9.20 – drugi sezon beta Bitew rankingowych
Oficjalnie z Portalu WoT.
Aktualizacja 9.20 nieuchronnie zbliża się do testu publicznego. Jeśli czekaliście, by powalczyć w nowym trybie 30 na 30, wypróbować chińskie niszczyciele czołgów lub zrównoważone pojazdy, to macie szansę to zrobić. A gdy już trochę sobie pogracie, zajrzyjcie na forum do wątku o wersji 9.20,by podzielić się swoimi opiniami. W ten sposób pomożecie nam dopracować aktualizację.
Bitwy rankingowe
Bitwy rankingowe niedawno zakończyły swój sezon beta. Wywołały wśród społeczności World of Tanks mieszane uczucia. Przejrzeliśmy wszystkie Wasze opinie i chcielibyśmy pokrótce opisać kilka zmian, które – mamy nadzieję – poprawią Wasze wrażenia.
Dopracowanie podstaw
Jedną z głównych spraw dyskutowanych na forach była prostota trybu. Główna zasada toczenia bitew przeciwko najlepszym czołgistom o podobnych umiejętnościach się sprawdza, ale droga rozwoju do 5. stopnia nie stanowiła prawdziwego wyzwania dla doświadczonych graczy.
Postaraliśmy się to zmienić, modyfikując mechanikę odpowiedzialną za zdobywanie szewronów i stopni. Naszym celem było zwiększenie ich wartości, przez co gra stałaby się większym wyzwaniem, a jednocześnie trud w nią włożony byłby lepiej wynagradzany.
Oto jak będzie to wyglądać w teście publicznym 9.20. Liczba stopni pozostanie niezmieniona, ale zmieni się liczba szewronów wymaganych do przejścia na kolejny stopień. Rozłożenie na stopnie będzie następujące: 1-3-5-7-9, co oznacza, że wystarczy tylko jeden szewron, by dostać się na 1. stopień, ale to nic w porównaniu z 9 wymaganymi do przejścia ze stopnia 4. na 5. Na papierze to może wyglądać prosto, ale w rzeczywistości trzeba być doświadczonym czołgistą, by osiągnąć szczyt.
Co więcej, mechanika stopni pojazdów również zostanie zmieniona. W 2. sezonie beta będziecie potrzebowali 5 szewronów, by przejść na następny stopień pojazdu, bez względu na to, na którym znajdujecie się teraz.
Zmienił się również sposób zdobywania szewronów. Jeśli Wasza drużyna zwycięży w bitwie i znajdziecie się w najlepszej dziesiątce pod względem PD, gratulujemy – wychodzicie z bitwy z szewronem. Jeśli traficie do najgorszej piątki w wygranej drużynie lub do najlepszej w przegranej, pozostajecie z tą samą liczbą szewronów. Jeśli jesteście poza pierwszą piątką w przegranej drużynie – tracicie szewron.
Głównym celem tych zmian jest promowanie lepszej gry drużynowej, bo choć w bitwach rankingowych chodzi przede wszystkim o ranking osobisty, to właśnie drużyna zwycięża konkretne bitwy.
Z tego samego powodu rozszerzyliśmy listę tych graczy, którzy zatrzymują szewrony, gdy ich drużyna przegrywa. Oznacza to, że nawet jeśli sprawy wyglądają źle i przeciwnik naciera na każdym odcinku, to nie można się poddawać i trzeba pomagać swojej drużynie – bo te wysiłki zostaną nagrodzone.
Poprawianie balansu
W trakcie pierwszego sezonu pojawiło się kilka ważnych głosów dotyczących balansu bojowego. Oto jak rozwiązaliśmy sprawę:
- System doboru drużyn stał się mądrzejszy i teraz stara się zebrać taką samą liczbę czołgów średnich i ciężkich w każdej drużynie.
- Liczba dział samobieżnych została ograniczona do dwóch na drużynę.
- Będzie dostępnych więcej map, gdyż ich rotacja została znacząco poprawiona, co oznacza że szansa na trafienie na tę samą mapę będzie mniejsza.
Atrakcyjniejszy system nagród
Poprawiliśmy też sposób przyznawania nagród. Począwszy od sezonu 2., nie będziecie musieli czekać do końca sezonu, aby otrzymać większą część swojej nagrody w obligacjach. Co więcej, wartość nagród również wzrośnie.
Etapy testu
Mamy w planie przeprowadzić krótki test drugiej bety podczas testu publicznego wersji 9.20. Zanim ten test się zacznie, bitwy rankingowe przejdą przez etapy 1. i 2., więc serdecznie zapraszamy Was do dołączenia w 3. etapie, który będzie miał miejsce między 2 a 9 sierpnia.
Zawsze doceniamy Wasze opinie na temat zmian, które wprowadzamy w grze. Dzielcie się śmiało swoimi uwagami na forach gry i w sieciach społecznościowych. Powiedzcie nam, w którym kierunku, Waszym zdaniem, idą bitwy rankingowe.
Ź: Portal EU
Gram od początku sezonu2wiekszosci same porażki udało się cudem zdobyc2pkt później w plecy Nie powinno tracić się szewronow dochodząc do odznaki stopnia tylko walczyć o kolejną odznakę będę walczyć o te4pkt kasa leci nerwy puszczają w drugim etapie już niedam jak nie uzyskam4pkt naciągane kasy nic wiecej
żeby gra była bardziej „drużynowa” przydałyby się plutony w rankingowych
Bzdura jest to że trzeba walczyć nie tylko z przeciwnikiem ale jeszcze ze swoimi sojusznikami, wygrana drużyna powinna dostawać 15 szewronow w ten sposób ludzie będą grać aby wygrać a nie wyfarmic express, miałem złoto w poprzednim sezonie więc uważam że wiem co mówię w temacie tej gry.
Miało być exp ale autokorekta w telefonie daje się we znaki :p
Ja za to wiem co pisze> ****** zwierzęta i boty nie powinny dostawać szewrony a ostatnie 2 -3 miejsca powinny mieć odejmowane, a nie wożą się na plecach innych.
Przecieź napisali że szewrony dostanie 10 z wygranej ekipy a pozostałe przynajmniej nie straci a 5 z przegranej nie dostanie szewrony dobre rozwiązanie bo trzeba będzie się wykazać w bitwie i starać wygrać a nie jak wczesniej źe dobrą campą koszem innych moźna było zdobyć szewrony. Limit art na plus
Idiotyczne jest to że trzeba walczyć nie tylko z przeciwnikiem ale też ze swoją drużyną o miejsca bzdura totalna wygraną drużyna powinna w całości dostawać szewrony, miałem złoto w poprzednim sezonie więc raczej wiem co mówię 🙂
Nadal jest jeden podstawowy problem znowu szewrony zdobywamy tylko wtedy kiedy wygramy bitwe a jezeli o tym mowa to czesto jest tak ze to nie my mamy wplyw na losy bitwy i kilka porazek z rzedu powoduje ze nie chce sie grac. Widze ze bedzie jeszcze wieksza kampa niz byla. Win ratio dla mnie nie powinno miec wplywu na szewrony Powinno byc tak ze poolwa teamu w przegranej i wygranje zdobywa szewron reszta traci.
Problem w tym ze pierwsza trojka druzyny przegranej w poprzednim sezonie powodowala wlasnie ultra kampe. Kogo obchodzi czy druzyna wygra, wazne zeby byc w pierwszej 3ce. No a jezeli juz druzyna wygra to spoko bo i tak dostaniesz szewron. Dlatego teraz za porazki ich nie bedzie. Moze to skloni do bardziej druzynowej gry zamiast turbo kampy, no ale to sie jeszcze okaze ….
Ja pamietam ze kampa byla po oby stronach bo i tak na poczatku bitwy nie wiesz ktora druzyna wygra. dla mnie wlasnie ten wspolczynnik w grze powinni wylaczyc. Przyznawany eksp ja wiem ze ma swoje wartosci liczbowe 🙂 ale i tak czasmi dziwnie naliczal. i watpie zeby WG wiedzialo o czym pisze GRA ZESPOLOWA dobre czy ktos kiedys z was widzial w randomie gre zespolowa wiekszosc mysli tlyko o swojej czteroliterowej tylniej stronie
Złodziejska i oszukańcza polityka FuGie ;/
Nic nie umieja zrobić porządnie tylko zawsze coś co było dobre spier…. i nie odnoszę się do rankingówek tylko ogólnie .
Niech w końcu zwolnią tych nieudaczników którzy zajmują się pewnymi sprawami , a jakimi to ruskie juz dobrze wiedzą.
„Co więcej, wartość nagród również wzrośnie.”
Od poczatku bylem zdania ze to sie skonczy na tym ze fiolety beda mogly teraz jeszcze lepiej farmic nuby zaczynajace gre w B2, Ausf. J i E25 z super sprzetem 😉
Eh, WG.