Wieści z SuperTestu – Leone, Nieustraszony, Yahagi, Viribus Unitis, Azuma
Kolejna duża paczka zmian okrętów wprowadzonych do SuperTestu po przeróbkach.
Włoski niszczyciel Leone, tier VI.
Wytwornica dymu została zastąpiona wytwornicą identyczną z tą z niszczyciela Farragut:
- – ilość ładunków 2(I) lub 3(II)
- – przeładowanie 240s(I) lub 160s(II)
- – czas działania 30s.
- – czas rozpraszania 118s.
Działa okrętu Leone obracają się wolno i nie mają dobrych kątów ostrzału. Wady te pozostaną już na stałe i będą specyficzne dla tego niszczyciela. Ulepszone właściwości zasłony dymnej będą je rekompensować i pozwolą efektywniej używać wybrakowanych dział o dużym kalibrze.
- – zwiększono prędkość wylotową pocisków z 750 do 850m/s i poprawiono balistykę
- – zwiększono uszkodzenia od pocisków AP z 2000 do 2100
Włoski niszczyciel ma bardzo specyficzne parametry balistyki, które redukują efektywność ognia na maksymalny zasięg prawie do 0. Nowe parametry pozwolą na uniknięcie tego problemu.
Rosyjski niszczyciel Nieustraszony, tier IX.
Bateria dział główny może się teraz obracać o 360 stopni, pozwoli to Nieustraszonemu być bardziej efektywnym w bitwach manewrowych.
Uzbrojenie torpedowe zostało zastąpione bardziej potężnym, pasującym do roli Nieustraszonego jako torpedowca.
- – przeładowanie skrócono z 131 do 125s.
- – maksymalne uszkodzenia od torped zwiększono z 14600 do 17933
Japoński niszczyciel Yahagi, tier V.
- – dodano osobny slot na „Doładowanie silnika”
- – zmniejszono czas przestawiania steru z 7,4 do 5,1 sekund.
- – zastąpiono torpedy nowymi:
- – zasięg zwiększono do 12 km
- – prędkość zredukowano z 67 do 60 węzłów
- – wykrywalność torped zmniejszono z 1,7 do 1,6 km
- – maksymalne uszkodzenia zmniejszono z 20967 do 17233
Głównym problemem z uzbrojeniem torpedowym Yahagi są małe kąty wystrzału. W nowej wersji krążownika zdecydowaliśmy skupić się na nich, kompensując ich wady możliwością wystrzeliwania ich pozostając niewykrytym i zwiększając manewrowość okrętu.
- – prędkość wylotowa pocisków zwiększono z 825 do 850 m/s
- – zwiększono penetrację pocisków AP.
Poprzednie pociski krążownika były bardzo słabe i nie pozwalały penetrować pancerza innych krążowników. Zmiana poprawi ten parametr zwiększając efektywność okrętu w bitwach.
Niemiecki pancernik Viribus Unitis, tier V.
Okręt zostanie przesunięty na tier V. Parametry V, a zwłaszcza jego świetne opancerzenie było za silne na IV tier. Charakterystyki okrętu zostaną dostosowane:
- – zasięg ognia uzbrojenia dodatkowego zwiększono do 4 km
- – wykrywalność z powierzchni zwiększono z 10,8 do 12,5 km, a po wystrzale z dymu z 8,4 do 9,54 km
- – zasięg ognia baterii głównej zwiększono z 14,7 do 16 km
- – sigmę zwiększono z 1,5 do 1,8
- – czas obrotu dział głównych zmniejszono z 60 do 45 s.
- – czas przeładowania dział zmniejszono z 32 do 30 s.
- – zwiększono czas aktywacji zapalnika AP do standardowej wartości 0.033
Okręt będzie nadal cechował się niską wykrywalnością, co w połączeniu z ulepszonymi parametrami dział pozwoli mu być trudnym przeciwnikiem na swoim tierze.
Japoński krążownik Azuma, tier IX.
Krążownik zostaje przesunięty na tier IX. Ta zmiana pozwoli na bardziej komfortową grę. Następujące parametry zostaną dostosowane:
- – zasięg baterii dodatkowej zmniejszono do 5 km
- – ilość HP zmniejszono z 71800 do 58350
- – pancerz centralnej sekcji zmniejszono z 30 do 25mm, co było specjalną cechą na okręcie X tieru
- – usunięto sprzęt „Sonda hydroakustyczna”
- – zwiększono czas przeładowania baterii głównej z 18 do 20s.
- – celność została zmieniona na identyczną ze standardowymi krążownikami (np. Roon czy Dm. Donskoj) zamiast „superkrążownikowej”
Usunięcie Sondy Hydroakustycznej podkreśli rolę tego okrętu jako główny przeciwnik wielkich krążowników/super krążowników. Jednocześnie nowa celność odróżni Azumę od innych dużych krążowników (Stalingrada, Kronsztadta czy Alaski) dając cechy typowe dla japońskich okrętów – dobrą celność w porównaniu z innymi jednostkami rywali.
Źródło: World of Warships Development Blog
Tłumaczenie: Dark_Havoc
Austro-Węgierski pancernik jako niemiecki…
Mówili, że z czasem coś z tym zrobią, np. przeniosą do drzewka paneuropejskiego, gdy powstanie…
Generalnie ciekawe zmiany i chyba w dobrym kierunku. Zwłaszcza w stosunku do Nieustraszonego, który ewidentnie nabiera charakteru dużego torpedowca. Natomiast Azuma z działami z celnością krążowników to naprawdę jakieś nieporozumienie. Zostawcie sobie takie wirtualne zmiany w okrętach, radarach działających z opóźnieniem, doładowania niewidki lub hp krążowników na kapie i inne „zakrzywienia wirtualnej przestrzeni” jak będziecie robić grę o „gwiezdnych, czy międzygalaktycznych wojnach”. I pamiętajcie, że działa Alaski były droższe w technologii i produkcji od dział 406 mm pancerników, a i tak nie strzelały jak działa krążowników i przestańcie pieprzyć w tej wirtualnej strzelance chłopcy w krótkich spodenkach. W lutym, jak uporacie się z aktualizacją 0.8 będziecie mogli pochlać i pograć…
Przynajmniej wiadomo że nie warto czekać, i skupić się na zbieraniu na lepsze propozycje dziewiątej.
I w tym kierunki idziemy…