Stopniowe przejście na systemy 64-bitowe i DirectX 10.1
World of Warships wciąż się rozwija. Dodajemy nowe okręty, lokacje, tryby gry i różne treści do gry. Wprowadzamy nowe technologie, aby poprawić wygląd gry, efekty dźwiękowe oraz aby poprawić optymalizację. Z radością kontynuujemy aktywne prace nad grą, starając się uszczęśliwić Was nowymi aktualizacjami, z tego też powodu w niedalekiej przyszłości chcemy zakończyć wsparcie dla 32-bitowych (x86) systemów operacyjnych i wersji DirectX przed wersją 10.1. Niestety oba komponenty są rozpaczliwie nieaktualne oraz niezwykle rzadko spotykane w konfiguracjach komputerowych naszych graczy.
32-bitowe systemy operacyjne wymagają nieodłącznej architektury, która nie pozwala na wykorzystanie RAM-u powyżej 2 GB. Patrząc na obecną ilość i jakość zawartości w World of Warships, wspomniana ilość RAM-u jest niewystarczająca i może powodować awarie klienta gry po zaledwie kilku bitwach. Mając to na uwadze, w przyszłym roku planujemy zakończyć wspieranie 32-bitowych systemów operacyjnych. Dzięki temu zoptymalizujemy klienta gry dla praktyczniejszych i szybszych operacji na zaktualizowanych systemach operacyjnych, da nam to również możliwość zintegrowania nowych technologii graficznych w przyszłości. Gracze wykorzystujący 32-bitowe systemy wciąż będą mogli uruchomić World of Warships, lecz nie zagwarantujemy wysokiej jakości działania klienta gry, a także wsparcia technicznego.
Jeśli napotkacie problem z brakiem pamięci, sprawdźcie rozwiązania sugerowane w specjalnym artykule. Zawarte w nim instrukcje pomogą pozbyć się najczęściej spotykanych problemów, lecz nie poprawią płynności gry na komputerze, który nie spełnia nowych wymagań systemowych.
Podobnie sytuacja ma się z wersjami DirectX starszymi niż 10.1. Wsparcie tych wersji zajmuje dużo czasu i wymaga sporo wysiłku ze strony zespołu deweloperów, co spowalnia rozwój gry. Z każdą następną aktualizacją dodawanie nowej zawartości, nowych funkcji i dalszych ulepszeń zajmuje nam coraz więcej czasu. Z tego powodu w niedalekiej przyszłości zakończymy wsparcie również dla starszych wersji DirectX. Gra nie uruchomi się, jeśli wersja DirectX zainstalowana na Waszych komputerach będzie starsza niż 10.1. Więcej szczegółów o DirectX i jego najnowszych wersjach czeka na Was pod poniższymi linkami:
Najnowsze trendy w niemal wszystkich współczesnych grach, jak również nasze statystyki pokazują wyraźnie, że nasza decyzja o wygaszeniu wsparcia dla starych technologii jest słuszna: w ostatnich miesiącach mniej niż 4% graczy World of Warships uruchamiało grę na komputerach z 32-bitowym systemem. Mniej niż 3% z nich miało zainstalowaną wersję DirectX starszą niż 10.1.
Rozumiemy, że dla części z Was nie są to najlepsze wiadomości i serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane.
Zrobimy co w naszej mocy, aby to przejście było na tyle komfortowe, na ile będzie to możliwe. Mamy również nadzieję, że weźmiecie pod uwagę powyższe argumenty. Postaramy się, by ta zmiana przebiegła bez zakłóceń, dlatego będziemy z wyprzedzeniem informować Was o naszych planach. Mamy nadzieję, że tym razem wystarczy czasu, aby zaktualizować oprogramowanie, jeśli Wasz system zostanie dotknięty nadchodzącymi zmianami. Wszyscy gracze, których dotyczy ten problem, otrzymają dodatkowe powiadomienia. Dokładne daty wejścia w życie tych zmian zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Źródło: Portal WoWs
Nie postawi trollu, jeżeli już to poprawi działanie na 64 bitach.
Ty bezczelny i napastliwy gamoniu nie wiesz prawdopodobnie jak działa komputer…
Pytanie, czy planowana zmiana postawi nowe wymagania tylko systemowi operacyjnemu (64) i pamięci operacyjnej RAM na płycie głównej, czy także kartom graficznym i ich własnemu ramowi?
Przeinstalowałem (laptop) miesiąc temu z win7 32 na win10 64 i: gra przestała się wieszać po kilku rozgrywkach, nie ma opóźnienia podczas ładowania (czas), nie „wywala” mnie z gry, szybciej się ładuje i nie wiesza się – oczywiście konfiguracja laptopa jest „constans” –