Jak grać nowymi lotniskowcami
Wargaming postanowił nie tłumaczyć na inne języki (czyżby zapomniał o opcji tłumacz w Google – red.) jak grać w testach nowymi lotniskowcami, jednak my na przekór ich przetłumaczy (opiszemy) co i jak powinno się robić. Oczywiście w oparciu o ten artykuł – przecież nie wyważa się otwartych drzwi ;). Ale prosimy także o zostawieniu koniecznie informacji dla deweloperów pod tym linkiem, oni naprawdę to czytają!
Dlaczego WG zmieniło gameplay lotniskowców:
Lotniskowce to jeden z najtrudniejszych typów okretów, które można skutecznie wykorzystać w World of Warships. Mają swój własny typ zarządzania oraz rozgrywkę, podobnie jak gry strategiczne w czasie rzeczywistym (RTS-y). Doświadczony gracz zręcznie dowodzi kilkoma eskadrami naraz i może zadać kolosalne obrażenia celowi w krótkim czasie. Różnica w skuteczności bojowej między świeżymi graczami a tymi, którzy opanowali ten typ okrętu jest ogromna. Konkretne kontrole mają wpływ na popularność lotniskowców, a stosunkowo niewielka liczba graczy wybiera je do walki w porównaniu do innych typów jednostek w grze.
Biorąc pod uwagę wszystkie wyżej wymienione czynniki, podjęliśmy decyzję o odświeżeniu rozgrywki lotniskowców. Głównym celem tych zmian jest zwiększenie popularności i wyglądu walk tym typem okrętów, a także ich zrównoważenie w stosunku do innych typów jednostek.
Kontrola eskadr samolotów
Zapoznajmy się z nowym schematem sterowania. Wcześniej gracze używali myszy do wydawania rozkazów eskadrom, ale teraz zarówno klawiatura jak i mysz są równie ważne. Pamiętaj, że możesz kontrolować tylko jedną eskadrę na raz.
Aby nadać eskadrze kolejność startu, musisz dwukrotnie nacisnąć klawisze [1], [2] lub [3]. Pierwszy klawisz uruchamia nowy typ eskadr samolotów szturmowych, drugi bombowce torpedowe i trzecie bombowce nurkujące. Dywizjon może zawierać samoloty tylko tego samego typu, a gracze nie mogą teraz bezpośrednio kontrolować myśliwców, ale omówimy tę sprawę później. Możesz uruchomić nową eskadrę tylko wtedy, gdy poprzednia została zniszczona lub otrzymała nakaz powrotu na okręt. Możesz wysłać eskadrę z powrotem na lotniskowiec, naciskając [F]. Po wydaniu tego rozkazu nie można go anulować.
Eskadry kontrolowane są za pomocą klawiszy WASD:
[W] -zwiększyć prędkość, zużywa Boost.
[S] – zmniejsza prędkość, zużywa Boost
[A] – zwraca eskadrę w lewo.
[D] – zwraca eskadrę w prawo.
Boost to tryb silnika, który pozwala znacznie przyspieszyć lub spowolnić eskadrę. Zwiększenie wyświetlane jest w skali po lewej stronie od samolotu. Pokazuje rezerwę energii silnika, która zostaje zużyta przez Boost. Zwiększenie prędkości (boost) przywracana jest z czasem, jak nie jest używane. Możesz szybko przywrócić rezerwę, używając specjalnego materiału eksploatacyjnego. Aktualna prędkość twojej eskadry jest również wyświetlana po lewej stronie.
Dywizjon można również obrócić za pomocą myszy. Używając tego, twoje samoloty obrócą się płynniej, co jest ważne, gdy celujesz w jednostkę przeciwnika, ponieważ aktywne manewrowanie zwiększa rozrzut ataku.
Tryb ataku
Zadawanie obrażeń i niszczenie wrogów jest jednym z najważniejszych zadań każdego gracza World of Warships. Gdy omówiliśmy podstawowe elementy sterowania eskadrami omówmy temat ataku. Samoloty mają teraz oddzielny tryb ataku. Kiedy wybierasz cel i jesteś gotowy do ataku, kliknij lewym przyciskiem myszy, a twoja eskadra przełączy się w tryb ataku. W tej chwili niewielka liczba samolotów oddziela się od eskadry i przygotowuje się do zrzucenia ładunków. Reszta eskadry wypada z kontroli gracza na czas ataku, a kontrola powraca po jej zakończeniu.
W zależności od typu eskadry, zobaczysz albo elipsę do startu rakiet czy bomb, albo pas torpedowy do ataku torpedami. Aby wystrzelić, kliknij ponownie lewy przycisk myszy.
Zwróć uwagę, że samoloty potrzebują trochę czasu, aby namierzyć cel i przeprowadzić udany atak. Podczas sterowania musisz wziąć poprawkę na kierunek w którym zmierza jednostka przeciwnika, jej rozmiar, szybkość i zwrotność. (tzn celuj z wyprzedzeniem – red.). Samoloty, które zrzuciły ładunek, zostają pozbawione kontroli i zawracają na lotniskowiec w celu uzupełnienia zapasów amunicji. Jeśli pozostaniesz w trybie ataku przez określony czas bez przeprowadzania ataku, wszystkie samoloty dołączą do eskadry i możesz spróbować wykonać kolejny atak na cel.
Aby ułatwić sobie korzystanie z trybu ataku, udostępniliśmy wskaźnik zawierający zegar i specjalny pasek. Jeśli pasek jest zielony, możesz zaatakować, jeśli jest pomarańczowy, nie możesz zaatakować.
Jeśli chcesz się rozejrzeć i sprawdzić co robi twój cel jak i drużyna, możesz wykorzystać opcję swobodnego rozglądania się. Jest aktywowana poprzez kliknięcie i przytrzymanie prawego przycisku myszy. W tym czasie twoja eskadra pozostanie na wcześniej obranym kursie.
Rodzaje samolotów
Samoloty szturmowe
Nowy typ samolotu, który niesie niekierowane rakiety jako broń przeciw okrętom. Mogą zadawać duże obrażenia lekko opancerzonym celom. Celownik tego typu samolotu wygląda jak elipsa. Wewnątrz wyświetlają się specjalne znaki, pokazujące rozproszenie po pełnym wycelowaniu. Elipsa zmniejsza się do idealnego promienia, jeśli samoloty nie wykonują ostrych manewrów. Jednak samoloty szturmowe mają dość szybkie celowanie i mogą natychmiast zrzucić swoje ładunki. Poza tym te samoloty osiągają dużą prędkość i mogą bardzo szybko osiągnąć swój cel.
Bombowce nurkujące
Samoloty wyposażone w bomby, mogą zadać duże obrażenia opancerzonym celom. Japońskie bombowce są teraz wyposażone w bomby przeciwpancerne, podczas gdy ich amerykańskie odpowiedniki niosą bomby burzące. Bombowce mają ten sam styl celownika, co samoloty szturmowe. Jednak w przeciwieństwie do tego ostatniego, elipsa bombowców jest większa. Dodatkowo rozszerza się rozszerza się bardziej, gdy aktywnie manewrują.
Samoloty torpedowe
Atakowanie samolotami torpedowymi znacznie różni się od innych ataków powietrznych. Strefa upuszczania torped jest podobna do innych jednostek używających wyrzutni torped. Stożek opadowy bombowców torpedowych dzieli się na kilka sektorów, w zależności od liczby torped, które grupa atakująca jest gotowa do zrzucenia.
Kiedy wasze samoloty zmniejszą swoją wysokość i przygotuje się do ataku, stożek torpedy zacznie się zawężać. Możesz natychmiast rzucić torpedy, ale lepiej poczekać, aby uruchomić je węższym rozkładzie i z większą dokładnością. Torpedy potrzebują czasu na uzbrojenie zanim uderzą w cel. Aby było to wyraźniejsze, odległość uzbrojenia torped jest podświetlona na żółto, a ich zakres jest podświetlony na zielono.
Podsumowując, aby przeprowadzić skuteczny atak z samolotami torpedowymi, musisz przełączyć się w tryb ataku w znacznej odległości od wroga, pamiętając, że musisz wziąć pod uwagę cel i przewidzieć, że przeciwnik wykona manewry omijające.
Eskadra, a jej żywotność
Samoloty również otrzymują obrażenia, a także zadają je. Aby śledzić stan swojego eskadry, zaznacz pasek HP u dołu ekranu. Każdy samolot w eskadrze ma swoją własną pulę punktów wytrzymałości, dlatego też pasek HP podzielony jest na kilka części w zależności od liczby samolotów. Te części mają następujące stany i oznaczenia kolorów:
- Zielony– samoloty działają normalnie.
- Żółty– samolot jest uszkodzony.
- Czerwony – samolot jest poważnie uszkodzony
- Czarny – samolot zostaje zniszczony lub wraca do lotniskowca.
Parametry samolotu wyświetlane są po przytrzymaniu klawisza [H] .
Oprócz metody sterowania samolotem, zmieniliśmy również mechanikę wykrywania samolotów. Na wykrycie wpływa nie tylko odległość i warunki pogodowe, ale także ukształtowanie okolicznych wysp. Pozwala to graczom lepiej wykorzystać teren, aby zbliżyć się do celów niewykrytych.
Samolot może zostać zniszczony na dwa sposoby. Jedną z nich jest użycie obrony przeciwlotniczej, drugą jest użycie myśliwców. Przyjrzyjmy się każdemu z nich osobno.
Obrona przeciwlotnicza okrętów
Powyżej opisaliśmy, jak samoloty przeprowadzają ataki na jednostki nawodne. Teraz przejdźmy do tego, jak okrety mogą się bronić przed uderzeniami z powietrza.
Obrona statku przez AA składa się z trzech aur: długiego, średniego i krótkiego zasięgu.
Aury dalekiego i średniego zasięgu powodują eksplozje w powietrzu na ścieżce eskadry. Samoloty, które latają w obszarze takich wybuchów, otrzymują obrażenia. Możesz zmniejszyć obrażenia zadawane przez obronę AA o długim i średnim zasięgu, aktywnie manewrując. Jest to jednak trudne dla eskadr z dużą liczbą samolotów. Dlatego podczas ataku na okręt z potężną obroną AA, przygotuj się na zniszczenie niektórych z twoich samolotów podczas zbliżania się do celu.
Aura krótkiego zasięgu składa się głównie z karabinów maszynowych, które nieustannie i równomiernie niszczą wszystkie samoloty eskadry.
Gracz kontrolujący okręt może odgadnąć, z której strony okręt zostanie zaatakowany i może wzmocnić odpowiedni obszar. Aby to zrobić, należy wybrać priorytetowy sektor obrony przeciwlotniczej. Można go wybrać, przytrzymując klawisz [~]. W wyświetlonym menu możesz wybrać sektor priorytetowy, klikając lewym przyciskiem myszy. Skuteczność sektora priorytetowego zwiększa się kosztem zmniejszenia skuteczności innego sektora.
Wzmocnienie sektorów lub przełączanie między nimi nie następuje natychmiast. Dlatego spróbuj przewidzieć wroga i wybierz najbardziej niebezpieczny kierunek przed atakiem. Zmiana sektora priorytetu lub przywrócenie stanu początkowego odbywa się za pomocą tej samej metody.
Materiały eksploatacyjne
Myśliwce
Jednym z głównych elementów poprzedniej koncepcji były walki powietrzne. Przechwycenie eskadr atakujących wroga i atakowanie wrogich myśliwców zabierało zbyt dużo czasu graczy i odciągało ich od głównego zadania – walki z okrętami. W nowej koncepcji myśliwce są poza bezpośrednią kontrolą gracza. Próbowaliśmy przenieść uwagę gracza na interakcje z okrętami wroga.
Opcja wezwania myśliwców do aktualnej pozycji eskadry zostanie dodana do puli materiałów eksploatacyjnych eskadry. Po krótkiej chwili myśliwce przybywają na patrol po okolicy, do której zostali wezwani na pewien czas. Jeśli w patrolowanym obszarze pojawią się wrogie samoloty, myśliwce automatycznie je zaatakują. Myśliwce angażują się w walkę z samolotami wroga i mogą zniszczyć jak największą ich liczbę. Następnie efekt zużywający się kończy i samoloty opuszczają teren.
Mechanika materiału eksploatacyjnego Myśliwiec katapultowany zostanie zmieniona w podobny sposób.
Jeśli wejdziesz na teren patrolowany przez myśliwce, masz szansę go opuścić bez obrażeń, jeśli zareagujesz wystarczająco szybko.
Przyspieszony czas odnowienia silnika
Wspomnieliśmy wcześniej, że samolot może przyspieszać i zwalniać za pomocą Boosta. Jeśli funkcja Boost jest obecnie niedostępna, możesz ją przywrócić przy użyciu materiałów eksploatacyjnych Accelerated Boost Cooldown.
Naprawa HP
Wykorzystując ten materiał eksploatacyjny, samoloty są w stanie przywrócić określony procent HP z obecnego stanu swojej eskadry.
Ogień przeciwlotniczy
Efekt tego materiału eksploatacyjnego pozostaje prawie niezmieniony. Będzie nadal zwiększać skuteczność obrony przeciwlotniczej, ale nie będzie już wpływać na rozproszenie pocisków.
Kontrolowanie lotniskowców
Zgodnie z nową koncepcją, możesz kontrolować lotniskowiec tylko wtedy, gdy wszystkie twoje eskadry są gotowe do startu lub powrotu na jednostke. Lotniskowiec jest sterowany za pomocą klawiszy WASD, tak jak inne okręty lub za pomocą mapy taktycznej.
Po odlocie samolotu, lotniskowiec kontynuuje ruch zgodnie z ustawionymi parametrami: porusza się w trybie autopilota między punktami drogi z wcześniej wybraną prędkością i obrotem. Możesz ustawić nowy kierunek w przypadku zagrożenia tylko wtedy, gdy zwrócisz eskadrę na okręt lub ustawisz nowe punkty na mapie taktycznej [M].
Możesz kontrolować tylko jedną rzecz na raz: eskadrę lub lotniskowiec. Zapobiegnie to dzieleniu uwagi i zmniejszy obciążenie kontrolujące twoje jednostki.
Oczekujemy, że reorganizacja tak trudnego typu okrętów sprawi, że walki w World of Warships będą bardziej ekscytujące i zrównoważone.
Źródło: Portal WoWs