Q: Dlaczego chińskie niszczyciele czołgów są na wyłączność chińskiego serwera?
A: Ponieważ maszyny są w całości podobne do sowieckich odpowiedników.
Q: Dziś przy zakupie IS-7, dostałem możliwość wyboru 100% załogi za darmo, czyli za 0 złota. Skąd taka możliwość?
A: Jest to jednorazowa zniżka, którą otrzymujecie za wykonanie Treningu bojowego (samouczka).
Q: Czy nie uważacie, że Ulepszone wyposażenie i dyrektywy powiększą przepaść pomiędzy graczami doświadczonymi a początkującymi?
A: Nie. Ulepszone wyposażenie daje niewielki przyrost charakterystyk i wydajności, a w pojedynku 1 na 1 wszystko zależy od umiejętności gracza.
Q: Mam pytanie odnośnie wersji 9.19. W nowej łacie usuniecie tryb „Bitwa kompanii czołgów”. W jaki sposób teraz będziemy mogli szukać plutonów? Tryb idealnie spełniał tę rolę. Planujecie stworzenie jakiejś alternatywy?
A: Wiemy o tym. Na daną chwilę możecie zamieszczać ogłoszenia na czacie ogólnym, jednak pomyślimy nad Waszą propozycją.
Q: Drodzy deweloperzy. Mam pytanie odnośnie roszady IS-4 i ST-I (mają zostać zamienione miejscami). Czy istnieje możliwość, aby rozdzielić IS-4 na dwa czołgi, w postaci IS-4 na 9 poziomie, IS-4M na 10 tierze i dodaniu ST-I na 10? Wielu graczom obecny IS-4 odpowiada.
A: Pomyślimy nad tą propozycją.
Q: Drodzy deweloperzy, czy istnieje możliwość poszerzenia listy ignorowanych z 1000 do 5000 graczy?
A: Nie, nie mamy tego w planach.
Q: W Bat-arcie mamy zamkniętą wieżę. Dlaczego nie można zamontować Ulepszonej wentylacji?
A: W wersji 8.3, na potrzeby balansu owa możliwość została usunięta.
Q: Przy czołgach z otwartymi wieżami nie można zamontować Ulepszonej wentylacji. Dlaczego w takim razie, nie dostaniemy +5% do umiejętności załogi?
A: Ponieważ +5% bonusu jest już uwzględnione w charakterystyce maszyn.
Q: Dlaczego pociski odłamkowo-burzące zwykłych czołgów nie ogłuszają?
Q: Czy planujecie zwiększyć penetrację czołgu T-44-100?
A: Zbieramy dane na ten temat. Być może coś zmienimy podczas prac nad drzewkiem ZSRR.
Q: W wersji 9.18 niemal wszystkie misje przeznaczone dla Artylerii, w warunkach zawierają ogłuszenie na określoną ilość sekund. Dlaczego całkowity czas ogłuszenia nie jest wyświetlany w Wynikach bitwy?
A: Dopracujemy ten szczegół w następnych wersjach.
Q: Czy zrobicie coś z matchmakerem na 10 tierach? Bitwy na 10-tkach zamieniły się w tortury. Bitwa kończy się średnio w 3-4 minuty z wynikiem 15:5 i 5:15.
A: Tak, poprawki będą. Niestety nie w 9.19, a w kolejnej wersji.
Q: Czy możecie przywrócić kaem na wieży IS-7? Czołg tak trochę wyłysiał.
A: Póki co nie planujemy tego.
Q: Czy poziom X i wszystkie maszyny w nim naprawdę muszą być poprawione i dodane? Po co robić nowe czołgi, skoro można sprawić, że te, które już mamy w grze będą grywalne?
A: Jak mówiliśmy wcześniej, wszystkie nasze decyzje idą w parze ze wskaźnikami statystycznymi. Jeśli zobaczymy, że według statystyk jakiś czołg zostaje w tyle albo radzi sobie zbyt dobrze, wtedy będziemy pracować nad jego dostosowaniem.
Q: Szwedzkie TD mają tryb ruchu i oblężniczy. Czy planujecie wprowadzić tą samą mechanikę dla innych pojazdów (ponieważ te tryby mają zbyt duży wpływ na rozgrywkę)?
A: Póki co to funkcjonalność stricte szwedzka. Myślimy nad rozszerzeniem jej na inne pojazdy (dla przykładu dla STB-1), ale to nie przyjdzie szybko.
Q: Czy LT dostaną nerfa z ich niesamowitymi możliwościami przebijania pancerza? Medy nie są już potrzebne, bo ich działa są niemal takie same, jak czołgów lekkich.
A: Zmiany w LT X tieru pojawią się, kiedy będzie taka potrzeba. Póki co takowej nie ma.
Q: Czy mechanika pocisków zostanie przeprojektowana, żeby dać jakąkolwiek odporność słabo opancerzonym pojazdom?
A: Nie.
Q: Czy kiedykolwiek znerficie ochronę TD z otwartymi wieżami, jak Borsuk czy Grille? Wydaje się dziwne, że maszyny z wielkimi działami na malutkich podwoziach są bezpieczniejsze (chodzi o HP ~red.), niż czołgi średnie ze 150-200mm pancerza.
A: Nie planujemy. Nie jest jasne, dlaczego zrównujesz grubość pancerza z ilością HP/zdolnościami przeżycia czołgu. World of Tanks to gra zręcznościowa, osadzona w czasach II Wojny Światowej. Innymi słowy, to nie symulator.
Q: Czy zbalansujecie magazynki w starciach z normalnymi czołgami? Maszyny z magazynkiem z zasady wygrywają mecze 1vs1, więc czy jest plan wprowadzenia czegoś jak „zacięcie działa” dla zbalansowania? Historycznie amerykańskie programy magazynkowców zostały wstrzymane przez problemy mechaniczne, co jest argumentem za tym, żeby „normalne” działa były bardziej niezawodne, niż magazynki.
A: Ciekawy pomysł, ale jest dla tego specjalny dział na forum. Ten sposób ładowania ma swoje zalety i wady, żeby był użyteczny, trzeba zadawać obrażenia w krótkim czasie – wtedy magazynek jest lepszy, ale niestety rozmiar bębna i pocisków wcale nie jest mały, więc po kilku strzałach musimy czekać dość długo, żeby móc znów oddać strzał.
Q: Czy planujecie nerf dla artylerii? Działa samobieżne w ostatnim patchu stały się bardzo pewne, w mojej opinii nawet zbytnio. Póki co, z dobrym wyposażeniem dobrze jeżdżą, mają mocne statystyki dział i potrafią z drużyną osiągnąć znacznie więcej. Może czas znerfić czas celowania, szybkość i obrót?
A: Zmiany w charakterystyce wyposażenia nie wchodzą w grę. Jeśli jednak zobaczymy coś, kiedy spłynie więcej danych, dokonamy wszelkich potrzebnych zmian.
Q: Czy planujecie zwiększyć kąt automatycznego odbicia pocisku razem z przeróbką mechaniki przebijania pancerza, żeby poprawić rolę pancerza w grze?
A: Jeśli uważnie śledziłeś newsy, powinieneś wiedzieć, że taka zmiana była już testowana na Piaskownicy. Przygotowujemy się do finalizacji i wprowadzenia tych zmian.
Q: Czy planujecie zmieniać obrażenia modułów i załogi? Teraz apteczka i zestaw naprawczy mogą być używane wielokrotnie, co zmniejsza wagę uszkodzenia modułów. Strzelanie po nich jest bezsensowne.
A: Nie planujemy takich zmian.
Q: Czy szanse na uszkodzenia/zranienie modułów i załogi będzie zależało od grubości pancerza/kalibru działa?
Q: Czy mechanika oporów gruntu zostanie zmieniona? Rozumiem, że dla każdej pary gąsienic jest potrzebna inna wartość, ale odnoszę wrażenie, że czołgi ciężkie mają przeszacowaną dynamikę, w porównaniu do MT i LT.
A: Zapominasz, jak potężne jednostki napędowe siedzą w czołgach ciężkich, oraz kilku innych rzeczach, które mają wpływ na zdolności terenowe pojazdów.
Q: Czy działa dostaną w końcu model kolizyjny? Nie muszą przenosić obrażeń na kadłub, ale kiedy pięciometrowa lufa wyłania się nagle magicznie zza rogu domu, to jest to dziwne. W dodatku szybkość obrotu wieży będzie znacznie ważniejsza, a czasem byłoby trzeba ustawić działo w pozycji marszowej, przykładowo w bardzo wąskich przejazdach.
A: Jak wielokrotnie powtarzaliśmy w przeszłości – nie.
Q: Czy planujecie sprawiać, że eksplozje czołgów będą jeszcze bardziej i bardziej spektakularne?
A: Chcesz, żeby wybuchy były jeszcze bardziej spektakularne? W tym momencie nie planujemy takich zmian.
Q: Czy planujecie częściową deformację pancerza w niektórych strefach czołgu i zmniejszające się obrażenia w tym miejscu („zdrowa” tekstura zamieniona przez „martwą” kiedy czołg dostanie X obrażeń w konkretną strefę)? Dla przykładu całkowite usunięcie wieżyczki dowódcy w Pattonie po wielu trafieniach.
A: Ciekawa propozycja, przyjrzymy się temu.
Q: Czy dodacie do hangaru tryb prześwietlenia czołgu? Dla przykładu dodajcie go tylko do kont premium. Niezbyt pewną metodą jest przełączanie między klientem i stronami w internecie przez cały czas, podobnie jak studiowanie papierowych planów czołgów nie jest tak ekscytujące, jak możliwość „prześwietlenia” go w grze. Tak samo gracze korzystają z takich modów, podobnie jak dynamicznego obliczania szans penetracji konkretnego punktu w bitwie.
A: Póki co nie mamy tego w planach.
Q: Hej, wprowadziliście nowy system odkupywania sprzedanych czołgów, jednak wiele z nich było sprzedanych przed wprowadzeniem tej zmiany. Developerzy powiedzieli, że będzie szansa odkupienia wyposażenia sprzedanego 3-4 lata temu. Kiedy zmienicie słowa w czyny?
A: Czekaj, wszystko ma swój czas.
Q: Witajcie, czy kiedykolwiek będzie możliwość mieszania pocisków AP i APCR w jednym magazynku? Z góry dzięki za odpowiedź.
A: Nie. Z aktualną mechaniką niemożliwe jest mieszanie pocisków.
Q: Mając na uwadze, że radzieckie czołgi nie mają magazynków, czy warto czekać na pełną linię takich pojazdów? Dla przykładu czołg K-91, stworzony przez AF Kravtsev)?
A: Póki co nie planujemy ich wprowadzenia.
Q: W oparciu o Waszą odpowiedź, w grze są dwie kompletnie różne mechaniki dla jednego typu pocisku. Czy mechanika otrzymywania obrażeń z dział korzystających głównie z pocisków odłamkowych (KV-2, FV215b 183, japońskie HT) i innych dział dużego kalibru będzie zmieniana?
…. Czy planujecie nerf dla artylerii? Działa samobieżne w ostatnim patchu stały się bardzo pewne…
Eeee…..że co proszę?!
Gram m12
9 takiej z przebiciem – 1700dmg
14 ogłuszeń
….
Wn8 bitwy – 1350…
Tak! Arty są bardzo pewne. P co wyrzucać arty z gry, skoro można je uczynić niegrywalnymi. I wilk syty i owca dalej hasa…
Q: W Bat-arcie mamy zamkniętą wieżę. Dlaczego nie można zamontować Ulepszonej wentylacji?
A: W wersji 8.3, na potrzeby balansu owa możliwość została usunięta.
A od kiedy WG obchodzi balans gry?
Olać , ale model kolizyjny dla ludu to byłoby coś!
Q: Drodzy deweloperzy, czy istnieje możliwość poszerzenia listy ignorowanych z 1000 do 5000 graczy?
Komuś już skończyło się miejsce, chyba kolega nie ma nerwów na tą grę. 😤
Jak ktoś nie chce czytać tych nudnych odpowiedzi to dam klucz do odpowiedzi na każde pytanie:
1) Mamy dane statystyczne, które tak sobie zinterpretujemy by wyszło, że mamy rację
2) Jeśli nie mamy racji to zdobędziemy i sprawdzimy dane statystyczne (magiczne słowo)
3) Jeśli dalej to czytasz to znaczy, że udzielimy Ci odpowiedzi w późniejszym patchu/czasie, po prostu trzeba poczekać, bo wszytko ma swój czas, a cierpliwość graczy jest jak gumka od majtek…
W skrócie jak ktoś nie chce czytać całości.
95% odpowiedzi: nie wprowadzimy, nie myślimy nad tym, nie bierzemy pod uwagę, nie planujemy
5% odpowiedzi: przyjrzymy się temu, wprowadzimy w bliżej nieokreślonym czasie
Polać mu!
skrót skrótu:
95% nie
5% tak
megaskrót: NIE!