Odkrywajcie Berlin w bitwach losowych!

Prezentacja nowej, klimatycznej mapy dla bitew losowych.


Dowódcy! Macie ochotę na wędrówkę po historycznym Berlinie z połowy XX wieku?

Dzięki World of Tanks nareszcie macie okazję zwiedzić stolicę Niemiec w kształcie, jaki miała w ostatnich tygodniach II wojny światowej. Wraz z aktualizacją 1.9.1, w bitwach losowych dodamy fascynującą nową mapę Berlin. Przyjrzyjmy się bliżej jej głównym cechom.

Początki

Pomysł na stworzenie mapy Berlin nie jest nowy. Pojawił się już dawno temu. Przez lata pracowaliśmy nad różnymi jego konceptami i wprowadziliśmy do gry nawet kilka lokacji związanych z Berlinem. Weterani World of Tanks zapewne pamiętają wydarzenie z 2015 roku, które gościło lokację o tej samej nazwie.

Od tego czasu regularnie powracaliśmy do pomysłu stworzenia mapy Berlin dla bitew losowych, ale dopiero teraz mogliśmy w pełni zrealizować naszą wizję. Będzie to malownicza mapa o wymiarach 1050 x1050 m, podzielona na cztery strefy główne. Pracując nad berlińską lokacją, staraliśmy się szczegółowo oddać wygląd niemieckiej stolicy podczas ostatnich tygodni II wojny światowej w Europie. Oto szybki podgląd tej nastrojowej mapy.


Wybierzcie się na przechadzkę po historycznym Berlinie!

Pracując nad tą mapą zwracaliśmy szczególną uwagę na wierność historyczną i bezustannie podpieraliśmy się archiwalnymi zdjęciami Berlina z tamtych lat. Otoczenie, historyczne budynki i zabytki zostały precyzyjnie odtworzone w imponującym formacie HD. Wśród nich znajdują się:

  • Reichstag
  • Brama Brandenburska
  • Opera Krolla
  • Dworzec Lehrter
  • Park Tiergarten
  • i nie tylko

Wybierzcie się na wirtualną przechadzkę po niemieckiej stolicy z połowy XX w. i odkryjcie jej największe atrakcje odtworzone w najdrobniejszym szczególe.

Aby uhonorować dziedzictwo Berlina, dołożyliśmy starań, by odzwierciedlić ówczesną atmosferę niemieckiej stolicy z uwzględnieniem najmniejszych detali. Wykorzystaliśmy liczne materiały z ponad 300 powszechnie dostępnych źródeł, a w tym:

  • historyczne zdjęcia okolicznych terenów
  • archiwalne zdjęcia lotnicze
  • stare litografie, ryciny i pocztówki

A kiedy nawet to nie starczyło, zwróciliśmy się ku oryginalnym planom architektonicznym miasta! Na przykład, było tak kiedy napotkaliśmy trudności ze znalezieniem wizerunku zachodniej fasady Opery Krolla. Aby pokazać operę w grze, dokopaliśmy się do architektonicznych planów aż z 1846 roku, które pomogły nam odtworzyć ten legendarny budynek.

Ogólnie, wszystkie gmachy i zabytki utrzymane są w architektonicznym stylu tego miasta z lat 40. XX wieku, a plan Berlina został odtworzony z najwyższą historyczna dokładnością. Jednak ze względu na grę, zmieniliśmy lub też dodaliśmy pewne elementy środowiska, budynki i oznaki zniszczenia.

Poniżej znajduje się galeria archiwalnych historycznych zdjęć Berlina, przedstawiających główne zabytki miasta, z którymi możecie porównać zainspirowane nimi widoki z gry.

Źródło: Archiwum Manfreda Niermanna. Lehrter Bahnhof, Berlin 1957. CC-BY-SA 4.0

Źródło: Archiwum Manfreda Niermanna. Lehrter Bahnhof, Berlin 1957. CC-BY-SA 4.0

Źródło: No 5 Army Film & Photographic Unit. Hewitt (Sgt) – Zdjęcie BU 8573 ze zbiorów Imperial War Museum

Źrodło: Bundesarchiv, B 145 Bild-P054320 / Weinrother, Carl / CC-BY-SA 3.0
Rozgrywka

Mapa Berlin będzie dostępna jedynie w bitwach standardowych i spotkaniowych, w pojazdach poziomu IV i wyższych . Mapa podzielona została na cztery główne strefy walk.

Zastosowaliśmy różne efekty wizualne, łącznie z fotorealistycznymi pionowymi i poziomymi kłębami dymu, aby stworzyć przekonywującą i dynamiczną atmosferę panującą na polu bitwy. Zauważcie też unoszący się w powietrzu pył, kiedy starcie zmierza ku końcowi.

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

9 komentarzy

  1. eco pisze:

    a kiedy niby bedzie dostepna?

  2. Turbo_Kamil pisze:

    Może jeszcze TD’ki kołowe niech będą 😛

  3. Kocham Tą GRĘ :) pisze:

    Wywalić mody z plików gry , usunąć RNG , zmniejszyć koszty naprawy oraz cenę pocisków standardowych o 50 % tier 7 do 10
    Obecnie szkoda czasu na taki gniot jaki jest obecnie Wot

Pozostaw odpowiedź Turbo_Kamil Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.