Druga iteracja Piaskownicy – artyleria
Zaledwie kilka tygodni temu na serwer testowy wrzuciliśmy pierwszą partię zmian i użytkownicy Piaskownicy pracowicie rozpoczęli ich testowanie. Mamy już wystarczająco dużo informacji i w czasie gdy nasi eksperci je analizują, zapraszamy Was do uczestnictwa w drugiej fazie. Testujemy w niej wszechstronne zmiany w artylerii. Zanim omówimy szczegóły, przyjrzyjmy się, jak to wszystko wygląda obecnie.
Aktualna mechanika dział samobieżnych psuje radość gry. Przypadkowe zniszczenia jednym strzałem i kiepska celność sprawiają, że żadna ze stron nie może być z nich zadowolona: ani ci, którzy nimi jeżdżą, ani ci, którzy z nimi walczą. Zostały zaprojektowane, by zabezpieczać drużynę przez nękanie przeciwnika i wspieranie kierunków ataku z dystansu, lecz często występują w roli samotnych niszczycieli, wymuszają remisy i preferują przesiadywanie w bazie.
W drugiej fazie testów ograniczyliśmy liczbę dział samobieżnych w bitwie do trzech na drużynę i wprowadziliśmy szereg poprawek. Wszystko po to, by gra nimi była bardziej zorientowana na pracę dla drużyny i bardziej interesująca dla grających, a mniej irytująca dla przeciwników.
- Wprowadziliśmy efekt ogłuszenia, przerobiony i ulepszony po ubiegłorocznym teście w Piaskownicy:
- Dołożyliśmy możliwość zmniejszenia efektu ogłuszenia i zupełnego jego zniesienia przy pomocy materiałów eksploatacyjnych, które teraz są wielokrotnego użytku.
- Pojawiły się wskaźniki ogłuszenia, które powinny pomóc obu drużynom w szybkiej ocenie sytuacji i odpowiednim dostosowaniu planu bitwy.
- Przerobiliśmy ładowność dział samobieżnych oraz parametry pocisków i charakterystyki bojowe:
- Pociski przeciwpancerne i kumulacyjne nie są dostępne dla dział samobieżnych.
- Zmniejszyliśmy zdolność penetracji i uszkodzeń podstawowych dla pocisków odłamkowo-burzących, jednocześnie ulepszając ich celność, rozrzut w trakcie ruchu, czas celowania i przeładowania.
- Zwiększyliśmy promień rażenia wybuchu i przerobiliśmy spadek uszkodzeń wraz z odległością.
- Wprowadziliśmy znakowanie obszaru celowania, co pozwala działom samobieżnym wskazanie pojazdom sojuszniczym, gdzie celują.
- Dodaliśmy alternatywny celownik dla dział samobieżnych, aby gra artylerią była bardziej wciągająca i skuteczna.
Na blogu Piaskownicy znajdziecie dokładny opis wszystkich zmian oraz argumentację dla każdej z nich:
To nie jest nasze pierwsze podejście do poprawek w artylerii. Większość zmian na liście była już testowana w ubiegłorocznej Piaskownicy. To, co dajemy Wam tym razem, jest kolejną iteracją, uwzględniającą poprzednie doświadczenia oraz zgromadzone przez nas statystyki i opinie. Tym razem test będzie bardzo skonkretyzowany: w rozpisce dla drugiej iteracji jest tylko artyleria. Nie będzie zatem innych zmian, które mogłyby zaburzyć testowanie.
Mamy nadzieję, że te poprawki przybliżą nas o kilka kroków do wciągającej, różnorodnej gry wszystkimi rodzajami pojazdów. Nie możemy się doczekać Waszych opinii. Zgłoście się do testu i włączcie się do dyskusji na forum Piaskownicy!
Te ogłuszenie nawet nie jest takie złe. A pograłem troche dzisiaj artą na piaskownicy i kilka hitów za ponad 1000dmg było.
Usunac ogluszenie i moze byc:)
materiały eksploatacyjne wielokrotnego użytku jak w blitzie ziom
Nie gram w blitza ziom.
Po 2 żeby wziąść materiał ograniczający ogłoszenie, będziesz musiał zrezygnować z zestawu naprawczego, lub apteczki, lub gaśnicy bądź racji żywnościowych.
Nie znam się więc się wypowiem, co nie? Ogłuszenie leczy się apteczką, która ma cooldown 90 sek (mała) lub 60 s (duża) – czyli nawet 15 razy na bitwę możesz jej użyć
Dla uściślenia: chodzi o tę samą apteczkę (medkit), której używa się do leczenia rannych załogantów – dodali do niej funkcjonalność leczenia z ogłuszenia + możliwość wielokrotnego użytku