Reddit Q&A

Redditowe Q&A. Na pytania odpowiadali: Andrey Bitletsky, Creative Director, Max Chuvalov, Publishing Director i Artem Safronov, Executive Publishing Producer.
Q: Czy planujecie zmniejszyć obecną liczbę artylerii na rozgrywkę z 2 na bitwach rankedowych, 3 na bitwach losowych i 4 w Wielkich Bitwach?
A: Nie planujemy takich zmian na ten moment. Jednakże badamy różne opcje, np. dla Wielkich Bitew na tierach VIII zastosowaliśmy limit SPG do 3 na drużynę. Zobaczymy, co dalej z tym tematem. |AB
 
Q: Jakieś plany na rozwój amerykańskiego drzewka?
A: Ciągle szukamy nowych śladów o pojazdach, których jeszcze w grze nie ma. Jak tylko coś zdobędziemy, na pewno spróbujemy wprowadzić do gry. Obecnie mamy materiałów na kilka maszyn. Jeżeli macie dojścia do takich informacji, dajce nam znać. |AB.
 
Q: Jaki jest Twój ulubiony pojazd?
A: Leopard 1. Wiem, że to specyficzna maszyna, ale uwielbiam ją.
 
Q: Macie jakieś plany na przerobienie systemu ekwipunku i materiałów eksploatacyjnych?
A: Tak, ale jest to daleka przyszłość.
 
Q: Czy zamierzacie wprowadzić na mapach zimowych fizykę lodu, który np. by się łamał pod ciężarem czołgów?
A: Obecnie nie myślimy o mapach zimowych, ale jak w przyszłości coś będziemy tworzyć, weźmiemy ten pomysł pod uwagę.
 
Q: Jakie są szanse na powrót Aufklärungspanzer Panther?
A: Staramy się zrebalansować pojazd, ale ciągle nie mamy tego, co byśmy chcieli. Jednakże planujemy coś ciekawego dla starych wyjadaczy oraz niedługo ogłosimy nowy pojazd niemiecki lekki. |AB
 
Q: Jakieś informacje na temat nowej odsłony Linii Frontu?
A: Nastąpi ona w roku 2019, a jej zasady będą podobne do tych z pierwszej wersji. Więcej informacji zdradzimy w grudniu, podczas tegorocznego WG Fest.
 
Q: Czy topowe pojazdy drzewka niemieckiego będą zmieniane? Obecnie praktycznie żaden z nich nie przydaje się na, np. na CW.
A: Tak, nie tylko niemieckie zresztą. Planujemy spory rebalans w przyszłym roku. |AB
 
Q: Czy pojawi się więcej specjalnych skórek na pojazdy, takich jak Warhammer 40K?
A: Mimo że skórki takie wyglądają fajnie, ciężko je wprowadzić do gry. Musimy starannie wybrać partnera biznesowego. Jest kilka pomysłów, ale żadnych konkretów nie mogę podać. |AB
 
Q: Zauważyliście, że bez względu na rodzaj podłoża (śnieg, piasek itd.) po uderzeniu pocisku do góry zawsze wzlatuje tylko ziemia? Czy planujecie jakieś zmiany w tym temacie?
A: Ojej, teraz nie będę mógł spać po tej informacji. Stary, przecież wiesz, jaka byłaby cena takiej zmiany. Słabe komputery miałby jeszcze większy problem, by uciągnąć grę. Im więcej niepotrzebnych zjawisk FX, tym gorzej dla optymalizacji.
 
Q: Czy dodacie kiedyś możliwość zestrzeliwania przelatujących nad mapą samolotów?
A: Taka opcja jest, ale tylko dla deweloperów.
 
Q: Jakieś plany odnośnie SU-122-54?
A: Tak, ale na razie bez szczegółów.
 
Q: Ciągle czekamy na mapy pustynne w Wielkich Bitwach.
A: Obecnie mocno skupiamy się nad tym trybem. Bardzo możliwe, że i w rodzajach map zajdą zmiany.
 
Q: Planujecie dodanie do personalizacji pojazdów możliwości dodawania numerów dywizji/jednostek (maksymalnie 3 cyfrowe liczby, wybór czcionek), które będzie można umieścić np. Na boku wieży?
A: Tak, jak najbardziej takie oznakowania mogą zostać wprowadzone.
 
Q: Jakieś zmiany w systemie doboru drużyn (MM)?
A: Deweloperzy ostro pracują nad tematem i możliwe, że w przyszłym roku pojawią się już pierwsze informacje. Testujemy też niektóre rozwiązania na serwerze azjatyckim. |AB
 
Q: Domyślam się, że Wargaming, jak każda firma, posiada pewne wskaźniki wskazujące, w jakim stanie jest gra. Jakie parametry są używane dla WoT? Jak oceniacie, czy gra jest w dobrej „kondycji”?
A: Głównie śledzimy wiadomości i feedback od naszej społeczności Obserwujemy, jak gracze reagują na nowe rzeczy w grze czy wydarzenia. Przy negatywnym odzewie zawsze staramy się zrozumieć, co poszło nie tak. To jest właśnie nasze główne źródło informacji.
 
Q: Jak długo trwa stworzenie całej mapy – od momentu projektu aż po pojawienie się jej w grze?
A: Nie tworzymy map pojedynczo, a całość jest zależna od mocy przerobowej naszej firmy. Czas jest również zależny od długości testów na Superteście i odzewu testerów. Ogólnie można powiedzieć, że średni czas tworzenia świeżej mapy, to od 4 do 6 miesięcy. Czas wydłuża się dwukrotnie, jeżeli chodzi o mapę dla Wielkiej Bitwy. Nie chcecie wiedzieć, ile zajęło nam natomiast tworzenie mapy do Linii Frontu…
 
Q: Jak sprawa ma się z botami w grze? Trwają nad nimi jakieś prace?
A: Ciągle monitorujemy zachowanie botów w grze. Obecnie nie ma większych planów nad mianą tej mechaniki.
 
Q: Czy zwykły gracz będzie mógł zdobyć pixelowe odznaczenie, jakim oznakowany jest bot?
A: Nie, ale „ludzkie” odznaczenia dla botów to ciekawa koncepcja.
 
Q: Czy Object 430U otrzyma nerffa?
A: Tak, 430U powinien otrzymać nerfa, zresztą tak jak IX tier.
 
Q: Jakie są plany co do zmian umiejętności załogi? Czy Szósty Zmysł stanie się domyślną umiejętnością?
A: Nie ma szczegółowych planów co do tego systemu. Pracujemy jednak nad Szóstym Zmysłem. Więcej informacji niedługo.
 
Q: Serwer azjatycki obecnie testuje matchmaking +/-1. Czy uważacie, że taki dobór graczy zmniejszy liczbę bitew, które kończą się wynikiem 15-0?
A: To nie jest do końca tak. Obecnie testowane są bitwy, gdzie więcej trafia się dwupoziomowe składy drużyn (w tym dwa nowe szablony na te poziony). Nadal jednak głównym systemem losowań jest +/-2. I tak – liczymy, że taki rozkład drużyn zmieni takie wyniki.
 
Q: Jakieś plany na wypuszczenie artylerii premium?
A: Obecnie mamy leFHa oraz Sextona. Nie mamy planów na nowe pojazdy tego typu.
 
Q: Jak wyczuwacie moment, kiedy dany pojazd premium dodać ze sklepu do drzewka?
A: Jest wiele czynników, które na to wpływają, np. jak sobie dany pojazd radzi w bitwach losowych.
 
Q: Jak idzie Wam rebalans amunicji premium , która powinna być wyborem strategicznym podczas walki a nie pójściem na łatwiznę?
A: Prace trwają – tyle mogę powiedzieć na razie.
 
Q: Czy są plany na stworzenie międzynarodowego serwera?
A: Są takie plany.
 
Q: Czy są plany na zredukowanie wpływu RNG? Obecnie wynosi ono +/-25%, co jest sporą wartością. Nie uważacie, że 10% byłoby wystarczające?
A: Niestety RNG dla każdego gracza działa inaczej. Stąd można powiedzieć, że nie ma idealnej takiej wartości.
 
Q: Czy istnieje szansa na przeprojektowanie ekranu Wojen Klanów, by był bardziej intuicyjny?
A: Tak, ale chcemy wprowadzać zmiany powoli. Mamy w planach sporo zmian.
 
Q: Czy serwer testowy dołączy do WGC?
A: Tak, mamy takie plany.
 
Q: Czy są plany przyspieszenia procesu logowania? Obecnie trwa on strasznie długo.
A: Mamy plany, by ulepszyć ten aspekt gry.
 
Q: Po kliknięciu przycisku „Bitwa”, ekran zostaje zamrożony. Czy dałoby się przeprojektować system tak, by można było robić coś w garażu podczas czekania na bitwę?
A: Pomysł jest świetny, ale wprowadzenie tego wymagałoby sporo pracy.
 
Q: Czy w grze pojawi się kiedyś powiadomienie o końcu odliczania do bitwy. Wielu graczy na to czeka.
A: Tak, chcemy dodać specjalne okienko informujące o tym gracza.
 
Q: Kiedy rebalans niskotierowych czołgów?
A: Brak planów obecnie.
 
Q: Kiedy zostaną poprawione błędy w teksturach, które powodują trafianie w niewidzialne ściany? Czy usuniecie SPG z gry?
A: Ciągle pracujemy nad tym, by naprawić mapy. Jak tylko dostajemy informacje o takim miejscu, staramy się działać z marszu. Co do artylerii – nie ma planów by ją usuwać z gry.


Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

43 komentarze

  1. colraginis pisze:

    Fajny artykuł. Pouczający. 1. RNG. Ciekawy jestem jak brzmiała oryginalna odpowiedż. Jeśli rzeczywiście jak tłumaczą, RNG jest modyfikowanie dodatkowymi ukrytymi modyfikatorami. W przypadku wszelkich programow pseudolowosc jest ustalana przez twórców. 2. Dlaczego nerfić 430u? Ten czołg może mieć każdy przy odpowiedniej dozie cierpliwości. Nie widzę tłumów 430 na randomach. Natomiast przegìęty 907 dostępny dla nielicznych już WG nie przeszkadza. WTF? 3. Zmiany MM na +/- 1? W końcu! 4. Zmiany w amunicji? Wreszcie, zawsze mówiłem – Gold lepsza penetracji, mniejsze uszkodzenia. 5. Chciałbym żeby WG zatrudniało mniej fachowców od marketingu, finansów itp a więcej pasjonatów tej gry. Moze wtedy WG byłoby bardziej wyczulone na oczekiwania graczy? Lubię tą grę, może nawet uwielbiam (aktywne konto od 2012). Wkurza mnie odchodzenie od „realizmu” historycznego w stronę głupich pomysłów typu skórką Warhamer40K. Pamiętacie jeszcze wydarzenia odwołujące się do kalendarium II wojny światowej? Dla mnie to była sól tej gry, dlatego gram cały czas panterą,królewskim tygrysem, t34/85 itp.
    Hough, pozdrawiam Wszystkich życząc fajnej gry.
    Aha – uwierzcie mi, konto premium nie daje żadnych forów.

  2. Xvm rulez pisze:

    Mam teorie sprawdzoną na forum wot’a.
    Najbardziej jadą po wocie czerwoni i żółci gracze,rzadko zieloni a nigdy niebiescy i fioletowi.
    Sranie jadem na czolgi przez czerwono-zoltych jest oczywiscie zwiazane z tym ze sa regularnie gwalceni na randomach i twierdzach.Poniewaz czerwoni to jak wiadomo tacy sa troche nie sprawni umyslowo,to nigdy nie przyjdzie im do glowy ze slabe wyniki to ich wina a nie WG.
    Sprawdzcie kto zaklade najbardziej toksyczne lub idiotyczne tematy na forum wota ,sami czerwono-zolci idioci.

    Ps.oczywiscie nie wszyscy zolci to idioci ale wszyscy czerwoni to niestety juz tak.

    Xvm czasem sie przydaje

  3. Zgred pisze:

    Tam gdzie w grę wchodzą grube miliony „papieru”, tam nie ma miejsca na jakikolwiek przypadek/losowość.

    Zrozumiałe zatem jest, że nawet Generator Liczb Losowych(*) musi być pod kontrolą. wykres bitew Krzywej Dzwona Gausa może i się zgadza, ale jest sztucznie kreowany. Gdyby nie był, to księgowi WG schodziliby na apopleksję z powodu sraczki, czyli „zaniepokojenia”.

    To tak jak z witaminą „C” z apteki. Ta w pastylkach to chemicznie niby witamina „C” ale OPATENTOWANA i niby skład chemiczny ma identyczny jak naturalna, ale wiązania chemiczne „ciut” inne, bo natury opatentować (niestety) nie wolno!

    (*) w informatyce nie istnieją generatory liczb losowych, tylko pseudolosowych, imitujących losowość. WG tę informatyczno-matematyczną pseudolosowość liczb wyprowadziło na nieznany dotychczas poziom.
    Herr Gauss byłby mocno zdziwiony, gdyby mógł zobaczyć swojego „Dzwona” w wersji by WG 😀 😀 😀

    • Apostol pisze:

      Zgadzam sie z tobą bracie.
      Wg wszystkim steruje,wzory to tylko sciema a krzywa Gausa jest dostosowywana do kazdego gracza indywidualnie w sposob utajniony by manipulowac wynikami bitew,wiem co mowie.
      Gauss by plakal gdyby widzial kto i w jakich celach wyciera sobie dup..sko jego spuscizna.
      Ci co płacą duzo na gre, trafiaja i wygrywaja,a ci co nic nie płacą albo nie strzelaja goldem nie mogą wyjsc ponad 47%win.

      Tak wogule to ksiegowi dla zysku wszystko zrobią a podobno maczaja w tym palce tez replikanie ale to juz inna historia…kto wie ten wie i lepiejnie mowic glosno,”oni” nas obserwują.

      Trzymaj sie bracie, trzeci wymiar.

    • t pisze:

      A: Niestety RNG dla każdego gracza działa inaczej. Stąd można powiedzieć, że nie ma idealnej takiej wartości.
      czy to oficjalne przyznanie sie do manipulowania RNG?

  4. Rysiu pisze:

    Witam,czytając komentarze na rykoszecie,dominie lub forum wot’a odnoszę wrażenie że jako jedyny gracz w polsce jestem zadowolony ze zmian zachodzących w tej grze.Wszyscy narzekają na tą grę ,a ja generalnie bym tylko ją chwalił.Może jedynie przeszkadza mi brak trybu linia frontu,bo pamietam że był świetny.Co ze mna nie tak?

  5. XD pisze:

    Co za chore boty, wz 5 a, super conq, 907 wszystko to jest porównywalnie dobre z 430u, a oni się do niego przypierd***

    • g-h pisze:

      Spokojnie to będzie tylko ‚piarowy’ nerf aby uspokoić trochę społeczność, ruskiej maszyny nie skrzywdzą. Pamiętasz jak ‚strasznie’ znerfili Obj268v4 ? 🙂

  6. Fuse pisze:

    „Niestety RNG dla każdego gracza działa inaczej” ….hmmm…teraz już wiem czemu działem o średniej 390 dmg tak rzadko widzę 400 dmg i powyżej. Ile razy od polskiego 8 tieru dostałem za ponad 500 a sam po 110 bitwach i nie wiem ilu oddanych strzałach nie widziałem takiego wyniku.

  7. żenuła pisze:

    RNG, brak słów…
    Jak zapłacisz, przez pewien czas masz fun…potem…taki model biznesowy…z jak nie placisz, masz mniej fanu

    • g-h pisze:

      Wiesz jadę na koncie premium i jakoś w żaden sposób nie czuję się wyróżniony, podzielam wszystkie codzienne rozterki graczy. Czasem jedynie zastanawia mnie czemu dość często można zobaczyć topowych graczy w plutonie na topie MM….ale to już teoria spiskowa…

  8. Gramzadarmo pisze:

    Chcecie skrót Q&A ? Wstawcie sobie dowolne pytanie na jakąś kwestie i odrazu odpowiedź – narazie nie mamy planów/ prace trwają, może kiedyś… No chyba że pytacie o jakąś nową mocną premkę to wtedy odpowiedź brzmi „już niedługo”. WG kompletnie się zlało w temacie rozwoju gry po wprowadzeniu 1.0. Nic się nie dzieje, gracze zgłaszają mnóstwo sugestii i problemów i co ? Gów** ! Rozwiązywanie problemów nie przynosi przecież zysków. To jest przykre ale prawda jest taka że ta gra powoli umiera i nie widać już dla niej perspektyw.

    • Ojciec Boguta pisze:

      Wot umiera 😅😅😅😅😅😅 best komentarze ever

      • ARQx pisze:

        Określił bym to inaczej. Może nie umiera, ale coraz bardziej robi się pay to win. Trudno uznać cenę czołgu premium na poziomie 240 zł za mikropłatność. Sam mam parę premek, ale od dłuższego czasu inwestuję w konto premium lub sporadycznie w golda. Gra staje się powoli zbyt droga w eksploatacji i dlatego uciekają ci co nie mogą/nie chcą za dużo płacić. Poza tym hasło o nerfie pojazdu, który jest namiastką 907, wkurzy tych którzy na 403/403u poświęcili czas i pieniądze. Jaką mam gwarancję, że za chwilę te szumnie zapowiedziane kołowe nie dostaną nerfa do vmax i zamiast 85 będą jeździć np 70 km/h? WG jakoś dostrzega problem w zbyt silnej ich zdaniem serii 430, a jakoś problemu z Tigerem II nie zauważa. Wiem, że to tylko piksele, ale albo WG będzie uczciwie podchodzić do wszystkich pojazdów i graczy, albo…RNG nie będzie dla wszystkich jednakowo sprawiedliwe 🙁

        • stary pisze:

          Po nowym roku ma być balans X tierów i raczej maus, e100, leopard 1 a także niższe tiery dostaną jakieś buffy. Co do tiger 2 to rzeczywiście trochę śmiech, że najbardziej opancerzony czołg z najlepszym działem z czasów drugiej wojny jest praktycznie najgorszym ciężkim ósmego tieru 🙂

      • Wot nigdy nie zginie xd pisze:

        Jeżeli wg cb nie umiera to pozdrawiam. Porównaj sobie suche liczby z dzisiaj do tych sprzed roku albo dwóch. Albo jeszcze lepiej, zrób nowe konto i powiedz jak ci sie gra i ile byś wytrzymał 🙂 rynek nie zna litości, za duża konkurencja. Za parenaście miesięcy będziemy się z wotem żegnać i nie dlatego że to zła gra a dlatego że deweloperzy nie ida z duchem czasu i opiniami wiekszosci swoich graczy. Zostanie garstka placących za op premki jak ty. Pozdrawiam myslacych konsumentow

        • Bozenka pisze:

          Wot umiera od 8 lat 🙂

        • Anonim pisze:

          Przyczyn spadków jest wiele. Części graczom się przejadł tytuł, znaleźli inne zajęcia, młodzi dorośli, etc. Część graczy też odeszła, bo zauważyła, że nie jest to gra na ich możliwości, że nie jest to tytuł debil-friendly jak większość mobilek. Ilość graczy nadal będzie spadać, ale do zgonu gry jest jeszcze sporo czasu zostało. Jak dla mnie tytuł będzie jeszcze na siebie zarabiać co najmniej 5 lat. Jeśli chodzi o konkurencyjności danej gry… Nie można tego robić na podstawie ogółu. Powiedz mi lepiej ile realnej konkurencji ma WoT jeśli chodzi o tematykę gier czołgowych? I nie opowiadaj mi żartu-konkurencji pod postacią „AW”. Devsi mają słuchać społeczności, która nie jest jednomyślna? Ciężko tak. Ty możesz wielce narzekać na arty, a ja jestem miłośnikiem tej klasy. I co ma wg Ciebie WG zrobić? Posłuchać tych płaczących pseudofiletów, czy głosu normalnych graczy, którzy nie narzekają na coś co w grze jest od samego początku? Jeszcze zapytać o te OP premki… W czym niby są OP? Są nieco lepsze niż drzewkowe, ale nie czyni to od razu z nich element przegięty, czy jak podnoszone przez wielu innych grajków, elementu P2W.

          W całym tym bełkocie (bo ciężko to uznać za rzeczową krytykę/ocenę, gdy chce się np.: porównać WoT do CS) jedynie co się można zgodzić to opieszałość deweloperów. Imho zbyt wolno idzie wprowadzanie zmian. Ulepszona grafa powinna być co najmniej rok przed datą jej premiery. Do tego nie powinno być aż tak długo krytycznych błędów jak zepsute tekstury, które zakłamują realny model terenu, czy znikające dźwięki.

  9. Anonim pisze:

    Poniższa odpowieć jest bardzo ciekawa.
    „Niestety RNG dla każdego gracza działa inaczej. Stąd można powiedzieć, że nie ma idealnej takiej wartości.”
    Może warto zacząć zadawać pytanie jakie parametry to „inne działanie” uwzględnia. Weźmy na przykład takie jak posiadanie konta premium, ilość wydawanego golda czy rodzaj komentarzy na czacie.

    • stud3nt pisze:

      Hmm, nie wiem, czy się machnął, czy też każdy gracz ma „ukryty współczynnik”, który determinuje jego losowania. Np na zasadzie – gracz dobrze się wyraża o grze, zachęca i chwali? Współczynnik w górę! Malkontent, wytykacz błędów? W dół go, w dół!

      Niestety, twórcy udostępniają tylko szczątkowe dane z serwerów – można sprawdzić tylko niektóre. Np. na pewno losowanie obrażeń dąży do średniej – analiza 1600 strzałów z działa zadającego 400 DMG po zsumowaniu wykazała, że zadaje średnio 399 z groszami, więc w granicach akceptowalnego błędu. Nie ma jednak zwracanych informacji o np. wylosowanym rozrzucie albo wartości penetracji i tych informacji nie można przeanalizować. Tak samo, jak nie mamy wglądu w mechanizm MM.

      Ciekawe, czy kiedyś dojdzie do wycieku informacji na ten temat. Szanse są małe – do ilu takich wycieków doszło w przypadku innych gier? Bez tego można tylko gdybać i teoretyzować…

    • Olecki pisze:

      Losowe, jakby RNG.

  10. FIXMM pisze:

    „Niestety RNG dla każdego gracza działa inaczej”… #PotwierdzoneInfo

    • Cytadera pisze:

      RNG to jest to co zabija moją frajdę z gry. Po pierwsze uważam że +/-25% to dużo za DUŻO!
      Po drugie widzę że już oficjalnie przyznają że różni się ono w zależności od gracza. Sam mam takie dni że RNG jest permanentnie nieprzychylne. Uważam że nie ma tu mowy o pełnej losowości. Parametr RNG jest wg mnie ZARZADZANLY. Być może wW
      zależności od ostatnich wyników. Te krytyczne strzały do czołgów które po wartości peny powinienem przebić na wylot irytują mnie najbardziej. Mam teraz przerwę od WOT i zanosi się na to że na długo.

  11. Krfawy pisze:

    Na wszystko mają plany lub pracują. Efekty takie sobie. Szkoda, że nie padło pytanie o wprowadzenie EU3, dwa serwery wystarczały, gdy w ‚godzinach szczytu’ grało 100k ludzi, nie 140k…

  12. ARQx pisze:

    Człowiek się męczy, żeby zrobić obj430, a potem 430u. Kupuje konto premium, żeby szło szybciej, przeszkadza załogę za złoto…a potem j**ane WG stwierdza, że trzeba je znerfić. **** wam w **pę.

  13. Mi pisze:

    nerf dla 430u? Jedyny czołg mogący zastąpić nie do zdobycie OBJ 907? To obj 907 Jako pierwszy powinien dostać nerfa. Chyba, że promuje się „starych” graczy, którzy go posiadają. W takim razie nerf dla wszystkich medów, a tak żeby obj 907 się fajnie kosiło.

  14. UjWGwupe pisze:

    Jak zwykle zero konkretów, ogólne stwierdzenia i próba robienia dobrego PR.

    Czy oni myślą, że jesteśmy aż tak głupi?

  15. Anonim pisze:

    non stop coś nerfią, nie warto expić nowych drzewek, bo krótko po jego zrobieniu nerfią mi czołgi FU WG !!!!!!!!

    • Tomek.Z pisze:

      Dokładnie, poświęcasz czas żeby zdobyć dany pojazd, a potem jak go już masz pogarszają mu parametry. To tak jakbyś kupił nowy samochód, pojeździł, a po jakimś czasie podczas przeglądu producent zmniejsza w nim moc, bo jest za szybki. Po to są testy !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.