Patch 0.7.3 – zawartość
Poniżej przedstawiamy Wam zawartość i zmiany dotyczące nowej łątki do WoWs o numerze 0.7.3.
- Lista zmian 0.7.3 – patch będzie ważył około 1,1 GB
- Aktualizacja będzie miała miejsce 29 marca; przygotowania będą trwać od 7:00 do 10:00.
Pojawiły się pytania o modyfikacje – informujemy, że wszystkie zainstalowane wcześniej modyfikacje mogą powodować problemy związane z brakiem kompatybilności wraz z każdą wprowadzaną aktualizacją. Jeżeli zainstalowaliście modyfikacje i macie problemy z graniem, spróbujcie uruchomić zwykłą wersję gry w trybie bezpiecznym za pomocą strzałki znajdującej się obok przycisku „Graj”. Jeżeli to nie pomoże, usuńcie modyfikacje. Jeżeli nadal będziecie mieć problemy, skontaktujcie się z Działem Obsługi Klienta.
Lista zawartości może ulec zmianie!
Bitwy kosmiczne!
Dowódcy, moc tarcz na maksimum! Tegoroczny prima aprilis wyznacza powrót Bitew kosmicznych i Portu kosmicznego.
W wersji 0.7.3 pojawi się nowy tryb bitwy do wyboru: Bitwy kosmiczne!
Wystarczy wybrać „Bitwy kosmiczne”, zdecydować się na któryś zokretów i kliknąć „Bitwa!”, by ruszyć do pozaziemskiego starcia!
Oto co znajdziecie w Bitwach kosmicznych:
- Dziewięć fantastycznych okrętów kosmicznych.
- Dziewięciu dowódców nie z tego świata.
- Nowy rodzaj bitwy z wyjątkową mechaniką.
- Ekskluzywne kontenery z kosmicznymi odznakami i innymi łupami!
- Gwiezdne osiągnięcia.
Rotacja wypożyczonych okrętów
Przypominamy, że gracze, którzy rozegrali bitwę losową lub klanową okrętem poziomów VIII–X w wersji 0.7.2, otrzymają zestaw trzech specjalnych okrętów X poziomu do tymczasowego użytku: X Hindenburg, X Shimakazeoraz X Yamato.
Okręty te zostaną usunięte w aktualizacji 0.7.3 i zastąpione następującymi trzema okrętami X poziomu: X Moskva, X Gearingoraz X Conqueror.
- Okręty są przekazywane tymczasowo i zostaną usunięte z kont wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.7.4.
- Tymi okrętami można grać tylko w bitwach klanowych.
- Obok miniaturki okrętu pokazany będzie zegar odliczający czas, po którym okręt zostanie usunięty z portu.
- Nie można zamontować kamuflażu na wypożyczonych okrętach.
- Możecie zmieniać dowódców wypożyczonych okrętów bez żadnych kar.
- Kredyty i PD zdobyte na wypożyczonych okrętach są wyliczane tak samo, jak na zwykłych okrętach.
- Po usunięciu okrętu jego dowódca wysyłany jest do rezerwy. Wszystkie ulepszenia, sprzęt eksploatacyjny i sygnały zostaną zdemontowane i przeniesione do Inwentarza. PD zdobyte wypożyczonym okrętem zostaną przeniesione do startowego okrętu tego samego państwa.
- Jeśli okręt posiada alternatywne moduły (np. torpedy Shimakaze), będzie można je zamontować za darmo.
- Jeśli zwerbowaliście dowódcę do dowodzenia wynajmowanym okrętem, specjalizacja tego dowódcy zostanie zmieniona na okręt startowy danego państwa.
- Jeśli zwerbowaliście dowódcę do wynajmowanego okrętu, a potem przenieśliście go do innego okrętu, to wtedy jego specjalizacja zostanie automatycznie zmieniona na okręt, do którego został przeniesiony, po wprowadzeniu aktualizacji. Umiejętności dowódcy nie zostaną zresetowane.
- Okręty są dodawane wraz z miejscami w porcie. Po upływie czasu wynajmu, okręt i miejsce w porcie zostaną usunięte z Waszych kont.
Zoptymalizowana mechanika
Ulepszyliśmy system sygnalizowania kolizji. Teraz uwzględnia prędkość i rozmiar okrętu, a także jego odległość od terenu.
Dopasowaliśmy także sposób, w jaki uzbrojenie przeciwlotnicze wpływa na wykrywalność. Teraz uwzględniany jest maksymalny zasięg ognia baterii przeciwlotniczych. Znaczy to, że w przypadku zniszczenia dział przeciwlotniczych dalekiego zasięgu zasięg wykrywalności i wskazania minimapy zostaną odpowiednio zmodyfikowane.
Specjalne insygnia
Oprócz nowych kosmicznych odznak w wersji 0.7.3 pojawią się także nowe symbole i tła zapewniające możliwość stworzenia nowych kombinacji. Można je odblokować poprzez specjalne misje bojowe. Nowe symbole będą związane z uzbrojeniem: bronią palną, halabardami, bombami, katanami i nie tylko!
Symbole i tła z wcześniejszych aktualizacji mogą teraz pojawić się w dziennych kontenerach.
Nowe efekty
Okręty wszystkich klas z wyjątkiem lotniskowców mają teraz animowany efekt użycia syreny w bitwie. Kominy okrętu będą teraz wyrzucać parę podczas aktywacji syreny.
Ulepszenia dźwięku
- Usłyszycie specjalny sygnał dźwiękowy (dzwonek), gdy główne działa pancernika zostaną całkowicie przeładowane.
- Będziecie mogli używać syreny okrętowej w porcie. Aby ją aktywować, użyjcie tego samego klawisza co podczas bitwy (domyślnie „N”).
- Dodaliśmy nową modyfikację ścieżek głosowych – „Narodowy +”. Możecie teraz korzystać z narodowych wariantów ścieżek głosowych dla standardowych dowódców oraz dla dostępnych unikatowych dowódców (HSF, Arpeggio of Blue Steel).
- Pociski PP i OB przelatujące w pobliżu Waszego okrętu będą teraz wydawać różne dźwięki, zależnie od typu pocisku.
- Dźwięk obrotu wyrzutni torped jest teraz odtwarzany bez zakłóceń.
- Dźwięki otoczenia (wody i wiatru) w porcie będą się teraz różnić w zależności od kąta położenia kamery.
- Dodaliśmy „Kompensację głośności” w ustawieniach dźwięku. Pozwoli Wam ona na podbijanie niskich i wysokich częstotliwości przy niskich poziomach głośności (im niższa głośność, tym wyższy poziom niskich i wysokich częstotliwości).
Inne poprawki
- Dodaliśmy funkcję w ustawieniach portu umożliwiającą wyświetlanie/ukrywanie dodatkowej zawartości związanej z wydarzeniem Bitwy kosmiczne.
- Ulepszenie Modyfikacja doładowania silnika 1 jest teraz dostępne dla francuskich pancerników VIII Gascogne, VIII Richelieu, IX Alsace oraz X République.
- Teraz podczas wymiany PD z okrętów premium i elitarnych na wolne PD jako pierwsze zostaną wymienione okręty, które zgromadziły najmniej doświadczenia.
- Funkcja wyszukiwania okrętów w karuzeli została ulepszona. Teraz nie musicie już wpisywać całej nazwy okrętu. Nawet jeśli napiszecie ją z błędem lub literówką, w większości przypadków odnajdziecie odpowiednią jednostkę.
- Za każdym razem w przypadku awarii klienta zostanie utworzony plik z rozszerzeniem .dmp. Jego rozmiar nie powinien przekraczać 500 kB. Pliki te będą zawierać informacje o stanie aplikacji sprzed awarii. Pomoże to deweloperom w zidentyfikowaniu powodów awarii i usunięciu usterki.
- Naprawiliśmy usterkę, która uniemożliwiała prawidłowe działanie umiejętności posiadających warunek dotyczący kalibru dział („…do 139 mm”), gdy jednostka wyposażona była w działa kalibru 139 mm.
- Naprawiliśmy usterkę, która powodowała wyświetlanie statystyk okrętu za każdym razem, gdy podczas pisania na czacie został wciśnięty klawisz „H”.
- Naprawiliśmy usterkę, która uniemożliwiała skupienie się na eskadrze lotniczej po podwójnym wciśnięciu klawisza z numerem odpowiadającym tej eskadrze.
- Naprawiliśmy rzadką usterkę, która wyłączała podpowiedzi w oknie ładowania bitwy.
- Naprawiliśmy usterkę, która powodowała zlewanie się numeru poziomu okrętu i nazwy okrętu w ekranie wymiany PD.
- Naprawiliśmy usterkę, która powodowała wyświetlanie kodu IDS zamiast nazwy klawisza, podczas przypisywania akcji do separatora dziesiętnego w ustawieniach sterowania.
- Naprawiliśmy usterkę, która powodowała zatrzymanie postępów misji/wyzwania w ekranie wyników bitwy.
- Naprawiliśmy usterkę wpływającą na kryterium składu drużyny w Operacji Killer Whale („Wycofajcie się do wyznaczonego obszaru z przynajmniej połową okrętów wojennych w Waszej flocie”).
- Naprawiliśmy usterkę powodującą znikanie wskaźnika lokalnych warunków pogodowych po ponownym dołączeniu do gry.
- Naprawiliśmy usterkę powodującą nieprawidłowe działanie umiejętności Cel priorytetowy w bitwach scenariuszowych.
- Naprawiliśmy usterkę powodującą niepoprawne działanie efektów dymu, gdy Doładowanie silnika było włączone na okręcie Charles Martel z zastosowanym kamuflażem Scarab.
- Naprawiliśmy usterkę powodującą utykanie okrętów po kolizji z terenem w sektorze E5 na mapie Dwaj bracia.
- Naprawiliśmy usterkę powodującą stałe wyświetlanie podpowiedzi po próbie wprowadzenia hasła do pokoju treningowego przy użyciu znaków spoza alfabetu łacińskiego.
- Naprawiliśmy usterkę powodującą, że boty miały niewielką skuteczność bojową w Operacjach. Od teraz będą działały z wymaganą skutecznością zależną od ich poziomu, jak to zostało zaplanowane wraz z wprowadzeniem trybu Operacji.
Aktualizacje map
- Na mapach Śpiący olbrzym, Ziemia Ognista i Gorący punkt będziecie teraz mogli przejąć cztery strefy. Dwie z nich będą znajdować się na początku bitwy pod kontrolą zespołów. Będziecie jednak mogli napotkać wersje map z poprzednim, trzystrefowym rozkładem. W nowym rozkładzie każda ze stref zapewnia 4 punkty co 9 sekund, gdy znajduje się pod kontrolą drużyny. Każda drużyna startuje z początkową pulą 200 punktów. Podobne zmiany wprowadziliśmy na mapie Zorza polarna z 4 strefami kluczowymi – dwie z nich znajdują się początkowo pod kontrolą drużyn.
- Na mapach Gorący punkt i Ziemia Ognista wprowadziliśmy też niewielkie zmiany w punktach startowych zespołów. Oprócz tego zmieniliśmy pozycję baz na mapie Gorący punkt (w trybie standardowym) – przesunęliśmy je bliżej środka mapy.
Śpiący olbrzym
Gorący punkt
Ziemia Ognista
Usprawniony interfejs klanowy
- Dziennik bitew klanowych w interfejsie klanowym mieści teraz 50, a nie 30 ostatnich bitew.
- Możecie teraz jednocześnie odrzucić więcej zaproszeń do klanu. Wystarczy zaznaczyć wszystkie niechciane zaproszenia i wcisnąć „Odrzuć zaznaczone”.
- Naprawiliśmy usterkę, która ograniczała liczbę członków klanu do 30, nawet w przypadku ulepszonej Kwatery głównej.
- W aktualizacji 0.7.3 zmieniamy zasady klanów. Mają one promować fair play i równość między klanami. Uprościliśmy je, przeformułowaliśmy, by były jaśniejsze, i mamy nadzieję, że wszyscy gracze zrozumieją, że naruszenia zasad powodują różne negatywne konsekwencje nie tylko dla danego gracza i jego konta, lecz także dla całego klanu. Dowiedzcie się o nich więcej!
Poprawiliśmy tekstury następujących okrętów:
- IV Courbet
- IX Udaloi
Zmiany w zawartości
Możecie nałożyć trwały kamuflaż kosmiczny na następujące okręty:
- X Gearing: Flyfire
- X Des MoinesGalaxy
- X Hakuryu Hellcarrier
- X République : Paris
- X Zao : Zaya
- X Minotaur: Norma
- X Moskva: Aurora
- X Großer Kurfürst: Alldestroyer
- X Z-52: Blue Aster
- standardowe premie do rozrzutu i ukrycia
- 50% zniżki na naprawy po bitwie
- +20%
- +100%
Nie macie jeszcze okrętu X poziomu? Macie czas do wprowadzenia aktualizacji 0.7.4, aby wspiąć się na szczyt! Pomogą Wam w tym oferty i misje dotyczące wymiany PD, które wprowadzimy od 13 do 17 kwietnia.
Kamuflaż Rewolucyjny nie jest już dostępny do kupienia w kliencie gry.
Następujące okręty zostały dodane do klienta gry do testowania przez deweloperów i uczestników supertestów:
- Kronsztad
- Wariag
- Columbia (wcześniej VI Cleveland)
- Pittsburgh (wcześniej IX Baltimore)
- Astoria (wcześniej VIII New Orleans)
- Salt Lake City (wcześniej VII Pensacola)
- Buffalo
Nowe nazwy zostaną przydzielone amerykańskim krążownikom tylko na czas testów i zostaną zmienione na oryginalne po ich zakończeniu. Wprowadzamy tę zmianę, by uniknąć zamieszania i mylenia tych jednostek z już istniejącymi w grze.