Niewielkie wyjaśnienie limitów ilości lotniskowców w bitwie.

MM jest systemem przetwarzającym duże, zmienne ilości graczy (w kolejce do bitwy) w celu uruchomienia bitwy ze zbalansowanymi zespołami w rozsądnym czasie.

Kiedy napisałem „zbalansowany zespół” wiem, że część za was miała na myśli problemy jak z T8 MM, ale to osobny temat. Chodzi o to, że musimy stworzyć zespoły z poziomami i klasami (na przykład równość w najwyższych poziomach wszystkich klas, średnio poziomowych BB, lustrzana obecność CV, lekkie ograniczenia itp. itd.). Jest bardzo duża liczba warunków, które trzeba spełnić w tym samym czasie, a czas oczekiwania w kolejce musi być rozsądny dla każdego gracza.

Jeśli chodzi o proporcje CV do innych okrętów w zespołach złożonych z 12 okrętów:
– z 3 CV na zespół, każdy CV musi idealnie pasować do 3 innych okrętów w MM
– z 2 CV na zespół, każdy CV musi mieć 5 innych okrętów.
– z 1 CV na zespół, każdy musi mieć 11.

Spróbujmy zobrazować zmiany graczy CV w kolejce MM (ilość graczy zmienia się w czasie zależnie od wielu czynników, także losowo – ile graczy w danym momencie wybierze tą klasę do gry):

Przepraszam za moje umiejętności rysowania, ale nie mam właściwych grafik prezentujących to zjawisko. Grupa deweloperów zajmujących się MM pracuje na tabelach, a ja nie chcę ich zajmować dla obrazków. To nie są prawdziwe dane – służą tylko do zobrazowania sytuacji.
Widzicie szpilki pokolorowane powyżej linii 3 CV? To czas, gdy ilość graczy przekracza limit 3CV. Nie wygląda to odstraszająco, co nie? W czasie takich szpilek ci gracze po prostu czekają dłużej i trafiają do bitew będąc rozprowadzani do innych stref wykresu.
Załóżmy, że obniżamy limit 3 CV (co jest bezpieczne, ponieważ nie widzimy za dużej liczby bitew z 3 CV po czasowych skokach związanych z wprowadzeniem 0.8.0) do 2 CV. Zatem liczba graczy w kolejce będzie wyglądać tak:

 

Wygląda bardziej odstraszająco, ale jest do ogarnięcia. Ponadto mamy więcej CV na tierze 4, a mniej na najwyższych, na przykład możemy zrobić limit 2CV wszędzie prócz T4 i będzie to dobrze działało. Czerwone obszary powyżej 2CV są dalej do przetworzenia przez większość czasu.

A teraz spróbujmy limitu 1 CV:

 

Ups, teraz jasno widzimy ogromne ilości CV mających problem z trafieniem do bitwy przez kolejki w MM. Teraz nastąpią kolejno wydarzenia (przyjmując że MM dopiero się rozpoczął – np. serwer się uruchomił, aktualizacja się wgrała itp.):
1. Pierwsze 2 CV praktycznie natychmiast znajdą 11 zbalansowanych okrętów i wejdą do bitwy.
2. Druga para CV też pójdzie gładko, ale poczeka chwilę dłużej – powiedzmy 1 minutę – żaden problem, nie?
3. Para 3 zostanie wrzucona do bitwy po dłuższej chwili – powiedzmy po 2 minutach. Ciągle nieźle.
4. Już widzicie jak to działa, kada następna prawa CV będzie czekała dłużej i dłużej. Przy średnimi napływie nowych graczy do kolejki, mimo pewnych skoków, wkrótce czas oczekiwania osiągnie 5 minut, a 5 minut jest limitem oczekiwania. Zacznie się efekt kuli śnieżnej.
5. Każda następna para czekająca powyżej 5 minut zacznie trafiać do bitew ze zmniejszoną liczbą okrętów – 11vs11, 10vs10 9vs9 każda z 1CV na zespół. Warto wspomnieć, że podniesienie limitu powyżej 5 minut jest albo nieefektywne (10 minut nikogo nie uratuje) albo nierozsądne (przykro mi, ale nie braliśmy pod uwagę 5 godzinnych limitów), w każdym razie efekt kuli śnieżnej będzie obecny nadal.

6. Warto wspomnieć, że na serwerze prawdopodobnie efekt kuli śnieżnej rozpocznie się szybciej niż w tym przykładzie, gdyż w rzeczywistości mamy kilka koszyków bitewnych, które są zapełniane jednocześnie.

Po prostu wprowadzenie ograniczenia liczby CV poniżej średniego wpływania graczy CV do kolejki MM spowoduje niepełne zespoły i efekt kuli śnieżnej na odpowiednich tierach bitewnych. Na pewno CV będą dzięki temu bardziej skuteczne walcząc przeciw 4-5 okrętom, a te nie będą tym zachwycone.

Rozważamy obniżenie ilości CV do 2 na wszystkich tierach prócz 4 i dokładnie obserwujemy sytuację i szukamy sposobności na wprowadzenie limitu 1CV na najwyższych tierach, ale na tą chwilę nie jest to technicznie możliwe bez przeszkadzania graczom.

Mam nadzieję, że pokazałem że nie chodzi o: „hej, CV mogą poczekać sobie z 3 minuty, kogo to obchodzi” albo „mogę poczekać z minutkę więcej aby dostać maksymalnie 1 CV w bitwie”. Jeśli byłoby to tak proste – dawno byśmy to wprowadzili.

P.S.
Obserwując komentarze chciałbym podać dane na temat bitew X tieru na wszystkich serwerach:

  • 51% wszystkich bitew było bez CV
  • 40% bitew 1CV vs 1CV
  • 8% 2CVvs2CV
  • Kilka (dosłownie) bitew 3 CV vs 3 CV.

Źródło: www.reddit.com/r/WorldOfWarships/

Tłumaczenie: Dark_Havoc

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

6 komentarzy

  1. Olamagato pisze:

    Wywalcie przekazywanie spota od CV dla innych, to będzie można znieść limit CV w bitwie i nikt nie ucierpi. Będzie więcej graczy mogło pograć CV i bitwy będą ciekawsze.
    Jednocześnie nie będzie perma spota bo widziane przez CV jednostki mogą być tylko na minimapie. Problem sam się rozwiązuje.

  2. Anonim pisze:

    Na mnie jakiekolwiek wspomnienie tematu mm działa jak płachta na byka… Wczoraj znów podobna ciekawostka. Do drużyny przeciwnej MM zładował aż dwa dywizjony złożone z graczy z renomowanych klanów TTT i KTM, łącznie, jeśli dobrze pamiętam 5-6 fioletowych rekinów, a u na płotki, jakaś jedna szarozielona… Co to: jesteśmy mięsem armatnim, chłopcem do bicia…? Wystarczyło rozdzielić te dwa dywizjony po obu drużynach i już byłoby inaczej, ale nie, ma być jatka i rzeźnia… To niech sobie Panowie z WG w to pograją, bo mi szkoda czasu…

  3. XTB pisze:

    Nawet nie czytam tych ich wypocinów. Traktuja ludzi za totalnych idiotów… grajac na 10 tierze przez kilka bitew nie trafia sie cv ani razu a potem nagle 2 na strone i niech nie *******ą, że to fizyka kwantowa i sie nie da…
    Robili CV te jełopy chyba z rok, testowali chyba tyle samo, potem 3 testy publiczne, a oni wypuszczają takie gówno, że topka graczy robila po 200/300k srednio na bitwe przez ponad tydzien…
    I chca mi powiedziec, że w czasie testów nikt nie robil takich wyników ?

  4. x pisze:

    niech zrobia dla nich 12vs12 CV i niech sobie graja ci, co nie maja jaj grac klasami, w ktorym walczy okret a nie samolociki

    • luki pisze:

      Większość ludzi zraziła się na samym początku, i wylali się na ta klasą, ja bez najmniejszych skrupułów odzyskała free xp za harakuru i podejrzewam że wiele osób uczyniło to samo. To już nie jest to, popularność tej klasy spadla tragicznie i nic juz tego nie zmieni i dobrze. Wolałem wymienić expa z X Harakuru na Alaske i „bardzo” nie żałuję tego ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.