War Thunder: Radziecki dzik – IS-7
Czołg ciężki IS-7 był największym i najbardziej potężnym pojazdem opancerzonym zbudowanym przez Związek Radziecki w pierwszej połowie XX wieku. Przyjrzyjmy mu się bliżej!
Historia
Prace nad czołgiem rozpoczęły się w 1945 roku. Maszyna miała łączyć najnowsze nowinki techniczne i korzystać na doświadczeniach poprzedników. Po wielu próbach czołg pojawił się pod oznaczeniem Obiekt 260, później znanym jako IS-7. Waga dochodziła do 68 ton, silnik stanowiła jednostka Diesela wyciągnięta prosto z okrętu. Dzięki takiemu napędowi IS-7 mógł się rozpędzić do 60 km/h. Na uzbrojenie składało się potężne działo kal. 130 mm ze zmechanizowanym magazynem oraz aż osiem karabinów maszynowych: dwa KPW kal. 14.5 mm oraz sześć RP-46 kal. 7.62. Pancerz wykorzystany w IS-7 korzystał z najnowszych rozwiązań, które trafiły później do nowszych czołgów.
Niestety czołg okazał się zbyt drogi w produkcji, a po 2WŚ nie było na to pieniędzy. Produkcja masowa nie wchodziła w grę, a problemy stanowiłoby nawet transportowanie tego giganta. Do tego celu potrzebne były specjalne torowiska, a żaden most nie był w stanie przeprawić maszyny. Po wykonaniu kilku prototypów i serii eksperymentalnej projekt zamknięto. Lecz jego historia w naszej grze dopiero się zaczyna!
IS-7 znajdzie swoje miejsce na V Erze radzieckiego drzewka rozwoju jako nagroda główna w Operacji L.A.T.O. Czołg posiada świetny pancerz, jego stalowe płyty są zespawane pod kątem, przeciwnik z pewnością nie będzie miał prostego zadania. Wieża natomiast jest odlewana i posiada różną grubość oraz również niezłe kąty, co sprzyjać będzie rykoszetom. Front czołgu chroniony jest lepiej niż Maus, specyficzny przód osiąga grubość 150 mm i ustawiony jest pod kątami od 50 do 58 stopni. Efektywna grubość wieży wynosi natomiast od 260 mm do +500 mm. W rezultacie przód czołgu chroniony jest przed praktycznie wszystkimi pociskami AP z gry, a dodatkowo może oprzeć się niektórym pociskom HEAT (do 90 mm).Czołg uzbrojony jest w działo S-70 kal. 130 mm, na którego końcu znalazł się specyficzny hamulec wylotowy. Strzelać może z dwóch pocisków: przeciwpancernych o penetracji do 250 mm na dystansie 500 m, oraz odłamkowo-burzących. Dzięki zmechanizowanemu systemu ładowania oraz dwóch ładowniczych, czołg może oddać 6 strzałów na minutę. Wadą jest mała ilość pocisków w magazynie (30) jak i sama ilość typów amunicji. Dodatkowo kąty elewacji są typowo radzieckie, czyli niskie. Miłym dodatkiem będą natomiast dwa KMy w kalibrze 14.5 mm.Jeśli zaś chodzi o mobilność, to pomimo 68 ton wagi czołg może rozpędzić się do 60 km/h. Dzięki takiej charakterystyce maszynie bliżej do czołgów średnich, niż superciężkich. Bez wątpienia IS-7 to czołg, o którego warto powalczyć. Powodzenia czołgiści!
” korzystał z najnowszych rozwiązań, które trafiły później do nowszych czołgów.” polski trudna język
Bardzo ładne rendery.
I co z tego, że jest IS-7, jak jest nagrodą za najbardziej spierdolony event w historii WT?
A to tam sie ze karabinów stszela?
Aż dziwne, że tak późno wszedł w takiej Russian bias grze
Grałem kiedyś w WT i to w tej grze nie są wyróżnione ruskie czołgi tak bardzo jak w wocie, na 3 erze to rządzą shermany, a t-34 są takie sobie… im wyżej w drzewku tym bardziej zwiększa się dominacja Amerykanów lub Niemców.