Biuletyn deweloperów 0.7.9
Główne elementy nadchodzącej aktualizacji to: zawody Royal Navy, port w Londynie, nowy tryb gry i zaktualizowana baza klanowa.
Wszystko te elementy wymagają z Waszej strony gruntownych testów.
WAŻNE! Aktualizacja jest nadal w fazie testów, więc informacje zawarte w tym biuletynie odzwierciedlają stan rozwoju gry w chwili jego publikacji. Zmiany i nowe funkcje mogą zostać całkowicie usunięte lub zaimplementowane w inny sposób, gdy aktualizacja zostanie wprowadzona na zwykłe serwery. Zrzuty ekranu, konkretne wartości pewnych charakterystyk oraz szczegóły mechaniki gry mogą być nieaktualne w chwili wdrożenia aktualizacji.
Royal Navy
W nowej wersji powita Was port londyński. Stolica Wielkiej Brytanii spowita będzie jesienną mgłą zamiast śniegu, do którego jesteście przyzwyczajeni.
Gdy już skończycie podziwianie odświeżonego portu, dołączcie koniecznie do zawodów Royal Navy i zajmijcie swoje miejsce w Galerii Sław! Zawody rozpoczynają się wraz z wdrożeniem aktualizacji 0.7.9 i potrwają trzy miesiące, każdy miesiąc złożony będzie z czterech rund, trwających mniej więcej tydzień. Każda runda złożona będzie z czterech etapów, w których znajdzie się od 5 do 7 misji. Misje te można wykonywać równolegle, ale niekoniecznie w jednej bitwie, o ile nie będzie napisane inaczej.
Po ukończeniu wszystkich etapów rundy, możecie walczyć o rozgłos i chwałę w Galerii Sław! Wszyscy gracze, którzy odblokują Galerię Sław i zdobędą minimalną liczbę punktów, otrzymają nagrody (niektóre z nich będą wyjątkowo wartościowe), jeśli dostaną się do 50%, 25%, 10% lub 5% najlepszych graczy. Poza tymi nagrodami, 100 najlepszych uczestników otrzyma specjalne osiągnięcie „Pośród bohaterów”.
W nagrodę za wypełnianie misji otrzymacie sygnały, kamuflaże i specjalne brytyjskie kontenery. Kontenery te na zwykłym serwerze będą mogły zawierać misję bojową, za którą zdobyć można wczesny dostęp do nowych niszczycieli: Acasta poziomu V, Icarus poziomu VI, Jervis poziomu VII i Lightning poziomu VIII. Zaznaczamy, że niszczyciele te nie będą dostępne w trakcie testu publicznego, ponieważ poddajemy je ostatnim szlifom.
Poza niszczycielami, kontenery te zawierają sygnały, kamuflaże i suwereny – nowy zasób tymczasowy, który można wykorzystać w Arsenale. Kolejny zasób tymczasowy – gwinee – otrzymać można za aktywne uczestnictwo w zawodach Royal Navy. Na zwykłym serwerze gwinee dadzą zniżkę na niszczyciel premium VIII poziomu Cossack.
Operacja „Dynamo”
Legendarna operacja historyczna „Dynamo”, stworzona w oparciu o autentyczne wydarzenia, wraca do gry! Weźmiecie udział we francuskiej kampanii u wybrzeży Dunkierki. Waszą główną misją będzie dotarcie do strefy ewakuacji przy wsparciu sprzymierzonych sił. Tam przeprowadzicie ewakuację i wyruszycie w kierunku strefy bezpieczeństwa, starając się odnieść przy tym minimalne straty.
Podobnie, jak w przypadku prawdziwych wydarzeń, Wasza misja będzie naszpikowana niebezpieczeństwami czyhającymi z każdej strony: ataki powietrzne, precyzyjny ogień baterii nabrzeżnych i ataki łodzi torpedowych. Nawet pod powierzchnią wody czai się zagrożenie – pola minowe, które nie pozwolą nawet na chwilę wytchnienia!
Mechanika pól minowych została zmieniona: po pewnym czasie spędzonym w polu minowym okręt otrzyma uszkodzenia. Ponadto miny mogą spowodować zalanie. Jeśli okręt zostanie zmuszony do wpłynięcia na pole minowe, na przykład podczas ucieczki przed przeciwnikiem lub podczas samej ewakuacji, będzie mógł uniknąć tych uszkodzeń, jeśli zwolni do 1/4 swojej maksymalnej prędkości.
W trakcie testu publicznego można wziąć udział w operacji amerykańskimi i sowieckimi niszczycielami VI i VII poziomu. Zapraszamy do oceny nowej, ulepszonej operacji!
Nowy tryb gry „Wyścig zbrojeń”
W aktualizacji 0.7.9 wszyscy gracze będą mogli wziąć udział w testowaniu nowego trybu gry „Wyścig zbrojeń” i przekonać się, na czym polega jego unikalna mechanika. Zachęcamy Was do wypróbowania go!
Reguły trybu „Wyścig zbrojeń” przypominają te znane Wam z losowych bitew 12 na 12, w których głównym celem jest zdobycie 1000 punktów lub zniszczenie wszystkich okrętów wroga. Na czym więc polegają różnice? W „Wyścigu zbrojeń” można wziąć udział tylko okrętami IX i X poziomu. Trzeba będzie również zwracać szczególną uwagę na strefy wsparcia, które pojawią się w centralnej części mapy. Jeśli uda Wam się dostać do takiej strefy i aktywować ją przed przeciwnikiem, otrzymacie jedną z trzech premii do parametrów swojego okrętu:
- Zmniejszona wykrywalność,
- przywracanie PW,
- przyspieszenie ładowania głównej baterii i wyrzutni torped.
Ulepszenie parametrów Waszych okrętów pozostanie aktywne aż do zakończenia bitwy. Jeśli aktywujecie inny punkt, dający podobne premie, ich efektywność zwiększy się jeszcze bardziej!
Ponadto jeśli Wasi sojusznicy będą się znajdować w promieniu 12 km od aktywowanego punktu, również otrzymają te same premie. Ale lepiej jest samemu dokonać aktywacji, ponieważ okręt, który to zrobi, otrzymuje podwojoną premię!
10 minut po rozpoczęciu bitwy lub kiedy jedna z drużyn straci sześć okrętów, na środku mapy pojawi się strefa kluczowa. Drużyna, która ją zajmie, będzie szybko zdobywać przewagę w punktach i może wygrać bitwę, zwłaszcza, jeśli pozostałe okręty wroga wycofają się, by zregenerować swoją wytrzymałość i unikać będą walki. Walczcie, wygrywajcie i powiedzcie nam, jak było!
Aktualizacje map
Krajobrazy i kształty wielu wysepek na mapach „Północ” i „Lodowe wyspy” zostały zmienione. Ponadto, mapa „Lodowe wyspy” została obrócona o 90 stopni, by rozgrywka była bardziej wyrównana i intuicyjna. Obie lokalizacje dają teraz więcej szans powrotu w środek bitwy, gdy potyczki na obrzeżach dobiegną końca, a sojusznicy w centrum będą potrzebować Waszego szybkiego wsparcia.
Front sztormu w bitwach losowych
Mechanikę sztormu, jaką znacie z operacji „Hermes”, zastosujemy teraz w bitwach losowych. Sztormy mają ogromny wpływ na wszystko, co dzieje się w bitwie: wewnątrz sztormów okręty mają zmniejszony zasięg widzenia, mniejszą wykrywalność i krótszy czas zwiększonej wykrywalności po wystrzeleniu z dział głównej baterii. Ponadto przy próbie trafienia w okręt znajdujący się wewnątrz sztormu, celność dział się zmniejsza. Tak złą pogodę napotkać można na mapach: Północ (dominacja), Gorący punkt (dominacja) i Lodowe wyspy (epicentrum). Czy jesteście gotowi na to nowe wyzwanie?
Baza klanowa 2.0
Rozbudowujemy bazę klanową i zmieniamy jej wygląd. W nowej wersji dodajemy cztery nowe budowle:
- Port węglowy, dający premię do otrzymywanego węgla;
- port stalowy, dający premię do otrzymywanej stali;
- biuro projektowe, które zapewnia dodatkowe wolne PD;
- akademię, dzięki której otrzymacie więcej PD dowódcy.
Inne budowle pozostają bez zmian, ale liczba dostępnych dla nich dobudówek zostanie zwiększona. Ponadto baza klanowa stanie się jeszcze bardziej użyteczna i zapewni Wam jeszcze więcej bonusów.
Można zbudować wszystkie budowle będące częścią nowej bazy klanowej od początku na zwykłym serwerze. Ropa, którą wcześniej wydano na budowę, zostanie zwrócona na konta klanów. Koszty starych budynków nie zwiększą się, z wyjątkiem Kwatery głównej, co oznacza, że maksymalna pojemność klanów pozostaje niezmieniona.
Zmiany interfejsu i inne
Kontynuujemy ulepszenia interfejsu zarówno w Porcie, jak i w bitwach. W wersji 0.7.9 dodajemy animację zalania oraz poprawiamy dźwięk temu towarzyszący. Jeśli okręt jest zalewany, na pasku PW wyświetlana będzie specjalna ikona, a animacja zalewania pojawi się na dole ekranu. Model okrętu będzie miał również aktywowane światło alarmowe i animację pokazującą wypompowywanie wody.
Zmiany obejmą również drzewo umiejętności dowódców i sekcję sygnałów. Teraz nieskuteczne umiejętności i sygnały, lub takie o małej skuteczności dla wybranego okrętu i jego konfiguracji, oznaczone będą specjalnym symbolem. Na przykład umiejętność „Ekspert w wyburzaniu” będzie zaznaczona jako nieskuteczna dla krążownika VII poziomu Fiji, chociaż okręt ten ma jedno działo dodatkowe z pociskami OB, na które umiejętność ta miałaby wpływ.
Technologia wykrywania okrętów
W teście publicznym aktualizacji 0.7.9 będziemy mieli jeszcze jeden etap testowania, związany z zaawansowaną technologią wykrywania okrętów. Celem tej zmiany jest wyeliminowanie opóźnienia pomiędzy pojawieniem się ikony okrętu na minimapie i w grze. Dzięki temu gra stanie się bardziej intuicyjna, logiczna i komfortowa dla wszystkich użytkowników.
Jeśli testy zakończą się pomyślnie, wprowadzimy tę zmianę w wersji 0.7.9. Wasze opinie na jej temat są dla nas bardzo ważne!
Dołączcie do testu publicznego i bądźcie jednymi z pierwszych, którzy przekonają się, czego uświadczycie po wprowadzeniu wersji 0.7.9! Zbierzcie wszystkie nagrody i podzielcie się nami swoimi opiniami!
Źródło: Portal WoWs