Kluczowe notki z dużego streama z Devsami i Bloggerami

WoT Classic

— Chcieliśmy dać możliwość graczom zagrać w „klasyczną” wersję gry.
 
Klient jest dosyć leciwy (~9 lat), nie jest zoptymalizowany oraz nie wspiera modów. Bez większego zaskoczenia padł po 30 minutach od chwili jego uruchomienia. Ekipa spędziła prawie cały dzień, by pozbierać go do kupy. Zwiększyliśmy jego pojemność i teraz nie powinno być problemów. Wszyscy mogą dołączyć do gry w „klasycznego” WoTa: otrzymywać one-shoty od artylerii, spalać się od strzału w silnik itd.
 
Jesteśmy bardzo ciekawi Waszych przemyśleń na temat tego trybu. Nie uruchomiliśmy go wyłącznie jako zabawny dowcip na Prima Aprilis. To eksperyment i jednocześnie poligon doświadczalny do sprawdzenia kilku pomysłów (np. ograniczenia ilości złota). Chcemy poznać Wasze zdanie.
 
Q: Co dalej z artylerią? Podczas poprzedniego strumyka powiedzieliście, że jeśli zmiany okażą się nieskuteczne, przywrócicie arty do poprzedniego stanu. Uważa się, że system obecnie nie spełnia roli, jaką dla niego zaprojektowaliście, i stał się jeszcze bardziej toksyczny i szkodliwy z powodu mechaniki ogłuszenia.
— Nie usuniemy całkowicie mechaniki ogłuszenia. Zmniejszyłoby to obrażenia na bitwę, zwiększając jednocześnie obrażenia na strzał. Ogłuszenie przeciwdziała grupowaniu się graczy i zmusza do aktywnej gry. Zasadniczo sprawia, że bitwy są bardziej żywe. W ten sposób arta spełnia swój cel projektowy. Musi być toksyczna, pytanie brzmi jak bardzo? Właśnie nad odpowiedzią na to pytanie pracujemy.
 
Zamiast usuwać ogłuszenie, pracujemy nad jego ulepszeniem. 3-etapowy plan weryfikacji ogłuszenia został już ujawniony i wkrótce zostanie przetestowany: https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/SPG-rebalance/.
 
Pierwszym krokiem jest zmniejszenie efektu ogłuszenia dla pojazdów, które są już ogłuszone: każde dalsze ogłuszenie dla nich zostanie zmniejszone o ½. Jednocześnie planujemy zmienić minimalny czas ogłuszania i rozkład obrażeń od odłamków w zależności od odległości czołgu od epicentrum wybuchu. Jeśli ten pierwszy krok zadziała, przejdziemy do drugiego, a potem jest trzeci i najbardziej drastyczny krok polegający na przywróceniu pocisków AP. Ta ostatnia część będzie jednak działać inaczej niż zwykłe AP. Plan polega na zapewnieniu graczom wyboru pomiędzy niższymi obrażeniami pociskami HE, ale obejmującymi większy obszar, a amunicją AP, które prawdopodobnie pośle wroga z powrotem do garażu, ale będzie mniej celna.
 
Prace nad etapem 1 już się kończą i powoli zbliżamy się do terminu rewizji. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, opóźnimy kroki 2 i 3, dopóki dalsze zmiany nie będą konieczne dla zrównoważenia artylerii.
 
Jedynym problemem, który jest obecnie szczególnie toksyczny w odniesieniu do ogłuszania, jest zdolność ciągłego ogłuszania przeciwnika, a tym samym praktycznie eliminacja jego drużyny na całą bitwę. Właśnie to zamierzamy naprawić w nadchodzącej wersji.
 
Kiedy wprowadziliśmy ogłuszenie, obniżyliśmy obrażenia pojedynczego strzału arty. Rzecz polega na tym, że ogłuszenie zatrzymuje pojazd, zwiększając tym samym szansę na kolejne ogłuszenie, co z kolei prowadzi do tego, że artyleria zadaje tyle samo obrażeń na bitwę, co przed wprowadzeniem ogłuszenia. Różnica polega na niemożności zniszczenia czołgu na jeden strzał. Te całkowite obrażenia na bitwę muszą zostać obniżone dla SPG. Ograniczenia do ciągłego ogłuszania przeciwnika powinny w tym pomóc.
 
Q: Czy dokonacie w tym czasie również rebalans misji osobistych?
— Niemożliwe jest jednoczesne wykonanie tych dwóch rzeczy. Najpierw musimy zebrać statystyki dotyczące wyważonej artylerii. Zajmie nam to około czterech tygodni i kolejny tydzień przeznaczyć na analizy. Wtedy dopiero znajdziemy czas na zmianę warunków misji (niewiele tutaj do robienia).
 
Q: Zredukujecie liczbę artylerii na bitwę?
— Nie, nie zmniejszymy liczby SPG na bitwę. Statystycznie 10% bitew jest rozgrywanych bez art, około 30% ma jedno SPG, kolejne 30% z dwoma SPG, a kolejne 30% – z trzema SPG. Powiedzmy, że ograniczamy SPG do dwóch na bitwę, wtedy będzie zero bitew bez arty, około 10% z jedną artylerią i resztą z dwoma artyleriami. Byłoby gorzej niż to, co mamy teraz: średnio mniej niż 2 artylerii na bitwę.
 
Przyglądamy się też uważnie bitwom rankingowym i zazwyczaj mamy tam dwie artylerie na bitwę. Tryb jest wolniejszy i bardziej pasuje do art, więc wszystko z nim w porządku. Doprowadziło to jednak do zmian w „mapach trafień” i „choreografii bitewnej”. Jeśli spojrzysz na to, jak rozgrywa się bitwa losowa i rankingowa na tych samych mapach, różnica jest drastyczna.
Q: Czy planujecie rozwiązać problem z obrażeniami sojuszniczymi (wliczając w do rozrzut SPG jak i ogólne strzelanie do swoich współtowarzyszy)?
— Spróbowaliśmy wyłączyć obrażenia drużynowe w Linii Frontu, teraz planujemy większe testy. Jeśli to się uda, są duże szanse, że obrażenia drużyny zostaną na dobre wyłączone w drugiej połowie 2019 roku.
 
Q: Pociski Premium i ceny amunicji – obiecaliście zmienić coś w tym temacie rok temu. Na razie nic się nie dzieje.
— W ciągu dwóch miesięcy przetestujemy rebalans amunicji Premum na serwerze Piaskownica. Zaczniemy od ich parametrów technicznych, a następnie zweryfikujemy ceny. Jeśli podstawowa rozgrywka ze zmienionymi parametrami będzie satysfakcjonująca dla graczy i dla nas (tj. +/- 2 bitwy są komfortowe dla użytkowników), będziemy kontynuować prace nad ekonomią.
 
Q: Równowaga amunicji doprowadzi do zmiany konfiguracji bitwy. Jak to uregulujecie?
— Po pierwsze musimy zobaczyć, jak się to wszystko zmieni. Dlatego testy przeprowadzimy w Piaskownicy. Testowanie, tak jak to teraz widzimy, będzie dostępne dla wszystkich poziomów lub tylko dla IV-X. Podobały nam się wyniki Supertestu, dlatego teraz przechodzimy do większej fazy testowania.
 
Jednak z doświadczenia wiem, że wyniki Supertest nie zawsze są reprezentatywne. Testerzy nie mają czasu na dogłębne testy. Ci sami ludzie grający w tych samych warunkach przez dłuższy czas często mają odmienne, czasem zupełnie skrajne oceny zmian. Poczekajmy więc na większe testy i po tym wróćmy do tego tematu.
 
Q: Co zrobicie z czołgami, które staną się słabe po zmianach w amunicji Premium?
— Mówiąc o rebalansie, mamy na myśli wszystkie rodzaje pestek, ale także pancerz, grupy amunicji i ekonomię. To będą kompleksowe zmiany. Zaoferujemy graczom jedną z dwóch opcji –to, co testujemy na Sandboxie albo stary wariant.
 
Q: Czarna lista dla map oraz powrót starych aren.
— Czarna lista znajduje się w końcowej fazie projektowania. Dzięki czarnej liście będziecie mogli wybrać jedną mapę, na której nie chcecie grać. Jeśli grasz w plutonie, dowódca plutonu umieścił mapę na swojej czarnej liście, również nie pojawi się podczas gry.
 
Widzimy, jak pozytywnie gracze odebrali Linię Frontu. Potrzebuje więcej nowych map. Dlatego skupiamy się na dodawaniu nowych, a nie przerabianiu starych. Jedynym wyjątkiem jest Charków.
Znane bugi:
  • Zmieniamy kolizje na mapach, aby naprawić problem, gdzie gracz dosłownie strzelając w powietrze może uszkodzić pojazd.
  • „Podskakujący” celownik – problem pojawia się, gdy celujemy w szczyt wzgórza, za którym nic nie ma. Nasz celownik lekko się unosi lub opada, zmieniając przy tym tor lotu pocisku na niższy. Prace ciągle trwają.
Matchmaker

Czarna lista map nie może się pojawić przy bieżącym systemie doboru drużyn. Najpierw musimy zrewidować matchmaking, co się już dzieje (testy na EU i ASIA). Globalna zmiana MM jest zaplanowana na 3 kwietnia. To będzie płynna zmiana, nie będzie żadnych patchy lub dodatkowych plików do pobrania przez graczy.
 
Zmieniony MM powinien poprawić komfort gry czołgami Premium z preferencyjnym matchmakingiem i poziomami pośrednimi (VI i VII) oraz zapewniać bardziej wyrównane ustawienia drużyn.
Mody oraz anonimowość graczy

Mod, który pozwala graczom zobaczyć twój nick i statystyki – mamy pomysł na jego naprawienie. Jeden wariant jest podobny do mgły wojny na mapie globalnej. Musimy jednak przeanalizować następstwa sprawy, gdy np. wszyscy gracze wybiorą anonimowość swoich danych. Będziemy nad tym pracować i wydamy próbną wersję aplikacji jeszcze w tym roku. Nie możemy potwierdzić, że to będzie ostateczna wersja.
 
Nie mamy w planach blokowania XVM.
 
Kamera dowódcy, model kolizji i inne dodatki — wszystkie są w trakcie rozwoju. Niewielkie ulepszenia wymagają tyle samo czasu i wysiłku, co duże, zwłaszcza w zakresie zapewniania jakości. Każde ulepszenie ma kilka współzależności i może mieć efekt domina. Musimy więc upewnić się, że nie psujemy czegoś większego przy pomocy małej poprawki do czegoś innego.
 
Zabronione mody — fale banów będą kontynuowane. Tak, uważamy je za skuteczną metodę zmniejszenia liczby oszustów. Rozważamy również kompleksowe rozwiązanie programowe, aby technicznie niemożliwe było używanie modów. Na przykład rejestracja danego moda, niemożność instalowania modów bez zgody, zawieszenie interfejsu bitwy itd. Będziemy testować je publicznie lub w trybie „cichym”.
 
Obecnie architektura klienta gry nie pozwala w pełni zablokować możliwość dodawania modów.
 
Czat głosowy w grze
 
Nie pracowaliśmy nad tym w ciągu ostatnich kilku lat z dwóch powodu:
  1. Gracze preferują zewnętrzne programy (TeamSpeak, Discord).
  2. W pełni zleciliśmy tę usługę zewnętrznemu dostawcy: Vivox.
eSport

Stary format eSports po prostu nie działał. Gra World of Tanks nie pasuje do eSportu i może istnieć tylko dzięki ogromnym inwestycjom, które się nie opłacały. Ograniczyliśmy rozgrywki do regionalnych turniejów 3×3 i 7×7 oraz potyczek klanowych. Jeśli zobaczymy, że ten regionalny ekosystem turniejów rozkwita i tworzy niezbędną podstawę do przywrócenia pro-ligi, będziemy nad tym pracować.
Kiedy zaczęliśmy pracować nad eSportem, zdecydowaliśmy się zrobić to sami: organizować wydarzenia, zarządzać kontaktami itp. Po prostu nie wiedzieliśmy, jak pracować z dużymi firmami e-sportowymi. W końcu zaczęliśmy współpracować z takimi gigantami jak ESL i StarLadder. Oglądaliśmy wotowskie rozgrywki od dłuższego czasu i zdaliśmy sobie sprawę, że nie są one aż tak popularne, a ich istnienie byłoby możliwe tylko dzięki inwestycjom, zapewniając niszową rozrywkę.
 
Zgodziliśmy się, że początkowo wybraliśmy niewłaściwą drogę i podjęliśmy trudną decyzję o zamknięciu dywizji eSports oraz przekierowaniu środków na ulepszenie podstawowej wersji gry.
 
Obecnie idziemy bardziej w stronę małego eSportu, opartego na osiągnieciach graczy. Współpracowaliśmy z Rostelekomem, zorganizowaliśmy takie wydarzenia, jak Tank Aces czy Blogger Battle. Widzimy potencjał w takim podejściu i będziemy kontynuować prace w tym kierunku.
 
Transmisje eSportowe, które nie mają płatnego ruchu i marketingu, nie mogą konkurować ze strumykami kluczowych streamerów, grających zwykłe randomki.
 
Funkcjonalność turniejów pozostaje bez zmian i jest opracowywana wspólnie z kluczowymi graczami. Otrzymaliśmy już pierwsze opinie w sierpniu. Wszystko zostało przygotowane i przekazane deweloperom. Obecnie jeszcze tematu nie poruszyliśmy, bo jesteśmy w trakcie prac nad ważniejszymi aspektami związanymi z grą.
Pojazdy kołowe w Bitwach losowych oraz Linii frontu

Pracujemy nad odpowiednim dostosowaniem trybu Linii frontu do szybkich czołgów lekkich i pojazdów kołowych. Zmiany te zostaną przetestowane na osobnym serwerze. Jeśli się sprawdzą, udostępnimy je we wszystkich regionach. Jeżeli chodzi o Bitwy losowe, to nie ma jeszcze wystarczającej liczby danych na temat pojazdów kołowych z góry gałęzi. Na razie monitorujemy, jak zmienia się czas trwania bitew i przyrost tychże pojazdów w bitwach. Rework artylerii w aktualizacji 9.18 wiele nas nauczył i każdą zmianę wprowadzamy stopniowo. Teraz mamy specjalny system, który pozwala nam śledzić, jaki poszczególne pojazdy mają wpływ na rozgrywkę i wynik bitwy.

Pojazdy kołowe nie zostaną znerfione, dopóki nie zgromadzimy odpowiedniej liczby statystyk i danych, które pokazałyby, że jest to konieczne. Mechanika zrywu / szarży nie zostanie przywrócona.

Rebalans Type 4 Heavy, Type 5 Heavy oraz FV4005 Stage II

Oba japońskie czołgi superciężkie doczekają się przeróbek w statystykach swoich topowych dział (zarówno 14cm, jak i 15cm). Pierwsze będzie miało lepszą penetrację (252mm zamiast 249mm dla standardowej i 290mm zamiast 282 w przypadku amunicji specjalnej). Zmiany w przypadku działa 15cm (trola) będą poważniejsze: uszkodzenia na standardowej amunicji OB zostaną zmniejszone z 1,100 do 900, natomiast amunicja specjalna zostanie zmieniona z OB na HESH, z penetracją podniesioną do 192mm, ale za to uszkodzeniami zmniejszonymi z 1,400 do 750.

Nadto, topowe japońskie czołgi superciężkie staną się nieco bardziej mobilne, zyskując dodatkowe 4km/h prędkości maksymalnej do przodu i 3km/h w jeździe do tyłu, do tego prędkość obrotu kadłuba wzrośnie o 3 stopnie/s. Moc właściwa również wzrośnie, do tego spadnie rozrzut działa w ruchu i przy obrocie wieży.

Te zmiany statystyk zmniejszą ogólne uszkodzenia pociskami OB w przypadku tych maszyn, bez kompletnego wywracania do góry nogami ich koncepcji. Opisane powyżej zmiany spowodują, że działo 15cm stanie się mniej skuteczne, zwłaszcza przeciwko przeciwnikom najwyższych poziomów. W tym samym czasie, alternatywne działo będzie radzić sobie lepiej, po części z uwagi na ogólne zmiany w parametrach X poziomu, oferując graczom poważniejszy wybór między dwoma stylami gry.

Staty brytyjskiej królowej srogiej alfy czyli lodówki FV 4005 również bardzo się zmienią. Większość zmian dotyczy zawieszenia: topowa prędkość spadnie z 35km/h do 32km/h. Prędkość cofania spadnie z 12km/h do 8km/h. Zmniejszeniu ulegnie również moc silnika: z 950 do 850 koni. Spadnie prędkość obrotu kadłuba: z 30 do 26 stopni/s. Działo stanie się mniej celne ( zmiana z 0.38 na 0.42 ) i będzie wymagało dłuższego celowania ( z 3 na 3,7sek ).

Po wprowadzeniu tych zmian, FV4005 zachowa swój główny atut, czyli potężne pociski HESH z gigantycznymi uszkodzeniami i wysoką penetracją – ale jednocześnie ogólna skuteczność pojazdu nieco spadnie. FV 4005 w dalszym ciągu będzie siać strach jako przeciwnik mogący posłać wroga do garażu jedną pestką – ale będzie potrzebować nieco więcej czasu, by oddać taki strzał.

Równoważenie atutów i umiejętności załogi

  • Równoważenie przestarzałych umiejętności i atutów, które wyszły z mody / lub nie były popularne, będzie polegało na zastąpieniu ich innymi perkami lub zmianie właściwości (bonusu, jaki dawały);
  • Szósty zmysł będzie domyślnym atutem każdego Dowódcy w załodze;
  • Możliwość magazynowania i przekazywania doświadczenia załogi;
  • Przeprojektowanie interfejsu załogi;
  • Jeśli okaże się to możliwe, usuniemy Koszary. Chcemy pozostawić tylko Dowódcę czołgu, jako reprezentanta całej załogi (analogicznie jak w WoWS). Na razie jest to tylko koncepcja. Nie mamy też odpowiedzi na to, co zrobić z graczami, którzy poświęcili swój czas i PIENIĄDZE na szkolenie i przeszkalanie załogi.
Przeszkalanie załogi

Zaprojektowano to po to, aby uniknąć przechowywania wszystkich danych dotyczących załóg i czołgów graczy.

Q: Co robić po skończeniu gry, gdy zbadano, odblokowano i ulepszono wszystkie dostępne czołgi i ich moduły?
— W ciągu dwóch lat przedstawimy coś, co zadowoli graczy, którzy „ukończyli” grę. W tym samym czasie pracujemy nad rozwojem potyczek na Mapie Globalnej (dodane Sojusze) i pewnym pomysłem, który nazywamy „Grą o Tron”.

  • Bitwy rankingowe staną się regularnym i stałym trybem gry:
    • Nowy system szewronów i odznaczeń;
    • Doświadczenie będzie liczone w inny sposób (jeśli nowy system się sprawdzi, zostanie zaimplementowany do trybu Bitew losowych);
    • Nowe nagrody dla najefektywniejszych graczy;
    • Więcej sposobów na wydanie zdobytych Obligacji.
Crystal_main.png Obligacje

Po następnej aktualizacji Sklepu w grze, gracze będą mogli kupować czołgi za pomocą Obligacji. Nie będzie sprzedaży materiałów eksploatacyjnych za Obligacje. Pracujemy nad innymi, alternatywnymi metodami zarobienia tej waluty.

Q: Które czołgi zostaną znerfione, a które otrzymają buffa?
— W pierwszej kolejności czekają nas testy amunicji premium. Wszystkie zmiany w charakterystykach zależeć będą właśnie od tego testu.

Bitwy historyczne?

Wkrótce uruchomimy wydarzenie historyczne zbudowane wokół II WŚ. Będzie to tryb PvE.

„Wyzwania” – seria misji bojowych
  • Doświadczeni gracze za wypełnienie wszystkich misji otrzymają nowy czołg premium za darmo;
  • Ci mniej doświadczeni, robiący postępny, ale nie radzący sobie z pewnymi misjami będę mogli kupić pojazd premium po niższej cenie;
  • Gracze, którzy chcą go kupić, kupią od razu za pełną cenę.
Krótkie Q&A

  • “Pomiar odznaki mistrzowskiej” – Pracujemy nad wizualnym wskaźnikiem odznaki mistrzowskiej w trakcie bitwy. Nie pojawi się jednak w 2019. roku
  • Jednoosobowa treningówka – nie, ponieważ powoduje takie samo obciążenie serwera, co zwykła bitwa;
  • Testowanie czołgu premium przed zakupem – brak takich planów;
  • Powtórki serwerowe – nie w najbliższej przyszłości. Funkcjonalność jest dopiero na etapie rozwoju. Problem po stronie serwera: każda aktualizacja usuwa wszystkie powtórki i na razie nie wiemy jak to obejść. Problem po stronie klienta: Aby odtworzyć bardzo starą powtórkę, pojazdy i geometria mapy powinny być dokładnie takie same, jak podczas bitwy, w przeciwnym razie wystąpią błędy;
  • Mechanika przywracania pojazdów, które utknęły lub się przewróciły – nie jest to duży problem; wrócimy do tego tematu po rozwiązaniu problemu z ogniem sojuszniczym. Myślimy nad implementacją wskaźnika, który informowałby drużynę o przewróconym lub zablokowanym pojeździe;
  • Czatu głosowego w trybie bitew losowych nie będzie;
  • Dlaczego „zabawowe” tryby gry nie są wcale zabawne? – Pracujemy nad trybem PvE. Pomogły w tym nam dwa Halloweenowe tryby gry. Są to pierwsze kroki w kierunku stworzenia solidnego PvE;
  • Pracujemy nad trybem Battle Royale;
  • Personalizacja 3D – jest to drogie i czasochłonne zajęcie, ale mimo wszystko nadal będziemy dodawać nowe zestawy;
  • Rebelans czołgów VI-VIII poziomu – w pierwszej kolejności czeka nas rebalans amunicji, a dopiero potem nad tym pomyślimy. Zmieniony MM powinien także poprawić kondycję czołgów na poziomach VI-VIII: nie będą tak często losowane na dole listy;
  • Bitwa Blogerów – niebawem powróci, ale tym razem w nieco innym wydaniu;
  • Czat i lista kontaktów w 2019 roku bez zmian;
  • Czy +/-25% zostanie usunięte? – Nie.

Tłumaczenie: rykoszet, Ź: WG

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

40 komentarzy

  1. DarkDefender01 pisze:

    Anonim – co do MM sie z Toba zgadzam, to w koncu gra a dzieci placza co robic z 3 czolgami na topie. To proste, omijac i walczyc z innymi. Albo polaczyc sily i objechac takie np X. Da sie, tylko trzeba pomyslec. Reszta to tez fajne pomysly.

  2. Jack Majer pisze:

    Bo to nie jest prawdziwa wojna ani symulator tylko gra arcade?? Zręcznościówka zwykła, na wojnie też nie ma pasków życia itp. Nie doszukuj się realizmu w tej grze bo nie o to w niej chodzi.

  3. Janusz Hallack pisze:

    A gdzie modyfikacja mojego mausa?fioletowi tchórze dziurawia go jak chcą .powinien dostac lepszy pancerz,wiecej punktow zycia oraz działo.na 8 tierach jestem w stanie obronic arty oraz punkt kapowania , ale na X tierach juz nie da się.

    • Janusz Hallack pisze:

      No i błąd programistów dolnej płyty mausa.Z jakiegoś powodu jest bardzo łatwa do przebicia.Cos o balistyce pocisków wiem,i w prawdziwej wojnie nie byloby tak łatwo go przebić od przodu….ehhh ten wg.

  4. Sla pisze:

    „+/- 2 bitwy są komfortowe dla użytkowników” – po tym stwierdzeniu trochę odechciało się to czytać. Każda osoba z którą gadam na temat tej gry uważa, że mogłaby czekać dłużej w kolejce jeśli mm byłby +/-1. Nie widzę funu w byciu obijanym przez czołgi dwa tiery wyżej, tak jak nie mam funu masakrując jakieś słabe pojazdy. Najlepiej gra mi się kiedy pojazdy są tego samego poziomu co ja, bo wtedy nie mam tego typowego myślenia, że jeśli coś się nie udało, to koniecznie wina przeciwnika. Uznaję, że ktoś w podobnym pojeździe był lepszy i idę dalej. Nie czuję tego natomiast jadąc 5 tierem i spotykając na swojej drodze 7. Tak samo nie sprawia mi radochy wyjeżdżanie Mausem czy IS-7 na 8 tiery i masakrowanie ich bez żadnego wysiłku.

    • Que pisze:

      Mm +-1? Ciekawe co na to premki z preferencyjnym MM, w końcu zostawiając je z normalnymi premkami zawsze wychodzą gorzej. Nie mam nic przeciwko wprowadzeniu +-1 ale napewno zarządałbym (Zapewne nie tylko ja) zwrotu golda za te premiumy…

    • BARRY_spocona_pacha pisze:

      Do dzisiaj pamiętam stary MM. Ja w pzIc a naprzeciw KW-1. Stał i patrzył jak ja magazynek za magazynkiem dingam od niego, 3 lata to pamiętam. Skoro trójki grają z +1 oraz dziewiątki też to co za problem z resztą? Przestańcie ludzie płacić za grę to po miesiacu WG stanie na rzęsach żebyście to znowu robili. A tak jest jak w tym przysłowiu – psy szczekają karawana jedzie dalej.

      • Anonim pisze:

        A jak ma 9 nie grac +1 jak mamy tylko 10 tierow. To ja idac tym tokiem rozumowania stwierdzam, ze 10 graja +0 wiec wszystkim innym tez tak mozna zrobic. Ja na mm nie narzekam raz +2 spaziuje mnie, innym razem ja spaziuje -2. Takie sa prawa przyrody, ze silniejszy zjada slabszego. To tylko gra. Bardziej boli mnie to, ze jest kupe gwaltow, gdzie moja druzyna gwalci jak i jest gwalcona. Juz nie mowie, zeby dobierali 30 graczy o zblizonym poziomie, tylko niech paruja graczy tierem i typem pojazdu do poziomu umiejetnosci np. zolty is3 do zoltej wz’ty, czerwony stug do czerwonego ikv, itp. itd. czekanie moze wydluzylo by sie troche, ale poczekal bym dodatkowo te 30sek, zeby miec wiecej frajdy z gry

  5. Yoda pisze:

    Moc arty duża jest nerfa dostać musi

  6. BARRY_spocona_pacha pisze:

    Dzień dobry. Jestem BARRY. W weekend wybił mi bezpiecznik (po setnym ogłuszeniu przez arte w ten weekend) i zrywam z reguralną codzienną grą w WOT-a. Dzisiaj drugi dzień bez grania w tą grę. Wstałem wypoczęty i zadowolony. Czego i Wam życzę. Po tym jak WG chce znerfić tajpy i lodówkę a nie widzi problemu w penetracji 330 na medach to ja mówię dość. Regularnie byłem gwałcony przez artę w ten weekend. Ileż można znieść. Wywalone mam już na to. Pa:)

    • Anonim pisze:

      Nieee, prosimy nie kończ grać w WoT. Sama gra i komentarze tutaj bardzo dużo stracą bez takiego wybitnego specjalisty w dziedzinie pocisków odłamkowo-burzących.

    • Anonim pisze:

      A ty nie widzisz problemu w czołgach, tfu artach bezpośrednich które walą byle gdzie po 500-600

      • BARRY_spocona_pacha pisze:

        w sumie to nawet nerf tajpa wskazany. I tak przeciw medom i lajtom na goldzie nie ma szans. granie nim to dramat obecnie. niedawno przebił mnie lajt. to już jakiś absurd, czym po nerfie japońskich będziecie straszyć? co nastepne w kolejce? może pancerz niemieckich? wieże polskich? wieża t-29 bo is nie daje rady? wszystko tylko nie komunistyczne medy. o td ruskie 7 tier nikt nie podnosi głosu. jakoś nie przeszkadzają? działo stokowe suczki 152 jest ok? a pancerz tej drugiej 7 też ok? problemu nie ma? Działo kw-2 to jest for fun a działo japońskie to dzieło szatana? Przez takich płaczków jak Ty usunięto Charków, Staliningrad. Bo płaczki płakały bo za trudna mapa. Bo arty problem wstrzelić się miały.

        • Anonim pisze:

          Płaczkiem to jesteś ty.. Jeżeli granie typem to szczyt twoich umiejętności to nie odpisuj nawet na moje wiadomości. Goldem w przeciwieństwie do HE trzeba celować ale takie pomarańcze jak ty po prostu tego nie ogarniają xD. Weź się lepiej schowaj w krzaku tym typem w dodatku odpal lornete i siate bocie. Co do przykładów te czołgi nie mają pancerza dzbanie xD A teraz idź płacz że nerfią ci opancerzoną arte.

          • BARRY_spocona_pacha pisze:

            Jak ja nie mogę się doczekać na co będziecie narzekać po nerfie japońskich. Każdy narzeka na artę a na serwerze clasik po 7 w jednej bitwie:) Obłudnicy:) Dadzą wam starą artę i będziecie klikac i klikać:):):)

          • Anonim pisze:

            Noobki i ryby głosu nie mają więc zrób przysługę i przestań się udzielać spocony trollu. Japońcowi powinni wywalić trolla i dać normalną pene na armacie ale po co? Banda deb.ili twojego pokroju, z refleksem szachisty musi mieć trolla żeby cokolwiek robić.. dlatego wciąż mamy klikersy i typa.

  7. Aaa pisze:

    Type 59 nie jest zły nie ma co na niego narzekać, najbardziej zaburzające balans czołgi to te które spotyka się cały czas na randomach jak 430u i inne ruskie ścieki przy których SC jest słaby

  8. Hhj pisze:

    Nie zmniejszą liczby art no pewnie balans gry by się zepsuł to niech dadzą możliwość wyłonczenia 3 map od razu malinówkę prohorówkę i elenberg wyłoncze mam dosyć tych map arta tam masakruje ale wg nie widzi 2 lub 3 arty to zadużo a fokus szybko cię z hp wydoi

  9. WTF pisze:

    Fajnie ze najwieksze pierdoly jak pomiar odznaki mistrzowskiej czy poprawki czatu tekstowy z lista kontaktow i czatem glosowym beda wprowadzone po 2019…

  10. Oskiman pisze:

    No Panowie wielkie dzięki za tłumaczenie, naprawdę ciekawy materiał mam nadzieję że poziom informacji nadal będzie utrzymywany bo przyznaję że już nawet na strone WoT’a nie zaglądam tylko tutaj. Dużo ciekawego się szykuje, zobaczymy co z tego wszystkiego ujrzymy w grze…

  11. Anonim pisze:

    Skoro tak bardzo kochają artę, to niech zmienią nazwę gry… Nic nie dociera, ze to nikomu niepotrzebne. Tylko samym arciarzom co w czołgu nie dają sobie rady

    • Anonim pisze:

      Mam lepsze wyjście. Zmień grę na taką w której nie ma art. Obecnie problem art to pikuś w stosunku do niezbalansowanych guan pokroju Obj 279e, SC, czy Type Retard Heavy. Do tego problem pojazdów, które były dobre kiedyś, a dziś ze względu na ogromne zaniedbanie ze strony WG – są crapem na gąskach. Co WG szkodziło wraz z buffem Type 59/T-44 – dać buffa dla T-34-2. Już od pierwszych tierów widać jak balans gry jest zaniedbany. Inny problem… Nowy gracz zaczyna grę i co widzi? Pedobearów z 60k bitew pociskających na M2 Light z wyszkoloną załogą i po dach załadowanych amunicją premium. To nie jest też problemem? Kij z tym jak się to dzieje o 2 w nocy, gdy graczy jest znikoma ilość. Wspomniałem też o jeszcze innym problemie. Zwie się ona amunicja premium. Zadowolony, że pograsz Mausem, że zrobisz misję na dingi… I co? Jajco. Kumule latają i biją po ryju biednego Mausa. O E100 lepiej nawet nie wspominać, bo aż łzy się same cisną, że jego dobre czasy minęły na rzecz radzieckich tworów jak Obj 279e. No ale to arta pewnie wszystkiemu winna. Dlatego wolę ją wyciągnąć i robić to samo co inni… Psuć rozgrywkę.

      • Anonim pisze:

        oj bo ciężko mausem ustawić się pod kątem.. jeżeli nie potrafisz grać to nie zrobisz tej misji.. proste

      • PamPamPom pisze:

        hehe człowieku,gdyby była taka sama gra jak WoT bez arty,to większość ludzi by od razu w nią grała.a w WoCie zostali by sami arciarze.Po tysiąckroć wole w grze,żeby było jakieś dziwne op tanki,niż mega irytującą artę,która do gry oprócz frustracji i mega złości ostrzeliwanego nic innego nie wnosi.Nawet sobie nie zdajesz sprawy ile złych myśli,energii,zostało wrzuconych w wszechświat przez to ścierwo.Także tak gramy w tą grę,bo ogólnie gra jest bardzo dobra,niestety nie jest genialna i ludzie starają się wyrazić swoje zdanie.Ty na kolesia plujesz,a ja go szanuje,bo poprostu arta i arciarze(nie mylić z ludźmi,którzy z przymusu robią misje na artę),to największe zło tej gry i to WY!!! powiniście zmienić grę,a nie my.Zawsze będe powtarzał,cokolwiek by to nie było,nie powinno się czegoś trzymać czy robić pod mniejszość tylko większośc,to się tyczy normalnego życia jak i tego w grze.

    • Anonim pisze:

      Skoro tak bardzo przeszkadza Ci arta to po co grasz w tą grę mając świadomość że arta była jest i będzie. Każdy gra czym chce a tylko takie nooby co nie potrafią się schować przed arta najwięcej płaczą żeby zlikwidować arte

      • Fffuck clikers pisze:

        Tak przed artą da się schować jasne, tylko idioci grają artą mający problemy z obsługą klawiatury. Trzepiący się jedną ręká w kącie

        • Fakam Fffuck clikers pisze:

          Oczywiście lepiej być nawalaczem magazynkowym bądź medem z peną 300 i trzepać sobie do stat po bitwie.
          Tylko arta psuje rozgrywkę? Buhaha co za imbecyl.

        • red bell pisze:

          Człowieku tu jest tyle bubli które psują rozgrywkę że nawet arta przy tym wymięka. Ja się zastanawiam czy temat Art nie podgrzewa samo WG żeby inne buble gry psujące rozgrywkę zakrywać.

      • Kuba pisze:

        Pierdzielicie Hipolicie…na większości mapek wcale nie jest tak łatwo ukryć się przed arta…zwłaszcza czolgiem ciężkim…tym bardziej kiedy trzeba zaatakować pozycje przeciwnika czyli ruszyć się zza osłony i wtedy sraka z nieba leci.
        Według WG arta ma służyć do rozbijania okopanego przeciwnika, a tymczasem im więcej arty tym gracze bardziej skłonni sa do gry zachowawczej, kiedy to większość raczej czeka az przeciwnik zaatakuje żeby pierwszy w łeb z powietrza dostał.
        Na otwartych mapach to już w ogóle, nikt nie moze czuć się bezpieczny…
        Jak dla mnie arta może być ale maks 2 na bitwę…wtedy jest jeszcze szansa przeskoczyć miedzy osłonami czy zaatakować.
        Bo 3 arty jak sie skupia na jednym celu to garaż praktycznie pewien.

        • XD pisze:

          jak nie jak tak, arciarze mają już tak wyprane mózgi, że mogą jednego logicznego argumentu wymyslić. Tylko gadają, że się schować nie umiesz hahha równie dobrze mozna gadać cieżkiej 8 żeby objechała 279 jak przebić nie może XD z resztą ten czoł i tak nie jest problemme bo jest go mało, a na full 10 latwo go rozwalic, a arta sra co bitwe. same czołgi pokroju maus, e100 wiecej by zyskały po usunięciu arty niż po nerfie golda, bo same też muszą przebijać, a arta nadal z burzaków gwałcić będzie

      • Anonim pisze:

        Ciekawe co by się stało gdyby wot clasic odpalili wota bez arty, jak szybko serwery by opustoszaly

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.