9.20 – ulepszenia dział samobieżnych i nowe chińskie niszczyciele czołgów

To jest tylko wstępna prezentacja nowości w wersji 9.20. Ostateczną listę opublikujemy tuż przed wprowadzeniem nowej wersji.

Aktualizacja 9.20 wchodzi dzisiaj do fazy supertestów i wprowadza gorące nowości i poprawki. W tej aktualizacji odpowiadamy na Wasze opinie o efekcie ogłuszenia, przyglądamy się drzewu technologicznemu, wprowadzamy scenariusz „30 na 30” w bitwach losowych oraz dodajemy dziewięć nowych chińskich niszczycieli czołgów. W międzyczasie, gdy pracujemy nad ostatnimi poprawkami, chcemy przedstawić wam nowości dodane w aktualizacji. A więc do rzeczy!

Supertesty są przeprowadzane na wczesnym etapie projektowania – zazwyczaj półtora miesiąca przed ukazaniem się ostatecznej wersji. Obejmują sprawdzanie zmian w nowej wersji i wyszukanie większych problemów przed fazą testów otwartych. Supertesty w World of Tanks są podzielone na testy produkcyjne (nowe mapy, balansowanie pojazdów itp.) i testy wersji (całość aktualizacji). Po zakończeniu supertestów zaczynają się testy publiczne dostępne dla wszystkich graczy, którzy chcą wypróbować nowe funkcjonalności.

Równoważenie pojazdów

Tym razem skupiliśmy się się na czterech liniach narodowych – Japonii, Francji, USA i ZSRR. Niemieckie drzewo również otrzyma kilka zmian. Po zasadniczych zmianach wprowadzonych wcześniej w 2017 r. postanowiliśmy powrócić do parametrów bojowych pojazdów Maus, Mäuschen oraz 8,8 cm pak 43 Jagdtiger.

Zaraz po opublikowaniu pierwszych szczegółów na temat nadchodzących zmian w balansie tych pojazdów na mediach społecznościowych, temat ten stał się jednym z najpopularniejszych na forach World of Tanks. Dlatego zamiast dyskutować o nich w przeglądzie aktualizacji 9.20, postanowiliśmy poświęcić im osobny artykuł, w którym odpowiemy na Wasze pytania i wytłumaczymy nasz tok myślowy. Szczegółowy przegląd znajdziecie tutaj.

Ulepszenia dział samobieżnych

Praca nad udoskonalaniem dział samobieżnych nie zatrzymała się na wersji 9.18. Nasz zespół spędził kilka miesięcy na analizie Waszych opinii i opracował zestaw poprawek mających na celu zwiększenie przyjemności z gry artylerią oraz przeciwko niej.

Zwiększony promień rażenia często doprowadzał do zaskakujących sytuacji, gdy będąc pozornie osłonięci przed ogniem nieprzyjacielskiej artylerii okazywało się jednak, że ich strzały Was dosięgały. Aby zaradzić temu problemowi, poprawiliśmy mechanizm liczący ogłuszanie i uszkodzenia przez dodanie dodatkowego zestaw zmiennych dla strzelania nad przeszkodami:

  • Nie musicie obawiać się ostrzału artyleryjskiego, jeśli konstrukcja (zniszczalna lub niezniszczalna), za którą się chronicie ma dwa lub więcej metrów grubości, a Wasz czołg pozostaje kompletnie za nią ukryty. Jesteście tam bezpieczni: jeśli działo samobieżne strzeli, Wasz czołg nie zostanie ani ogłuszony, ani uszkodzony.
  • Czołgi ukrywające się za płotem lub małym domem, który jest cieńszy niż 2 metry zostaną ogłuszone i otrzymają takie uszkodzenia, jakby nie pozostawały w ukryciu.
  • Istnieje również trzeci scenariusz: gdy osłona jest gruba (2 i więcej metrów), ale pojazd nie jest w pełni zasłonięty (na przykład przy manewrowaniu zza narożnika). W takim przypadku okres ogłuszenia i otrzymane uszkodzenia będą zależały bezpośrednio od tego, jak bardzo pojazd pozostaje odkryty. W zależności od widocznego obszaru, pojazd może otrzymać:
    • 25% całkowitych uszkodzeń i czasu ogłuszenia,
    • 50% całkowitych uszkodzeń i czasu ogłuszenia,
    • 75% całkowitych uszkodzeń i czasu ogłuszenia,
    • 100% całkowitych uszkodzeń i czasu ogłuszenia,

Dodatkowo, aby dać Wam pełne rozeznanie Waszej efektywności w bitwie, statystyki pobitewne będą zawierały również całkowity czas ogłuszenia, który spowodowaliście.

Nowe chińskie niszczyciele czołgów

Dziewięć nowych chińskich niszczycieli czołgów już grzeje silniki, gotowe do wejścia na pole bitwy. Tak, mówimy o linii, która pojawiła się kila miesięcy temu na chińskich serwerach. Wiemy, że to jest coś, o co prosiliście i cieszymy się, że możemy udostępnić je wszystkim graczom. W miarę zbliżania się wprowadzenia aktualizacji będziemy mieli więcej szczegółów do opowiedzenia o każdym pojeździe, więc bądźcie czujni.

Krótki przegląd niszczarek tutaj: KLIK.

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

guest
16 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dzony

Banda pomidorów i tyle przedtem płacz bo AP i one shoot źle teraz ogłuszenie i gra pod wsparcie źle 90% płaczków nawet 100 bitew nie zrobiło na artach

kolonia

mi się wydaje że arta się ope zrobiła a wiem jak to rozwiązać żeby tak nie masakrowała znerfić pene na burzaku dla wszystkich art do 10 bo poco ma przebijać burzakiem i skrucić ogłuszenie o 3-5 sekund i po sprawie bendzie waliła po te 150-300 uszkodzeń a nie jak teraz jest 500-800 na szczał

Kociak

Arty na żyletki! ^_^
Więcej niż 1 SPG na mecz to przegięcie.

znulek84

jakie buffy art?? o czym wy gadacie? przeciez to sa tylko usprawnienia logiczne XD

WvWvzela

zamknijcie japy pomidory, nie umiecie sie bronic przed arta i placzecie ze wam przeszkadza 🙂 moze jeszcze najlepiej TDki usunac bo maja za duza penetracje? i moze ciezkie czolgi bo za mocny pancerz? nauczcie sie grac

Midnight

dobrze prawi, polejcie mu!!!

iBlackLagoon

“nie umiecie sie bronic przed arta” nice joke kid.

Monty

Moim zdaniem dla artylerii powinienien być oddzielny tryb gry, arciarze nie narzekaliby wtedy że arta zostałaby usunięta z gry, zchowali by swoje ukochane pojazdy tyle że grali by w oddzielnym trybie, najlepiej takim gdzie były by tylko arty, hehehe.

PaweJ89

dobrze męczcie się i płaczcie dalej na arty, ja po prostu kocham te ogłuszenia i po bitwie tylko privy typu, “ty ***** żebyś zdechł” itp.

Grzybek

ja inne rzeczy piszę ale po angielsku o imigrantach i tym typku w arcie żeby się z nimi bawił hehehe

ja

co jak co, ale w artylerii obecnie nie wkurza mnie jej dmg(chyba ze sam gram arta) czy ogluszenie
ale ilosc modulow ktore psuje
strzal ktory trafi w czolg potrafi zabrac oprocz 200-500hp i 20s ogluszenia, jeszcze 2 do nawet 5! modulow
gasienica i dzialo to chyba standard przy kazdym trafieniu arty
ale dochodza do tego jeszcze zaloganci, silnik, wieza, amunicja i zbiornik w ilosciach hurtowych
przy 2 artach skupionych na konkretnym graczu, pod koniec bitwy moze on nie miec zadnego sprawnego modulu

Anonimowo

Niech wywalą ogłuszenie i będzie ok nie będzie wkurzała oraz nie będzie płaczu o zabranie pół życia.

AntyArty

i dobrze. powinni je usunąć z gry. psuja całą zabawę

Lisek

Jeszcze arty nerfią…

Lisek

No super. Jeszcze arty nerfią…