Type 5 Heavy – zbyt mocny buff?
Jak zapewne wiecie, w kolejnej łacie japońskie czołgi ciężkie IX i X tieru otrzymają buffa w postaci nowego działa oraz zwiększonej ilości pancerza. Obecnie pojazdy te są, moim skromnym zdaniem, niegrywalne, a przynajmniej nie są warte tego, by „grindować” drzewko tej nacji. Są po prostu dużo słabszą wersją opancerzonych Niemców, którzy mają przewagę z powodu armat. Do czasu…
Zerknijmy, dla przykładu, na dziesiątkę japońską. Łata 9.17.1 ma wzmocnić ciężary japońskie na dwa sposoby. Pierwszy z nich to nowa armata 15 cm/45 41st Year Type Howitzer Gun. Co w niej takiego szczególnego? To „derp gun” – specyficzny rodzaj armat, które zadają spore obrażenia, ale posiadają małą penetrację (głównie z powodu pocisków HE, którymi strzelają) oraz przeciętne pozostałe parametry działa, takie jak rozrzut na 100 m czy czas celowania. Nowe działo Japończyków zadaje obrażenia 1100 (!!!) na podstawowej amunicji oraz 1400 (!!!111oneoneeleven) na amunicji Premium. Oba pociski to HE z penetracją 75 mm. W praktyce wygląda to tak, że nieważne gdzie strzelimy, na nasze konto zawsze wpadnie DMG w ilości 400-600. Nie trzeba nawet celować bezpośrednio w czołg – sam splash potrafi zadać uszkodzenia w ilości ~300.
Dla mnie jest to zmiana jak najbardziej na plus, bo obecne armaty 14 cm/50 3rd Year Type gun, mimo iż posiadają penetrację 249 mm, nadają się do niczego.
Przejdźmy do tematu pancerza. Po obejrzeniu streamów, lub samemu zagraniu na teście, zadałem sobie pytanie – czy ten czołg jest teraz niezniszczalny? Odpowiedź jest prosta – nie… ale niewiele mu do tego brakuje :). Obecnie testowane zmiany pancerza wyglądają następująco:
- Przednia dolna płyta – 260 mm na 270 mm (+10 mm)
- Przednia przednia płyta na wysokości kierowcy – 260 mm na 270 mm (+10 mm)
- Skośne części kadłuba – 210 mm na 270 mm (+60 mm !!!)
- Przód wieży – 260 mm na 280 mm (+20 mm)
- Boczna górna płyta – 140 mm na 160 mm (+20 mm)
- (Boczna dolna płyta (pod pancerzem warstwowym) – 105 mm na 140 mm (+35 mm)
Dla porównania kilka grafik z kolorkami pancerza w wersji 9.17 i 9.17.1:
W skrócie – szykuje nam się godny następca Mausa! Jak dla mnie jest to bardzo dobra wiadomość, gdyż linia japońska wreszcie zacznie się wyróżniać i będzie dawała powód, by mieć X w garażu. Z drugiej strony zmiany, zwłaszcza te spowodowane dodaniem armaty 15 cm, mogą sprawić, że czołg będzie po prostu OP. Osobiście wyczuwam szybkiego nerffa po tym, jak statystyki czołgu polecą do góry 🙂
Oryginalny tekst i screeny: TheDailyBounce.net
Napewno pociski HE będą irytować
Ja tam się cieszę bo grinduje tę linie 🙂
Fatalna zmiana do rozgrywki, mam tu na myśli nowe działo.
Dwa powody:
1. Amunicja premium ma zbyt wysoki DMG. Niby idea podobna do SU-100Y, ale tam większy DMG na pocisku premium odbywa się kosztem niższej penetracji ORAZ tam mamy pociski AP (które muszą przebić, inaczej brak obrażeń).
2. Burzaki (HE) to najgorsza forma spłycania rozgrywki, bo nie wymagają żadnego skilla – wystarczy trafić w obrys… a i to nawet nie zawsze jest konieczne.
Ogólnie – do zmian pancerza nie mogę się przyczepić, bo były potrzebne. Ale dodawanie 100% idioto-odpornego działa to kiepski pomysł.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby podniesienie celności i czasu przeładowania. Penetracja jest OK w porównaniu do innych superciężkich.
Punkt 2: Trafienie z gelda z typa pod Vk 72.01k (w ziemie pod czołg!) zadaje 600 obrażeń xD
Circon pokazywał z tego co pamiętam.