Odpowiadamy na Wasze pytania!

Witajcie!

Nazywam się Kirył Judincew i jestem dyrektorem kreatywnym w Gaijin Entertainment. Ze względu na osiągnięcie 200 000 subskrybentów na rosyjskim kanale, zdecydowaliśmy się zrobić Q&A. Obiecuję też zrobienie takiej serii dla angielskiego kanału, gdy przekroczy 400 000 subskrybentów. Wróćmy jednak do pytań.

Odpowiemy na kilka z nich, które wydały się nam interesujące.


Lotnictwo/Jednostki naziemne


 

  • Czy możecie zrobić filtr dla map? To irytujące gdy gramy ciągle na tych samych mapach, podczas gdy te początkowe są losowane dwa razy do roku.

Niestety nie jest to takie proste, ponieważ mapy odpowiadają danym pojazdom, które biorą w nich udział. Lista jest cały czas zmienna. By grać na różnych mapach musisz korzystać z różnych maszyn (ponieważ nie wszystkie mapy są dostępne dla wszystkich pojazdów). Prawdopodobnie posiadasz w zestawie zmienioną maszynę, być może szybszy samolot, lub nowocześniejszy czołg i dlatego standardowe mapy nie są u Ciebie losowane.

Stworzenie listy z filtrem nawet w kwestii interfejsu nie jest zadaniem trywialnym. Głównym problemem jest fakt, iż zależy to od tego kto będzie brał udział w bitwie i przeciwko komu. Drugim problemem mogą być sytuacje, gdy losowanie do danej mapy trwa dość długo, więc część graczy zmienia lokację, pozostawiając resztę w kolejce przeciwko nikomu po drugiej stronie.

  • Czy będzie możliwe niszczenie mostów za pomocą bomb w bitwach naziemnych?

W tej chwili istnieje kilka takich mostów, lecz większość z nich faktycznie nie jest zniszczalna. We wczesnej alphie wszystkie mosty można było zniszczyć, lecz stwierdziliśmy że może to prowadzić do bitew, które staną się niegrywalne. Nie chcemy również tego z powodów estetycznych, gdy jedna bomba może zniszczyć całkowicie most, a inne budynki stoją niewzruszone. Dlatego zostanie to tak jak jest, niektóre mosty można zniszczyć, a inne nie. Być może zmienimy ich aparycję, lecz rdzeń pozostanie niezmieniony ze względów rozgrywki.

  • Kiedy naprawicie zachowanie się pojazdów po wjechaniu na przeszkodę? Kiedy usprawnicie grafikę otoczenia i fizykę destrukcji?

Jakiś czas temu pojawił się błąd związany z wjeżdżaniem na lekkie przeszkody. Został naprawiony, jeśli wciąż miewasz problemy, wynikać to może z indywidualnych ustawień danej przeszkodzi lub mapy. Docenimy jeśli stworzysz raport i udokumentujesz błąd.

Grafika będzie poprawiana w każdej dużej aktualizacji. W ostatnich 6 miesiącach zmieniło się wiele: przeszliśmy na nowszy silnik, który poprawił refleksy, oświetlenie i wiele innych. Natomiast destrukcja otoczenia jest trudnym zagadnieniem. Występuje fizyka małych obiektów, dużych, wszystko to musi zostać przekazane łączem internetowym do innych graczy i być zsynchronizowane. To co mamy obecnie jest kompromisem pomiędzy pojemnością łącza, wydajnością na komputerach i synchronizacją z serwerem. Póki co nic się nie zmieni.

  • Hej, w grze występuje sporo błędów, które nagrywali youtuberzy. Kiedy je naprawicie?

Cały czas naprawiamy błędy przez nich pokazywane, jak również te przekazywane w raportach i te które odkrywamy sami. Gra wciąż się rozwija, zmienia. Dodajemy nowe maszyny, pociski, poprawiamy grafikę, fizykę itp. Wszystko to powoduje błędy i otwiera furtkę do nowych. Cały czas nad nimi pracujemy i nie powinny być postrzegane jako coś złego, lecz jako znak że rozwijamy grę. Staramy się łatać poważniejsze błędy na bieżąco.

  • Chciałbym wiedzieć w jakim kierunku idziecie, samoloty czy czołgi? A może nowe kraje? Czy możecie stopniowo wprowadzić pancerniki? Jakie macie plany na kolejny rok?

Nowe samoloty. owszem. Pracujemy także nad śmigłowcami i prowadzimy eksperymenty z lotnictwem naddźwiękowym. Nowe czołgi oczywiście także się pojawią, być może również kolejna nacja. Lecz nie mogę podać więcej szczegółów, zbyt wcześnie na to.

Pancerniki są mało prawdopodobne. Nie ze względu na to, że byłyby nudne (prawdopodobnie nie bardziej niż ciężkie krążowniki), lecz ze względu na balans. Są kosztowne, a mogą zostać zniszczone bardzo szybko. Jeśli wprowadzimy taki rodzaj okrętów do gry, to nie będą one jako normalne jednostki w drzewku rozwoju. W tej chwili nie mamy dla nich planów. Sprawdziliśmy rozgrywkę z pancernikami, coś takiego może zostać wdrożone, lecz jest to dalekie od masowej, prostej i interesującej bitwy morskiej. Tak czy siak w tej chwili nie będzie żadnych pancerników czy lotniskowców.

  • Kiedy marynarka wejdzie w fazę OBT? Pojawią się śmigłowce w grze?

Tak, dodamy śmigłowce do gry. OBT marynarki rozpocznie się wtedy, gdy skończy się ZBT 🙂

  • Na mapach w czasie nocy nie widać zupełnie nic, lecz mamy przecież oświetlenie na czołgach czy samolotach. Byłoby fajnie ich użyć.

Światła instalowane na czołgach (w tym podczerwone) i noktowizja z pewnością stworzyłyby interesującą rozgrywkę, lecz spowodowałoby to wzrost wymagań sprzętowych. Nasza gra skupia się na szerokim spektrum graczy. W przeszłości wymagania zmieniały się kilkukrotnie, lecz nie wszyscy gracze byli w stanie za tym podążać. Nie chcemy tworzyć nowej rozgrywki kosztem wydajności. Bez tego niestety nie da się wprowadzić bitew nocnych na pełną skalę. Zdajemy sobie sprawę, że wiele maszyn otrzymałoby drugie życie, lecz w tej chwili nie da się tego zrobić.

  • Czy będziemy mogli sprzedawać więcej niż jeden identyczny przedmiot na Rynku?

Postaramy się to wprowadzić, mieliśmy już taki zamiar.

„Towarzyszu, absolutny brak wrogich samolotów, wracam na lotnisko”


Marynarka


 

  • Czy istnieje szansa na wprowadzenie kontrolowanych lotniskowców?

W tej chwili nie pracujemy nad takim rozwiązaniem.

  • Czy planujecie jakieś prace nad modelem zniszczeń? Mam na myśli zatapianie, wysadzanie magazynów itp. Co z załogą? Okręt zostaje zniszczony gdy brakuje 90% członków załogi, lecz w rzeczywistości nie było możliwe by okręt pływał gdy brakuje tylu ludzi, zwyczajnie poszedłby na dno lub eksplodował.

Okręty toną i eksplodują w grze. Załoga jedynie oferuje jedną z metod zniszczenia okrętu. Zazwyczaj dzieje się tak przy zniszczeniu większości przedziałów. Nie oznacza to że cała załoga zginęła, po prostu ilość marynarzy jest zbyt mała by jednostka mogła funkcjonować.

  • Czy porzucicie pomysł obramowywania celów na BR? Obecnie daje to sporą przewagę, zwłaszcza podczas skanowania np. za wyspami.

Tylko jeśli cel pozostanie wykryty. Nie planujemy wycofywania tej mechaniki, jednakże prawdopodobnie nieco ją dopasujemy.

  • Czy wprowadzicie destrukcję kwater kapitana, wież głównych których nie będzie się dało cofnąć?

Nie planujemy tego.

  • Czy wprowadzicie możliwość konfigurowania grup uzbrojenia? Obecnie kuter wyposażony w działa np. kal. 20 mm oraz 37 mm nie może strzelać do jednego celu z obydwu, należy przełączać się pomiędzy uzbrojeniem głównym a drugorzędnym.

Nie wykluczamy tego, lecz obecnie nie mamy tego w planach.

  • Czy usuniecie stabilizację tam, gdzie jej nie powinno być? Żaden okręt nie posiadał stabilizacji dla uzbrojenia przeciwlotniczego. Jedynym wyjątkiem jest działo 3,7 cm SKC/30, lecz nawet tutaj nie była to 100% kompensacja. 

W grze występuje częściowa kompensacja ruchu dla karabinów maszynowych, która imituje strzelca podtrzymującego karabin tam gdzie byłoby to możliwe, co zmniejsza wpływ ruchu okrętu. Nie jest to pełna kompensacja.

  • Czy marynarka pojawi się w trybie symulacyjnym?

Nie w najbliższym czasie. Tryb BR jest dość wymagający i zbliżony do BS.

  • Niemcy posiadają Albatrossa, który wyposażony jest w pociski rakietowe. Jak działa mechanika takiego uzbrojenia? Czy pojawią się systemy zapobiegające takim rakietom?

Zbyt wcześnie by o tym rozmawiać. Uzbrojenie rakietowe posiada swoje limity i ciężko byłoby je wprowadzić w tej chwili. Jeśli natomiast pojawią się w przyszłości to z pewnością zaprojektujemy także środki zapobiegające im.

  • W tej chwili mam wrażenie, że pływalność okrętów nie zależy od hydrodynamiki a od pogody. Naprawicie to?

Woda w grze zaprogramowana jest za pomocą transformacji Fouriera bazującej na skali Beauforta. Oznacza to że geometria wody zależy od wiatru. Tafla wody może być płaska, lub tworzyć fale o wysokości ponad 10 metrów.

By zezwolić wszystkim kształtom kadłubów funkcjonować poprawnie w grze, ciśnienie statyczne i hydrodynamiczne wywierane jest na każdy punkt okrętu. Siły te nie są definiowane tylko przez wielkość i wektor, ale także głębokość wody. Każdy okręt ma własne właściwości zależne od masy i kształtu kadłuba. Opór również nie jest liczony jako zwykły parametr, lecz zależy od masy. Dzięki temu możemy sprawdzić, czy okręt zachowuje się realistycznie.

  • Czy wprowadzicie asymetryczne bitwy (z wykorzystaniem botów)? Np. jedna z drużyn broni konwoju przed okrętami podwodnymi, lub wyspę przed desantem przeciwnika.

Jesteśmy sceptycznie nastawieni co do asymetrycznych bitew w bitwach losowych. Prędzej pojawią się w wydarzeniach. Pracujemy nad tym, by marynarka była bardziej różnorodna.

  • Które kraje otrzymają okręty w najbliższym czasie?

Nie chcemy wyjawiać takich informacji w tej chwili. Wszystkie wiadomości będą publikowane na naszej stronie. Wierzymy jednak, że co najmniej jedna nacja otrzyma okręty do końca roku.

  • Czy planujecie wprowadzenie mechaniki, gdzie okręt po przewróceniu na bok ulega zniszczeniu? W tej chwili niektóre okręty dosłownie kładą się na boku, lecz później powracają do normalnej pozycji.

Taka mechanika już istnieje. Okręt zostaje zniszczony gdy przewraca się o określony kąt.

  • Obecnie nie ma lornetki w grze, jedynie celownik. Skanowanie otoczenia jest niemożliwe bez wymuszenia obrotu uzbrojenia. Zmienicie to?

Jako osobny widok raczej nie. Możliwe iż wprowadzimy komendę blokującą uzbrojenie.


Lancetti

Gracz War Thunder od fazy beta - 2012 roku. Tester jednostek naziemnych i okrętów. Wiedzę zdobytą w grze, staram się przekazać w jak najlepszy sposób początkującym oraz weteranom.

4 komentarze

  1. XD napisał(a):

    Kiedy zmieńcie wartości penetracji pocisków na choć trochę zbliżone do rzeczywistości?

  2. Anonim napisał(a):

    Lancetti, kiedy artykuł o nowej operacji w wt?

  3. DGN napisał(a):

    „Judi-ncew”

    Jaki szczerozłoty Rosjanin. Jak z Michnika Polak 😀 😛

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.