9.18 już jutro
Oficjalnie z portalu WoT 😉
Przez ostatnie kilka tygodni kończyliśmy pracę nad aktualizacją 9.18. Nasz zespół przekopał się przez głosy społeczności z ostatnich kilku lat, by odnieść się do najczęściej zgłaszanych przez Was problemów oraz przemyśleć i zmienić niektóre z głównych elementów gry. To było wielkie zadanie i jesteśmy wdzięczni tym z Was, którzy dołączyli do testu publicznego w Piaskownicy, by pomóc w pracach nad poprawkami i ulepszeniami.
Wprowadziliśmy zupełnie nowy algorytm doboru drużyn oparty na szablonach. Gałęzie czołgów lekkich zostały rozciągnięte do poziomu X, co oznacza też wprowadzenie dla nich standardowego rozrzutu poziomów ±2. Rozległe poprawki w artylerii sprawiły, że działa samobieżne stały się skutecznymi graczami drużynowymi. Z jednej strony, są teraz mniej irytującymi przeciwnikami, a z drugiej, zapewniają więcej satysfakcji z gry i przynoszą więcej pożytku swojej drużynie.
Przyjrzyjmy się konkretnym przypadkom, bo niewątpliwie na to zasługują. Gotowi? No to jedziemy!
- Przerwa w pracy serwerów – Serwery gry będą wyłączone w czawrtek, 27 kwietnia w godzinach 1:00–6:30, abyśmy mogli sprawnie przeprowadzić aktualizację. Zamrozimy również mapę globalną na 24 godziny, tymczasowo zamykając portal Wojen Klanów i odwołując bitwy o Twierdze.
- Konto premium i płatności – Posiadacze konta premium otrzymają dodatkowe 24 godziny czasu premium w ramach rekompensaty za okres prac konserwacyjnych. Jeśli chcielibyście dokonać płatności lub zakupów w grze, poczekajcie z tym do czasu, aż serwery znów będą włączone.
Różne ulepszenia nadchodzące wraz z wersją 9.18 opisywaliśmy podczas jej testów publicznych. Kliknijcie poniższe obrazki, aby znaleźć szczegółowe informacje na temat każdej ze zmienionych funkcji.
Ulepszony mechanizm losujący
Zawsze jesteście konfrontowani z drużyną, która posiada tę samą liczbę pojazdów na górze/w środku/na dole listy jak Wasza. Dodatkowo, bez względu na to, który szablon jest wykorzystywany, czołgi na dole listy będą zawsze w większości, a tych ze środka będzie więcej, niż tych z góry. Innymi słowy, niezależnie od Waszej pozycji na liście, zawsze będzie wystarczająca liczba graczy na tej samej pozycji, by przeważyć szale bitwy.
Rozciągnięcie gałęzi czołgów lekkich do X poziomu
Nowe czołgi lekkie poziomu X są zwinniejsze i manewrują lepiej, niż ich odpowiedniki na niższych poziomach. Stabilizacja ich dział, siła penetracji i zadawane uszkodzenia pozwalają im wyróżnić się w walce z bliskiej i średniej odległości. Stając przeciwko czołgom średnim, czołgi lekkie poziomu X nie są bynajmniej łatwym celem niezdolnym do oddania ciosu. Ich działa są tylko odrobinę słabsze niż w czołgach średnich i mają wystarczającą zdolność penetracji, by przebić boczne i tylne pancerze większości czołgów ciężkich. Są w stanie skarcić przeciwnika naiwnie myślącego, że to niegroźne elementy pola bitwy.
Wszechstronne zmiany dział samobieżnych
Znacznie zmniejszyliśmy także penetrację i uszkodzenia podstawowe pocisków odłamkowo-burzących, usuwając przy tym pociski przeciwpancerne, podkalibrowe i kumulacyjne z dział samobieżnych. Zadają one teraz mniej uszkodzeń bezpośrednich, ale korzystają na uszkodzeniach zadanych przez ich sojuszników ogłuszonym przeciwnikom, podobnie jak zwiadowcy. W związku z tym bardziej opłaca się strzelanie do wielu celów niż do jednego. Ta zmiana oraz wprowadzenie mechaniki ogłuszania powinny spowodować zmianę stylu gry działami samobieżnymi i zorientować ją na prowadzenie akcji przeciwko wielu celom jednocześnie.
9.18 to jedna z najważniejszych aktualizacji, które wprowadziliśmy do gry, zarówno jeśli chodzi o wagę problemów, które rozwiązuje, jak i zakres wprowadzanych kluczowych zmian. Dobór drużyn i artyleria to dwie kwestie, które od lat były przedmiotem wielu dyskusji. Wymagało to kilku podejść, ale w końcu udało się nam doprowadzić obie sprawy do satysfakcjonującego nas stanu. Jeśli możemy przewidywać na podstawie naszych własnych doświadczeń i Waszych opinii, które zebraliśmy w czasie prac ze społecznością podczas fazy testów, to zmiany wprowadzone w 9.18 sprawią, że gra będzie bardziej sprawiedliwa i przyniesie więcej radości.
Nasz zespół niestrudzenie reagował na Wasze opinie do samego momentu wprowadzenia aktualizacji. Byliśmy zaskoczeni pasją i stopniem zaangażowania społeczności. Nie spodziewaliśmy się tak wielu graczy, którzy chcieliby przetestować nową mechanikę w Piaskownicy podczas testów publicznych. Wykazaliście prawdziwe oddanie, co sprawia, że nasze miesiące pracy były tego warte. I wcale nie zamierzamy spocząć na laurach. Wprowadzamy 9.18, ale nasza praca trwa. Wzywamy Was na pola bitew – zobaczcie, jak teraz wygląda gra, i dajcie nam znać, co o niej myślicie. Jednym z priorytetów na przyszłość dla naszego zespołu jest dopracowanie i ulepszenie nowego systemu doboru drużyn i artylerii, w oparciu o Wasze sugestie i komentarze.
Co więcej, wierzymy, że najlepszym sposobem na podziękowanie Wam za to, że jesteście z nami na każdym etapie prac, jest wprowadzanie dalszych usprawnień, które znacząco poprawiają jakość gry. Teraz, gdy rozprawiliśmy się z dwoma problemami, na które zwracaliście uwagę najdłużej, zabieramy się za sprawy o nie mniejszej wadze: poprawę pozostałych składników gry i rozbudowę jej o nową mechanikę, scenariusze i aranżacje. W 2017 roku jeszcze wiele się wydarzy!
Ź: Portal EU
czemu dodało mi 1300000 srebra???
Jeśli posiadałem lttb który aktualnie został przeniesiony tier wyżej dostałeś rekompensatę za niego
Ja gram arta i teraz podoba mi się jeszcze bardziej, wyrabiam lepsze wyniki niż teraz a dodatkowo arta szybciej laduje i skupia i zarabiam za asyste, a reszta czolgow jest ogluszana, nie taki diabel straszny jak go malują. Jeszcze będą ludzie grający innymi pojazdami niz arta zalić się bardziej niz bylo dotychczas
Dokładnie
Ludzie jak wy płaczecie nad zmianą w grze, to jak wy sobie radzicie w życiu? Dodatkowo pamiętajcie że do gry w Wot NIKT WAS NIE ZMUSZA jak sie nie podoba to można zawsze usunąć gre
Racja
No cóż. szykuje się duża aktualizacja niszcząca fundamenty gry. Od tej aktualizacji arty będą bezbronne. Jak ktoś do nich dojedzie to po nich, nie będzie żadnej możliwości obrony. Brawo WG za wykończenie art.
Prawidłowo. Wali na całą mapę to ma się nie obronić na bliski dystans.
Lepiej zmniejszyć penetracje pocisku oraz obrażenia wraz z przebytym dystansem, w taki sposób arty by nie niszczyły na strzał czołgi na drugim końcu mapy a i były by w stanie samemu się obronić w razie ataku na blisko
A powiedz mi w ilu przypadkach udało Ci sie obronić grając artą, jak jakiś pojazd do Ciebie podjeżdżał? 2/10?
Jebać artę.
To co znafcy? Jutro WoT umiera znowu?
Jak dla mnie zapowiada się ciekawa aktualizacja. Zwłaszcza jeśli chodzi o lighty i nowy MM.