jeden z najlepszych parametrów uszkodzeń na minutę na swoim poziomie, specyficzna balistyka dział często nie pozwala na rozwinięcie skrzydeł podczas starcia z innymi niszczycielami. Nowy parametr nie wpłynie na charakterystykę balistyki dział baterii głównej, lecz znacznie zwiększy jej skuteczność w bliskim starciu z wrogimi niszczycielami.
Amerykański niszczyciel Sims, poziom VII:
- Zmieniono parametry standardowych torped:
- Wydłużono zasięg z 5,5 do 7 km.
- Zmieniono parametry alternatywnych torped:
- Wydłużono zasięg z 9,2 do 10,5 km.
- Zwiększono uszkodzenia maksymalne z 8500 do 9667.
- Wydłużono czas przeładowania z 72 do 76 sekund.
Zmiany w charakterystyce standardowych i alternatywnych torped mają na celu podkreślenie różnicy pomiędzy dwoma stylami gry niszczycielem Sims:
- „Ryzyko popłaca” – gra torpedami o krótkim zasięgu i dobrej prędkości, które zadają mnóstwo uszkodzeń.
- Stosunkowo bezpieczna opcja z większą odległością od przeciwnika, lecz z mniej szkodliwymi i wolniejszymi torpedami.
Radzieckie niszczyciele Ogniewoj, poziom VIII i Udałoj, IX poziomu:
- W dodatkowym miejscu zamontowano sprzęt eksploatacyjny „Grupa naprawcza”:
- Liczba ładunków: 1 (Grupa naprawcza I) i 2 (Grupa naprawcza II).
- Czas przeładowania: 120 (Grupa naprawcza I) i 80 (Grupa naprawcza II) sekund.
- Czas trwania: 28 sekund.
- Szybkość regeneracji PW: 0,5% PW na sekundę.
Radziecki niszczyciel Kijów, VIII poziomu:
- Do miejsca z „Wytwornicą dymu” dodano sprzęt eksploatacyjny „Grupa naprawcza”:
- Liczba ładunków: 2 (Grupa naprawcza I) i 3 (Grupa naprawcza II).
- Czas przeładowania: 120 (Grupa naprawcza I) i 80 (Grupa naprawcza II) sekund.
- Czas trwania: 28 sekund.
- Szybkość regeneracji PW: 0,5% PW na sekundę.
Dodanie sprzętu eksploatacyjnego „Grupa naprawcza” pozwoli na skuteczniejsze pojedynki z wrogimi niszczycielami i w większym stopniu zracjonalizuje postęp do X poziomu.
Nowa i zmieniona zawartość
Brytyjski krążownik V poziomu Exeter będzie teraz testowany przez deweloperów, supertesterów i współtwórców społeczności.
Źródło: Portal WoWs