[Słów kilka] Aktualizacja 1.91 „Noktowizja”


„Słów kilka” czyli o grze z perspektywy starego wyjadacza i wieloletniego gracza.


 

Noktowizja i termowizja, chińskie jednostki naziemne oraz lotnictwo, filtr rotacji map, nowe udźwiękowienie, trzy nowe mapy, czołgi, śmigłowce okręty oraz samoloty – w tym Phantom II oraz MiG-21, a także liczne poprawki w grze. To i wiele więcej czeka już na Was!

Nowa aktualizacja wnosi do gry sporo ciekawostek oraz praktycznych rozwiązań które usprawniają dotychczasową grę.

  • Termowizja/noktowizja

Raz, dwa, trzy, termowizja patrzy

Wprowadzenie tego feature’a było dla mnie akurat sporym zaskoczeniem. Dotychczasowa walka w nocy, szczególnie na wysokich erach, polegała głównie na podbijaniu gammy monitora oraz jej korekcji w menu gry. Teraz walka w nocy to zupełnie inny poziom. Do użycia mamy aktualnie dwa tryby: noktowizja oraz termowizja. Ta pierwsza podzielona została na poszczególne generacje, I, II oraz III. Termowizja występuje jako jedna, wspólna jednak, co ciekawe, z różną rozdzielczością. Dla przykładu, T-80U posiada ją w 480p, podczas gdy Leclerc ma ją w 1080i.

Termowizja wyłączona – T80U

Termowizja włączona

 

  • Rotacja map

Rotacja map moim zdaniem to jedna z wielu bardzo dobrych decyzji deweloperów. Zbanowanie 1 oraz „niepolubienie” 4 innych w przypadku posiadania konta premium, daje dosyć spore pole do wyboru jak na taki system. Pamiętajmy, że banowanie czego popadnie wydłużyłoby czas oczekiwania na grę do wartości s(t)ymulacyjnych (40 minut czekania na grę to nic nadzwyczajnego, pozdrawiamy symulacje). Pamiętajmy, że to my powinniśmy się dostosować do mapy, nie mapa do nas. Dlatego ważny jest różnorodny i w miarę uniwersalny setup bitewny. Wiadomo, jazda Mausem po Kursku czy przebijanie się pojazdem kołowym po śniegu Wokołomańska nie jest tym, co widzieliśmy na trailerach gry, a raczej mozolną karą niż przyjemnością.

Aby wybrać na jakim mapach nie chcemy grać, wystarczy wejść w menu wyboru pod przyciskiem „Bitwa”. Klikamy na koło zębate w okienku „Realistyczne bitwy pancerne”

Później, według upodobania, jeśli posiadacie konto premium, możecie zbanować 1 mapę, a 4 dodać do nielubianych, co oznacza mniejszą szanse na trafienie ich.

 

  • Zmiany w drzewku niemieckim

A mówiłem!

A raczej, a nie pisałem? Nie ważne. Ważne są zmiany, jakie zaszły w drzewku niemieckim wraz z nową aktualizacją. W 2018 roku podczas wywiadu z Panem Vyacheslavem Bulannikovem padła znamienna deklaracja, która dosłownie zelektryzowała reddita oraz całą społeczność WT. „Usuwamy KT 105, Panterę II oraz Mausa, bo nie pasują do mety gry. I są nie zbalansowane. A kiedy, jeszcze nie wiemy, gdyż takie są plany” – owoż rzekł ojciec gry i tak też się stało. Po czasie. Tyle ile otrzymałem wiadomości, kiedy usuną Mausa, czy spalą na stosie KT105, wiem tylko ja. Jednak wracając do meritum. Maszyny nie zostały fizycznie usunięte z drzewka, tylko przesunięte do statusu pojazdu unikatowego. Coś jak Katiusza. Niby śmieszne, coś potrafi zrobić, jednak jako regularny pojazd prezentuje znikomą wartość. Tak samo z „niemieckimi wynalazkami”. Mozolny Maus jest piątą gąsienicą u matchmakera więc prościej jest go usunąć, niż zmienić B.R. Jednak nie rozumiem usuwania Pantery II. Mimo że prototyp, ciągle świetnie sobie radzi na polu bitwy. Tak samo, jak Coelian i Tygrys 105. No, ale tutaj zaufam deweloperom. Coś ciężko zbalansować? Usunąć.

  • Nowe samoloty i helikoptery

Zoom-zoom –  aktualizacja 1.93

Już teraz Mig-21 oraz F-4C Phantom II przecinają niebo z prędkością naddźwiękową. Oraz sławetny niemiecki Mig-19S, który je deklasuje w każdym calu prócz przyspieszenia. Szczerze powiedziawszy, polatałem trochę nowymi maszynami. Przeskok czuć na pewno w awionice oraz roli, jaką owe samoloty spełniają. Brak flar, przynajmniej w bitwach czołgowych sprawia duże trudności, jeśli musimy odganiać się od rakiet. Z ciekawych rzeczy, które mnie osobiście przekonały są nowe helikoptery. Niemiecki i francuski Eurocopter czy, moim zdaniem bardzo groźny, AH.Mk1 Lynx, są ciekawymi maszynami. Rakiety powietrze-powietrze zamontowane na Lynxie miażdżą każdy możliwy helikopter i samolot. I ja wiem że takie same są na dwóch wyżej wymienionych maszynach jednak Lynx jest po prostu ładny. I już.

Dawno nie miałem takiej frajdy polując z odległości 7 km na inne statki powietrzne. Rakiety Hellfire są również szczególnie groźne. Jej spadanie pod kątem 45* powoduje, że wbija się w cel idealnie (historycznie ma to niwelować pochyłość radzieckich pancerzy w czołgach). Tylko co z tego skoro przez 10 do 25 sekund cel musi stać nieruchomo, bo rakiety nie da się w ostatniej fazie lotu kontrolować. Więc o wiele bardziej podchodzi mi rakieta HOT-3, która ma co prawda mniejszy zasięg (4.3 km HOT-3 kontra 8 km Hellfire) jednak leci ona po normalnej trajektorii, a nie paraboli więc można nią sterować do samego końca. Tyle że ona występuje z kolei na EC665. Kolejny minus w graniu helikopterem to znikanie pojazdów z pola bitwy. Po ok. 6 km już nie zauważymy fizycznie czołgu na mapie. Dopóki delikwent nie wystrzeli, my nie jesteśmy w stanie go zobaczyć. Więc jaki jest sens na daleki dystans atakować pojazd skoro musimy podlecieć na minimum 5.5 km?

  • Nowe pojazdy

O HESH’u złoty.

Moim faworytem z nowej aktualizacji jest Type 75 SPH. Haubica z 155 mm działem strzelająca co 10 sekund pociskami z ekwiwalentem na poziomie 9.2 kg TNT, posiadająca dodatkowo pociski z zapalnikiem zbliżeniowym idealne do wyciągania delikwentów zza górek? Co może być lepsze? A może Object 685, 6 sekund przeładowania, „gwoździe” czyli pociski APDS-FS, niski profil, 9.0? Naziemnych zabawek Ci u nas w bród, a dodatkowo dochodzą jeszcze nowe. Opisywać wszystkie nowe pojazdy będę w „Profilu maszyny”. 😀

  • Fmod Studio
Gaijiński, jak Ty mnie zaimponowałeś w tej chwili.

Zmiana jest, moim zdaniem, gigantyczna. I to na sam plus. Nowe dźwięki nisko przelatującego odrzutowca, dźwięk rykoszetów, odgłos wybuchów, start silnika Abramsa, odbijanie się fal dźwiękowych od przedmiotów. Po prostu chapeau bas. Naprawione zostało to, co od bardzo dawna mnie denerwowało. Po pierwsze, błędna interpretacja wirtualnego dźwięku 7.1. W przypadku moich słuchawek gra dosyć opornie ogarniała pozycjonowanie. Teraz, ku mojemu zdziwieniu można bez problemu lokalizować czołgi i samoloty po źródle dźwięku. Wcześniej też niby można było, jednak teraz, jest to o wiele bardziej precyzyjna praca. Ciągle dźwięk przekładni jest moim zdaniem za głośno (20.09.2019) jednak mam nadzieje że zostanie to naprawione wkrótce. Odbijanie się fal dźwiękowych. Tutaj „Ślimak” pokazał klasę. Podczas przelotu odrzutowcem z mocnym silnikiem (Mig-17/19/21) przelot pomiędzy budynkami czy między zagłębieniem terenu zwala z nóg. Po prostu. To trzeba samemu usłyszeć.

 

Lancetti

Gracz War Thunder od fazy beta - 2012 roku. Tester jednostek naziemnych i okrętów. Wiedzę zdobytą w grze, staram się przekazać w jak najlepszy sposób początkującym oraz weteranom.

7 komentarzy

  1. plot pisze:

    Rakiety powietrze-powietrze Stinger, jakie są na Lynxie są dużo lepsze niż Mistrale, jakie przenosi Tiger, a nie „takie same” – Stinger namierza cel w odległości 7 km, Mistrale na 4 km.

  2. janek pisze:

    no cóż dla mnie ostatnie patche są nic nie warte, bo dodają przeważnie pojazdy i samoloty powyżej t4, wiec szczerze powiem nie wiemd la kogo bo próba wyekspienia odrzutowców początkowych ( tierV) to istny masochizm, na wejście do bitwy nawet na arcadówkach czeka się po 5 min tylko po to by spotkać się w bitwie 6vs6 z 11wyespionymi samolotami, w to chyba góra 50 osób gra powyżej 4 tieru, zresztą i z br5,7 ostatnio nie potrafi skompletować pełnego składu. Druga kwestia to co patrz wklejanie po 1-2 samoloty do nacji gdzieś w środku drzewa kuźwa naprawdę nie można poczekać kilka tierów i zrobić pół drzewka, a takl nawet nie ma motywacji by wracać do ściepek

    • Lancetti pisze:

      Miałem napisać coś o chińskiej nacji jednak to ciągle kalka istniejących drzewek. Zapychanie dziur w drzewku to moim zdanie m strategia firmy na jak to nazywam „blank points” czyli miejsca gdzie przeskok z 5.0 na 8.0 jest widoczny bardzo mocno. Np. stare przejście z ZSU-37 na ZSU-57-2 (4.7 => 7.7).Przyznać muszę się że faktycznie, próg wejścia do gry jest wysoki. I to nawet bardzo, przez co wielu z moich znajomych się po prostu odbija od gry.

  3. tak było pisze:

    Huhu, tekst o WT który nie jest suchą copypastą ze strony gaździn? Ktoś tu się opił piccolo dzisiaj XD

    A tak serio to trzeba tego więcej. Strona niby taka hehe multikulti (jak dom3n) a o WT się pisze całe G (albo z trzydniowym obsuwem), podczas gdy byle suchy pierd z octem o WoT jest wysrywany z prędkością nowych premek.

    • Lancetti pisze:

      Miałem drobną obsuwę w publikowaniu materiałów związanych z WT. I newsów oraz własnych pisanych. Zmiany w życiu. Jednak teraz mam nadzieję dodawać materiały tak jak wcześniej, „Profil maszyny” czy może nawet Contra czyli WT vs. WOT. A piccolo niestety nie było pite, chociaż nie pogardzę 😀

      • Anonim pisze:

        Bardzo mi się podobały wywiady jaki prowadziłeś w przeszłości – z Phlydaily oraz, bodajże, b_VVd.
        Fajnie jakby coś takiego się pojawiło jeszcze w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.