Q&A: Pytania do deweloperów

Deweloperzy World of Tanks brali udział w sesji Q&A dla brazylijskiej społeczności. Udział wzięli:
  • Max Chuvalov – Publishing Director
  • Artem Safronov – Executive Publishing Producer
  • Dmitry Fedoruk – Head of Publishing Product Management
  • Anton Bobrov – Product Manager
  • Alexey Ilyin – Product Manager
  • Aleksey Dyakov – Product Manager
Q: Kiedy WG zacznie sprzedawać style zamiast udostępniać je tylko dla czołgów premium?
A: Czołgi premium i style to dwa różne elementy w grze i chcemy je zachować jako takie. W tej chwili pracujemy nad większą ilością stylów 3D dla pojazdów premium, zobaczycie je wkrótce. Nie mamy w tej chwili innych planów.
Q: Czy planujecie usunąć folder resmods z gry?
A: Nie planujemy usuwać z WoTa modów, są ważną częścią naszej gry i społeczności. Od 2016, kiedy wprowadziliśmy nową politykę Fair Play, ilość graczy używających nielegalnych modyfikacji dramatycznie spadła, a wielu zostało zbanowanych.
 
Q: Czy planujecie jakieś luźne eventy, jak te z przeszłości?
A: Tak, z pewnością wprowadzimy więcej wydarzeń „for fun”. Śledźcie newsy, bo w 2019 powrócą wyścigi czołgów!
 
Q: Kiedy WG zacznie naprawiać najpoważniejsze problemy gry, jak MM i balans czołgów?
A: Pracujemy w tej chwili nad Matchmakerem, jak już ogłaszaliśmy, a niedługo pojawi się więcej informacji. Balans czołgów jest przeprowadzany według potrzeb, również w oparciu o informacje od graczy.
 
Q: Czy będzie możliwość zmiany rezerw osobistych na czas w grze, a nie rzeczywisty? (Miałby się liczyć tylko czas spędzony w bitwie. ~red.)
A: Nie, nie mamy takich planów, ale w przyszłości? Kto wie.
Q: Kiedy WG sprawi, że gra będzie bardziej atrakcyjna? Dla przykładu – usunięcie artylerii z gry mogłoby pomóc.
A: Nie mamy w planach usuwania dział samobieżnych z gry. Nie możemy powiedzieć, że nigdy ich nie zmienimy, jest to jakaś możliwość na przyszłość, ale nie usuniemy ich kompletnie. Więcej informacji jeszcze w tym roku.
 
Q: Czy są szanse na wprowadzenie współczesnych pojazdów do gry?
A: Tak, o ile wpasują się w klimat gry. Przykładem może być nowa szwedzka gałąź czołgów średnich.
 
Q: Kiedy zmienicie działa czołgów i dodacie im model kolizyjny, żeby nie przenikały przez ściany czy drzewa?
A: Nie planujemy tego w ogóle. To kluczowy element stylu gry w World of Tanks.
 
Q: Z wprowadzeniem francuskich pojazdów kołowych otwarły się nowe drzwi dla ogromnej ilości nowych pojazdów wielu nacji. Czy planujecie wprowadzenie drzewka brazylijskiego?
A: Nie skreślamy żadnej nacji, ale w tej chwili co najmniej do przyszłego roku nie mamy tego w planach.
Q: Czy planujecie poprawić ekonomię gry? W tej chwili bez konta premium dochód z bitew losowych jest bardzo mały, szczególnie na wysokich poziomach.
A: Wprowadzenie nagród w grze będzie miało bezpośredni wpływ na ekonomię gry.
 
Q: Dlaczego WG nie wyłączy ognia sojuszniczego w bitwach losowych, jak w linii frontu?
A: Więcej informacji na ten temat później w tym roku.
 
Q: Czy deweloperzy grają na zmienionych mapach, czy wędrują one prosto do supertestu?
A: Tak, grają na wszystkich mapach, gdzie pojawiają się zmiany. Supertest jest mimo wszystko stworzony do takich prób i zbieramy też dane globalne do wprowadzania pewnych korekt.
 
Q: Czy deweloperzy myślą, że artyleria jest w tej chwili zbalansowana?
A: Niestety, nie ma solucji, która zadowoli natychmiastowo wszystkich graczy. Ciągle patrzymy na dane i opinie graczy i wiemy, że jest dużo negatywnej narracji odnośnie mechaniki ogłuszenia. Niedługo będziemy gotowi podzielić się informacjami na temat naszych planów w tej materii.
 
Q: Czy gracze będą mogli zdobyć „zasłużoną nagrodę” również w tym roku?
A: Może tak, może nie. Śledźcie newsy, a niedługo się dowiecie.
 
Q: Czy planujecie możliwość ukrycia statystyk graczy?
A: Tak, planujemy wprowadzenie tego jeszcze w tym roku.
 
Q: Czy są jakieś plany związane z większą ilością pojazdów kołowych w grze? Jeśli tak, jaka będzie kolejna nacja?
A: Tak, mamy plany kołowców kilku nacji, ale jeszcze nie wiemy, na którą się zdecydujemy.
 
Q: Skill matchmaking?
A: Nie. Aktualnie chcemy poprawić matchmaker, żeby dostarczyć lepszą i bardziej wyrównaną grę między pojazdami, ale nie wprowadzimy do tego czynnika ludzkich umiejętności.
via TDB

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

45 komentarzy

  1. Tomasz Jacykuòw pisze:

    Ukrycie statystyk wkońcu super, oby też to wpłynęło na zablokowanie danych do XVM to bym był zadowolony bo wkońcu arty by mnie nie brały na ciągły pierwszy ogień

  2. Czerwony baron pisze:

    Wiem, że mogę rozpocząć gówno burze, ale mam pytanko, ponieważ kiedyś mi się zamarzyło mieć 3 paski na lufie na 10 „tierowym cgc i ostatnio utknąłem a 90-91,86 % biegłości. Ma ktoś jakiś mądry pomysł żeby się z tym jakoś uporać?

    • ziomziomka pisze:

      tak mam, olej to, graj dla przyjemnosci a nie dla paska na lufie 🙂 mnie pare razy to juz tak zirytowalo ze wiecej nie mam zamiaru z tym cisnac zwlaszcza przez te dziwne losowania gdy juz jestes prawie u celu 😉

  3. Uwaga!Budu triskal! pisze:

    Czyli nic nie naprawili.

  4. Kowboj klawiatury pisze:

    MM blokowanie max do 6poziomu z 1000wn i branie średniej DMG na danym czolgu.

  5. wiechu pisze:

    kolowce ja nie wiem co to pie…… need for speed, bzdura jakich malo

  6. znafca pisze:

    Dla kogoś kto nie chce czytać, streszczam: „Oczekujcie, śledźcie njusy, zarobków nie ruszymy – kupujta konta premium”

  7. 1122 pisze:

    w du…. z takim graniem tylko apcr i nic wiecej zarobek jak h… jesli chcesz cos ugrac ciagle w plecy, a te nagrody smiechu warte 10k w jednej z paczek no szkoda gadac smiech na sali, tylko kasa dla WG sie liczy

  8. dyngus pisze:

    jakie polityczne wypowiedzi, nagrody dali to nie zwieksza zarobkow co za zenada

  9. hamci pisze:

    event specjalny – mnie najbardziej podobal sie zatrzymanie lub osłona Mark I to była kozacka zabawa i napierniczalo sie tymi wlasnie samochodami opancerzonymi. Wg mnie powinni to wprowadzić a nie jakies tam dziadowskie wyscigi czołgów strzelanie do bramek na boisku.

    Drugim fajnym eventem były motywy kosmiczne poruszaliśmy się kulami a mapa jak stol bilardowy. Nie wiem kto u nich planuje te eventy ale chyba nikt ogarniety.

    • BARRY_spocona_pacha pisze:

      Obecnie eventy to testowanie nowości. W zabawie z MT-25 testowaliśmy bitwy nocne + walkę z botami. Wydarzenie LEWIATAN testowałeś mechanikę gry z dwoma działami w czołgu. W trybie futbolowym rok temu pojawiła się nowość że nie było uszkodzeń od własnego zespołu. Teraz nie ma nic za darmo. Każdy nowy event to będzie cichy test dla czegoś nowego.

      • hamci pisze:

        ma to sens ale jesli ma byc w tym zabawa no to musi byc fajne, lewiatan mi sie srednio podobal i fakt pamietam byla nowa mechanika dwoch dzial. choc wolalbym cos fajnego niz jakies wyscigi czolgow… sami tak napisali ze maja byc a to chyba dawno temu juz bylo?

  10. Anonim pisze:

    Jeśli myślą o Challengerach i Abramsach, to tez muszą myśleć o całkowicie nowych mapach. Średnio to widzę na aktualnych, głównie chodzi o rozmiar. Jest ogromna różnica mobilności między tyle samo ważącym Tygrysem I a Leopardem 2A5

  11. Gamer pisze:

    Mówię NIE większej liczbie pojazdów kolowych. Już te które się pojawiły podnoszą mi ciśnienie. Znerfic je wszystkie

    • Eryk pisze:

      Mam wrażenie, że kołowce powinny odstawać od razu bana. Serio, to jest bardziej wkurzające niż trzy artylerie. Nie można tego trafić, a jak trafiasz, to na ogół w kółko. I tak ze trzy razy, a on dalej sobie jedzie. Myślałem, że ELC EVEN jest taką pchłą, ale kołowce przebiły poziom absurdu. Mniej mobilne maszyny nie mają z nimi żadnych szans, całkowicie zaburza to balans gry.

      • BARRY_spocona_pacha pisze:

        Ja mam najlepszy ubaw na prochorowce. Jaki jest sens grania w wota jak cała gra kołowcem polega tam na jeżdzeniu w kółko na środku mapy. Powiedzcie proszę. Ci którzy tak spędzają wolny czas. Daje to jakąś frajdę? Kręcenie kółeczek na prochorowce? Ja ostatnio zakampiłem w krzaku i piłem kawę. Skończyły się popisy kołowców (wszystkie padły) no to zaczęła się normalna gra. Skradanie przed krzaki:) Kołowce z racji swoich gabarytów i pancerze powinny być na jeden strzał. Bo nie uwierzę że więcej by przeżyły live vs TIGER I lub II. JEDEN strzał i ich nie ma. Tak powinno być, Taka cena za granie tym badziewiem. No i po raz kolejny powtórzę. Wjedziesz kołowcem w wodę na Kopalni to masz tam stać do końca bitwy. Wtedy by każdy był szczęśliwy że są w bitwie:)

      • Anonim pisze:

        Czyli wciąż są osoby które nie potrafią celować.. hehe. Nie potrafisz przebijać? Ładujesz golda.. Nie potrafisz celować? A no tu ci gold nie pomoże, i dobrze…

        • BARRY_spocona_pacha pisze:

          Celowanie do kołowca to więcej szczęścia niż umiejętności. Bawią mnie te wypowiedzi „celowniczych” A potem przychodzi bitwa i niezły ubaw mam jak wszyscy celują do kołowców:) A on jezdzi i jezdzi te swoje debilne kółeczka.

          • Anonim pisze:

            Ja mam ubaw z typów 5 grających na siacie i lornecie.. Siedź w krzakach pomidorku 😀

          • Anonim pisze:

            Straszne, popłacz się Barry albo odinstaluj grę. Ceną za granie kołowcem jest gra na tunelowych mapach. Taka Prochorowka czy Step trafia się może raz na 20 bitew.

          • Bolo pisze:

            W kołowcach najlepsze są pociski OB szczególnie jak walczysz z innym kołowcem i wtedy decyduje tylko RNG bo albo po kilka razy policzy ci za kilkadziesiąt hp albo z przebiciem i tym dobrym wysokim dmg. Istny przypadek te pociski OB wchodzą jak chcą często nie przebija lighta po kilka razy a potem odziwo nagle walę w meda i przebija z ładnym dmg

          • Blak pisze:

            Istnieje coś takiego jak… Uwaga.. Penetracja.. Tak, na pocisku ob też istnieje. Szok? Jeszcze coś lepszego.. Przeciwnik ma pancerz.. Wow. Jak na autocelowqniu strzelasz w gąsienice i pancerz warstwowy to się nie dziwię że płacz bo mało dmg… Śmiech na sali czytając wypociny tu, jeszcze lepsze są przy artyleriach na nowym newsie

        • Gamer pisze:

          A powiedz mi czy ty w kolowca który jedzie 70 parę na godzinę z 300 metrów celujesz w jakiś weakspot? Ja poprostu chce go trafić a nóż widelec wejdzie z obrażeniami. A kpina jest to że moim skorpionem przy 248 mm penetracji i średnich obrażeniach 490 ja go trafiam tylko krytykiem gdyby chociaż stanął w miejscu żeby ktoś inny mógł go zdjąć to ok ale on nawet wtedy nie zwolni. Takim działem to go powinienem zmieść strzałem bo koła dają dużo mniejsza przyczepność podłoża niż gąsienice więc taka mechanika przewracania ich po otrzymaniu strzału w bok kiedy są rozpędzone byłaby wskazana

          • Anonim pisze:

            Jak nie zwolni? Z każdym uszkodzonym kołem traci na prędkości. Z cyklu nie znam się a wypowiem się. Jeżeli nie rozumiesz tego co napisałem to nie odpowiadaj.

          • colraginis pisze:

            Nie chcę resoraków w grze. Już parę razy widziałem jak samochodzik wbija się na pełnym gazie w team przeciwnik i nikt nie może go trafić. Rykoszet bijąc w bok też wielokrotnie sie zdarzył. Magiczne kółeczka.

          • Anonim pisze:

            Nie jesteś alfą i omegą.. Kołowce są mega, ich bronią jest mobilność której goldem noobki nie mogą pokonać.. boli co?

    • Anonim pisze:

      ta? a ja nie chce arty i co? jakim trzeba byc poyebem zeby cala bitwe w rogu mapy siedziec i tylko klikac stfu. arty nie usunal, tak samo jak kolowcow,przynajmniej mam teraz beke z takich placzkow

  12. BARRY_spocona_pacha pisze:

    MM bez zmian. Czyli w każdej chwili jest możliwe ustawienie wyniku bitwy. Dodamy Tobie 3 boty w lajtach na malinówce plus czerwone hewiki no i powodzenia czołgisto na polu bitwy:) Przecież to nic trudnego taki algorytm zrobić. Już ktoś kiedyś pisał ( ded87? bunny? omen?) o wynikach jakie ma na dwóch identycznych czołgach – t3485m i rudy. Umiejętności takie same ma a jakie odmienne WR na tych czołgach. Analizy Starego Rumpla nie biorę na poważnie bo nie ma dowodów na to. Ale już nad starą teorią Woytecha można by się zastanawiać. Arty nie usuną. Bo to pewne na 100% . Jedynie fani multiego piszczą o tym że to będzie. Ale można ją przebudować. Wystarczy bardziej skomplikowany system celowania. Przecież arta dostawała w tamtych czasach współrzędne przez radio. Może rolą lajtów byłoby oznaczać jakieś mini sektory do prowadzenia ognia arty. To by miało sens. Może taką rolę dla kołowców wprowadzić? Wprowadzono kamuflaż na 100 bitew. To było dobre rozwiązanie. Kiedyś był czasowy. Kupowałeś, coś wypadło, nie grałeś i przepadał. Tak samo powinny być z rezerwami. Rezerwy na 5,10,25,50,100 bitew. W godzinę możesz zagrać 4 bitwy a możesz też zagrać 8 bitew. To duża różnica. Ekonomia powinna się zmienić. Grając dobrą bitwę na dychach, bez amunicji premium zaznaczam, powinienem być na plus. Wg mnie powinno też być coś jak w turnieju czterech skoczni. „Szczęśliwy” przegrany. Najlepszy gracz z zespołu przegranego powinien dostać expa i zarobki tak jakby wygrał. To by osłodziło gorycz porażki 3-15 mając boty i pomidorki w zespole.

    • Hebius pisze:

      Trzeba się pogodzić z tym, że ta gra jest robiona pod jak największą ilość graczy (czytaj słabych graczy) i oni też muszą wygrywać, stąd manipulacje wARGAMING wynikami bitew. Nieważne jakie umiejętności, najważniejsze, żeby płacić. Nawet wojownicy robiący średnio 200-300 dmg na wysokich tierach mają winrate czeterdzieści parę procent. Jakby ilość wygranych zależała od ich umiejętności to szybko by porzucili grę. Dlatego każdy ma winrate w przedziale 40-60%.
      Ja za te ustawki bitew nie wydaję na wARGAMING nawet złamanej złotówki. Gram na luzie, staram się nie denerwować kiedy bitwa trwa 3,5 minuty i kończy się 2:15. Śmiać się tylko chce kiedy się czyta jak to poprawiają mm i teraz to już będzie zaj… Co by nie zmienili i to tak będą ustawiać te wyniki bitew.

      Pomysł z przyznawaniem większego expa i zarobków w przegranej bitwie dla np. top 3 bardzo dobry.

      • colraginis pisze:

        Fajny pomysł by nagradzać top graczy obu drużyn, w sumie jak na rankedach. Warto być wartościowym w grze. Gość, który zrobił 0 dmg wj bitwie, a grę wygrał za niego team nie powinien być nagradzany. Pzdr

      • pitrex_02 pisze:

        a nie wpadłeś na pomysł dlaczego większość graczy ma winrate w przedziale 40-60%?(większość topowych graczy ma winrate na poziomie 60-70%) z więklą przyjemnością ci na to odpowiem. Jenden gracz w bitwie stanowi 1/15 drużyny, może zagrać jak gracz z głową i zrobić wynik za 2, 3 albo nawet za pół teamu(stąd wyniki pokroju 67%wr za miesiąc) między 1/15 a 6/15 czy 4/15 jest dużo większa róznica niż między 1/15 a 0/15. Stąd wyniki 40% wr. Matematycznie wyniki niższe są praktycznie nieosiągalne(chyba że strzelasz do swoich, blokujesz top tiery, zabijasz artę). To nie jest manipulacja WG, to MATEMATYKA

  13. Mi pisze:

    Więcej resoraków ? Postawcie jeszcze 2 bramki i będzie rockiet league

  14. MAx pisze:

    „…otwarły się nowe drzwi…”
    Otwarły??!!?? Znaczy co? 😀

  15. FlamixKL pisze:

    Współczesne pojazdy… To nie będzie gra z okresu I i II wojny światowej, jak to jest na portalu gry… A jak wejdą szwedzkie MT, to będą lata 70-te…

    Brazylijskie drzewko???

    Niewierze, że nie wiedzą jakie kołowce nowe dodać, przeciesz jak niemieckie, to bedzie protest RU… Niech dadzą radzieckie i już…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.