Wieści z SuperTestu – wpływ pocisków AP na niszczyciele
Wpływ pocisków AP na niszczyciele
Kontynuujemy testowanie mechaniki, która pozwoli rozwiązać rzadki przypadek(sic!), gdy pociski dużego kalibru powodują poważne uszkodzenia niszczycieli. Taki przypadek ma miejsce, gdy okręt jest skątowany do nadlatującego pocisku. W takim przypadku mechanika penetracji bierze pod uwagę skątowany pancerz, który pozwala na uzbrojenia się zapalnika i zadanie poważnych uszkodzeń wewnątrz kadłuba.
Podczas testowania dodaliśmy limit maksymalnych uszkodzeń od pocisków AP. Teraz, dla wszystkich niszczycieli, uszkodzenia nie mogą przekroczyć 10% wartości maksymalnej pocisku. Działa to tylko w wypadku pocisków kalibru 280 mm i więcej.
Mimo faktu, że 10% wygląda na mała wartość, dla niszczyciela może to oznaczać duże zmniejszenie wartości HO. Dla przykładu, maksymalne uszkodzenia BB Montana wynosi 13500, dla niszczyciela oznacza to 1350 uszkodzeń. W jednej salwie może wystrzelić 12 takich pocisków co daje potencjalne uszkodzenia na poziomie 16200 HP. Dla przykładu niszczyciel Shimakaze ma 17900 HP i takie uszkodzenia będą znaczące.
Zmiany nie będą dotyczyły niszczycieli Harugumo i Chabarowsk, ponieważ poziom otrzymywanych przez nie uszkodzeń jest normalny i ich redukcja zwiększyłaby tylko ich efektywność w walce.
Oczywiście wprowadzenie tej mechaniki będzie miało wpływ na interakcje między niszczycielami i pancernikami oraz niektórymi krążownikami. Okręty z działami o kalibrze większym niż 280 mm będą musiały ostrożniej wybierać między rodzajami amunicji w różnych sytuacja w grze. Salwa AP na krótkim dystansie nadal będzie prowadziła do znaczących uszkodzeń DD co nie pozwoli wrogim okrętom bezpiecznie atakować i zrzucać torpedy.
Biorąc pod uwagę nową mechanikę, dowódcy niszczycieli powinni być mniej narażeni na sytuację gdy przypadkowa salwa zagraża utratą połowy HP albo nawet utratą okrętu.
Informacje są wstępne i mogą ulec zmianie.
Źródło: World of Warships Development Blog
Tłumaczenie: Dark_Havoc