Aktualizacja 3.7: „Wspólny szturm” – PS4 & Xbox ONE
przez I MoLaR I · Opublikowane
Jeżeli komuś nie chce się czytać, Molar postara się streścić wam wszystko 🙂
Niech walka trwa bez ustanku – tak brzmiało nasze hasło podczas prac nad aktualizacją 3.7: „Wspólny szturm” W tej aktualizacji wprowadzimy nowe warianty istniejących map w stylu „Thunderstruck” oraz całkowicie nowe mapy, a także rozbudujemy poligon wojskowy o nowe elementy!
Poligon wojskowy: Tryb współpracy PvE
Zapraszamy do szlifowania swoich umiejętności na nowym poligonie wojskowym, w którym znajdziecie cztery scenariusze rozgrywki w trybie współpracy. Możecie zmierzyć się z nimi w towarzystwie znajomych lub samodzielnie – w takim przypadku kontrolę nad Waszymi sojusznikami przejmie komputer.
Dowódca plutonu wybiera swój pojazd jako pierwszy, a reszta drużyny dobiera swoje pojazdy stosownie do wyboru dowódcy (z tych samych poziomów). SI przeciwnika zostanie dostosowana do najwyższego poziomu pojazdu w Waszej drużynie, więc wybierajcie rozważnie!
CZTERY MISJE DO WYKONANIA
- Heilbronn – szturm (standardowa): Zniszczcie wszystkie pojazdy przeciwnika lub przejmijcie jego bazę
- Przełęcz Dukielska – szturm (szturm): Obrońcie swoją bazę lub zniszczcie wszystkich przeciwników
- Wybrzeże Thiepval – szturm (standardowa): Zniszczcie wszystkie pojazdy przeciwnika lub przejmijcie jego bazę
- Murowanka – Zima– szturm (standardowa): Zniszczcie wszystkie pojazdy przeciwnika lub przejmijcie jego bazę
We wszystkich czterech misjach będą pojawiać się dodatki do zebrania, takie jak uzupełnienie amunicji czy regeneracja wytrzymałości. Obserwujcie mapę, ponieważ będą na niej widoczne miejsca pojawiania się dodatków. Aby zebrać dodatek, wystarczy w niego wjechać.
Za pomocą menu kołowego możecie wydawać polecenia swoim komputerowym sojusznikom:
- Ping mapy: sojusznicy sterowani przez komputer przejeżdżają do wybranego sektora, jeżeli na mapie nie widać żadnego przeciwnika
- Za mną: sojusznicy sterowani przez komputer będą podążać za Waszym pojazdem
- Strzelaj: sojusznicy sterowani przez komputer będą koncentrować ogień na celu
Jeśli nie jesteście zainteresowani walką u boku komputerowych sojuszników, możecie dołączyć do losowej bitwy w trybie współpracy z innym graczem, jeśli taka jest dostępna.
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Ilu znajomych może grać ze sobą w trybie współpracy?
Tryb współpracy jest przeznaczony dla dwóch graczy.
Nie mam możliwości zagrania ze znajomymi. Czy mimo to mogę grać w tryb współpracy?
Tak! Jeśli gracie samodzielnie, dołączy do Was dwóch sojuszników sterowanych przez komputer. Możecie także dołączyć do losowej bitwy w trybie współpracy z innym graczem, jeśli są dostępne otwarte pokoje gry.
Jakie są poziomy przeciwników?
Poziomy przeciwników są dobierane do najwyższego poziomu pojazdu w Waszej drużynie.
Czy w tym trybie będę zdobywać srebro i doświadczenie?
Tak, ale pamiętajcie, że grając w standardowe bitwy wieloosobowe zdobędziecie więcej srebra i doświadczenia.
Nowe i powracające pola bitwy: Wichura i Port
Wichura (1000 m x 1000 m) debiutuje na konsoli. Zróżnicowany teren zachęca do stosowania rozmaitych taktyk. Aby móc efektywnie walczyć na skutych lodem ulicach tej mapy, musicie dopracować technikę „side-scrapingu”. Na pokrytym śniegiem terenie czeka na Was zażarta walka na długim dystansie; będziecie musieli umiejętnie balansować między prowadzeniem ognia a poruszaniem się między osłonami!
Nowe i powracające pola bitwy: Wichura i Port
Wichura (1000 m x 1000 m) debiutuje na konsoli. Zróżnicowany teren zachęca do stosowania rozmaitych taktyk. Aby móc efektywnie walczyć na skutych lodem ulicach tej mapy, musicie dopracować technikę „side-scrapingu”. Na pokrytym śniegiem terenie czeka na Was zażarta walka na długim dystansie; będziecie musieli umiejętnie balansować między prowadzeniem ognia a poruszaniem się między osłonami!
Powraca również mapa Port. Jak sugeruje jej nazwa, jest to pole bitwy osadzone w przemysłowym mieście portowym, pełnym budynków, autostrad i magazynów, które stanowią świetną osłonę przed pociskami przeciwników. Pozycje na estakadach, które zapewniają doskonałe miejsca do ostrzału, są też bardzo podatne na kontratak. Bądźcie czujni podczas walki o ten strategiczny obszar przemysłowy!
Thunderstruck: Wybrzeże Thiepval i Miasto duchów
Zapewne wiecie już, że odrobina kiepskiej pogody nie powstrzyma pancernej rozwałki! Na mapach Wybrzeże Thiepval – Burza z piorunami oraz Miasto duchów – Burza z piorunami panują mgliste burze, które zmniejszają widoczność i zasięg radia. Aby rozpoznać przeciwnika, będziecie musieli podjechać jeszcze bliżej!
Nowe osiągnięcia i trofea
WSZYSTKIE PLATFORMY:
- Wojna światowa: Zniszczyć 1000 przeciwników w bitwach wieloosobowych.
Wynik gracza Xbox: 50 | Trofeum PS: Srebro
- Viva la France: Grając francuskim pojazdem, zniszczcie czterech przeciwników w jednej bitwie wieloosobowej.
Wynik gracza Xbox: 40 | Trofeum PS: Srebro
- Górna półka (liczą się pojazdy uzyskane do tej pory): Opracujcie po jednym pojeździe X poziomu z każdej klasy (czołg średni, ciężki, niszczyciel czołgów, działo samobieżne).
Wynik gracza Xbox: 25 | Trofeum PS: Srebro
- Oczy szeroko otwarte: Zdobądźcie przynajmniej 15 wstążek za asystę w wykrywaniu przeciwników w bitwie wieloosobowej.
Wynik gracza Xbox: 15 | Trofeum PS: Srebro
- Liga niezwykłych dżentelmenów: Rozegrajcie przynajmniej pięć bitew rankingowych.
Wynik gracza Xbox: 10 | Trofeum PS: Brąz
- 10 na 10: Wygrajcie i przeżyjcie 10 bitew w pojeździe X poziomu.
Wynik gracza Xbox: 10 | Trofeum PS: Brąz
Lista zmian w aktualizacji
Rozmiar plików do pobrania –
Xbox One: ~2,5GB / Xbox 360: ~102MB aktualizacji tytułu + 1,45GB łatki
PlayStation 4: ~2,5GB
NOWA ZAWARTOŚĆ
- Nowy tryb współpracy na poligonie wojskowym: cztery misje, które możecie rozegrać ze znajomym graczem. Jeżeli chcecie, możecie także zagrać w te misje samodzielnie, wybierając odpowiednią opcję w menu rozgrywki w trybie współpracy. W takim przypadku u Waszego boku staną sojusznicy sterowani przez komputer.
Xbox One
- Obsługa turniejów dla Aren Xbox Live oraz ESL.
Osiągnięcia na konsolach Xbox One i PS4
- Wojna światowa – 50G/Srebro: Zniszczcie 1000 czołgów w trybie wieloosobowym (liczą się zniszczenia uzyskane do tej pory)
- Vive La France – 40G/Srebro: Zniszczcie 4 czołgi przeciwnika w jednej bitwie wieloosobowej grając francuskim czołgiem
- Górna półka – 25G/Srebro: Opracujcie po jednym pojeździe X poziomu z każdej klasy (czołg lekki, średni, ciężki, niszczyciel czołgów, działo samobieżne) – liczą się pojazdy uzyskane przed wprowadzeniem tego osiągnięcia.
- Oczy szeroko otwarte – 15G/Srebro: Zdobądźcie przynajmniej 15 wstążek za asystę w wykrywaniu przeciwników w bitwie wieloosobowej.
- Liga niezwykłych dżentelmenów – 10G/Brąz: Rozegrajcie przynajmniej pięć bitew rankingowych.
- 10 na 10 – 10G/Brąz: Wygrajcie i przeżyjcie 10 bitew w pojeździe X poziomu.
Mapy
- Wichura
- Port
- Miasto duchów – Burza z piorunami
- Wybrzeże Thiepval – Burza z piorunami
Zmiany
- Odświeżono opis trybu gry wyświetlanego na początku bitwy, zwiększając jego czytelność
- Ulepszono widoczność ściętego stożka widoczności na minimapie
- Dodano linie lewe, prawe i środkowe na wyświetlaczu HUD
- Dostosowano kolor/przezroczystość
- Usprawniono sekcję „Co nowego”
- Usunięto komunikat »Naciśnij przycisk „B” (O), aby zamknąć« komunikatem »Naciśnij przycisk „A” (X), aby kontynuować«.
- Ulepszono animację między tekstem a tłem
- Wprowadzono wyświetlanie dynamicznej liczby oznaczeń strony
- Na oznaczeniach wprowadzono licznik informujący, po jakim czasie zostanie wyświetlona następna strona
- Dodano przycisk szybkiego wyświetlania i chowania wyświetlacza HUD widza
- Teraz do włączania/wyłączania bezwładności kamery widza służy przycisk „A”(X)
- Przeniesiono źródło efektów dźwiękowych silnika do kadłuba
- Nazwy pojazdów premium na ekranie szczegółów są teraz wyświetlane złotą czcionką
- Odświeżono oprawę graficzną w karuzeli garażu i karcie „Czołgi”
- Nowy wskaźnik ładowania
- Odświeżyliśmy oprawę graficzną sklepu, wprowadzając nowe ikony PD z gwiazdami
Xbox 360
- Odświeżono model czołgu T57 Heavy
POPRAWKI
- Poligon wojskowy – bitwa spotkaniowa Ustalono warunki zakończenia bitwy, tj. liczbę zniszczonych przeciwników lub zajęcie bazy neutralnej
- Poligon wojskowy – Szturm (Obrona) Poprawiono tekst odliczania
- Zmieniono tekst „Mój dywizjon” na „Moja liga” na ekranie bitew rankingowych
- Conqueror Gun Carriage: poprawiliśmy opis, dopasowując go do wersji językowej wybranej przez użytkownika
- Poprawiono tekst dotyczący asysty w zadawaniu uszkodzeń w rosyjskiej wersji ekranu wyników bitwy
- Odświeżono nazwę poligonu wojskowego w rosyjskiej wersji językowej
- Poprawiono wielkie litery w komunikacje dotyczącym synchronizacji rekordów personelu
- Odświeżono nazwy pojazdów w medalu „Lew Synaju”
- Poprawiono tekst wstążki dotyczącej niszczenia gąsienic przeciwników w rosyjskiej wersji językowej
- Poprawiono nieprawidłowy tekst, który był wyświetlany podczas wyświetlania wstążki „Ekspert: Czechosłowacja”
- Poprawiono problem, który uniemożliwiał usłyszenie graczy dołączających do plutonu w trakcie bitwy
- Maksymalny zasięg: teraz widoczna jest poprawna wartość tego parametru
- Poprawiono ucięty tekst w samouczku
- Element Usunięcie regulatora obrotów będzie teraz podświetlany po uaktywnieniu
- Poprawiono zaokrąglanie w informacji o przeładowaniu
- Okno wyskakujące z amunicją i wyposażeniem nie przycina już Generała Wolfe
- Poprawiono ucinanie ikony Grille 15 na ekranie podsumowania bitwy
- Poprawiono ekran pomocy dotyczący załogi
- Okręg widoczności oraz linia toru pocisku nie będzie już widoczna na wyświetlaczu HUD po zniszczeniu pojazdu
- Znak zaznaczenia nie przycina już ikon premium i elitarnych
- Gracz nie traci już kontroli, gdy zostanie wyrzucony z plutonu lub gdy pluton zostanie rozwiązany podczas przechodzenia do karty „Oper.”
- Poprawiono płynność przewijania tekstu dotyczącego zestawów w sklepie
- Prędkość poziomego przewijania tekstu jest teraz jednolita we wszystkich miejscach, w których ten tekst występuje
- Poprawiono przesunięcie nazwy gracza i ikony typu pojazdu na wyświetlaczu HUD w pojeździe M18 Hellcat
Pojazdy:
- 121: Poprawiono ułożenie gąsienic oraz połyskliwy wygląd
- 59-16: Poprawiono tekstury o niskiej rozdzielczości
- A-20: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- AMX 30: Poprawiono teksturę o niskiej rozdzielczości
- AMX 50 100: Poprawiono stan zniszczonej wieży czołgowej
- AMX 50 B: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- AMX 50 Foch 155: Tylne koło toczne obraca się teraz poprawnie; poprawiono rozmiar ogniw gąsienic
- AMX 50 Foch: Poprawiono odznakę biegłości na lufie armaty i dodano antenę
- AMX AC 46: Odświeżono model kolizji i poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- AMX AC 48: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- AMX CDC/Black Edition: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- AMX Chaffee: Poprawiono ułożenie kamuflażu na wieży, połyskliwy wygląd oraz tekstury w niskiej rozdzielczości
- AT 15A: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
- Aufk. Panther: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- B-C 25 t AP: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
- Birch Gun: Poprawiono tekstury o niskiej rozdzielczości
- Bishop: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- BT-2: Poprawiono model zniszczenia pierścienia wieży
- Champion Panther M/10: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- Cromwell: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- D1: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- Dicker Max: Poprawiono cienie w powierzchniach tocznych kół
- E 100: Poprawiono model w stanie zniszczonym oraz skórkę gąsienicy
- E 25: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy i odświeżono model kolizji
- ELC AMX: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- FV215b 183: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- FV304: Poprawiono teksturę lufy
- FV4005: Poprawiono obracanie gąsienicą
- G.W. E 100 Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- G.W. Panther: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- G.W. Tiger P: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- G.W. Tiger: Dodano tłoki powrotu lufy
- G1R: Poprawiono cienie na zatrzaskach
- Grille 15: Wartości pancerza wieży są teraz widoczne; poprawiono przenikanie gąsienicy przez błotnik
- Ha Go: Poprawiono cienie na hakach holowniczych
- Hellcat: Dopasowano powierzchnię gąsienic do zębów koła napędowego
- Hidden StuG III: Dodano animację materiału na lufie
- Jagdpanther: Poprawiono wnikanie gąsienic w ziemię
- Jagdtiger: Odświeżono model kolizji
- Kanonenjagdpanzer: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy i teksturę o niskiej rozdzielczości
- Ke Ni: Poprawiono kamerę snajperską
- Kraft’s Panther: Poprawiono efekty dymu
- KV-1S: Odświeżono model kolizji
- KV-4 Poprawiono kamuflaż
- Lt vz. 35: Poprawiono brakującą teksturę na plandece
- Lt vz38: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- M103: Poprawiono szerokość gąsienicy
- M2 Light: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- M3 Stuart: Poprawiono teksturę o niskiej rozdzielczości
- M4A3E8: Odświeżono model kolizji i poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- M51: Poprawiono punkt zetknięcia tekstur
- M53/55: Odświeżono model gąsienicy i poprawiono tekstury niskiej rozdzielczości
- M56: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
- Matlida BP: Poprawiono kamuflaż
- Maus: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
- Nashorn: Dodano tłoki powrotu lufy
- Panther M/10: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- Panther: Poprawiono tekstury narzędzi i ekwipunku
- Pz 35t: Poprawiono tekstury o niskiej rozdzielczości
- Pz. II: Poprawiono tekstury o niskiej rozdzielczości
- Pz. III Ausf. J: Dopasowano koło napędowe do modelu kolizji
- Pz.Sfl. IVc: Poprawiono błąd skutkujący przenikaniem gąsienicy w ziemię
- R35: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- Rhm.-Borsig WT: Dodano tłoki powrotu lufy
- Rhm.-Borsig WT: Wartości pancerza wieży są teraz widoczne
- Rudy: Poprawiono model w stanie zniszczonym oraz efekty ognia
- S35 CA: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- Sherman Firefly: Poprawiono cienie na wieży
- Sherman Jumbo: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- Stuart I-IV: Poprawiono wiszącą w powietrzu wieżę czołgową
- SU-100: Poprawiono połyskliwy wygląd
- SU-100Y: Poprawiono kamerę snajperską, która przenikała przez kadłub, oraz efekty specjalne gazów wydechowych
- T1 Heavy: Poprawiono wygląd drugiej lufy
- T110E5: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
- T-127: Poprawiono animację zawieszenia
- T2 Medium: Poprawiono błąd skutkujący przenikaniem gąsienicy w ziemię
- T20: Poprawiono kamuflaż snajperski, który przenikał przez lufę, oraz model zniszczonej gąsienicy
- T28: Poprawiono cień na kadłubie
- T3 HMC: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- T-34/100: Poprawiono przenikanie kamery snajperskiej przez lufę
- T34: Poprawiono zawieszenie, dostosowując koła i cienie
- T-34: Poprawiono połyskliwy wygląd i tekstury niskiego poziomu
- T-34-1: Poprawiono wygląd zniszczonej wieży
- T-34-3/Black Edition: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- T-34-88: Animowany dodatek jest teraz poprawnie kamuflowany
- T-34-88: Usunięto hełm ze zniszczonego modelu
- T54E1: Poprawiono cień na zatrzaskach oraz tekstury w niskiej rozdzielczości
- T57 Heavy: Poprawiono skalowanie kamuflażu
- T-62A: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- T95: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- T95E2: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy
- Tiger 131: Poprawiono osłonę działa i właz, a także dodano nowy właz ewakuacyjny
- Tiger II: Wyregulowano położenie kamery snajperskiej
- TVP T 50/51: Poprawiono przenikanie gąsienicy przez błotnik
- Type 59: Poprawiono cień na drewnianej belce
- UC 2-pdr: Poprawiono przenikanie gąsienicy przez koło
- VK 16.01: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy i teksturę o niskiej rozdzielczości
- VK 28.01: Poprawiono odznakę biegłości na lufie armaty
- VK 30.02 M: Poprawiono tekstury o niskiej rozdzielczości
- WT auf E 100: Poprawiono widoczność tylnego pancerza i usunięto rolkę płótna
- WT auf Pz. IV: Poprawiono rozmiar ogniw gąsienicy i stan zniszczonego modelu
- WT auf Pz. IV: Wartości pancerza wieży są teraz widoczne; dostosowano położenia napisów/emblematów
- WZ-132: Poprawiono wygląd zniszczonej wieży oraz animowanego dodatku anteny
- Žižka Škoda T40: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
Mapy
- Ensk: Wyregulowano obszar wyłączania modelu fizycznego
- Himmelsdorf zimą: Wygładzono zaspy, zwiększając przejezdność
- Wodospady Wolności: Dodano kamery reżyserskie w trybie widza
- Przedmieście: Skorygowano rozmieszczenie rekwizytów oraz ozdób terenowych
- Pasmo Thievpal: Odświeżono atmosferę mapy
- Koło podbiegunowe: Poprawiono punkty styku tekstur oraz rozmieszczenie ozdób terenowych
- Erlenberg: Skorygowano rozmieszczenie rekwizytów
- Ruinberg: Wyregulowano kamery reżyserskie w trybie widza
- Urwisko: Wyregulowano drzewa krajobrazu oraz ozdoby terenowe, aby usunąć widoczne miejsca zetknięcia tekstur
- Himmelsdorf: Skorygowano oświetlenie i efekty pogodowe
Xbox 360
- Przedmieście – deszcz: Zmniejszono rozmiary tekstur, aby ograniczyć ilość zużywanej pamięci
- Wprowadzono możliwość akceptowania zaproszeń do plutony z ekranu „Co nowego”
- Emblemat Azerbejdżan jest teraz w poprawnym kolorze niebieskim
- AMX 13 75: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
- Prototyp AMX 30 Poprawiono łopatę
- AMX 50 120: Odświeżono model kolizji wieży
- AMX AC 48: Poprawiono teksturę na antenie i ogniwach gąsienicy
- AT-1: Odświeżono model kolizji wieży
- B-C 25 t AP: Poprawiono chybotliwe koło pasowe i gąsienice
- Bishop: Odświeżono model kolizji wieży
- FV4005: Poprawiono kontur czołgu
- G.W. Tiger P: Odświeżono model kolizji wieży
- Grille 15: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
- Nagłówek „czułość” nie jest już podświetlany podczas wchodzenia do menu Opcje
- IS-3: Poprawiono kamuflaż na wieży
- IS-4: Poprawiono kamuflaż na lufie
- Jagdpanther II: Odświeżono model kolizji
- KV-85: Dodano brakujące tekstury na kadłubie
- M10 Wolverine: Poprawiono nieprawidłowe rozmieszczenie kamuflażu
- M103: Poprawiono materiał przenikający przez wieżę
- M48A1: Odświeżono model kolizji wieży
- M5 Stuart: Poprawiono umiejscowienie emblematu
- MS-1 otrzymał poprawną ikonę czołgu w drzewie technologicznym
- SU-122-54: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
- SU-18: Poprawiono wygląd zawieszenia
- T23E3: Odświeżono model kolizji wieży i rozjaśniono kamuflaż Zebra
- T32: Poprawiono kamerę snajperską, która przenikała przez animowany dodatek
- T-34-88: Poprawiono kamuflaż na lufie
- T54E1: Odświeżono ogniwa gąsienic
- T95E2: Poprawiono punkty zetknięcia tekstur na wieży i rozmieszczenie anteny
- Tygrys: Odświeżono model kolizji
- TVP T50: Poprawiono wygląd kadłuba
- Type 59: Poprawiono wygląd zniszczonego pojazdu
Ź: WoT Console