Q&A z WoWsa z Gamescomu, odpowiadaja MrConway i Sub_Octavian
Q&A z Gamescomu, oczywiście dotyczy WoWsa. Odpowiadają dziki niemiecki MrConway i oswojony rosyjski Sub_Octavian.
Jak wygląda wstępna opinia o ostatnim sezonie Bitew Klanowych(CW)?
Deweloperzy są całkiem szczęśliwi widząc aktywność klanów. Mimo pięknej pogody wręcz idealnej na grillowanie, dużo ludzi znalazło czas na udział w CW. Mimo takich okoliczności przyrody, zauważyliśmy wysoka aktywność graczy.
Co z problemami związanymi z skompletowaniem drużyn do CW, czy jest to powód prac nad CW międzyserwerowym?
Ogólnie podstawą tych prac są dwie kwestie:
1. Każdy serwer ma swój Prime Time, ale są gracze, którzy nie mogą grać w tym czasie (geograficznie, czy z powodu czasu pracy). Pozwalając im grać na innych serwerach udostępnimy im CW
2. Chcielibyśmy zobaczyć jak ten tryb działa globalnie, fajnie by było zobaczyć starcia klanowe między graczami z różnych stron świata, coś jak King of the Sea, ale regularnie i dla wszystkich. Chcemy zobaczyć kto będzie dominował w takim CW. Dopracowujemy problem związany z pingami, ale testy wyglądają na obiecujące. Ping nie jest idealny dla wszystkich, ale nadal pozwala na normalną grę.
Co deweloperzy sądzą na temat konkursu na kamuflaż USS Helena?
Mieliśmy wiele bardzo dobrych jakościowo zgłoszeń, wiele zgłoszeń ogólnie była dobra. Deweloperzy byli zachwyceni tym, ponieważ zwykle konkursy kreatywne nie przyciągają dużej ilości graczy, ale tym razem ilość zgłoszeń przerosła oczekiwania i chcą oni podziękować wszystkim uczestnikom oraz obiecują więcej takich konkursów w przyszłości. Kamuflaż na USS Helena będzie do wygrania poprzez łańcuch misji dziennych podobnych do tego z lipca i sierpnia.
Co z Kitakami?
Czas na pojedynczy facepalm. Jest bardzo niskie prawdopodobieństwo powrotu, ale dzięki torpedom głębokowodnym otworzyły się pewne możliwości. Kitakami prawie na pewno nie powróci, ale minimalnie większa szansa na powrót dzięki torpedom głębokowodnym.
Jaki jest obecny stan zmian w CV?
To już się staje memiczne, ale jesteśmy na etapie, że niedługo możemy pokazać sposób gry i wytłumaczyć zasady. Planowaliśmy to na GAMESCOMie, ale nie zdążyliśmy (nie chcieliśmy powtórzyć błędu z Graff Zeppelinem). Zmiany są gotowe do testowania zewnętrznego przez ST, pracowników oraz najlepsze klany, po tych testach trafią do PT. Więcej informacji, wytłumaczenia pomysły reworku i zdjęć pojawi się wkrótce, może nawet w przyszłym tygodniu.
Jakie zmaganie między klanowe są planowane na następny turniej KOTS?
Prowadzimy rozmowy z organizatorami na czas jesienny, ale jeszcze nie zapadły decyzje czy będą zmagania z innym serwerem. Jeśli tak, to najprawdopodobniej będzie to EU vs RU, dlatego że poprzednim razem było to zabawne, a ponadto RU chcą się zrewanżować. Sub był bardzo zadowolony z udziału w poprzednim sezonie. Nawet Rosjanie byli rozbawieni i zaskoczeni, dodatkowo była drama, ale bez obrażania się.
Co w sprawie poprawienia szybkości renderowanie (opóźnienie w spotowaniu). Jaki jest obecny status?
Jest to denerwujący i głupi błąd, który wścieka wszystkich już od dłuższego czasu. Jednocześnie jest to dość skomplikowane i związane z odbieraniem danych klienta przez serwer, a wiele ich jest potrzebnych, zanim wrogi okręt zostanie wyrenderowany. Deweloperzy próbowali multum różnych rozwiązań i naprawili to. Jest wysoka szansa, że zostanie to wprowadzone w wersji 0.7.9, gdyż wystarczy to dopracować i nie widać by powodowało więcej problemów.
Stan Stalingradu. Czy dewsi są zadowoleni czy nie? Nie jest za mocny?
Nikt nie może być w pełni obiektywny, ani testerzy ani deweloperzy. Obecnie potrzebujmy gier na serwerze by otrzymać dane statystyczne. Problemem tej sytuacji jest to, że jest to nagroda za bardzo dużo pracy włożonej przez graczy w CW i nagroda powinna być odpowiednia. Jednocześnie dostaną go najlepsi gracze w grze dlatego nie może on być za mocny bo to wkurzy pozostałych graczy. Na razie uważamy, że jest dobrze, ale przyglądamy się jak sobie radzi na serwerach.
Czy są jakieś plany dotyczące ciężkich krążowników RN?
Nieeeee, nie zdawajcie takich pytań. WG rozważa każdy okręt pasujący do gry. Plany: być może.
Czy Betatesterzy otrzymają naszywki wewnątrz gry tak jak alfatesterzy?
Phil jest bardzo chętny do tego i rzeczywiście trwają pracę dla CBT, Weekend/ Być może będą one oparte na Iwaki i Arkansas. Wszystko wyjaśni się wkrótce.
Czy zespół WoWs pojawi się na Paris Game Week?
Raczej nie, ludzie z biura EU, ale z tego co wiem, jeśli otrzymają zaproszenie to deweloperzy mogą się pojawić. Oczywiście zaspół EU z miłą chęcią do nich dołączy. Na razie są plany uczestniczenia w wiedeńskim GAMESHOWS.
Co z HMS Vanguard?
To samo co z ciężkimi krążownikami brytyjskimi.
Czy devsi rozważają współczynnik niezawodności dla torped?
Raczej nie, nawet jedyny losowy współczynnik (małe różnice w rozrzucie torped – szerokości między nimi) jest kontrowersyjny. Dlatego nie chcą dodawać dodatkowych losowych czynników. I tak jest duży problem z trafieniami.
Czy będzie dostępna kabina kapitana z wizualną reprezentacją wszystkiego co się dotychczas uzystakał w grze, na przykład kolekcje, naszywki, medale?
Nie pracujemy nad tym, ale ten pomysł ma potencjał. Wydaje się całkiem fajny. Jednak nie jest związany z samą grą i do jego wprowadzenia będzie potrzeba dużo dodatkowej pracy i zasobów. Gracze nie powinni być za bardzo odciągani do portu.
Co z pociskami AP z BB w DD?
Próbują różnych rozwiązań, które rozwiążą ten problem, ale to tworzy mnóstwo nowych problemów niszczących balans w grze. Pomysł na uzbrojenie/nieuzbrojenie zapalnika był opcją, ale wtedy mocno obrywały krążowniki. Obecnie znaleźliśmy trzecie rozwiązanie i pracujemy nad nim, zobaczymy jak sobie poradzi.
+/-1 MM, czy jest brany pod uwagę?
Nie są gotowi na testowanie/próbowanie takiego MM, z oczywistych względów, które wielokrotnie były dyskutowane. Dewsi nie uważają obecnego MM za idealny, ale nie są gotowi na +/-1. Do tego jest potrzene lepsze zbalansowanie między nacjami (np. wyposażenie i sprzęt eksploatacyjny). To wszystko się polepsza, ale nie aż tak dobrze.
Czy po zmianach w CV będą one dostępne w CW?
Dopuszenie CV do bitew klanowych jest jednym z powodów zmian. Jeśli zmiany zostaną ukończone i znajdziemy balans nie będzie powodu dla którego CV nie będą mogły brać udziału w CW. Jeśli oczywiścnie nie zniszczą one balansu.
Dlaczego technicznie nadal można tworzyć faildywizjony? Czy nie można tego wyłączyć całkiem?
Ten problem ma dwie strony. Z jednej oczywiście jest to dobre dla samej gry, ale z drugiej strony osłabia społeczny aspekt grania. Nie chcemy wpływać na społeczny aspekt gry. Mimo, że takie dywizjony mogą czasem popsuć grę, ale nie przewyższa to aspektów społecznych wspólnej gry.
Czy będzie informacja na chacie o użyciu sprzętu eksploatacyjnego przez sojuszników?
Dewsi to rozważają. Planujemy duże zmiany w systemie komunikacji wewnątrz gry, co może oznaczać, że takie informacje mogą się pojawiać.
Co z dyspersją BB, zwłaszcza tierów 4-6. Są one głównym celem bombowców torpedowych
Jeśli poprawimy im dyspersję to w grze pozostaną wyłącznie BB – dlatego odpowiedź brzmi NIE. Jeśli nie możesz niczego trafić, oznacza to, że jesteś za daleko od pola bitwy. To samo dotyczy ataku lotniczego – trzymaj się sojuszników dla własnej ochrony.
Czy będzie lustrzany MM pod względem radarów?
Dewsi nie chcą wprowadzania dodatkowych czynników w MM, ponieważ może to prowadzić do zwiększenia czasu oczekiwania w kolejce (obecnie jest już wystarczająco dużo wymagań). Część graczy to nie zrazi, ale większość bardzo się tym denerwuje. Dodatkowo jeśli dewsi uważają, że jeśli jakiś sprzęt eksploatacyjny ma za duży wpływ na zwycięstwo to trzeba wprowadzić zmiany w tym sprzęcie. Badali oni wpływ radaru na zwycięstwa na serwerze EU i nie ma to, aż tak dużego wpływu jako sprzęt, ale są okręty które mają duży wpływ na zwycięstwa i to niezależnie czy posiadają radar czy też nie. Takim okrętem jest Missouri. Ten okręt ma duży wpływ na zwycięstwo, jest bardzo silny (ale nie OP). Dewsi pracują nad zmianami w radarze (włączając to wpływ wysp i przeszkód), ale nie mamy czym się podzielić w tej chwili. Jesteśmy świadomi wpływu radarów na grę, ale jesteśmy ciągle w początkowej fazie zmian i nie znamy końcowego rozwiązania.
Czy są planowane zmiany w następny sezonie CW?
Obecnie jest za wcześnie by mówić o zmianach. Dewsi ciągle przeglądaja i analizują dane z obecnego sezonu. Jest to ogromna ilość i ich analiza trochę potrwa. Jest wiele rozbieżności między danymi, a subiektywnymi opiniami. Tak jak w przypadku Conquerora: dane mówią, że jest dobrze, tymczasem odczucia są takie, że jest niesamowicie niezabawny.
Dlaczego wprowadzacie drzewko PanEuropejskie?
Z tego samego powodu co wprowadzenia drzewka PanAzjatyckiego. Rożne nacje mają swoje popularne okręty, ale nie da się z nich zrobić całej linii, dlatego trzeba je zmieszać z innymi by wprowadzić je do gry. W przypadku EU: nie da się zrobić całycyh linii – np. polskich lotniskowców, czy Szwarjcarskiej floty górskiej. Ale są pewne nacje, które pozwalają na wprowadzenie okrętów premium (np. Polska, Holandia czy Austro – Węgry). W przypadku takich nacji możliwe będzie wprowadzenie własnej linii, która będzie wprowadzona we wspólne drzewko PanEU.
Czy będzie wprowadzony historyczny kapitan dla Niemiec (taki jak Halsey/Yamamoto)?
Zawsze są problemy z uzyskaniem pozwolenia na wykorzystanie wizerunku historycznej postaci, czy to z powodu potomków, czy rządów. Mimo to są plany wprowadzenia takich kapitanów dla każdej głównej nacji w grze, włączając Niemcy.
Czy będą zmiany w błędzie mechaniki wykrywania? Czy ma to wpływ na balans w grze?
Być może. Opóźnienie wyświetlania nie będzie używane do balansowania mechaniki gry. Na razie nie uważamy tego za poważny problem.
Czy jest możliwość wprowadzenia okrętów podwodnych?
Gdy Octavian dołączył do zespołu, pierwszą rzeczą którą się nauczył był: NIE, nie będzie okrętów podwodny w grze. Nowe klasy to poważny problem i nie mają wysokiego priorytetu. Mogłoby to oznaczać na przykład kompletne przebudowanie wszystkich map.
Jakieś inforamcję o WoWs Legends (na konsole)?
Obecne trafiają Alfa testy, więcej informacji znajdziesz na stronie WoWs Legends. Nie będzie kont PC-towych na wersje konsolowe, nawet wersje Xbox i PS4 będą oddzielne.
Czy powrócą okręty ARP?
Deweloperzy nie mają nic przeciw, ale to zależy od rozwów WG z właścicielami licencji.
Czy rozważacie obecny stan DD, z Worcesterem ciągle wyświetlajacym DD?
Bierzemy pod uwagę takie sprawy jak Worcester, penetracje AP i radary. Te problemy musimy rozwiązać na początek. Potem przyjrzymy się całej klasie DD. Deweloperzy uważają, że DD mają się dobrze.
Czy Entrerpise będzie niedostępny do kupienia do czasu wprowadzenia zmian w CV? Czy nie jest to niesprawiedliwe wobec osób, które zaczęły przygodę z WoWs później i nie mogą grać tym okrętem?
Dokładnie tak. Nie będzie możliwości kupienia lotniskowców premium do czasu wprowadzenia zmian w CV. Deweloprzey są świadomi tego problemu i tego, że część graczy chce grać lotniskowcami premium, ale w związku ze problemami z CV nie chcą ryzykować, zwłaszcza, że zmiana jest tuż tuż.