Bitwy rankingowe – nowy sezon rozpoczyna się 18 września
Oficjalnie z portalu WoT 😉
Przygotujcie się do walki o najwyższe miejsca w klasyfikacji! Bitwy rankingowe powrócą w najbliższych tygodniach. Wraz z nimi powróci Wasza szansa na wyróżnienie się, zapewnienie sobie miejsca wśród liderów sezonu i zdobycia mnóstwa nagród. Ten tryb przeszedł poważne zmiany w odpowiedzi na Wasze opinie z pierwszej rundy testów. Dzisiaj chcemy przedstawić Wam, na czym one polegają.
W drugim sezonie beta zmieniliśmy system stopniowania, zasady doboru drużyn i ogólne ustawienia, aby zapewnić, że najwyższe miejsca przypadną tym, którzy osiągają wspaniałe wyniki tydzień po tygodniu. Wejście do najwyższej stawki będzie tym razem bardziej wymagające, a wraz ze zwiększeniem poziomu gry, zwiększył się też poziom nagród!
Dołączanie do rywalizacji
Już teraz zaznaczcie 18 września w swoich kalendarzach! Począwszy od 18:00, wybierzcie „Bitwy rankingowe” z menu, wybierzcie pojazd X poziomu i ruszajcie na pole bitwy.
Główne zmiany
W czasie pierwszej bety zadziwiły nas poziom umiejętności i wytrwałość graczy. Sama intensywność współzawodnictwa była zdumiewająca! A co najważniejsze, otrzymaliśmy od naszej społeczności mnóstwo opinii i zebraliśmy pokaźną ilość statystyk. Z Waszą pomocą dowiedzieliśmy się, czego potrzeba w tym trybie, aby mógł się rozwijać, jakich zmian trzeba dokonać i w jaki sposób lepiej zorganizować sezony, aby wszystkim chętnym do przetestowania swoich umiejętności dostarczyć naprawdę przyjemnej rozgrywki. Poniżej szczegółowe omówienie poprawek, na które mieliście bezpośredni wpływ.
Długość sezonu
Przeciągnięcie sezonu na cztery etapy podkopało czynnik zabawy. Bitwy rankingowe to nie maraton. Każdy sezon jest zaprojektowany bardziej jak intensywny sprint, w którym musicie pokazać swój poziom na krótkim dystansie. Cztery tygodnie to zdecydowanie za długo na „sprint”. Aby ożywić nieco doznania, skróciliśmy sezon do trzech siedmiodniowych etapów.
Szewrony
Początkowa mechanika zdobywania szewronów zatarła trochę samą ideę bitew rankingowych, co stało się jasne w pierwszym sezonie beta. Chcieliśmy zbudować ten tryb na bazie świetnego osobistego wkładu, który prowadzi do zwycięstwa. Jednocześnie nie chcieliśmy, aby brak wysiłku ze strony drużyny przeszkadzał Wam w awansie. Dlatego też przyznawaliśmy szewrony trzem najlepszym graczom w przegranej drużynie. Wydawało się to uczciwe. Jednak po bliższym przyjrzeniu się okazało się to mieć zgubny wpływ na wartość zwycięstwa, które jest głównym celem każdej bitwy, niezależnie od trybu gry. Ułatwiało to również zdobywanie kolejnych stopni, co znacznie zmniejszyło wyzwanie w całej walce o V stopień. Zmieniliśmy zasady tak, aby zwycięstwo znowu było sednem bitwy i by zwiększyć stojące przed Wami wyzwanie.
Zdobywanie szewronów w drugim sezonie:
- Jeśli Wasza drużyna wygra, a Wy jesteście wśród 10 najlepszych graczy pod względem zdobytych PD, otrzymacie szewron.
- Zajęcie miejsca wśród 5 najsłabszych graczy w drużynie wygranej lub 5 najlepszych w drużynie przegranej nie zmieni Waszej liczby szewronów.
- Ci w drużynie przegranej, którzy nie wejdą do pierwszej piątki, utracą szewron.
Te zmiany promują lepszą współpracę w drużynie, bo doskonałe osiągnięcia osobiste nie zawsze zapewnią Wam szewron. A jednocześnie dobra rozgrywka osobista w połączeniu z dobrą koordynacją w drużynie zaprowadzi Was daleko. Powinno to rozwiązać jeszcze jeden istotny problem, który zaobserwowaliśmy w ostatnim sezonie. Wielu graczy zniechęconych kiepską grą drużynową przestawało w ogóle dbać o drużynę, a zamiast tego skupiali się na generowaniu wysokich statystyk, co często krzywdziło drużynę i nie pozwalało jej wygrać.
Stopnie osobiste i pojazdów
Dotarcie do V stopnia nie stanowiło dużego wyzwania dla doświadczonych graczy. Zmiana sposobu zdobywania szewronów tego nie zmieni. Poszliśmy więc o krok dalej i zmieniliśmy mechanikę zdobywania stopni, dostosowując liczbę szewronów potrzebną do awansu o stopień.
Stopnie osobiste: 1-3-5-7-9. Potrzebujecie jeden szewron, aby rozpocząć swoją karierę, ale w miarę postępów trudność rośnie. Przejście na III stopień wymaga 5 szewronów, IV stopień wymaga 7 szewronów, a dotarcie do V stopnia wymaga 9 szewronów. Liczba stopni pozostaje bez zmian.
Stopnie pojazdów: Potrzebujecie teraz 5 szewronów, aby otrzymać kolejny stopień, niezależnie od stopnia, który aktualnie ma Wasz pojazd.