Jak zmiany amunicji wpłyną na dobrze opancerzone czołgi?

Cześć, pytaliśmy wewnętrznie o pewnie wyjaśnienie, jak zmiany amunicji wpłyną na dobrze opancerzone czołgi i czołgi superciężkie. To oficjalna odpowiedź:
 
W tym momencie efektywność dobrze opancerzonych pojazdów, jak E-100, IS-4 (chcemy je dodatkowo poprawić na żądanie graczy!), Maus czy Type 5 Heavy (te za to znerfimy) jest na podobnym poziomie, jak innych czołgów ciężkich. To nie szalone wyniki. Tak, te pojazdy mają dobrą wydajność, jeśli chodzi o zablokowane obrażenia, ale to właśnie tak zostały zaprojektowane. Zmiana zwiększy ich przeżywalność, ale nie szansę na przebicie tych pojazdów (penetracja pocisków specjalnych nie ulegnie zmianie). Po zmianach pojazdy dostaną mniejsze obrażenia od pocisków specjalnych o 25-50%, ale to tylko część (niekoniecznie większa) obrażeń, które otrzymują, więc średnie otrzymane obrażenia lekko zmaleją. Zmiana będzie sytuacyjna, kiedy w specyficznej sytuacji te czołgi będą otrzymywały obrażenia z amunicji specjalnej ze zwiększoną penetracją.
 
W wyniku tego: Tak, pojazdy dostaną niebezpośrednie poprawki. Jednak rozmiar tych zmian będzie sytuacyjny i nie na tyle wielki, aby zniszczyć ich balans. Mając to na uwadze, w oparciu o wyniki testów będziemy dokładnie śledzić, czy zmiany nie będą miały większego wpływu niż wstępnie planowaliśmy i w razie potrzeby będziemy reagować.
Krótkie FAQ dt. amunicji specjalnej:
Q: Czy pojazdy premium również będą miały zmienioną amunicję premium? Jeśli tak: Czy to nie „nerfienie” czołgów premium po ich sprzedaży?
— Tak, wprowadzamy tę zmianę do wszystkich czołgów w grze. Nie, nie można tego nazwać „nerfem czołgów premium”. To zmiana dla każdego jednego pojazdu w grze, także wszystkie maszyny otrzymały zmiany w tym parametrze. Co oznacza, że efektywność wszystkich pojazdów na amunicji specjalnej spadnie o taki sam procent. To nie „nerf” premium.
 
Q: Ze zmniejszonymi obrażeniami na strzał, czy to nie sprawi, że pojazdy superciężkie będą bardziej OP? Czy developerzy rozważą dodanie słabych punktów do ich pancerzy? (tutaj chodzi głównie o japońskie czołgi ciężkie)
— Klasa czołgów superciężkich zdecydowanie nie jest dzisiaj zbyt mocna. Tak, to zwiększy ich zdolność przetrwania. Ale to nie sprawi, że staną się zbyt mocne. W dodatku nie planujemy dodawania słabych punktów, ponieważ penetracja pocisków pozostaje niezmieniona. I nie będziemy zmieniali penetracji czy szansy na zadanie obrażeń. Jedynie wpłyniemy na ich ilość. Nerf trafi też Type 4 i Type 5 Heavy.
 
Q: Dlaczego nie ograniczycie po prostu ilości amunicji specjalnej, jakie pojazdy mogą mieć na pokładzie? (to pytanie od graczy, którzy uważają, że zmniejszenie obrażeń jest bardziej pay to win, ponieważ zachęca do używania jeszcze większej ilości amunicji specjalnej)
  1. Nie chcemy ograniczać użycia amunicji metodami „pozabitewnymi”. Ograniczenia muszą być wewnątrz bitwy i być dyktowane przez sytuację w grze.
  2. Chcemy zmniejszyć ilość obrażeń zadawaną przez amunicję specjalną, specjalnie w miejscach, gdzie walczymy z dobrze opancerzonymi pojazdami.
  3. Nie chcemy liczyć ile pocisków każdego rodzaju pojazd powinien brać na pokład, ponieważ jest to wybór indywidualny i zależny od sytuacji w bitwie. Czasem 4-5 pocisków wystarczy, jeśli nie ma zbyt wielu twardych czołgów w bitwie, a czasem nawet połowa magazynu okaże się nie zapełnić nam całej bitwy.
  4. Chcemy też uniknąć sytuacji, w której pociski specjalne gracza wyczerpią się nie z powodu jego przygotowania do bitwy, tylko przez sztuczne ograniczenie. Jeśli amunicja się skończy, to co zrobi gracz? Będzie miał jeszcze mniejszą szansę w walce z pojazdami dobrze opancerzonymi. W tej sytuacji pozostałe 75% obrażeń (amunicja specjalna będzie zadawać 25-30% mniejsze obrażenia ~red.) nigdzie nie znika. Pociski specjalne nie przestają zadawać obrażeń. Po prostu będzie ich mniej. Jednak pozostałe 75% będzie miało takie same szanse jak wcześniej. Dlatego nie będziemy sztucznie ograniczali ilości pocisków.

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

38 komentarzy

  1. Anonim pisze:

    Nie ma wątpliwości, że gold to duży problem wota. Jak nie umiesz celować to chwyć za golda! Jak dla mnie zmiana amunicji premium jest podstawą dla dalszej grywalności. Wiadomo, że teoretycznie gold jest dla takich pojazdów jak ósemki na dychach, podczas spotkania z pojazdami typu type 5 heavy. Żeby przynajmniej w bok wieży przebijały. Ale za to na dychach wszyscy ładują z full golda, co jest niezmiernie irytujące. Myślałem, że wg zrobi ograniczenie do noszenia np 3 pociskow premium max., co wydaje się lepszym rozwiązaniem, tylko trzebaby było popracować nad ilością noszonych pocisków przez pojazdy z wysoką i niską alfą, ale i tak dobrze, że wg robi cokolwiek oprócz dodawania premek. Tylko dlaczego nerf dla mausa i typa? Przecież to już są słabe pojazdy jak na dzisiejsze realia… Maus dlatego bo niemiecki, a type? Przesada.

  2. Ares pisze:

    Tak kolego powinny wyglądać wszystkie pojazdy, jak SU 100Y.

    To pojazd ze skillem. Wyższa penetracja za mniejszy dmg na normalnych AP i wyższe obrażenia na AP z mniejszą penetracją na premium, to jest balans.

    • Eberhard Mock pisze:

      Podobnie jest jeszcze z KW-2, czy brytyjskimi medami wyższych poziomów z HESHami. To przykład pojazdów gdzie odpowieni dobór pocisku może dać realne korzyści. Ale to jest trudne, tu trzeba analizować sytuację, troszkę pomyśleć.

      Gdy się nad tym zacząłem zastanawiać to nagle zrozumiałem dlaczego mamy mapy bobslejowe i nieograniczone gold ammo. Gra jest dopasowana do przeciętnego gracza, a przeciętny gracz do inteligentnych nie należy.

  3. Anonim pisze:

    Dlaczego komentarze typu „jebać WG” nie są usuwane a mój komentarz w stylu „nie oglądaj smalca i używaj własny mózg” został usunięty? Jakiś odłam sekty 5zł jest dziś adminem ?

  4. bres pisze:

    Nie wiem po co to ruszac,kazdy ma wybor i moze strzelac z czego chce,nie dziwne ze uzywa sie gold ammo jesli czolg 9 tier ma podst pen 212 a premka 8 tier 230,moim zdaniem dalszym mieszaniem w ammo czy perkach zalogi tylko popsuja gre

    • Eberhard Mock pisze:

      Jakie czołgi? Konkretnie napisz.

      Każdy czołg w grze ma pewien zestaw cech, które stanowią o jego charakterystyce i pomagają go zbalansować. Gold ammo wyraźnie zaburza jeden z parametrów balansu. Jak by to wyglądało gdyby wciśnięcie innego klawisza, nawet za cenę 50k kredytów dało takiemu E-100 mobilność Ob.140? Rozumiesz teraz troszkę lepiej o czym tu się rozmawia?

  5. Eberhard Mock pisze:

    Te jęki o obcięcie dmg golda są po prostu żałosne, a argumenty typu „med ósmego poziomu nie poradzi sobie z E-100” to już szczyt. Uważacie, że było by fair gdyby bokser wagi lekkiej dostał kastet, pałę albo zgoła pistolet, żeby poradził sobie z bokserem wagi ciężkiej? Jakim trzeba być głupkiem, żeby stawać do walki med 8 vs. super ciężar 10 i liczyć, ba!, domagać się szansy na zwycięstwo?

    Społeczeństwo, a młodzież w szczególności, jest obecnie tak leniwe i głupie, tak przyzwyczajone do otrzymywania wszystkiego na tacy, że zanika zdolność do radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Rośnie za to oczekiwanie, że takich sytuacji nie będzie, a jak już się pojawią to znajdzie się magiczny sposób na rozwiązanie problemu. 500+, zasiłeczek, klawisz „2”…

  6. glus1321 pisze:

    O ile mi wiadomo komentujemy tutaj zagrania WG a nie ludzkie ułomności z którymi się urodziliśmy. Więc kolego bądź tak łaskaw opuścić to forum i przemyśleć swoje zachowanie.

  7. Zgred pisze:

    Konieczność przeprojektowania gold ammo jest oczywistą oczywistością, jak mawiał „klasyk”, tylko obawiam się, że WG – jak to ma w zwyczaju – wyleje dziecko z kąpielą, czyli próbując naprawić, spieprzy tyle rzeczy przy okazji, że nie poznamy giereczki 😛

  8. g-h pisze:

    Najgorsze, że niektóre pojazdy bez golda nie mają racji bytu po prostu. Sens grindowania niektorych pojazdów również stanie pod znakiem pytania. Chcą naprawić sytuację ale nie wiem czy to nie kolejny strzał w stopę…

    • Anonim pisze:

      Śmieszne są te teksty że nie warto czymś wyjeżdzać z garażu. A właśnie że wyjedź. Pokaż co potrafisz. Wiesz ile satysfakcji dale eMka wbita na kaczusi losowanej na 6? Bezcenne uczucie:) Albo jak robisz dobrą bitwę tygrysami 1 i 2? Mnie gra tyszkiewiczem cieszy tak samo jak teciakiem 34 albo a-20. czasami nawet lubię DW2 odkurzyć w garażu. i gram nim bez golda:)

      • Szczyrczek pisze:

        Oba Tygrysy to bardzo przyjemne czołgi, nie rozumiem tej całej nagonki…
        Co do golda natomiat to wystarczyłoby naprawić MM, który zdecydowanie bardziej psuje zabawe.

        • Anonim pisze:

          Chyba obaj świata czołgów nie widzieliście z pozycji innej niż sowieckie drzewko albo tylko z tych czołgów co się opłaca mieć… życzę ci jednemu z drugim abyś trafił na Type5 czy nawet Defendera siedząc w Tygrysie II.

          • Szczyrczek pisze:

            Rozgrywając ostatnią bitwę tygrysem 2 zrobiłem klasyczny dmg/życie i wbiłem 3 odznakę biegłości. Przyjemny czołg ze świetnym działem i całkiem niezłym pancerzem, a co do defendera ruski czołg to ruski czołg… Nie ma to jak porównywać 8 tier do 10…

  9. Su 100Y pisze:

    A co z SU100Y? Tam pocisk premium ma mniej penetracji ale za to większe uszkodzenia, też dostanie nerfa do dmg? Jeśli tak to ten czołg traci sens bytu, bo to była najlepsza zabawa

  10. maremel pisze:

    Sytuacja jasna i klarowna. Ci co ****ą goldem będą płakać. A tym którzy używają sporadycznie większej różnicy nie będzie, ot wystrzelą jedną, dwie pestki więcej. Wygra i tak jak zawsze WG.

  11. AIMBOT pisze:

    Zrobiłem sobie Dzika… dwa dni po nerfie. Z(a)robiłem sobie 430U…. Obecnie jestem blisko Type5 i Maus…..Zasłużona nagroda…CHWD WG.

    • AIMBOT pisze:

      Gdy w sklepie kupisz markową wiertarkę aku, a po rozpakowaniu w domu, przy choince, wyjmujesz z pudełka ręczną wiertarkę lekko zardzewiałą-Twoja mina?- Benny Hill wiecznie żywy. A czas to pieniądz.

  12. darek pisze:

    O co wam wszystkim chodzi? Musicie wiecej pociskow kupowac za golda i tyle. Kasa ma sie zgadzac wiec grac i wydawaj hajs. Z powazaniem (w *****) ADMINISTRACJA WG

  13. szczecinPL pisze:

    Proponuje wam wszystkim odinstalować grę i przestaniecie płakać 😀

  14. Zzz pisze:

    A mi się nie podoba zmiana dla czołgów premium. Skoro zapłaciłem za czołg z konkretnymi parametrami to chce je mieć. A jak zmieniają to niech dadzą możliwość oddania tego pojazdu. Takim sta2 jak trafię na np e100 to będę zwykłymi pociskami się odbijał albo użyje pocisków premium ale nie dam rady go pokonać bo będę potrzebować kilkudziesięciu strzałów a do tego zarobek okaże się ujemny.

    • hahahaha pisze:

      HAHAHAHAHA ból dupki 😀 Oby więcej takich kwiatków, chętnie się jeszcze pośmieje.

      • Zzz pisze:

        Niestety masz rację. Ból dupki jest w kwestii premek.

        • q pisze:

          Nie ma to jak narysowac skrajna sytuacja med 8 t vs e 100 i oczekiwac ze sie wygra tylko dlatego ze amunicja premium zadaje 25 % dmg 😀 smiech an sali.
          8 med vs 10 s hvy face 2 face MA PRZEGRAC.
          Gdyby MIAL wygrac to powiedz mi , po co robic e 100 ?

          • Zzz pisze:

            Skrajna sytuacja, tylko losowania ósemek na dziesiątki to standard więc odebranie im obrażeń w pojazdach za które (razem z parametrami obrażeń) płaciło się prawdziwymi pieniędzmi jest nie fair a to był mój „ból dupki”.”MA PRZEGRAĆ” napisałeś w wg mnie ma mieć szansę wygrać, Małą i dużym kosztem kredytów a szansa powinna być. Do tego myślę że dojdzie pluton trzech słabszych graczy kampiących w super ciężkich czołgach i będzie to nie do rozbicia. Kończę tą rozmowę bo komentarze ból dupki i śmiech na sali nie zachęcają do dyskusji. Pozdro panie Q, ps E100 mam i liczę że trafisz ósemką na mnie po zmianach 😉

  15. Anonim pisze:

    Czy będzie możliwość zamiany pocisków do czołgów np acpr zamiast heat ?

  16. Anonim pisze:

    Jak zmiany wpłyną na 50TP i 60TP ? Te czołgi mają małą penetrację na zwykłej amunicji

  17. czesio pisze:

    kolega glus1321 ma racje grałem na typie 5 dostałem kilka razy i po ptakach było hit,hit,hit e100,e100 i e4, niby coś tam odbił ale marne 2k to chyba dlatego że nie trafili,zamiast czołgów cieżkich będzie wielka kupa.

  18. glus1321 pisze:

    Obecnnie maus type 5 heavy i e 100 to moim zdaniem najbardziej ******* czołgi w grze….. Dlaczego??????
    Łączy je jedno. To czołgi ciężkie na X tierze. Więc co z tego???
    Na poziomach ciężkich nie znajdziemy już graczy takich jak pomidory Januszy lub inne odmiany cebuli. Jak nie da sie czołgu przebić ładują draższą amunicje… Dlaczego?????? Bo im ***** można!!!!!!!! Ico dalej??????? Streszcze to w trzech zdaniach…. Znaczy slabach ROZ-PIER-DOL….. Czołgi te są dziurawione jak ser… Typowi nawet z heat-a wchodzi nawet w dolną płyte… W jażmo(nie wiem czy dobre ,,Ż”… Bo mam dysortografie) we wszystko. Więc z dobrego pancernego czołgu który powinien być nie przebijalny. Stał się przebijalny jak leopard… I to wszystko przez numer 2 . Tak samo jest z e100 oraz mausem. Kij że wprowadzą balans do amunicji premium. Jak chcą znerfić jeszcze typa 5 heavy i mausa. Wyjdzie na jedno.

  19. Anonim pisze:

    ciekawie może być na CW gdzie gold był standardem. A po nerfie DPM czołgów na goldzie bedzie o 25-30% niższy. Czy mi sie podoba taki ruch WG….NIE MAM ZDANIA NA OBECNA CHWILĘ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.