Dyscyplina w bitwie
Aktualizacja 0.7.4 wprowadza bardzo duże zmiany w systemie przeciwdziałania niewłaściwemu postępowaniu w bitwach! Zmiany dotyczyć będą zarówno graczy nieaktywnych, jak i tych, którzy celowo atakują sojuszników. Nowy system będzie lepiej śledził poczynania graczy, którzy nie stosują się do obowiązujących reguł i szkodzą całej swojej drużynie.
Jak system działa
Nowy system jest znacznie bardziej wnikliwy i pozwala nam ocenić, w jakim stopniu gracz zawinił i jak srogo należy go ukarać. Tak jak dotychczas, status gracza jest bezpośrednio związany z jego działaniami i odzwierciedlony jest kolorem jego nazwy.
Kiedy użytkownik naruszy reguły bitwy, jest nieaktywny („AFK”) w bitwie lub zaatakuje sojusznika, system początkowo próbuje skłonić go do zastanowienia się nad swoim zachowaniem i grania uczciwie, zmieniając kolor jego nazwy na różowy. Samo ostrzeżenie zawiera informację mówiącą za jaki czyn gracz został ukarany.
Jeśli po pierwszym ostrzeżeniu gracz nadal postępuje w sposób nie regulaminowy, kolejnym krokiem będzie ograniczenie dostępu do wszystkich rodzajów bitew z wyjątkiem bitew kooperacyjnych, klanowych i pokoju treningowego, podczas, gdy kolor nazwy użytkownika zmieni się na pomarańczowy — ale tylko w porcie. Żeby powrócić do bitew z innymi graczami gracz musi wziąć udział w kilku bitwach kooperacyjnych przeciwko botom. Nadal musi on przestrzegać zasad gry i wnosić swój wkład w bitwę.
Zwracamy uwagę, że w bitwie nazwa użytkownika naruszającego przepisy może być tylko różowa, bez względu na powagę przewinienia.
Dostęp do bitew klanowych nie jest zabroniony nawet ze statusem osoby naruszającej reguły. Kara za niewłaściwe postępowanie w tym trybie bitwy będzie nałożona przez zwierzchnika klanu. Przykładowo może on zabronić użytkownikowi uczestnictwa w bitwach klanowych, ale nie ma bezpośredniego wpływu na status gracza w systemie.
Rodzaje niesportowego zachowania
Warunki uznania zachowania gracza za niesportowe nie ulegają zmianie, więc jedynie przypominamy kryteria dla każdego z naruszeń.
Bierność w bitwie
W przypadku krążowników, niszczycieli i pancerników bierze się pod uwagę takie „wskaźniki aktywności” jak minimalny przebyty dystans, uczestnictwo w zajmowaniu lub obronie stref kluczowych, uszkodzenia zadane przeciwnikowi baterią główną, torpedami oraz taranowaniem. W tym wypadku przebyty dystans obliczany jest tak, że gdyby stacjonarny okręt został „przepchnięty”, nie zostałby uznany za aktywny. Jeśli nie chcesz, żeby system uznał, żezachowujesz się niesportowo, musisz spełnić przynajmniej jeden warunek. Lotniskowce uznawane są za nieaktywne, jeśli żaden z następujących warunków nie zostanie spełniony: zniszczenie samolotu wroga, uszkodzenie okrętów lub lotnictwa wroga dowolnym sposobem (działa przeciwlotnicze, bateria dodatkowa, taranowanie) i utrata własnych samolotów.
Uszkodzenie/zniszczenie sojuszniczego okrętu
Uszkodzenia mierzone są jako odsetek pełnej puli PW sojuszniczego okrętu. Jeśli uszkodzenia zadane są kilku sojusznikom, zostaną zsumowane. Uszkodzenia zadane torpedami będą wliczane tylko w przypadku, gdy trafisz z odległości nie większej niż 5 km. Podobnie jak w przypadku zniszczenia sojuszniczego okrętu, uszkodzenia zadane członkom Twojej drużyny mogą poskutkować ograniczeniem dostępu do niektórych typów bitew. Pamiętaj również, że użytkownik naruszający przepisy będzie sam odnosił takie same uszkodzenia jak jego ofiara po tym, jak jego nazwa zmieni się na różową, a po bitwie ponosi on kary w kredytach i doświadczeniu.
Ucieczka z pola bitwy
Bierność w ponad 75% czasu trwania bitwy będzie traktowana jako ucieczka z pola bitwy lub wcześniejsze opuszczenie bitwy (zarówno z powodu własnej decyzji, jak i kłopotów technicznych). Przykład: Gracz uczestniczy w bitwie przez 7,5 minuty, zachowuje okręt i opuszcza ją przed jej zakończeniem. Jeśli czas trwania bitwy jest dłuższy niż 10 minut, gracz otrzyma stosowne ostrzeżenie lub nawet karę, jeśli na jego koncie zapisane są już inne przewinienia.
Rozumiemy, że nikt nie jest w pełni odporny na nagłe zerwania połączenia z serwerem lub nieprzewidziane sytuacje życiowe. Jeśli gracz nie ma w nawyku naruszania reguł gry, szansa na otrzymanie bana jest raczej niska.
Przykłady działania systemu
Jaki wpływ nowy system będzie miał na Ciebie
Jak widać z powyższych przykładów, system będzie teraz znacznie bardziej wyrozumiały dla tych, którzy popełnili błąd lub „opuścili swoje stanowisko” z powodu nieprzewidzianej sytuacji. Będzie jednak skutecznie karał graczy, którzy świadomie i wielokrotnie ignorują reguły gry. Żeby zapobiec ewentualnemu manipulowaniu systemem, nie ujawniamy konkretnych wartości wpływających na ocenę gracza. Z pewnością wymiar kary będzie adekwatny do ciężaru przewinienia, a bitwy w World of Warships staną się bardziej komfortowe dla wszystkich, którzy dają z siebie wszystko w walce o zwycięstwo.
Nakłaniamy wszystkich kapitanów, żeby uszanowali innych użytkowników gry i ich czas. Do zobaczenia w bitwie!
Źródło: Portal WoWs
Witam
Kilka razy trafiło mi się, że nie zdążyłem „dotknąć klawiszy” i wywaliło mnie z gry
1. po 2 – 3 min zalogowałem się ponownie i „coś tam ustrzeliłem” – co wtedy ? bierność ?
2. po 2- 3 min zalogowałem się i … byłem zatopiony – co wtedy ? ucieczka ?
pytam a ciekawości …
Niech coś takiego wprowadzą do wota.Bardzo bym prosił.Fajny pomysł na „Bohaterów ….”
pytanie jak kolega wyzej
Zgadzam się z tym systemem kar ale mam drobne pytanko co z tymi graczami co będą grali w bitwie i wyszczelą torpedy a zawodnik z jego drużyny wpłynie akurat na tor lotu torped i te torpedy go trawią
nic nowego zostanie czerwony …….
„Uszkodzenia zadane torpedami będą wliczane tylko w przypadku, gdy trafisz z odległości nie większej niż 5 km.”