Blitz Q&A
Odpowiedzi deweloperów. Dzisiaj tematem przewodnim jest: Balans.
W dalszym ciągu zbieramy pytania i odpowiedzi od devsów. Na bardzo ciekawe i w miarę aktualne pytania odpowiada kierownik działu balansu World of Tanks Blitz Андрей Панасюк.
Czy będzie balansowanie drużyn po typach czołgów?
– Idealny balans – to taki, gdy wszystkie czołgi są takie same, tyle że jest to nudne. Jeżeli chodzi o ponad-efektywne pozycje dla niszczycieli, to pomyślimy o nich przy zmianach map. W każdym razie, w najbliższym czasie planów na ograniczenie typów pojazdów w zespołach nie ma, lecz takie mechanizmy istnieją i jeżeli zaistnieje taka konieczność, to zostaną one włączone.
Czy planuje się balansowanie zależne od „topowego” czołgu?
– Nie planuje się. W tym roku zwiększyliśmy już ilość „ulgowych” bitew dla świeżo nabytych czołgów po to, żeby gracz mógł poznać maszynę i zdobyć więcej doświadczenia w celu zbadania modułów. Można również grać na innych czołgach i wykonywać misje, żeby gromadzić wolne doświadczenie.
Czy będzie balansowanie zależne od efektywności graczy lub oddzielny tryb bitew rankingowych?
– Dla randoma uwzględniać „umiejętności” nie planujemy. Nad innymi trybami myślimy, lecz jest jeszcze zbyt wcześnie aby o tym mówić.
Czy planuje się zmniejszyć losowanie „Frankensteina” do VIII?
– Nie planuje się. Możliwe są jednak zmiany jego innych parametrów, jeśli statystyki wykażą, że czołg jest zbyt słaby na obecnych losowaniach. Będziemy próbować balansować czołgi tak, aby nie wymagały „ulgowych” losowań.
Czy planuje się zmienić balans plutonu, który np złożony jest z czołgów o różnym poziomie, tak, żeby czołg niższego tieru nie wpadł do zespołu, gdzie przeciwnicy mają czołgi co najmniej 3 poziomy wyżej?
– Takiej sytuacji można łatwo uniknąć, jeśli do plutonu bierzemy czołgi jednego poziomu. Jakichś udogodnień dla plutonów z różnym poziomem czołgów nie będzie.
Uważam, że KV-2 zadaje zbyt wiele uszkodzeń. Czy będzie „nerf” tego czołgu?
– Na podstawie statystyk śledzimy wszystkie czołgi. Jeśli KV-2 będzie wybijał się ze statystykami na tle innych, to zmienimy jego parametry. Jednak jednorazowy DMG od pocisków zmieniamy tylko w skrajnych przypadkach.
Proponuję zmniejszyć zasięg widzenia wszystkim czołgom: to może grę uczynić ciekawszą.
– Zmieniać promienia widzenia nie planujemy: jeżeli czołgi znikałyby z pola widzenia na bliskich dystansach, to wyglądało by to bardzo dziwnie i nienaturalnie. Jednak mamy już pomysł, jak przerobić cały mechanizm.
Czy planuje się zwiększenie dochodowości za zadany DMG, dla IX i X poziomów? Czasami wychodzę na „minus” nawet w bardzo dobrej bitwie, bez użycia wyposażenia i pocisków premium.
– Może się tak dziać na czołgach dodanych do gry w patchu 1.1. Planujemy przejrzeć cały system.
Czemu nie wydzielicie klasy pojazdów, ich taktyczne plusy: maskowanie jak u niszczycieli czołgów, pancerz jak u czołgów ciężkich, mobilność czołgów średnich.
– Wskaźnik maskowania dla niszczycieli czołgów jest w zasadzie powiększony. Również działa samobieżne otrzymują większy bonus ze względu na Siatkę Maskującą. Pojazdy w grze dzielą się na klasy, ale maszyn z jasno określoną rolą nie jest znowu tak dużo, przeważnie każdy pojazd ma cechy różnych klas w mniejszym lub większym stopniu. W tej kwestii jesteśmy ograniczeni pierwotnymi, historycznymi charakterystykami pojazdów bojowych.