Siema, Wojaki!
Dziś będzie trochę technicznego bełkotu, bo przedstawimy wam kilka „ukrytych” zmian w patchu 9.15.1. Ciekawe, że zmiany są na tyle interesujące, że nam się chciało poszperać – a WG nawet nie zrobiło o tym zwyczajowego filmiku na YT… 🙂 Nie ma o czym mówić, chłopaki? Ależ jest!
Ten patch różni się od poprzednich tym, że koncentruje się na kwestiach technicznych a nie gameplay’owych. I chyba najważniejszą zmianą jest przejście klienta na nowy język programowania ActionScript 3.0. Ale nie tylko. A jako, że szlajamy się czasem po rosyjskojęzycznym „wot-necie” mamy wrażenie, że WG… Uwaga…! Zaczęło brać pod uwagę głosy graczy. Dacie wiarę? Pomyślcie, a My opowiemy wam co nieco co to za zmiany żeby uniknąć zgrzytów w nowym patchu 🙂
Najpierw oficjalne szczegóły:
Dopracowano stronę dźwiękową.
– Wprowadzono dźwięki uszkodzeń zadanych odłamkami burzaków. Teraz już wiemy kiedy obrywamy od „splash’a”.
– Pojawiła się dźwiękowa informacja o zniszczeniu pojazdu sojusznika. Dobra zła informacja dla plutoniarzy.
– Dodano pozycjonowanie przestrzenne pod względem kierunku kamery dźwięku wykrycia wroga. Teraz „surround” gry „zasugeruje” nam w jakim kierunku wypatrywać wykrytego wroga.
– Zróżnicowano dźwięki silników benzynowych. Teraz różne modele i moce benzyniaków będą miały osobne efekty dźwiękowe.
– Stworzono preset dla notebook’ów w celu jak najlepszego wykorzystania zintegrowanych kart dźwiękowych i głośników.
– Fani basu w końcu mają bas. Pojawiła się opcja „Wzmocnij bas”.
Pomniejsze poprawki na mapach: Poligon, Karelia, Himmelsdorf, Prochorowka, Ruinberg, Rudniki, Erlenberg, Widepark, Piaszczysta Rzeka, El Haluf, Lotnisko, Łuk Ognia.
Zamienili Lorraine na Bat-Chat 25t. Do trybu „Poligon” dodali GrossTraktor Kruppa, FV215b, E75, M18 Hellcat, FV304, M103 i jeszcze kilka innych pojazdów.
A teraz to, czego nie znajdziecie w opisie zmian czyli wszystkie potajemnie poukrywane między linijkami kodu zmiany i Zmiany! A uwierzcie, takiej ilości zmian jeszcze żeśmy nie widzieli…
– Rodzinę czołgów szczęśliwie przeniesionych do jakości HD powiększył T95E2. Ciekawe czemu o tym nie ma słowa w patchnotesie? (pisaliśmy o tym dawno temu: KLIK)
– Borsuk stracił swój piękny stereoskopowy peryskop. Obecnie, po przejściu do HD, w miejscu panoramicznej „szybki” odbijającej zniekształcone otoczenie czołgu, znajduje się matowa tekstura.
– Pojawił się brytyjski czołg FV4202 (P). Można go nabyć za golda w poziomu drzewka badań. Oglądając go natknęliśmy się także w oknie statystyk na… Linię Szwecji!
– Ponieważ w tym patchu pojawia się też „linia” Szwecji! Supertesterzy dostaną w swoje ręce szwedzki Strv m/42-57! 🙂 Wszelkie znaki na niebie i ziemi mówią, że już niedługo czeka nas powiew świeżości.
– Powiększono okno karuzeli czołgów w garażu i zmieniono ikony zakupu czołgu i slotu.
– Zmieniono okno wyposażenia. I po raz nie wiedzieć który zmieniono okno pomocy. Obecnie możemy tam podziwiać sylwetkę T-34-85 i – co zaskakujące – ikonę T-34-85. Żeby te dwa elementy pokazywały ten sam czołg – to się chyba jeszcze nie zdarzyło. (Przypomnijmy sobie nasze ciekawostki) A co nas cieszy jeszcze bardziej, to to, że ilość HP i znaczek taktyczny czołgu średniego… Wszystko się zgadza! Niebywałe… Choć… Teraz to tak trochę nudno… Proponujemy na następny raz walnąć w oknie pomocy sylwetkę TOG II, ikonę niszczarki i HP T1. A co…!
– Wprowadzono możliwość sterowania czołgiem przy włączonym menu opcji (esc). Wpisujemy ją do książki pt. „Mega przydatne funkcjonalności WoT o których nikt nie ma pojęcia tom XVII”. Bo kogo wróg nigdy nie zaskoczył gdy radośnie latało się po opcjach?
– Na mapie Klif w sektorze E3/4 pojawiła się tabliczka z napisem „Uwaga, spadające jabłka!”. To nawiązanie do kwietniowych finałów WG League w Warszawie, gdzie jeden z finalistów zwyczajnie spadł i utknął za kamieniem niedaleko od tabliczki 😉
– Kolor sojusznika z plutonu zmieniono na pomarańczowy.
– W bitwie po najechaniu na obrys czołgu pod paskiem HP pojawiają się informacje o modułach – uszkodzony / nieuszkodzony.
– Zmieniło się okno pojawiające po najechaniu kursorem na typ pocisku.
– Ikona sygnalizująca „zaciągnięty ręczny” pojawia się obecnie tylko na niszczarkach bez wieży. Na niszczarkach wieżowych już jej nie zobaczymy choć blokada ruchu działa na nich bez zmian.
– Po najechaniu kursorem na apteczkę pojawia się okno pokazujące skład załogi czołgu. Teraz ikony czołgistów których w ogóle nie może być na danym czołgu są nieaktywne.
– W panelu statusu pojazdu pod paskiem HP linie pokazujące maksymalny poziomy wychył armaty zmieniono na przerywane. Z kolei na minimapie przerywaną linią zamiast ciągłej pokazuje się teraz kierunek w jakie celuje nasza armata.
– A teraz coś, czego zupełnie nie rozumiemy, a co od razu wyczają posiadacze notebooków i małych lub starszych monitorów z mniejszą rozdzielczością – w czasie bitwy minimapa i wiadomości chatu wchodzą pod tablice drużyn. Problem nie występuje przy wyższych rozdziałkach.
– Minimapa też przeszła zmiany. Teraz nazwy czołgów są większe, linie wyraźniejsze, a samej minimapy już nie powiększycie na pół ekranu za pomocą „+”. Ale najfajniejszą rzeczą jest to, że teraz świecić może kilka sektorów podświetlonych w czasie wydawania komend i że robią to kilka dziesiątych sekundy dłużej, dzięki czemu określanie kierunków natarcia robi się dużo czytelniejsze (ważne dla plutoniarzy).
Dzięki Trank 😉
Ź: WoT Fan
Skoro po najechaniu na czołg pokazują się mosułu zniszczone/niezniszczone to powinni oddać ludzion expa za sokole oko
Ciekawe informacje. Fajnie.
Dziękuję.
co do ikony szwedzkiej flagi była już w poprzednim „paczu”:)
Jeszcze jedna zmiana, nieoficjalny nerf:
105 LeFH18B2 arta premium francuska V tier: nie dość że pociski lecą teraz niemiłosiernie powoli, to damadż jest tragicznie mały.
Ta arta była bardzo OP, a teraz to tak… średnio.
Chwała za nachodzenie listy drużyny na czat. Zmiana nie jest tylko pod mniejsze ekrany, ale także na średnie. Jeśli trafi się na debila/debili w drużynie, to jest spora szansa na setki pingów na mapie. Zmutowanie debila, który dostał drgawek i nie może przerwać klikania, w takim wypadku jest dość kłopotliwe. Wszystkie te pingi trafiały do okienka czatu i tym samym przesłaniały listę graczy. Można było zapomnieć o dodaniu takiego kolesia do listy ignorowanych. Chociaż nie jestem pewny, czy to by coś dało. Trzy razy tacy mi się trafili i zawsze byli w dolnej części listy, więc nie miałem możliwości wykonania jakiejkolwiek operacji.
No z tym opóźnionym naprawianiem gąsienicy to naprawdę irytujący problem.
Zauważyliście zmiany w modelu t 34 85? Na zadku pojawiły się zbiorniki paliwa 🙂 szkoda że nadal nie można wyłączyc ikon klasy nad czołgami bo po ilus tam bitwach odrozniam mausa od focha bez takich podpowiedzi a ekran zrobiłby się lżejszy i czytelniejszy.
Powie mi ktoś jak brzmi że sojusznik zginął czy trzeba właczyć to w opcjach bo u mnie nie słychać żadnego sygnału gdy sojusznicy giną.
Ps.A ja sie zastanawiałem czy to tylko u mnie lista druzyny zachodzi na czat
ta zapomnieliście dodać że trzeba czekać dłużej na naprawę gąsienicy bo jak ją naprawi to musi 1 sekunda minąć od naprawy by można było ruszyć
Po.1 Fv4202(P) był już do kupienia w poprzednim patchu
Po.2 Tabliczka na mapie klif już była w poprzednim patchu
No wiesz nie każdy jest spostrzegawczy, żeby zobaczyć coś tak małego jak FV 😛
A ja kupiłem tego Pz.Kpfw Aufs. E myśląc ,że to nowy pojazd 😀