Zbalansowanie pocisków specjalnych: Następny krok

Prosto z portalu WoT 😉


W grudniu zeszłego roku ogłosiliśmy, że zbalansowanie na nowo amunicji specjalnej będzie priorytetem w 2019 roku. Ta wiadomość stała się jednym z najgorętszych tematów w społeczności. Nadchodzące zmiany spowodowały mnóstwo sugestii i dodatkowych pytań, więc uważnie przeanalizowaliśmy opinie graczy, aby zrozumieć, jakie kolejne kroki powinniśmy podjąć.

Uruchomiliśmy również kilka supertestów, eksperymentując z ustawieniami amunicji specjalnej i szlifując jej mechanikę, a jednocześnie uważnie czytając opinie naszych testerów. Teraz zebraliśmy już wszystkie potrzebne dane i jesteśmy gotowi przekazać Wam więcej informacji.

Następny krok

Od 4 do 10 czerwca uruchamiamy nową rundę balansowania amunicji specjalnej w Piaskownicy, naszym otwartym serwerze testowym. Przedstawimy koncepcję alternatywnej amunicji specjalnej, różniąca się od tej, którą przedstawiliśmy na WG Fest w grudniu zeszłego roku. Szczegółowa lista zmian zostanie ogłoszona niedługo przed testem, więc czekajcie na dalsze informacje!

Ważne: Testy będą trwały tylko 1 (jeden) tydzień i zakończą się 10 czerwca o 11:00 (UTC +2)!

Jak mogę wziąć udział?

Wszyscy mogą wziąć udział w testach – wystarczy, że wyślecie do nas zgłoszenie. Po przyjęciu i przetworzeniu Waszego zgłoszenia damy Wam bezpośredni dostęp do serwera testowego. Zobaczycie wtedy specjalny ekran promocyjny w swoim kliencie gry.

Jeśli uczestniczyliście wcześniej w testach Piaskownicy, to macie już dostęp do testów.

DOŁĄCZ DO TESTÓW AMUNICJI SPECJALNEJ

Bądźcie pierwszymi graczami, którzy zapoznają się ze zmienioną mechaniką amunicji i sami ją oceńcie. Dołączcie do testów już teraz i podzielcie się swoimi opiniami!

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

69 komentarzy

  1. Anonim pisze:

    Powiem szczerze ja golden to tylko na vk30. 01P pociski podstawowe w tym czołgu są słabe pod względem penetracji więc ⅓ pocisków to gold pozostałe to po no 5 he a poza tym nie stać mną e żeby walić golden no chyba że rankingowe tam jest inny temat

  2. Baba pisze:

    Pomidorki myślą że lepsza część graczy będzie płakać haha ale ameby nie potrafią zrozumieć tego że dobry gracz dalej będzie przebijać bez golda a pomidory jak miały problemy na goldzie to teraz nic nie przebiją 🙂 Więc kto tu będzie płakać ? 🙂
    Prawda taka że ci słabi upośledzeni gracze od żółtego do czarnego dopiero zobaczą co to WOT bez golda. Teraz robicie wielkie NIC w bitwach a przyjdzie czas kiedy będziecie tylko HP i niczym więcej dla zielonych do fioleta 🙂

    • BARRY_spocona_pacha pisze:

      Balansowanie amunicji premium prowadzone jest wg mnie pod jednym kątem. WIĘCEJ GOLDA !!!!!!! Zmniejszony dmg na strzał to konieczność strzelenia dwa razy a nie raz:) I taki będzie efekt. Będzie jak było a gracze będą na większy minus wychodzić. To coś podobnego jak rebalans medów X tier. Zapowiedzieli i po cichu się wycofali. A za rok na czarnym rynku jedynie za 50 000 golda KW-2(R)(a) z innowacyjnym systemem automatycznego ładowania:)))
      Mnie to dotyczy w połowie. Do mnie strzelają goldem. Ale ja go nie używam.

      • J23 znowu nadaje pisze:

        Zgadzam się z Tobą. W tym cały balansowaniu pocisków specjalnych chodzi o kasę i o nic więcej kto walił z golda to będzie walił tylko będzie go więcej kosztowało. No cóż może tam w WG mają dobrych speców od marketingu (wyciąganiu kasy)), ale od dawna odnoszę wrażenie że zapomnieli albo nie uczyli się fizyki, chodzi mi o regułę przekory „każda zmiana rodzi opór” skutek będzie taki że następna fala graczy zrezygnuje z tej gry, ot i tyle.

        • Mi pisze:

          Nie wiem czy chodzi o kasę czy nie, ale to postawi pro graczy jeszcze wyżej. Ich stać walić full gold, nawet 2x więcej niż obecnie. To spowoduje tylko promowanie starych wyjadaczy i upodlanie nowych, tak samo jak to jest w przypadku czołgów. Op premium czołgi dostają tylko pro gracze. Koniec końców nowi gracze szybko odchodzą, a po nich są kolejni i to widać na mm. Totalna planeta małp. 15:0 – 15:3 i odwrotnie 0:15 – 3:15. Poziom gry – poniżej dna. Jedynie natarcia i cw prezentują jakiś poziom. A po zmianie amunicji premium ciekawe co się zmieni.

  3. BARRY_spocona_pacha pisze:

    https://www.youtube.com/watch?v=amCv5xVLI1s&list=PLXfJgrDdQZ0IblKeD06m_nLYpHrpxKT93 ten filmik pokazuje idealny balans amunicji premium. może WG weźmie przykład z tego gracza.

  4. wot s1 pisze:

    ,,polska język trudna język”
    Faktycznie – ,,czeba ” 🙂

  5. Anonim pisze:

    Dopiero co kupilem Godzille za 23 mln kredek…. tylko ze wzgledu na jej pocis hesh mowiac szczerze…. jak sie teraz okaze ze nerfia jej to anmo to sie naprawde wk…

  6. Anonim pisze:

    Powinni po prostu ograniczyć magazyn amunicji do np. 1/3 że tylko 1/3 można załadować goldowych. Do tego zmniejszyć nieco alfę golda. Tak o 10-20% i po sprawie. Skończyłoby się gold noobstwo czyli goście jeżdżący full gold i walący nawet po gąskach czy pancerzach warstwowych z golda. Skończyłoby się też spamowanie goldem ze strony fioletów, które ładują full gold z lenistwa/nadmiaru kasy, teraz musieliby się zastanawiać który pocisk korzystniej będzie użyć. Takie to proste. Czemu oni z prostych rzeczy muszą zawsze robić mega skomplikowany problem? Żeby mieszać w tym? I pod przykrywką RNG uprzywilejowywać jednych, kosztem drugich? Czy też to zwykła nieudolność?

    • Anonim pisze:

      Mam tylko nadzieję że jeśli zmniejszą alfę golda to zmniejszą również proporcjonalnie cenę pocisku. Bo inaczej to nie tylko że nie zmniejszą p2win istniejący w grze ale jeszcze go powiększą bo koszt bitwy dla gracza f2p istotnie wzrośnie a gracz premium tego specjalnie nie odczuje bo zarabia i tak krocie na nowym koncie premium. Mam nadzieję że nie chodzi właśnie o to w tych zmianach, żeby przymusić więcej graczy do kupowania kont premium pod przykrywką „balansowania amunicji premium”.

      • piratmarko pisze:

        W japońskich ciężarach znerfili pociski, ale cena została stara. Zapomniało im się po prostu.

      • Hasagi pisze:

        Cena pocisków premium MUSI zostać taka sama, bo będzie to odstraszało większość graczy przed nadmiernym kupowaniem tego dziadostwa, a co za tym idzie – będą MUSIELI się nauczyć weakspotów na zwykłej amunicji.
        Jakby zmniejszyli cenę tych pocisków, to cały rebalans amunicji premium byłby pozbawiony sensu – fiolety i inni doświadczeni gracze po prostu by kupili więcej pestek do magazynu amunicji, aby nadrobić zmniejszoną alfę pocisków

    • Kozak pisze:

      Widzę boli pomidorka że ktoś strzela goldem a ciebie nie stać na to hahaha. To że ty jesteś na tyle upośledzony by mieć statystyki jak ślepa pipa i nie stac cie na gold ammo to twoja strata więc nie płacz synku bo i fiolety bez golda będą cie robić jak chcą bocie.A noobem jesteś tu ty
      ze swoimi statami a nie ci co strzelają goldem

  7. anonim pisze:

    A co powiecie jak czerwony wyjeżdza na srodek mapy – nikt go nie przebija , a ja mając kilkanascie tys bitew na arcie pociski nawet nie dolatuja do niego … ot tak działa ochrona czerwonych ….

  8. Slavo pisze:

    Rozwala mnie, że 90% komentarzy odnosi się do fioletów, nerfie amunicji premium i tego typu pierdołach, a w tym komunikacie jest jasno napisane, że testowane będzie nowe podejście, a nie propozycje zaprezentowane wcześniej. Może akurat ta zmiana będzie miała więcej sensu? Nie ma co płakać i gdybać, tylko oceniać jak już potestujemy. Jedno jest pewne – obecna amunicja musi zostać zmieniona gdyż często jest po prostu lepsza i droższa od podstawowej, co nie daje graczom za dużo wyboru. Chciałbym aby zmiany poszły w kierunku większej różnorodności zastosowań/sytuacyjności amunicji w zależności od typu pojazdu przeciwnika, odległości, szybkości poruszania się. Coś na wzór Armored Warfare, gdzie wybieramy sobie sami setup pocisków z większej listy.
    Już sam nacisk (podpierając się tym co mamy już w grze) na coś w stylu:
    AP – średni dmg/szybkość pocisku/duża penetracja
    APCR – niski dmg, duża szybkość pocisku, najwyższa penetracja szybko wytracana z odległością, niska normalizacja
    HEAT – duże obrażenia, duża normalizacja, średnia penetracja, brak straty penetracji z odległością, średnia szybkość lotu pocisku, słaba przeciwko pancerzowi warstwowemu
    HESH – bardzo duże obrażenia, bardzo duża normalizacja, penetracja poniżej średniej, średnia szybkość lotu, słaba przeciwko pancerzowi warstwowemu, mały splash
    HE – najwyższe obrażenia, bardzo duża normalizacja, niska penetracja, niska szybkość lotu, słaba przeciwko pancerzowi warstwowemu, duży splash

    Mając do wyboru tyle typów pocisków gracz dostosowywałby ich użycie do sytuacji i mety. Ludzie nie lubiący komplikacji graliby na jednym/dwóch typach pocisków (które miałyby podobną cenę), a Ci bardziej znający mechaniki używaliby szerszego wachlarza. Ba, dodałbym nawet pociski rakietowe, bo taki T49/sheridan powinny je mieć.

  9. XD pisze:

    Nubki chciałyby wyjechać na środek mapy i być niezniszczale. Problem mausa to nie gold tylko to, że mu dpm znerfili. Pogracie rankedy, jeśli ktoś się umie ustawić to gold nie przebije 80% napotkanych czołgów o ile nie trafisz w pikselowe weakspoty.
    Dla mnie i tak jest zbyt pancernie w tej grze… Wole przebijać wszytko jak leci niż żeby przebijanie zależało tylko od RNG. Bo, że możesz trafić w garnek z apeka to nie znaczy, że trafisz.

  10. Anonim pisze:

    Uwielbiam te argumenty, że fiolet bez golda będzie pi**ą 😛 Kolor fioletowy to nie kolor robiony pod czerwoną kreską, bo takich agentów łatwo rozpoznać – mają niskie WR w stosunku do wkładu w bitwę. Gold jest używany przez lepszych graczy tylko po to, by zminimalizować wpływ RNG. Na forum jest post gościa co zrobił test bodajże Pattonem IX tieru. Zrobił test na AP i APCR w odpowiednio dużej próbce (jeśli dobrze kojarzę to ponad 100 bitew). I wiecie jaka była różnica w efektywności? Dosłownie 1 pestka. No normalnie filet zrobi się przez to czerwony jak większość przecieru zabierającego głos w tego typu dyskusjach. Do tego warto wspomnieć o znanym streamerze – SirFoch. Gra praktycznie tylko na standardowej amunicji i osiąga lepsze rezultaty niż bdb gracze na premium pestkach. Więc zamiast pieprzyć głupoty i dorabiać niestworzone teorie spiskowe – pomyślcie, bo często wina tkwi w was samych.

    • Ech pisze:

      Wszystko zależy od parametrów pojazdu.
      Ten test udowodnił jedynie że naprawdę dobry gracz poradzi sobie z i bez pocisków premium.
      Zagra inaczej zwłaszcza pojazdem mobilnym.
      Nie poradzą sobie gracze farbowani pociskami premium.

  11. gramgdysram pisze:

    Ja to myśle że na ruskich czołgach nie trzeba nic robić z pociskami premium a reszte trzeba nerfić bo za mało jest ruskich czołgów na randomach.

  12. gustlik pisze:

    Do czego prowadzi zmiana ammo widac najlepiej na Typ5 prawie nikt juz tym nie gra.Jak cos ciagle zmieniaja do w koncu spier… cala gre.

  13. WGsrugie pisze:

    Pomysł jak zwykle powodujący 100 innych komplikacji i zmian w grze, które bardzo trudno przewidzieć, rozwiązanie jest proste:

    Max ileś % (do ustalenia i przetestowania) amuncji może być goldem w czołgu i z bani! Reszta to normalne pestki i po sprawie, ból-dupowcy i „fjulety” pogodzone. Nie ma nadużywania golda ani chaosu w statystykach pojazdów.

  14. FuWg pisze:

    ******ło was z tymi fioletam? Myślicie, że jak znerfią pociski specjalne to fiolet będzie płakał? Hahaha, fiolet będzie płakał, ale śmiechu. Jemu staty nie spadną nie martwcie się. Najwyżej żółtki będą pomidorami itd. Taka jest prawda, wszystkie retardy w kolorkach od żółtego do czerwonego będą na tym tracić, aby w końcu stać się czarnym. A więc retardy, życzę powodzenia.

  15. Anonim pisze:

    Nie chce mi się czytać wypocin w komentarzach ale sytuacja będzie wyglądać tak że gracze będą własnie więcej używać golda, bo jaki jest sens bić w nieskończoność w kogoś zwykłymi i go nie przebić?
    Zmieni się to że niektórzy będą inteligentniej rotować pomiędzy ZWYKŁY/GOLD/BUZIACZEK.
    A ten płacz typu że nooby używają golda i karają nim wszystko co popadnie zawdzięczacie waszym bogom typu 5ZŁOTYCH

  16. recon pisze:

    w końcu ja nigdy gold ammo nie używałem i jakoś nie miałem problemu z przebiciem pancerza,może w końcu troche normalnosc powroci.

  17. Anonim pisze:

    Fiolet nie będzie płakał tylko się śmiał że nikt go tak łatwo nie porobi A sam znajdzie sobie sytuację w bitwie i zrobi swój wynik

    • xddd pisze:

      dokładnie to nic nie zmeini fiolet bedzie miał łatwiej bo on wie co robi i jak przebiac a ból **** mają grcze ze gra full gold bo dla tego gra bo moze a ze nie chce pewnie jak to zmieną typ dostanie nerva i maus xddd

  18. 321 pisze:

    Jaki sens jest nerfienia czegoś co jest ogólnodostępne? Jeżeli uszkodzenia na goldzie zostana znerfione o 30% to ja życzę powodzenia w grze czołgom które mają niską alfe i mierna penetracje jedynie co będzie się opłacać to je sprzedać.

    • ale wszystko znerwią nawet pancerz type zeby z podstaowej moze było go przbić albo dadzą mu weak pointa zeby tam sie wstrzelić tak jest u dzika ze ma wizjer kazdy czołg bedzie inny dlatego to jest tak trudno wprowadzić

    • a pisze:

      na niskiej alfie zmniejszony dmg boli mniej niż na dużej, jak ze 150 spadnie Ci na 115 to mniej boli niż jak z 500 spanie na 350

    • Hasagi pisze:

      Im mniejszy kaliber działa – tym mniejszy nerf do dmg pocisku premium (np. 100 mm Obj 140 ma alfę na goldzie 320 przy penetracji 330 mm – więc spadek alfy po zmianach może wynieść „zaledwie” 10 %, czyli 320 – 10% = 288 dmg [+/- 25 % z RNG = 360/216] – to wcale nie jest taki duży nerf.
      IMO prawdopodobnie najbardziej będzie to odczuwalne na wysokokalibrowych działach czołgów, jak 150 mm, 152 mm, 155 mm, 170 mm, 183 mm – tutaj spadek dmg na goldzie może sięgnąć nawet 35-40 %, ale póki co nie ma co gdybać – we wtorek rusza Piaskownica, to się dogłębnie sprawdzi, który kaliber działa najbardziej ucierpi na spadku alfy

  19. Zadowolony pisze:

    J.. Bać burżui co grają full Gold

  20. Anonim pisze:

    szczerze? to uważam że pojazdy powinny mieć więcej różnych amunicji, np. taki T-34 85 powinien mieć zwykłe pociski tz AP (przeciw pancerne) APHE( przeciwpancerne z ładunkiem wybuchowym) APHE z czepcem balistycznym (bardziej ustabilizowany tor lotu) i naturalnie HE
    każdy wybierał by pociski przed bitwą czego i ile i np. taki pocisk APCR (czyli przeciw pancerny z twardym rdzeniem) powinien zadawać minimalne uszkodzenia ale przebijać niemal zawsze, zaś taki APHE po przebiciu robić w środku sałatkę z buraka ale mieć mniejsze szansę na przebicie, choć wtedy potrzeba by usprawnienia w postaci strzelania w ten sam pkt. po przebiciu z APCR z pełną mocą powinien wchodzić również HE w końcu wpada przez dziurę

    • Anonim2 pisze:

      Ciężko się nie zgodzić chociaż znacznie to komplikuje mechanikę gry. Ma to dużo sensu, do tego odpowiedni balans cen amunicji i może kwestia spamowania goldem jak popadnie była by rozwiązana. Każdy pocisk miałby zastosowanie, każdy dobierałby je indywidualnie do potrzeb i liczył się z ewentualnym konsekwencjami.

    • x pisze:

      na bank to Ruen 😛

      • Anonim pisze:

        jaki Ruen? Keleth z tej strony, do tego przydały by się APDS (pociski z odrzucanym sabotem) dla dużych kalibrów, oraz APFSDS (przeciw pancerne stabilizowane brzechwowo z odrzucanym sabotem choć one nie miały by zastosowania w WoT) mechanika zmieniła by się zbyt drastycznie gdyż ciężko aby taki pocisk APHE po wybuchu w środku nie wysadził składu amunicji, powodowało by to że każdy pojazd mógł by zniszczyć inny 1 celnym strzałem, a co za tym idzie falę hejtu że gra trudna itp

  21. anonim pisze:

    No i fajnie 🙂 tyle w temacie

  22. dw pisze:

    i dobrze ja bym jescze znerfił uszkodzenia z golda o 50% i by było ciekawie ale niekturym czołgą czeba bafnąć penę np t69 t 32 chajsner
    czołgi ograniczone w mm powinny mieć 212 peny na podstawie i by było uczciwie ta cholerna amunicja psuje grę

  23. iH8sn0w pisze:

    Zrobią jak w małym WoT , goldowe będą mniej zadawać i tyle.

  24. XTB pisze:

    Mam nadzieje ze wprowadza ponownie amunicje za gold.

    I gowno mnie interesuje wasze zdanie.

  25. sdfadf pisze:

    „Teraz zebraliśmy już wszystkie potrzebne dane i jesteśmy gotowi przekazać Wam więcej informacji.” – żadnych konkretów :/ oprócz tego że rusza piaskownica nie dowiedzieliśmy się niczego a podobno mają już wszystkie dane :/

    • Anonim pisze:

      Oni zawsze mają swoje dane i wykresy nie ważne czy grasz w okręty czy czołgi.Nie ważne że coś jest zje*ane u nich się zgadza i tyle.

  26. Anonim pisze:

    Mam nadzieję, że niezadowoleni ruscy gracze nie będą znowu powodem cofnięciem dobrych zmian

  27. anonim pisze:

    Pomidorki się będą cieszyć

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.