Prawie co trzecia osoba grająca w gry on-line spotyka się z próbami oszustwa w grze. Do takich wniosków doszli badacze z ROCIT (Regionalne Społeczne Centrum Technologii Internetowych) i Wargaming.
„Bez względu na wszystkie mechanizmy zabezpieczające wykorzystywane przez serwisy „growe”, 30% respondentów zetknęło się z różnymi formami przestępstw” – napisano w notatce prasowej ROCIT.
Około 80% oszustw jest związane z włamaniami na konta graczy, 25% graczy pisało o kradzieży wirtualnych przedmiotów, 18% – o kradzieży środków pieniężnych z kont. Pomimo, że podstawowy problem kradzieży haseł to ich prostota i niechęć do ich regularnego zmieniania, ponad 40% graczy zmienia swoje hasło niezmiernie rzadko lub wcale.
Zgodnie z danymi z ankiety ROCIT 18% graczy którzy zetknęli się z jawną próbą oszustwa nie podjęło żadnych działań by im przeciwdziałać.
Zgodnie z ankietą – 5% ankietowanych w ogóle nie gra w gry on-line. A ponad 40% respondentów inwestowało środki pieniężne w swoje wirtualne konta.
Ź: rns.online
Ameryki nie odkryli.
po co zmianiac swojje haslo skoro jest dobre i nikt go0 nie zna ?